נולאן מרחפת
צילום: עידו רוזנטל



ממעוף הציפור
אורלי קלינגר ,08/02/2006

כהרגלנו אם כי קצת באיחור, תפסנו את שחקנית חודש ינואר – דיאנה נולאן – לשיחה קצרה. שאלנו על המנטליות הקבוצתית שלה, לא יכלנו להתאפק וביקשנו איזה דאנק, וגילינו ששוקולד הוא לא הדרך לליבה.

דיאנה נולאן סיימה חודש נהדר עם ממוצע של 17.1 נקודות ו-5.9 אסיסטים למשחק. למען הפרופורציות, מובילת הליגה באסיסטים יושבת על ממוצע של 6.2 אסיסטים למשחק. יכולת המסירה המרשימה שלה החודש היא רק עוד סימן למנטליות הקבוצתית של נולאן, אבל היא עדיין מבינה שהיא שחקנית המטרה של אנדה.

"כן, אני מניחה, אם אנחנו צריכות סל או מהלך, אם זה מצב שאנחנו חייבות לייצר נקודות, אז כן", אמרה טוויטי. אין ספק שיש לה את היכולת לקלוע מעל כל שומרת מתי שבא לה, אבל היא יודעת יותר טוב מזה. "אם את אנוכית ומנסה לזרוק כל פעם, את מכוונת את ההגנה להתרכז בך. די קשה לשחק אחת על חמש כשיש לידך עוד ארבע שחקניות. כדאי פשוט למשוך את ההגנה ולערב את החברות".

כשנולאן הגיעה לארץ אנשים לא הכירו אותה כי למרות שהיא נבחרה לאחת מחמשת השחקניות הטובות בכל הWNBA העונה, היא לא משווקת על ידי הליגה כאחת מהכוכבות הגדולות. אבל עד מהרה, גם מי שלא הכיר אותה הבין שמדובר בכישרון ענק. אבל למרות שנראה שהיא יכולה לעבור את השחקנית שלה מתי שהיא רוצה, נולאן לא אחת שתפציץ 25 נקודות למשחק, למרות שכנראה מצפים ממנה לזה. אז איך היא יודעת מתי לערב את השחקניות האחרות ומתי לקחת דברים על עצמה? "זה תלוי במצב במשחק, אם אנחנו צריכות סל או שהקבוצה השנייה במומנטום ועומדת לחזור למשחק".

השיחה אז לקחה תפנית לכיוונים פחות רציניים, ושאלנו את הציפור, על 178 הסנטימטרים שלה, מתי היא גילתה שהיא מסוגלת להטביע. "בשנה האחרונה בתיכון", ענתה נולאן בלי להסס. בקיץ האחרון נולאן ניסתה להטביע פעמיים במשחק האולסטאר של הWNBA אך הכדור קפץ החוצה, והיא כן מאמינה שהטבעות יעזרו לכדורסל הנשים. "כן זה חשוב, כי כדורסל נשים פשוט לא פופולארי כמו כדורסל גברים, כי אנשים לא חושבים שהמשחק שלנו אתלטי מספיק או מרגש מספיק. אז כשיש שחקניות שמסוגלות לעשות את הדברים שהגברים עושים, שיעשו את זה", אמרה נולאן.

אז תעשי את זה, ביקשתי והזכרתי לה את המשחק מול הפועל תל אביב לפני כשבועיים כשהיא חטפה כדור בחצי מגרש, שעטה לבדה לסל כשקבוצתה מובילה בפער בלתי מחיק, וסיימה רק בלייאפ. "הייתי עייפה", היא אמרה בחיוך. אנחנו בזמנו לא שמנו לב.

כאן חזרנו לפסים קצת יותר רציניים – תמיכת הקהל. אנדה רמת השרון עושה המון כדי לקדם את המועדון, במיוחד אם משווים את מאמציה לאלו של יתר קבוצות הליגה בנושא הזה, ונולאן רואה את התוצאות. "יש פה קהל טוב, לא משנה נגד מי אנחנו משחקות, תמיד יש אנשים ביציע, גם אם זו לא קבוצה מהטובות שיש. תמיד רואים את האוהדים הנאמנים בכל משחק".

בדטרויט נולאן ראתה את תמיכת הקהל בWNBA ובשוק עולה באופן דרסטי, כאשר הן הפכו מהקבוצה הכי גרועה בליגה לאלופה, ומכרו את כל 23,000 הכרטיסים באולם שלהן. אז איך עושים את זה? "אנחנו עושות הרבה פעילויות. הולכות להרבה תיכונים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, מתנ"סים... אנחנו מארגנות טורנירים לנשים, או סתם התאספות כזו בשכונות כדי שמשפחות וילדים קטנים יוכלו לבוא וללמוד על הWNBA, מי אנחנו, להכיר את השחקניות. אנחנו עושות דברים קטנים עם הקהילה כדי לעודד אותם לבוא למשחקים". בדטרויט זה עבד מצוין, ואין סיבה שזה לא יעבוד גם פה.

לסיום ניסינו לדלות עבורכם עובדה מעניינת שאתם לא יודעים על טוויטי. אז לא, אין שום סיבה מיוחדת שהיא תמיד תמיד משחקת עם סופג זעה על פרק יד ימין וזרוע יד שמאל. אז ביקשנו משהו אחר, וקיבלנו תשובה - "אני שונאת שוקולד".

אולי זה הסוד שלה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...אבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();