האדום חוזר לשלטון?
אורלי קלינגר ,27/11/2004

בערך באמצע הרבע השני במשחק האחרון מול רמלה, ידעתי שהגיע זמן לטור הזה. עקב חוסר זמן זה נדחה עד עכשיו. יותר טוב בעצם, כי אמש אנדה רמה"ש הספיקה להבטיח את המקום הראשון בבית ביורוקאפ ואת העלייה לשלב הבא.

בכל המסגרות עד כה יש להן עשרה ניצחונות מעשרה משחקים. ביורוקאפ הן דורסות את כל מה שזז. בארץ הן ניצחו את שתי הפיינליסטיות של העונה שעברה. הן ניצחו פעמיים במשחקים שקראנו להם "הראשונה נגד השניה". ביום שני באוסישקין המספר הזה יכול לגדול לשלוש. בעוד רוב הקבוצות שהיו אמורות להיאבק עם רמה"ש בצמרת עסוקות בלבנות את עצמן מחדש, רמת השרון משחקת נהדר ובהחלט צריכה לשאוף לכל התארים. לשלושתם.

שני דברים מבדילים את רמת השרון מודל 2005 מקבוצות גדולות אחרות שהיו במועדון: העומק וההגנה. אמנם עברו רק חמישה משחקים, אבל רמת השרון מחזיקה את יריבותיה בליגה על 57.6 נקודות בלבד למשחק. זה מספר די מדהים בסטנדרטים של הליגה שלנו, ועוד יותר בסטנדרטים שהיינו רגילים לראות מרמה"ש בשנים האחרונות. בארבע העונות האחרונות, הקבוצה ההגנתית הטובה בליגה לא ספגה פחות מ-63 נק' בממוצע למשחק. רמת השרון, על שלל סגליה הנוצצים ועטורי הצלחות, לא סיימה עונה עם ממוצע ספיגה הנמוך מ-70 נקודות למשחק מאז אי שם בשנות ה-90.

אחד הגורמים להגנה הנהדרת של רמת השרון השנה הוא העומק. יש בוסמנית גבוהה ומוכשרת שעולה לפעמים מהספסל. יש שמונה שחקניות ברמה"ש המשחקות מעל 15 דקות למשחק. לייני סלווין, המנוע של המכונה האדומה, מובילה את רמה"ש בדקות למשחק עם 31.5 דקות למשחק – שמדרגות אותה רק באזור המקום השלושים בין כל שחקניות הליגה. באירופה, אף שחקנית באדום לא מבלה יותר מ25 דקות על המגרש. המשמעות? מי שנמצאת על המגרש טרייה יחסית, ויודעת שאם היא נרדמת היא יכולה למצוא את עצמה על הספסל מהר מאד.

נקודה חזקה נוספת ברמה"ש העונה היא הריבאונד. אנדה מדורגת ראשונה בליגה עם לא פחות מ45 ריבאונדים למשחק, ומובילה את הליגה גם בריבאונד התקפה למשחק עם 16.2 למשחק. שתי הסיבות העיקריות הן תאומות המגדל פטרה אויהיי וצ'סיטי מלווין, שמדורגות ראשונה ושניה בהתאמה בטבלת הריבאונדריות של הליגה עם מעל 11 כדורים חוזרים למשחק כל אחת. אבל את הערך המוסף מספקות הגארדיות, שתורמות לא מעט גם בקטגוריה הזו. קאנדס פיוטרל ולייני סלווין מדורגות ראשונה ושלישית בין הגארדיות בטבלת הריבאונדים, עם מעל חמישה ריב' למשחק כל אחת.

הקבוצות הגדולות של רמה"ש בשנים האחרונות היו ידועות כמכונות התקפה משומנות, וגם החבורה הנוכחית באדום לא מביישת את המסורת. רמה"ש מדורגת ראשונה בין כל קבוצות היורוקאפ עם 94.3 נק' למשחק, ומובילה את המפעל גם באסיסטים למשחק. בליגה שלנו רמה"ש מדורגת במקום השלישי עם 76 נקודות למשחק, ושניה באסיסטים. את המתקפה מובילה קאנדס פיוטרל, ללא ספק המציאה של השנה מבחינת זרות, עם 17 נקודות למשחק.

אי אפשר לסיים בלי לגעת ב"חשש" שרמת השרון מסתמנת כגירסה הנוכחית לרמלה של העונה שעברה, ושתופעת ה"מכבי התורנית" הזו פוגעת בעניין בליגה. אז ח'ברה, להירגע מהר לפני שאזעיק כמה אוהדי רמלה שיסבירו לכם למה רמה"ש לא זוכה בכלום השנה. לא מכבי ולא נעליים. רמלה בתחילת העונה שעברה לא בדיוק נראתה כמי שתירק דם בגביע ובפלייאוף עד הדאבל המיוחל, והיא ירקה גם ירקה. תנו לרמלה להיסגר על עצמה, תנו לרמת חן לנצח מישהו בהפרש הגדול מנקודה, תנו למוצקין לייצב את הסגל. אף קבוצה לא הולכת לוותר לרמת השרון על כלום, והדרך להשבת התארים עוד מאוד, מאוד ארוכה.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםצניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();