?הכי גרועות בליגה


צניחה חופשית
אורלי קלינגר ,18/11/2004

בלאגן ברמת חן. מה זה בלאגן, תוהו ובוהו. שלושה הפסדים מארבעה משחקים, שניים מהם בבית. הניצחון? בתל כביר בנקודה אחת קטנה. ידענו שיבואו שינויים, ופתאום שולחים את הקלעית והריבאונדרית המובילה של הקבוצה הביתה.

"אחרי מספר עונות בצמרת בהן תהינו מתי רמת חן תהפוך כבר לקבוצה גדולה באמת, זה קרה. אחרי ההופעה בגמר הפלייאוף בעונה שעברה רמת חן סוף סוף עזבה את אולמה הצפוף בכפר המכבייה, אלי רבי בנה חמישייה נפלאה, והתחיל לשחרר הצהרות על אליפות."
כך כתבתי בפרוייקט פתיחת העונה שלנו. הציפיות היו גדולות, התקציב גדל בהתאם, והאכזבה גדולה הרבה יותר.

ארבעה מחזורים חלפו, ורמת חן עם ניצחון בודד אותו היא גנבה באישון לילה בתל כביר, 55-54. מקום שביעי בליגה. בכל המשחקים רמת חן נראתה רע, למרות שבכולם היא הייתה קרובה לגנוב ניצחון. היא אף פעם לא הובילה במחצית, אף פעם לא נראתה מחוברת. ועזבו את הספסל הקצר שאנשים סימנו כנקודת התורפה של רמת חן, החמישייה מספקת מספיק סיבות לדאגה.

אחרי ההפסד הביתי לבני יהודה לפני יומיים, היה ברור שבקבוצה יעשו שינויים. אבל אף אחד לא ציפה שהראשונה שתלך הביתה תהיה פלנט פירסון. פירסון חזרה לרמת חן אחרי עונה נהדרת בשנה שעברה, 19 נקודות באחוזים טובים ושבעה ריב' למשחק היו לה. אלי רבי החתים אותה לעונה הנוכחית עוד ביולי. מאמני הליגה חזו שהיא תהיה הMVP של העונה בסקר שערכנו ב"ספסל". העונה היא הובילה את הקבוצה עם 18 נק' ו-7.7 ריב' למשחק. די ברור שהשחרור שלה לא נבע מסיבות הקשורות לכדורסל. "החלטנו בהחלטה משותפת שהגיע זמן להיפרד", הייתה תגובתו של אלי רבי לעניין. הסיבות האמיתיות למהלך כנראה יישארו בינה לבין רבי והנהלת הקבוצה, אבל שווה לציין שבימי הקולג' פירסון הושעתה לעונה שלמה בגלל חילופי דברים עם המאמנת שלה. גם אז היא הייתה השחקנית הכי טובה בקבוצה.

"כרגע אנחנו הכי גרועים בליגה", העיד רבי על קבוצתו וקשה להתווכח. כל מי שראה את רמת חן העונה ראה קבוצה חסרת כימייה, משחקת לאט ולא קבוצתי. ראה שתי בוסמניות שנראות די אבודות, ולא ראה את הלימור מזרחי שציפינו לראות. אלכסנדרה מוסיץ' וטניה קירוב קולעות יחד 15 נקודות למשחק, וזו ממש לא התפוקה שקיוו לה. קירוב עלתה במשחק האחרון מן הספסל ושיחקה רק 20 דקות, ונראה שאם יש לה עדיין מזוודות ארוזות כדאי לה להשאיר אותן ככה.

היתרון הגדול של רמת חן היה אמור להיות תאומות המגדל, וזה כאמור כבר היסטוריה. יתרון נוסף היה החתמתה של לימור מזרחי, הישראלית הבכירה ביותר. אבל בינתיים לימור לא מספקת את הסחורה. זה לא רק המספרים, תשע נקודות למשחק באחוזים נמוכים. קשה לשים על זה את האצבע, אבל השחקנית בגופיה מספר 7 ברמת חן לא נראית כמו המנהיגה הווינרית שהתרגלנו לראות ולאהוב.

אז מה עושים? לשחק בהרכב חסר בלי השחקנית הכי טובה בקבוצה, לפחות מבחינה מקצועית, לא הולך לשפר את מצבה העגום של מי שסומנה כמועמדת רצינית לאליפות. "אנחנו נראים בושה. לא אתן לזה להימשך. אהפוך את העולם כדי שזה ישתנה", מבטיח רבי. השמות שעולים כרגע כמחליפות אפשריות לפירסון הן טרייסי ריד, אדיה בארנס ולקישייה פרט – אקס כרמיאל ושחקנית הניו יורק ליברטי. אבל זה שינוי שלא נבע מנסיבות שקשורות לכדורסל, ואף אחת מהן לא ברמת שחקנית חמישייה בליגה הטובה בעולם כמו פירסון. דברים נוספים חייבים להשתנות.

אמנם משמח מאד לראות את בנות רעננה הרצליה, בני יהודה והפועל תל אביב מעבות את הצמרת, אבל רמת חן התקדמה המון בשנים האחרונות, והפכה לדיירת קבע בין ארבע הגדולות. למען העניין בליגה היא לא יכולה להמשיך לדדות בין אשדוד לירושלים. "אני לא מתרץ", מוסיף רבי. "אני האחראי ואני אשנה ויהיה בסדר". ראינו את רמת השרון בונה קבוצות תוך כדי העונה ומסיימת עם צלחת. אולי רמת חן למדה כמה טיפים.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?ליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();