מי אמר שזה יהיה קל?
צילום: עידו רוזנטל



בדרך הקשה
אורלי קלינגר ,13/12/2005

קצת מוזר לכתוב כתבה על קבוצה שלא הפסידה עדיין, ולדבר בעיקר על הבעיות. אנדה רמת השרון סיימה את הסיבוב עם מאזן מושלם והשאירה מאחוריה שרשרת של לבבות שבורים ותחושות פספוס, אבל בכל זאת נוצר רושם שהן לא עומדות בציפיות. אז האם הציפיות היו קצת מוגזמות, האם העסק באמת עדיין לא דופק, או שאולי הכל לפי התכנית? תלוי את מי שואלים.

אנדה רמת השרון חיה העונה לפי התסריט של "לקום אתמול בבוקר". ליקטנו עבורכם מבחר ציטוטים ממשחקים שונים שלהן העונה, נסו לזהות מאיזה מותחן כל אחד נלקח.

"זה לא היה כדורסל, אנחנו הרבה יותר טובות ממה שהצגנו כאן היום. חשוב לנצח משחקים כאלה בשביל המוראל, אבל הן היו הרבה יותר טובות ברוב המשחק" – לירון כהן.

"הקשנו על עצמנו, נתנו להן לקבל ביטחון והן רצו עם זה. יותר מדי ריבאונד התקפה, ושלשות" –דיאנה נולאן.

"הן קבוצה טובה מאד, עם גבוהות מצוינות. יותר מידי טעויות ואיבודים קריטיים עלו לנו ביוקר. השחקניות נקרעו, בקושי עמדו על הרגליים" – אורנה אוסטפלד.

"אנחנו עולות ליתרון אבל אנחנו לא בורחות, אז קבוצות יודעות שהן יכולות לחזור ומשחקות עם ביטחון. דברים אף פעם לא הולכים לכיוון הנכון" – דיאנה נולאן.

כבר במחזור הראשון אנדה מצאה את עצמה בפיגור במחצית מול תל כביר החלשה, במחזור השני שוב בבית הן היו צריכות לחזור ממינוס 16 ברבע השלישי כדי לנצח את רעננה הרצליה בשתי נקודות, שבוע אחר כך ברמת חן שתי החטאות עונשין של שירי שרון אפשרו לפטרה אויהיי לקלוע סל ניצחון עם הבאזר, מול מוצקין הן כפו שתי הארכות כדי לחלץ ניצחון על חודו של סל, באוסישקין הן הזדקקו ל45 דקות כדי לנצח בנקודה, וגם מכבי אשדוד הובילה ברמה"ש ברבע האחרון ובסוף הפסידה בשמונה.

שאלנו את דיאנה נולאן מה היא חושבת על זה שהקבוצה שלה צריכה לייצר סיפורי גבורה שכאלה כמעט בכל משחק. "כן, זה די מפתיע. אבל בגלל ששיחקנו כל כך הרבה משחקים צמודים, אנחנו לא לוקחות אף משחק כמובן מאליו. ידעתי בתחילת העונה שרמה"ש נחשבת לקבוצה הכי טובה, ושכל שאר הקבוצות יעשו את המקסימום נגדנו, אז יהיה קשה בכל משחק בלי קשר לתוצאה", אמרה טוויטי. "צריך לצפות לבלתי צפוי ופשוט לשחק חזק".
שריל פורד קצת פחות הסכימה. "שום הפתעה. כל הקבוצות טובות. כולם מתנהגים כאילו לא אמורים להיות לנו משחקים צמודים, אבל ככה זה לפעמים. זה לא קל, שום דבר בחיים לא קל".

מפתיע או לא, לירון כהן לא מתרגשת. "אנחנו עדיין לא בשיא שלנו, וזה לא הזמן להיות בשיא. לאור ניסיון העבר שלי גם ברמלה שהפסדנו אליפות כי הגענו לשיא מוקדם מדי וגם של רמה"ש בשנה שעברה, לא קרה שוב דבר אם אנחנו לא מציגות את הכדורסל הכי משובח שלנו עכשיו", אמרה הרכזת הפותחת. "מה שחשוב זה בסוף, מרץ ואפריל. גם אם נמעד בדרך, אומרים שכדי לדעת לנצח צריך לדעת להפסיד אז אנחנו גם נלמד", אמרה ומיהרה להוסיף בחיוך: "אבל אם אפשר לסיים את כל העונה בניצחונות, אני הראשונה שתקנה את זה".

מה שבטוח, ההילה המאיימת שכולנו חשבנו שתרחף מעל רמת השרון העונה, איננה. כל קבוצות הצמרת מצאו דרך להיות חזק במשחק ורובן אף יודעות שהן היו צריכות לנצח, וכל משחק קשה שהיה לאנדה רמה"ש השנה חיזק את התחושה שאפשר לנצח אותן. אבל הן בכל זאת 8 - 0, מצד אחד לא דומיננטיות אבל הן פשוט מוצאות דרך לנצח. "אם הצלחנו לנצח משחקים שלא היינו צריכות לנצח ולא הגיע לנו לנצח, אז יש עוד כוח הרתעה", אמרה לירון כהן.

אז מה בעצם חסר, מה בעצם הסיבה שהכשרון העצום שיש לאנדה לא מתורגם ל40 דקות טובות של כדורסל? על הנייר לא תמצאו יותר מדי סיבות. רמה"ש קולעת כמעט 80 נקודות למשחק, מובילה את הליגה בריבאונדים ואסיסטים למשחק. סימן השאלה לגבי ההיררכיה בין הרכזות התפוגג לו בזכות 30 הדקות למשחק של לירון כהן, דיאנה נולאן מקיימת את כל ההבטחות, ושריל פורד הולכת ומשתפרת.

כמובן שצריך לציין שהן משחקות עם שתי זרות ובוסמנית אחת, ומריאנה ראגוז בריאה בהחלט הייתה יכולה לעזור. אבל אף אחת ברמה"ש לא השתמשה בזה כתירוץ. "אני חושבת שאנחנו פשוט צריכות להריץ את ההתקפה שלנו", אמרה נולאן. "אנחנו יוצאות מההתקפה המסודרת שלנו כל כך מהר, ומנסות לעשות דברים אחרים. אם נריץ את התרגילים עד הסוף נשיג את הזריקות שאנחנו רוצות", סיכמה הסקוררית המובילה של רמה"ש.

נקודת האור הבולטת באנדה רמה"ש עד עכשיו היא ללא ספק פטרה אויהיי, שמשום מה רוב אנשי הענף סברו שדווקא היא תהיה נקודת התורפה של הקבוצה. אבל אויהיי השתפרה המון מאז העונה שעברה בעיקר בהתקפה, היא משחקת עם ביטחון, לא מפחדת לזרוק מחצי מרחק, וקולעת באחוזים מצוינים. "נכון, היא הכי יציבה בקבוצה", אמרה אורנה אוסטפלד על הסנטרית שלה שקולעת 14.0 נק' למשחק ב62.0% מהשדה, מורידה 8.8 ריבאונדים למשחק ומדורגת תשיעית בליגה כולה עם 2.9 אס' למשחק. "היא חשובה לנו גם בהתקפה וגם בהגנה. היא נמצאת איפה שצריך בהגנה, מדברת, מכוונת, עושה את הדברים שמאמנים מתים ששחקנית תעשה. בהתקפה, המון מן ההתקפה עובר דרכה. היא יודעת לכוון את הכדורים, לנוע בלי כדור, להגיע למקומות הנכונים ולמצוא את השחקניות הנכונות. וגם היא התחילה לקלוע. ראיתי את התכונות האלה גם שנה שעברה, פשוט לא היינו צריכות את הנקודות שלה כל כך בשנה שעברה".

בסיבוב הבא העסק לא הולך להיות קל יותר, וזה מתחיל כבר ביום שני הקרוב עם ביקור ברעננה הרצליה. למרות שהלך לאנדה קשה עד עכשיו הן עדיין יאלצו לשחק עם המטרה על הגב, והפעם תוסיפו לזה גם את העובדה שכל הצמרת רוצה לכפר על הפספוס מהסיבוב הראשון. המרדף הולך להיות אינטנסיבי, האם רמת השרון תצליח לחמוק ולהישאר שבריר שניה לפני החבורה שדולקת בעקבותיה? ניפגש בסיכום הסיבוב הבא.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();