עדיין מחכים לפתיחת העונה
אורלי קלינגר ,31/10/2011

'ספסל' ניקה את האבק מהמקלדת וניסה למרות הכל להתכונן לעונה המבצבצת. לפניכם טור שמסביר למה אין פריוויו אמיתי ומכריז את הברור מאליו - אנחנו עם השחקניות.


חמישה שבועות בנפאל חלפו להם ביעף. מספר גיחות לספסל בעלות של רופי לדקה בזמן האחרון גילו שבעצם הליגה החליטה לחכות לשובי, והמחזור הראשון נדחה ל31 לאוקטובר. העיניים ריצדו בזריזות על פני אי אלו החתמות, אבל שום דבר לא ממש נקלט. גם את ההחתמות שקרו לפני הטיסה הספקתי לשכוח, יחד עם הסיסמאות שלי למחשב בעבודה. אבל עכשיו היבלות כבר החלימו, נעלי ההליכה נשלחו לתיקון, והשיזוף מתחיל לדהות. אחרי 24 שעות במטוסים ושדות תעופה הגיע הזמן לחזור לשגרה.

אחרי חמש שעות שינה איכותיות בבית, מצאתי בבוקר במייל שלי את ההתכתבות הבאה בין שלומי לליאור לקראת העונה שתכף מתחילה. "מה יהיה?", הייתה הכותרת המאד קולעת של שלומי לליאור במייל שטען כי הליגה שלנו גוססת. "מיותר לציין שבמצב הנוכחי אפילו לא ניסיתי להכין פריוויו", ענתה אחותי.

המשכתי בשיטוט באינטרנט. כתבות מעודדות יחסית על הקמת מנהלת ליגת העל לנשים, אך מוקדם מדי לדעת מה יצא מן המהלך. איומי שביתה באוויר, סכסוך עבודה, משחקי אימון בלי ישראליות. השחקניות הישראליות מנסות להילחם בחוק 4 הזרות אך הקבוצות והאיגוד לא מתרגשים. יתכן שביום שני נראה מחזור על טהרת זרות ונערות. אז להכין פריוויו? לא להכין? ואם להכין, איך? הרי משחקי אימון לא ראיתי, והסתבר שגם ליאור ראתה רק אחד. חוק הזרות מוציא גם לנו לא מעט מהחשק.

זה לא סוד שאנחנו ב'ספסל' תומכים במאבק של השחקניות הישראליות, כפי שכבר כתבנו בעבר בעקבות החלטות כגון הוספת זרה רביעית לפני הפלייאוף בעונה הקודמת. אנחנו לא רואים היגיון בכך שהקבוצות רוצות זרה רביעית כי "אין מספיק ישראליות", מאחר וזה רק מנציח את הבעיה. אם אין ישראליות, קיצוץ דקות המשחק שלהן לא יעזור לייצר יותר שחקניות ישראליות איכותיות.

ניקח דוגמא אחת ובזאת נסיים. בעונה שעברה רבקה רוס הייתה סגנית מלכת האסיסטים של הליגה, 0.1 אס' למשחק פחות מבריאן ג'אנורי הנפלאה שזכתה בבכורה. רוס עשתה את זה ב30 דקות למשחק בעודה מוסיפה 6 נקודות לערב ומובילה את הפועל ראשל"צ לעונת בכורה מוצלחת בליגת העל. רוס תמשיך בראשון גם השנה, אבל הפעם יהיו לצידה שתי גארדיות אמריקאיות – מהן אחת רכזת טבעית – בנוסף לשתי זרות נוספות בקו הקדמי. מה אמור לקרות לכמות הדקות שרוס תשחק? איך היא אמורה להמשיך ולסייע לפתרון בעיית "אין מספיק ישראליות"?







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
צ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();