צפוף בצמרת
אורלי קלינגר ,13/12/2005

תם ונשלם הסיבוב הראשון בליגת העל לנשים, והעסק פתוח לחלוטין. אפשר לזהות את ראש החץ שנוצר בטבלה אבל המרוץ לארבעת הכרטיסים לחצי הגמר נותר פתוח לגמרי, ומשאיר לנו הרבה למה לצפות.

עוד בסיכום הסיבוב, רמה"ש בדרך הקשה


1. אנדה רמת השרון, 8 - 0
המושג 'בלתי מנוצחות' מעולם לא היה כל כך לא מתאים לקבוצה שטרם הפסידה. כל הכשרון של אנדה עדיין לא התחבר אבל החוזק המנטלי פשוט מדהים, והן עדיין הקבוצה שכולן רוצות לנצח.
השאלה הגדולה: מה יקרה כשהן יתחילו לשחק כמו קבוצה?
המבחן הגדול הבא: מחזור 11, 19.12, ברעננה הרצליה – מקום 1 נגד מקום 2.


2. בנות רעננה הרצליה, 6 – 2
נראה שכל הדרמה בתחילת העונה ליכדה את הקבוצה של טל נתן לחבורה מגובשת מאד והן נראו כך על המגרש, לפחות עד ההפסד המפתיע באשדוד. למלכת האסיסטים של הליגה, קיי.בי שארפ, ולמלכת הריבאונדים של הליגה, מוניק קוקר, מקום של כבוד בחמישיית הסיבוב הראשון.
השאלה הגדולה: איך שאמיקה כריסטון תשתלב בקבוצה?
המבחן הרציני הבא: מחזור 10, 15.12, באוסישקין. משחק צמרת מסקרן, ופריוויו לרבע גמר הגביע.


3. הפועל חיפה מוצקין, 6 – 2
מוצקין הפתיעה לא מעט אנשים עם הניצחון על הפועל תל אביב אבל אחרי המשחק עם שתי ההארכות ברמה"ש, כולם כבר הבינו שזו קבוצה שתעשה הרבה מאד רעש העונה. סיבוב ראשון מצוין מבחינת מוצקין – קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה עם מעל 85 נקודות למשחק בהנהגת מלכת הסלים של הליגה, תמרה מור.
השאלה הגדולה: עד איפה יצליחו ליקו ווילינגהאם ותמרה מור לסחוב את הקבוצה?
המבחן הרציני הבא: מחזור 12, 09.01, באוסישקין, משחק בין שתי קבוצות שלא יסתפקו בפחות מ1 - 4.


4. הפועל תל אביב, 5 – 3
הפועל ת"א סומנה כמועמדת לאליפות, ובתוך חוסר העקביות ראינו הבזקים של גדולה השנה. על הנייר הפועל עשתה את שלה ולא הפסידה אף משחק בית פרט לרמה"ש בהארכה, והן בהחלט בכיוון הנכון לקראת 1 – 4 למרות ששתי הגבוהות עדיין לא בעניינים.
השאלה הגדולה: כמה זמן יכול להימשך המצב בו איינה ווקר ונאקיה סאנפורד קולעות באחוזים הכי נמוכים מבין כל שחקניות הרוטציה של הפועל?
המבחן הרציני הבא: מחזור 10, 15.12, בבית מול בנות רעננה הרצליה. קבוצה שרוצה 1 – 4 חייבת לשמור על הבית, במיוחד אחרי שהפועל הפסידו ברעננה בסיבוב הקודם.


5. מכבי רמת חן, 4 – 4
רמת חן היא האכזבה של הסיבוב הראשון. לא מחוברות, לא מוסרות, ובעיקר לא מנצחות. רמת חן לא ניצחה אף אחת מארבע הקבוצות שמדורגות מעליה ופשוט לא מצליחה להביא את הכשרון שלה לידי ביטוי.
השאלה הגדולה: האם שיקי פלח יצליח להרים את הראשים של השחקניות ולהוביל אותן לפלייאוף?
המבחן הרציני הבא: מחזור 11, 19.12, בבית מול הפועל תל אביב. אנחנו עדיין מתייחסים לרמת חן כמועמדת ל1 – 4 והן יהיו חייבות לנצח את המשחק הזה, אבל בינתיים אסור להן לחשוב עליו כי ביום חמישי הן נוסעות לאשדוד המשתפרת.


6. בני יהודה, 3 - 5
בני יהודה נאלצה להופיע כמעט לכל המשחקים שלה מול קבוצות הצמרת ללא דטרינה ווייט הפצועה, ולא הצליחה לנצח אף קבוצה שמדורגת מעליה. במשחק האחרון הצטרפה לקבוצה מחליפה זמנית שלא עזרה למנוע את התבוסה, ובבני יהודה צריכים לקוות שווייט אכן תחזור בקרוב ושזה לא יהיה מאוחר מדי.
השאלה הגדולה: טאמיקה ג'ונסון, הרכזת והמנהיגה של בני יהודה, שוקלת לעזוב אחרי הפגרה עקב עייפות מצטברת אחרי חורף בקולג', קיץ בWNBA וחורף בשכונת התקווה. אם היא תעזוב, יהיה קשה לראות את בני יהודה בפלייאוף העליון.
המבחן הרציני הבא: מחזור 13, 16.01, באשדוד. אבל אסור לזלזל בחולון שבא לביקור בשכונה ביום חמישי הקרוב.


7. מכבי אשדוד, 3 - 4
אחרי חמישה הפסדים רצופים הגיעו שלושה ניצחונות רצופים כולל במחזור האחרון בו אשדוד הפתיעה את בנות רעננה הרצליה. החבורה הזריזה של טל אריה צוברת ביטחון ובהחלט יכולה לשאוף לפלייאוף העליון.
השאלה הגדולה: האם הספסל יצליח לתרום קצת יותר ממחזור למחזור ולאפשר לכוכבות לנוח? שלוש אשדודיות מדורגות בטופ 10 בקטגוריית הדקות למשחק, ועייפות בסיום פוגעת בעיקר בקבוצות שמסתמכות על הקליעה מבחוץ, כמו אשדוד.
המבחן הרציני הבא: מחזור 13, 16.01, בבית מול בני יהודה. קרב ראש בראש על המקום השישי.


8. אליצור 'בליסימה' חולון, 1 - 7
אף אחד לא ציפה מהקבוצה הצעירה של רפי בוגטין להתמודד על משהו מעבר להישארות בליגה, ובינתיים הן על המסלול הנכון. חולון הייתה בעמדת ניצחון באשדוד אך נוצחה בהארכה על חודו של סל וגם בבית מול הפועל ת"א היא איבדה יתרון, אבל בטבלה כל זה לא משנה וחולון תצטרך להמשיך להיאבק על ההישרדות.
השאלה הגדולה: מי תחליף את אנג'לינה ויליאמס, הקלעית המובילה בקבוצה, שחוזרת לארה"ב לסיים את התואר?
המבחן הרציני הבא: מחזור 11, 19.12, בתל כביר. ניצחון ישאיר את חולון בליגה.


9. מכבי תל כביר, 0 - 8
מאז ההפסד ב15 הפרש ברמת השרון במחזור הראשון העסק הלך והתדרדר משבוע לשבוע, אבל עם הצטרפותן של שירה העליון, מיכל מירון והבוסמנית החדשה קריסטינה צ'וקון, לתל כביר יש עדיין סיכוי לשרוד.
השאלה הגדולה: האם צ'וקון תצליח להשתלב במהירות כרכזת אמיתית ותשחרר את מארי הורטון, מלכת האיבודים של הליגה, מנטל הובלת הכדור?
המבחן הרציני הבא: מחזור 11, 19.12, בבית מול חולון. כל מילה מיותרת.

צילום: מוטי קלינגר







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();