עושה את ההבדל
אורלי קלינגר ,06/01/2006

היא מובילה את הליגה באסיסטים למשחק, מדורגת שניה בטבלת מלכת הסלים, והיא קלעית השלשות הכי טובה בליגה. ברנדי מקיין חזרה לעונה שניה כרכזת הפותחת של מכבי אשדוד, ותפסנו אותה לשיחה אחרי הבחירה שלה לשחקנית חודש דצמבר של 'ספסל'. מקיין דיברה על הסיבות שהיא חזרה לאשדוד, על איך זה להיות רכזת סקוררית, ועל השאיפות להמשך העונה.

מכבי אשדוד ניצחה שלושה משחקים העונה, שלושתם בדצמבר, והן כרגע מדורגות במקום השישי בטבלה, כאשר קצת יותר מחצי עונה מאחורינו. אם הן יצליחו לשמור על המקום השישי או לטפס יותר גבוה, אשדוד תזכה בכרטיס לפלייאוף העליון שיכתיר את העונה שלהן כהצלחה גדולה. יש עוד הרבה עבודה עד אז, כאשר המשחק הקרוב בבית מול בני יהודה ב16 לחודש יהיה משמעותי מאד במאבק על המקום השישי. "אני מרגישה שהפסדנו כמה משחקים בתחילת העונה אבל אני מאמינה שאנחנו הולכות להיכנס לשש הראשונות", אמרה מקיין. אשדוד הפסידה בתחילת העונה שלושה משחקים בשש הפרש, והייתה בעמדה לנצח בכל אחד מהם.

אם מסתכלים אחורה לעונה שעברה אין ספק שהמצב הרבה יותר חיובי השנה. מקיין, שהצטרפה לאשדוד בינואר בשנה שעברה כאשר הקבוצה הייתה בשלבי הסיום של רצף 14 הפסדים שפתח את העונה, רצתה לחזור לקבוצה ולהוביל אותן לעתיד טוב יותר. "[המאמן] טל אמר לי לפני שעזבתי בשנה שעברה שהם החליטו להמשיך עם הקונספט של רכזת אמריקאית, ושהוא רוצה שאחזור", מקיין נזכרה. "נהנתי פה, היה לי כיף, הכל ממש כמו אמריקה, אז למה לא לחזור?".

לצערנו אמריקאיות שחוזרות לעונה שניה באותה קבוצה הן לא מחזה נפוץ במחוזותינו, אבל מקיין רצתה להמשיך את מה שהיא התחילה. "אני חושבת שלמרות שהפסדנו כמה משחקים, משנה שעברה להשנה השתפרנו המון וזו הרגשה נהדרת. במקום ללכת לקבוצה אחרת, רציתי לחזור לקבוצה הזו ולגרום לשינוי".

למרות שהיא מתנשאת לגובה 160 סנטימטרים בלבד, מקיין הייתה כוכבת גדולה באוניברסיטת פלורידה ונבחרה במקום ה24 בדראפט 2002 ע"י הקליבלנד רוקרס, ושיחקה איתן עונה אחת. את קריירת הכדורסל שלה היא התחילה בגיל מוקדם בטקסס, והחסרון בסנטימטרים לא היה משהו שיכל לעצור אותה. "יש לי שישה אחים גדולים והם תמיד עסקו בספורט, אחד מהם אימן אותי בליגת הילדים ושיחקתי עם כל הבנים. ככה התחלתי".

העונה מקיין מעמידה מספרים נהדרים. מ12.2 נק' למשחק בעונה שעברה מקיין עלתה ל22.7 נק' לערב, ושיפרה את האחוזים מכל הטווחים. אין ספק שיש לה מנטליות של סקוררית, אבל היא עדיין מדורגת ראשונה בליגה באסיסטים עם 5.7 למשחק. רוב הרכזות מעדיפות תמיד כאופציה ראשונה את המסירה או את הזריקה, אבל מקיין מוכיחה שלא חייבים לבחור. "זה מאבק. במיוחד כרכזת כי את אמורה ליצור מצבים לשחקניות אחרות ואם את קלעית את צריכה להחליט אם למסור או לזרוק, אבל אני תמיד אומרת לחברות שלי לקבוצה שאם זה אחד מהמשחקים שאני מרגישה בזון, אז אני אזרוק כאופציה ראשונה ואמסור כאופציה שניה".
בדרך כלל מקיין נכנסת לזון, כמו שאפשר לראות לפי העובדה שרק פעם אחת העונה היא קלעה מתחת ל20 נקודות, וזה עובד טוב עד עכשיו. "קשה לאזן בין שני הדברים אבל יש לידי שחקניות שמבינות והן אומרות לי שהן יודעות שאני יכולה לייצר נקודות אז הן בעד זה".

מקיין הייתה סקוררית בכל מקום בו היא שיחקה, ותמיד קיבלה את האור הירוק לזרוק. היא קלעה יותר שלשות מכל שחקנית אחרת בליגה השנה, באחוז מטורף של 50.0% מעבר לקשת. 39 מ-78.
מקיין זורקת 7.8 פעמים מחוץ לקשת בממוצע במשחק, וזה לא כל כך הרבה בהתחשב בעובדה שהיא מחזיקה בשיא טורניר הNCAA עם 26 זריקות לשלוש במשחק אחד. "כן זה נכון", אמרה מקיין בחיוך. "אני לא גאה בזה אבל המאמנת נתנה לי את האור הירוק ותמיד לימדו אותי שאם יש לי מצב טוב, לזרוק". המשחק הזה נערך במרץ 2001, ותהינו אם מקיין זוכרת כמה שלשות היא קלעה באותו ערב. היא זכרה. "אולי שבע, אבל אני חושבת שכל זריקה שאני זורקת תיכנס. המאמנת נתנה לי את האישור אז... אבל זה לא שיא שאני גאה בו".

לסיום ביקשנו מברנדי לחלוק איתנו עובדה מעניינת שרוב האנשים לא יודעים עליה. "אני אוהבת לצייר, אני מתעניינת באומנות, אז זה קצת שונה מכדורסל", אמרה מקיין שלמדה אומנות בקולג'. מסתבר שמיומנות ההטעיות והשליטה בכדור שלה הן לא הביטוי האומנותי היחידי שלה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();