סואץ, דורון, כהן
צילום: מוטי קלינגר



טופ 3
אורלי קלינגר ,14/09/2008

פחות מ24 שעות אחרי הניצחון הגדול ששלח את נבחרת הנשים של ישראל לאליפות אירופה 2009 ממרומי מהמקום הראשון בבית, 'ספסל' תפס את שלושת הכוכבות הגדולות של הנבחרת לשיחה. ליעד סואץ קרני, לירון כהן ושי דורון מדברות על הפרפרים בבטן לפני המשחק, על השערורייה באוקראינה, השינוי שעבר על הנבחרת והציפיות לעתיד ורוד במיוחד.

הכתבה מופיעה גם בעיתון 'מעריב', 15.09.08

נבחרת הנשים של ישראל התעוררה הבוקר בנחת, ועשתה את דרכה לביקור מפנק בספא וארוחת צהריים משותפת בחסות הפרויקט הלאומי לקידום ספורט נשים ובשיתוף איגוד הכדורסל. בדרך חלקן הספיקו לעלעל קצת בעיתוני הבוקר, שם התנוססו להן הוכחות צבעוניות להישג האדיר שעדיין לא התעכל. "ראיתי את התמונה של שי ושלי בשער העיתון ונבהלתי מהגודל", הודתה לירון כהן בחיוך רחב. "הייתי מאושרת לראות את זה, שקיבלנו סוף סוף את מה שמגיע לנו. זה עושה כל כך טוב לענף, מרים אותו, אז גם אם זה נראה שולי, עוד איזה כותרת בעיתון, זה מה שעושה את ההבדל בסופו של דבר". דורון, הכוכבת הגדולה של הניצחון הכל כך חשוב במוצ"ש, עוד לא הספיקה לשים לב. "כן, שמעתי שמועות על זה. עוד לא עיכלתי באמת כמה אנשים תמכו בנו והיו מאחורינו".

שלושתן כבר זכו בתארים בארץ ובחו"ל, אבל המשחק במוצ"ש נגד בריטניה שהסתיים בניצחון 75 – 69 אחרי לא מעט מהלכים דרמטיים מול יציעים מלאים, ייזכר כאחד הקשים. הפסד היה מוריד לטמיון קמפיין עצום ולאורך המשחק ההפכפך אפשר היה ממש להרגיש את הלחץ. "היו לי פרפרים בבטן יום וחצי. דווקא בחימום של המשחק הייתי רגועה, אבל ביום שבת הלב שלי היה בדופק מטורף", הודתה הקפטנית ליעד סואץ קרני, המנוסה בחבורה. "הרגשתי את הלחץ רק תוך כדי המשחק, כי הבנתי שאנחנו אפילו לא קרובות לאיזשהו משחק שאפשר לקרוא לו כדורסל, אז חששתי שאולי זה יגמר בצורה לא נעימה", אמרה כהן באנדרסטייטמנט רציני. דורון דאגה הכי פחות אבל הכניסה את המשחק לטופ 10 שלה ברשימת התקפי הלב הפוטנציאלים. "לפני המשחק, לרגע לא חשבתי שנפסיד. אולי טיפה כשהן הובילו בארבע ברבע האחרון, אבל אז אמרתי לעצמי אין סיכוי בעולם, צריך להתאפס, והתאפסנו".
צילום באדיבות 'מעריב', צלם: דני מרון


ישראל הגיעה למשחק הזה עם כל הקלפים אצלה ביד, אחרי חמישה ניצחונות בשבעה משחקים, וידעה שניצחון מול סוגרת הטבלה מבריטניה שווה העפלה שנייה ברציפות לאליפות אירופה ואף מהמקום הראשון והיוקרתי בבית. אבל, כל המומנטום החיובי נעצר שלושה ימים קודם לכן בהפסד שובר לב באוקראינה. ישראל הובילה בתשע עם פחות משתי דקות לסיום, אבל שתי שריקות של השופטים שינו את המומנטום וישראל הפסידה בהארכה.

"מעבר לזה שאפשר להגיד שיכלנו לנצח את המשחק למרות השופטים, אני חושבת שאף פעם בחיים שלי לא הרגשתי כל כך מרומה כמו במשחק הזה, בצורה פשוט מבישה. היינו פשוט מרוקנות", נזכרה כהן במאורעות יום רביעי בקייב. "זה באמת היה המשחק הכי טוב שלנו, הכל דפק כמו שעון עד שקצת שחררנו, ולקחו את זה מאיתנו", הסכימה סואץ קרני. "אחרי המשחק נעמי קולודני תפסה אותי ואמרה לי 'תקשיבי לי ותקשיבי לי טוב. אם נפסיד בשבת, תהי בדיכאון כמה שאת רוצה. אבל עד אז, פשוט לא לשקוע'. זה היה המאמץ הכי גדול שלנו מאז שחזרנו לארץ ביום שישי לפנות בוקר".

במוצאי שבת אחרי שהבאזר שם קץ מיוחל לשעתיים לחוצות במיוחד, אפשר היה לנשום לרווחה ולפתוח את בקבוקי השמפניה. ישראל עשתה היסטוריה עם העפלה שנייה ברציפות לאליפות אירופה, וחמישית אי פעם. זה כמעט בלתי נתפס עבור נבחרת שלא מזמן גירדה ניצחונות רק בציפורניים ולפעמים הסתפקה בלתת פייט. בעקבות השינוי המנטאלי שליווה את רמת הכישרון העולה, זה נראה כמו תחילתו של עידן חדש. "זה לא היה רק מנטאלי, השינוי שאלי עשה לפני שנתיים הוכיח את עצמו. אני חושבת שמהלך הצערת הנבחרת מצד אחד היה סיכון מאד גדול אבל מצד שני יש לנו היום תשע שחקניות ברוטציה שכל אחת יכולה להיות שחקנית חמישייה", אמרה סואץ קרני. "מתחילת הקמפיין ההצהרה הייתה לעלות לאליפות אירופה וזה אומר אחד משני המקומות הראשונים, כלומר המקום הראשון הוא לא יומרני מדי", הוסיפה כהן. "אני חושבת שעוד קשה קצת להבין שהיה כאן שינוי פאזה. הנבחרת הזו כבר לא נבחרת שמפתיעה ולא מצפים ממנה לכלום. זו נבחרת שבאה עם לחץ מסוים לעלות לאליפות אירופה, ועשתה את זה בצורה הטובה ביותר".

נבחרת שכן התרגלה לקחת את ההעפלה ליורובאסקט כמובן מאליו היא נבחרת הגברים המקבילה, לפחות עד הקמפיין הזה. "אנחנו מכירות את החבר'ה האלה אישית ואנחנו מפרגנות להן ורוצות שכל ענף הכדורסל יהיה בטופ של אירופה", סואץ קרני מיהרה להסביר. "אני יודעת שגם הם רצו את זה בשבילנו בזמנים שהיה לנו יותר קשה. מצד אחד אני מאד שמחה שיש פרגון לענף שלנו וסוף סוף אנחנו מקבלות קצת חשיפה, ואני מאחלת לגברים הכי הרבה הצלחה שאפשר ומקווה שגם הם יגיעו לאליפות. אנחנו בענף אחד ורוצות שכל הענף יתרומם. אנחנו מבחינתנו דואגות לכדורסל הנשים ואנחנו מקוות שבעקבות ההצלחה של הנבחרת נתרומם עוד".

אחת הסיבות הגדולות להצלחה של הנשים לאחרונה היא כמובן שי דורון ו-20.4 הנקודות שלה לערב, סגנית מלכת הסלים, בקמפיין השני שלה במדי הנבחרת הבוגרת. התצוגה שהיא נתנה מול בריטניה, עם 28 נקודות והמון מהלכים ענקיים בשני צידי המגרש, תיזכר כאחת מהגדולות בהיסטוריה. "בשנה שעברה הבנו שיש לנו פה משהו מיוחד, אבל אני הייתי קצת חסרה. קצת הרבה", הודתה דורון שנחתה בקמפיין הקודם מותשת מהקולג' ומהWNBA, בטיסה היישר מניו יורק למשחק הראשון של הנבחרת. "לשמחתי הגעתי הרבה יותר מוכנה פיזית ומנטאלית השנה וזה היה הבדל קריטי. בשנה שעברה לירון הייתה צריכה לעשות כמעט הכל מבחינה התקפית, השנה היה יותר קל".
צילום באדיבות 'מעריב', צלם: דני מרון


למרות השמות הגדולים, עם לא פחות מארבע שחקניות חמישייה שישחקו השנה בצמרת של אירופה ואחת שרק חזרה משם, הייחוד של הנבחרת היה בשיתוף הפעולה ובכימיה הקבוצתית. "יש לנו כישרון להתמודד ברמות האלה אבל זה לא שפתאום אנחנו יותר כישרוניות מכולן", הסבירה הקפטנית. "אני לא אגיד שאין בכלל בעיות, אבל יחסית לכמות הכישרון והיכולת האישית שיש פה, כולן שמות את האגו בצד ואת הנבחרת מעל הכל". דורון פשוט המחישה את זה הכי טוב. "המסירה של לירון, כששתינו היינו לבד, מסכמת את מה שקורה בנבחרת הזו" היא אמרה, על האסיסט של כהן לשלשה קריטית של דורון שלוש דקות לסיום ששברה שוויון 65 והעבירה את המומנטום לצידה של ישראל פעם אחרונה ולתמיד. "יש פה שחקניות מובילות, הישראליות הכי טובות ברמות הכי גבוהות, אבל המטרה לנצח גם אם צריך לוותר על המעמד האישי", סיכמה.

למרות הזמנים הטובים שעברו עליהן יחד, השלישייה בהחלט שמחה שלא יהיה צורך להתקבץ שוב בינואר לטורניר ההזדמנות האחרונה. "כמו בנישואין, יש ריבים ויש מחלקות. זה בריא, כל אחת תיסע עכשיו לדרכה, ובקיץ נחזור לשתף פעולה", התנסחה כהן בדיפלומטיות אופיינית. "היו חודשיים וחצי קשים אבל כמו שראו על המגרש, גם מחוץ למגרש יש אוירה של כיף ויש משהו מעבר לכדורסל", הוסיפה סואץ קרני. "עכשיו שהקמפיין הסתיים אני שמחה שזה נגמר, אבל אני מחכה כבר להגיע ללאטביה".

לאטביה תארח את אליפות אירופה ביוני 2009, ולשם שינוי ישראל תגיע לשם עם ציפיות לעשות רעש. "צריך לנצח איזה משחק, לי ולירון זו אליפות שלישית ועדיין לא ניצחנו משחק", אמרה סואץ קרני בנחישות רבה. "אנחנו לא באות להיות תפאורה. אנחנו מרגישות שאנחנו יכולות לנצח כל נבחרת באירופה. למרות ההצלחה עכשיו, עוד לא התקרבנו בכלל למימוש הפוטנציאל הסופי שלנו. אנחנו נבחרת צעירה, אנחנו יכולות להגיע לטופ 8 מבחינתי. אם נצליח לעשות את זה ב2009? לא יודעת. בטוח שיש לנו את הכישרון".






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץהטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();