הקו האחורי הטוב בליגה
צילום: מוטי קלינגר



ליגת העל לנשים יוצאת לדרך!
אורלי קלינגר ,16/10/2010


ביום שני תצא ליגת העל לנשים לדרך, עם פרצופים מוכרים לרוב ברחבי הליגה ותחושה של אלופה ידוע מראש. כולם מהמרים על רמלה, גם אנחנו, אבל הימרנו על עוד כמה דברים.
בפנים תמצאו את דבר המערכת על כל קבוצה ותחזית הזויה לפי חוקי הליגה החדשים.

סקר המאמנים המסורתי של ספסל
האלופות כבר כאן - היכרות מחודשת עם הזרות של רמלה

וכמובן - בלוג פתיחת העונה של קרין!


אליצור רמלה
בשנה שעברה: הודחו בחצי גמר הפלייאוף, הפסד בגמר הגביע
דבר המערכת:
אנחנו מתקשים לזכור את הפעם האחרונה שהייתה קבוצה עם סגל כל כך עמוק ומרשים. קו אחורי מהטובים באירופה - עם לייני סלווין, שי דורון וטנישה רייט. בפעם האחרונה שסלווין ודורון שיחקו יחד, זה נגמר בדאבל כולל ניצחון בגמר על קבוצתה של הMVP של הליגה דאז, טנישה רייט. את החמישייה משלימות שתי זרות גבוהות מהWNBA. ספסל המורכב כולו משחקניות מנוסות מאד, רובן בוגרות נבחרת ישראל – אורנית שוורץ, ריבי גרינבויים, שירן צעירי ולנה מוסטפינה, ותוסיפו עוד מתאזרחת להשלמת הרוטציה. בניגוד לשאר הליגה תיכוניסטיות לא תמצאו כאן, גם לא שחקניות מקצוות הרוטציה של הנבחרות הצעירות. פשוט אין אף אחת שאפשר לסנג'ר לסחוב פה את התיקים.

מה שהופך את רמלה למפחידה באמת היא העובדה שארבעת השמות הגדולים בחמישייה הן שחקניות מוכחות ונטולות פוזת הסופרסטאר. סלווין ודורון כמובן, טנישה רייט וליקו ווילינגהאם שהחלו את דרכן בקבוצות קטנות בישראל ונשארו עם אותה צנעה. כבר ראינו קבוצות גלאקטיקוס למניהן בהן השלם היה הרבה פחות מסכום חלקיו, כמו למשל רמלה של שנה שעברה, אבל זו לא סכנה שנראית רלוונטית לרמלה של 10/11. סימן השאלה היחיד בקבוצה היא הסנטרית לינדזי ויסדום הילטון, שחקנית האל.איי ספארקס שמעולם לא הרשימה באירופה. אבל אם היא תשחק חזק בהגנה ותסגור לריבאונד, רמלה לא תצטרך הרבה יותר.

חזרתן של סלווין ודורון כמובן צפויה לבוא היטב לידי ביטוי ביציעים ולהחזיר את ההרתעה לאולם הביתי של רמלה, ששנה שעברה אבדה כמעט לגמרי. אחד היתרונות הגדולים של רמלה השנה הולך להיות ההתקפה המתפרצת, שהולכת להיות קטלנית במיוחד בהתחשב בכך שסלווין, דורון ורייט הן שומרות וחוטפות מהטובות בליגה, וגם מובילות כדור מעולות. גם אם היריבה תצליח לחזור מספיק מהר להגנה, לא יהיה קל בכלל לעצור קבוצה עם ארסנל כזה של קלעיות שלשות, עם גבוהה מגוונת כמו ווילינגהאם בצבע ועם יכולות הקלאץ' של שלישיית הגארדיות.

אנחנו פשוט עוד לא ממש מצאנו חסרונות שאפשר יהיה לנצל, אלא אם כמובן רמלה תעצור את עצמה. רמלה יכולה גם להפריע לעצמה עם הבאת הזרה הרביעית אי שם בסוף העונה אחרי שהכימייה תתייצב, וכמובן גם העובדה שהן ישחקו באירופה עם סגל שונה הכולל שתי בוסמניות עלולה להקשות. לעדן ענבר, המאמן החדש של רמלה שינסה לשמור על קור רוחו המפורסם גם בסיר הלחץ הגדול במזרח התיכון, יהיה אתגר גדול לשמור על הרעב של השחקניות שלו. הציפיות בשמיים - דאבל והסתערות רצינית על היורוקאפ. האם הן יעמדו בלחץ?

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: דאבל
הזרה הרביעית: יהיה נכון לצרף את אחת הבוסמניות מאירופה, אולי ישתגעו ויביאו כוכבת
תחזית מעודכנת: בכל מקרה, דאבל


טנישה רייט

אלקטרה רמת השרון
בשנה שעברה: דאבל
דבר המערכת:
רמת השרון זכתה בעונה שעברה באליפות שנייה ברציפות, אבל כרגיל במחוזותינו לא הצליחה לשמר את הסגל. היחידות שנשארו מהעונה שעברה הן הקפטנית מירב דורי, יעל אהרונוב ואיילת כהן. היתר ערקו לשדות זרים, כאשר שלוש שחקניות חמישייה חתמו בקבוצות אחרות בארץ. גם רמה"ש לא חיפשה רחוק והחתימה שתי שחקניות שבילו את העונה שעברה ברמת חן וחולון בהתאמה – קמיל ליטל ואלכסיס הורנבאקל.

הורנבאקל, קומבו גארד מגוונת המשחקת במיניסוטה לינקס, עשתה לאדומות צרות צרורות בפלייאוף בעונה שעברה עם 19.5 נקודות, 6.0 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים למשחק ואף עזרה לחולון לגנוב ניצחון אחד בסדרה. עבור ליטל זו עונה שלישית בישראל בקבוצה שלישית, אחרי ששנה שעברה רשמה ברמת חן 11 נקודות ו-9 ריב' למשחק. ליטל מגיעה אחרי קיץ חלומי בWNBA כשחקנית חמישייה של האלופה, סיאטל סטורם. ליטל קלעה 14 נקודות למשחק בגמר הפלייאוף, ו10 נק' למשחק בעונה הרגילה. את חזית הזרות משלימה הסנטרית האימתנית שאנטיי בלאק, שחקנית חמישייה בטולסה שוק. בלאק על 195 סנטימטריה ידועה בעיקר בזכות ההגנה והגגות, אבל רשמה בקיץ האחרון 14.5 נקודות למשחק.

אל הסגל האדום הצטרפו גם תמר מעוז שחזרה מפרישה אחרי שלוש שנים בגיל 33, ונועה גנור שחוזרת אחרי שקרע ברצועה הצולבת קטע לה עונה נפלאה ברמת חן בשנה שעברה עם 10.4 נקודות למשחק. אין ברמה"ש השנה שחקנית ישראלית עקבית ומובילה, הן פשוט באירופה או בקבוצה שקראתם עליה למעלה, ויהיה מעניין לראות אם דורי, גנור, אהרונוב וכהן יצליחו להתעלות כי הן כבר לא חוסות בצילה של אף אחת. הורנבאקל וליטל כנראה יספקו את רוב הנקודות, אבל זרות טבען להתקזז. אם רמת השרון תצליח השנה להתמודד על התארים, זה יהיה כי הישראליות לקחו את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. עד אשר, כמובן, תגיע הזרה הרביעית ותדחף אותן צעד אחורה ברוטציה.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: חצי גמר
הזרה הרביעית: גבוהה שתשלים את בלאק וליטל
תחזית מעודכנת: ברמה"ש יודעים לבנות פאזלים, גמר


מירב דורי

מכבי אשדוד
בעונה שעברה: סגנית האלופה
דבר המערכת:
If you can't beat them, take their coach and players. כך עשתה אליצור רמלה לאשדוד החצופה שהעיפה אותה בחצי גמר הפלייאוף. עדן ענבר, אורנית שוורץ, שירן צעירי, ריבי גרינבויים ולנה מוסטפינה נטשו את עיר הנמל לטובת הספסל הרמלאי שמסתער על כל התארים. אשדוד עדיין הצליחה לבנות סגל איכותי למדי שלא נופל מאף אחת אחרת פרט כמובן לרמלה האימתנית.

השם הגדול בקבוצה שייך לגארדית רנה מונטגומורי, הבחירה הרביעית בדראפט 2009 מאוניברסיטת קונטיקט הגדולה. מונטגומורי הייתה הרכזת הכי טובה במכללות ב2009 והובילה את יוקון לעונה חלומית ללא הפסדים. בעונתה הראשונה בWNBA היא קלעה 9 נקודות ב22 דקות למשחק במיניסוטה, עד שבקונטיקט נכנעו ללחץ האוהדים ודאגו לטרייד שיחזיר את הכוכבת הביתה. הקיץ, היא רשמה 13.3 נקודות ו4.1 אסיסטים ופתחה ברוב המשחקים ואפילו הוזמנה לסגל הרחב של נבחרת ארה"ב. את החורף הקודם היא בילתה בוילנה ביורוליג ורשמה 17.6 נקודות, 3.9 אסיסטים אבל גם 4 איבודים למשחק. מהיורוליג – למקיף ז' בסיטי באשדוד.

לאחר שהן נשדדו ע"י רמלה, אשדוד לפחות למדה את האסטרטגיה והעבירה לשורותיה שתיים מהשחקניות שלקחו לה את האליפות – אמברוסיה אנדרסון וקטיה לויצקי. אנדרסון הוכיחה את עצמה כשחקנית מגוונת עם חיוך תמידי ומי קרח בורידים. את מצבת הזרות משלימה גבוהה אלמונית משהו, דאבוני האמפטון שחסתה בצילה הענק של אשלי ווקר באוניברסיטת קליפורניה. האמפטון הפיזית רשמה 13.1 נקודות ו-5.6 ריבאונדים למשחק בפולין בשנה שעברה ויחד
עם לויצקי תנסה להתמודד עם הקווים הקדמיים של הליגה.

לויצקי סבלה מעונה קשה שהחלה על הספסל ברומניה, המשיכה קצת ברמה"ש והסתיימה בהשעייה בעקבות פרשיית החומרים האסורים, אבל חזרה לעצמה בקיץ במדי הנבחרת וקלעה 8 נקודות למשחק בקמפיין המדהים. לויצקי היא היחידה מבין גבוהות הנבחרת שמשחקת השנה בארץ, וזה כמובן יתרון גדול לאשדוד. עוד בחזית הישראליות אשדוד תהנה משרותיה של נעמי קולודני שהצטרפה מנתניה ותנסה להוביל את הקבוצה כרכזת הראשונה. דנה יהלומי הגיעה מרמת חן ותנסה להתמודד עם קו השלוש החדש, לירן בוכריס ונופר שלום ממשיכות מהעונה שעברה.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: גמר
הזרה הרביעית: שחקנית פנים עם שם גדול
תחזית מעודכנת: לא יתחבר מספיק מהר, חצי גמר

יאיימו על האליפות גם השנה?

מכבי רמת חן
בעונה שעברה: הודחו בחצי הגמר
דבר המערכת:
כמו רבות מקבוצות הליגה, גם ברמת חן רוב הפרצופים מוכרים ואפילו מוכרים למקומיים. טיפני ג'קסון הנהדרת חוזרת לעונה שנייה ברציפות, אייבורי לאטה התזזיתית חוזרת אחרי שנת היעדרות. לאטה תיזכר לעד ברמת חן בעקבות סל הניצחון בגמר הגביע של 08/09 שסיים בצורת של 25 שנה ללא תואר ברמת חן. לאטה הייתה הרכזת הפותחת של הטולסה שוק בקיץ האחרון ורשמה 12.4 נקודות ו3.9 אסיסטים למשחק בעונת השיא שלה בWNBA. היא תצטרך להכניס הרבה כדורים פנימה לג'קסון, שבעונה שעברה העמידה דאבל דאבל של 21.5 נקודות ו10.6 ריבאונדים בכל יום במשרד.
את סגל הזרות משלימה הפורוורדית לינדרה וויבר האלמונית משהו, ששיחקה בשנה שעברה ביורוליג בריגה ורשמה 12.8 נקודות למשחק. וויבר תשחק בעמדה 4 למרות שהיא יותר מתאימה לסמול פורוורד, וג'קסון תתמודד שוב כגבוהה האמיתית היחידה.

בצד הישראלי ברמת חן הצליחו לגייס שלוש שחקניות חמישייה לגיטימיות – הקפטנית מיכל אפשטיין שממשיכה בקבוצה, שימרית גיגי שהגיעה מרמלה וקרין אגסי שהגיעה מבנות השרון. גיגי קלעה 8 נקודות למשחק ברמלה בעונה שעברה מהספסל, אחרי עונה נפלאה בחמישייה של בנות השרון. אגסי הייתה שישית בטבלת הקלעיות הישראלית בעונה שעברה עם 10.6 נקודות למשחק באחוזים טובים, ונכנסה לראשונה בקריירה לסגל הרחב של נבחרת ישראל הבוגרת. שתיהן יקוו לשחזר את היכולת מהימים בשרון.

גם על הקווים היה שינוי שכן עדני דגן ויוני אורן עברו לאשדוד. המאמן החדש-ישן של רמת חן הוא שיקי פלח שהגיע מבנות השרון, ונועה רקנאטי הגיעה מרמלה כדי לעזור. יהיה מעניין לראות אם פלח יצליח לייצר קבוצה הגנתית כמו שהוא אוהב, למרות שלאטה, ג'קסון ורוב האחרות די ידועות בשל יכולותיהן בצד השני של המגרש.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: חצי גמר
הזרה הרביעית: בהנחה שיחליפו את וויבר בגבוהה, יחתימו שחקנית ותיקה בעמדות 2-3 שתנסה לאזן את לאטה
תחזית מעודכנת: שיפור אבל לא מספיק, עדיין חצי גמר

אייבורי לאטה והגביע

בנות השרון
בעונה שעברה: הודחו ברבע הגמר
דבר המערכת:
גם בנות השרון הלכו בקו של רוב קבוצות הליגה והחתימו פרצופים מוכרים ומוכחים למדי, ואף החזירו את דליה בושינסקי לעמוד על הקווים. כשההצעה להחתים את תאומות המגדל כריסטי ולאטויה תומאס הגיעה לשולחנה של בנות השרון, היה בלתי אפשרי לסרב לה. צמד התומאסיות אמור לתת לבנות השרון יתרון משמעותי מאד בצבע מול רוב הקבוצות בליגה. בראשידה אלוהים מהווה חיזוק ישראלי קריטי לגבוהות, ותעזור מאד לקבוצה. אלוהים הייתה אחת מסיבות המפתח לעונה המצוינת של אס"א ירושלים בשנה שעברה, עם 13.5 נקודות ו-5.5 ריבאונדים למשחק. פיזיות יתר בצבע מעולם לא הייתה בעייתן של הקבוצות הצנועות יחסית, ויהיה מעניין לראות איך בנות השרון תנצל את המיסמאצ'ים מול הגבוהות האתלטיות ברחבי הליגה.

את הקו האחורי תוביל הרכזת שאנון בוביט, שנחתכה באמצע העונה שעברה מרמת חן למרות שהעמידה מספרים לא רעים. בוביט תחלוק את נטל הריכוז עם הישראלית הבכירה בקבוצה - שירי שרון שחוזרת לפרקט אחרי שנת היעדרות בעקבות חופשת לידה. הילה יזהר הגיעה מתל כביר אחרי עונה של 9.6 נקודות למשחק ותקווה לייצר מספרים דומים. שני לוי וענבל יערי יהיו חלק מרכזי ברוטציה, ואת הסגל ישלימו שחקניות בית של המועדון - ילידות 89 וצפונה. כמו שזה נראה עכשיו, לבנות השרון תהיה בעיה לפצח את האזוריות של הליגה, בעיקר עם קו השלוש החדש.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: רבע גמר
הזרה הרביעית: קלעית
תחזית מעודכנת: יהיה קרוב מאד, אבל עדיין רבע גמר

אליצור מכבי נתניה
בעונה שעברה: הודחו ברבע הגמר
דבר המערכת:
בשנה שעברה העולה החדשה מנתניה הייתה רחוקה 4 נקודות במשחק החמישי מהעפלה לחצי גמר הפלייאוף, ובמרחק נגיעה מגמר הגביע עד ששלשה מטורפת עם הבאזר של אדוויג לאוסון וייד מרמלה ניפצה את החלום. השנה החבורה של זוהר רייזמן ולימור מזרחי חוזרת עם מוטיבציה להמשיך להפתיע, לפחות כמו בשנה שעברה, ויש סיכוי לא רע שגם השנה הקבוצה הכי צפונית של הליגה תעשה קצת רעש.

נתניה איבדה את שירותיה של נעמי קולונדני ותהיה בבעיה מסוימת בעמדת הרכזת, שכן טלי נוי היא הרכזת הטבעית היחידה בסגל ותצטרך להסתייע באורטל אורן, שבהחלט יכולה לנצל את ההזדמנות ולגלות עקביות. ליעד סואץ קרני, הישראלית הכי טובה בליגה בעונה שעברה, תמשיך להנהיג את החבורה. טלי נוי ממשיכה גם היא ושחקנית הבית עדי לוקס תחזק את הקו האחורי. ההחתמה הגדולה של נתניה העונה היא הסקוררית אשלי שילדס, מי שהייתה ההפתעה הגדולה של דראפט 2008 כאשר נבחרה במקום השמיני למרות ששיחקה בג'וניור קולג'. בחורף הקודם שילדס רשמה מספרים מדהימים בפולין, 20.5 נקודות, 6.4 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים ו- 3.2 חטיפות למשחק – ואם היא תתקרב לזה בנתניה, הקבוצה תהיה מאד מסוכנת.

בקו הקדמי נתניה החתימה שמות מוכרים. מארשיי דוטסון ממשיכה מהעונה שעברה, אז היא רשמה 15.8 נקודות ו-7.6 ריבאונדים לערב. רנדי הנרי הגיעה מהפועל ת"א, שם רשמה 22.5 נקודות ו-8 ריבאונדים לערב. המתאזרחת הרוסיה רגינה גליידה תעזור גם היא מתחת לסלים.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: רבע גמר
הזרה הרביעית: קומבו גארד צעירה
תחזית מעודכנת: עדיין לא יסגרו את הפער מ4 הגדולות, רבע גמר

אליצור חולון
בשנה שעברה: הודחו ברבע הגמר
דבר המערכת:
חולון סיימה במקום השמיני בשנה שעברה, ויכולה אולי לשפר אותו במעט השנה רק כי התחתית נחלשה עם הופעתן של הראשל"ציות והתדרדרותה של הפועל ת"א. טל נתן החתים צמד זרות מאד מנוסה בדמותן של אדווינה בראון ושרי סאם, אבל פרט לחן שטיין הסגל הישראלי צעיר להחריד. בר גילינסקי, חן סגל, מורן שיטרית ומיטל עובדיה ינסו להפיק את המירב מהדקות. הזרה השלישית, קרי גארדין, יכולה להמשיך לייצר מספרים יפים מאד כמו בעונה שעברה, אבל ספק עד כמה זה יעזור לעמודת הניצחונות. רויטל כרמון היא היחידה בקבוצה מעל 1.85, סגל היא הרכזת הטבעית היחידה מה שכנראה יגרום לבראון להוביל כדור במשרה כמעט מלאה, הספסל הוא די אשליה. בראון לא רעה בתור רכזת למרות הנטייה להאט את המשחק, אבל חולון גם צריכה אותה בריבאונד ויהיה לה יותר קשה לתרום שם מעמדה מספר 1. יהיה מעניין לראות איך סאם תתנהג בקבוצה שהולכת להפסיד לא מעט, אחרי עונת האליפות ברמת השרון.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: רבע גמר
הזרה הרביעית: לא משנה
תחזית מעודכנת: רבע גמר

הפועל ראשון לציון
בשנה שעברה: סגנית אלופת הליגה הלאומית
דבר המערכת:
הפועל ראשון לציון הצליחה לעלות שתי ליגות תוך 3 עונות וכל זה מבלי לזכות בתואר אליפות כלשהו. הקבוצה שניצלה את סרובה של מטה יהודה וענת דרייגור להשתתף בלאומית, מוצאת עצמה העונה בליגה של הגדולות, הודות לאס"א ירושלים.

העולה החדשה הראשונה של עיר היין מעמידה סגל חביב למדי, עם זרות לא רעות בכלל וישראליות צעירות שחלקן אף מנוסה בליגת העל. השם הגדול בקבוצה הוא דניאל מקריי, הבחירה השביעית בדראפט האחרון ושחקנית הקונטיקט סאן. העונה האחרונה של מקריי במכללות נקטעה ע"י קרע ברצועה הצולבת, ועד אז היא קלעה 19.8 נקודות למשחק. הפורוורדית תעשה את הקאמבק שלה למגרשים בראשל"צ ותנסה לשחזר את היכולת. גם הגארדית האמריקנית השנייה הולכת לייצר הרבה נקודות, אלישה קלארק שקלעה יותר מ28 נקודות למשחק במכללות אבל, על אף שנבחרה בדראפט האחרון לקבוצת סאן אנטוניו, לא התברגה לסגל הקבוצה בWNBA. בקו הקדמי קדיג'ה וויטינגטון, שחקנית האינדיאנה פיבר בשנת 2008, תספק הרבה קשיחות.

יחד עם מקבץ הזרות, המאמנת שירה העליון גייסה סגל ישראלי צעיר ורעב שיצטרך לעשות את ההבדל מול יותר קבוצות אמצע הטבלה ודרומה. שלוש מהישראליות המובילות בקבוצה מגיעות אחרי עונה טובה מאד במדי אס"א ירושלים, ויקוו לשחזר את אותה הצלחה באולם בגן נחום. צמד שחקניות נבחרת העתודה – רבקה רוס וקרן נחמה – ינסו לפרוץ קדימה. רוס ונחמה קיבלו בעונה שעברה במדי אס"א ירושלים דקות משחק רבות (21.7 ו-11.6 בהתאמה) מספרים שמעט מבנות גילן זוכות להן כבר בעונתן הראשונה בליגה העליונה, והנסיון שצברו יהיה חיוני עבר ראשל"צ ששמה עליהן הרבה ממשקל כובד הקבוצה. איתן מגיעה מירושלים גם ענבל מזרחי המנוסה ומצטרפות ענבר אוריון (חולון) ומעיין לוי, שחקנית נבחרת העתודה, שהייתה תגלית העונה שעברה באלופת הלאומית ממעגן מיכאל.

סימן שאלה נוסף נמצא על הקווים. שירה העליון, שאימנה עד כה גברים ונערות, תנסה בפעם הראשונה בקריירה להתמודד עם סגל שחקניות בוגרות וזרות. הסגל הצעיר שהרכיבה המאמנת צפוי להקל עליה במלאכת עיצוב וגיבוש הקבוצה החדשה לחלוטין, שמטרתה תהיה לקדם את הצעירות ולהשתחל לפלייאוף.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: רבע גמר
הזרה הרביעית: לא משנה
תחזית מעודכנת: רבע גמר

הפועל תל אביב
בשנה שעברה: ניצחו בסדרה על ההישרדות בליגה
דבר המערכת:
עלילות הקבוצה שמעונה לעונה הופכות להיות פחות רלוונטית ויותר מיותרת ממשיכות, ואפשר רק להצטמרר מהמחשבה שבעונה הבאה אמורות להיות עוד שתיים כאלה בליגה. הפועל ת"א הצליחה להחתים רק חמש שחקניות לעונה הקרובה, אז נפרגן לחמשת האמיצות: שחר אלתרמן שממשיכה משנה שעברה, דניאל דקל שחוזרת אחרי הקולג', הסקוררית נבונדה מור ששיחקה בעבר בנתניה, לטויה וויליאמס ויסמין ספאדולובה שטרם הכרנו.

המאמן ברק גלוזר שהשאיר את הפועל בליגה בשנה שעברה עושה כמיטב יכולתו להתחזק בשחקניות ישראליות כבר במחזור החמישי, ומקווה שיימצאו השחקניות הסומכות עליו באופן אישי ומוכנות להצטרף לקרב. אם לא למען הקבוצה וסימלה, שמהם לא נשאר דבר, לפחות למען הכדורסל הנשי והספורטיביות.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: ישרדו את סדרת ההישרדות
הזרה הרביעית: לא משנה
תחזית מעודכנת: ישרדו את סדרת ההישרדות


אליצור ראשון לציון
בשנה שעברה: עלתה מהארצית ללאומית
דבר המערכת:
תוך חודשיים בפגרה, מאפס קבוצות המייצגות את העיר ראשון לציון, עלינו לשתיים כבר בעונה הקרובה. שמה של אליצור ראשון לציון לא היה קיים עד מאי האחרון. הקבוצה נקראה "כוכבי על" ושיחקה בליגה הארצית. תוך מספר חודשים, השם הפך למוכר במיוחד אבל לצערו של הענף, ההיכרות היתה במישורים שאינם קשורים לכדורסל, מאבקים משפטיים מול העירייה ומול שאול איזנברג והאיגוד.

בתוך כל הבלאגן היה נסיון להקים גם קבוצה שתתמודד ותכבד את עצמה ואת הליגה, כאשר יש לה שבוע להחתים סגל מהשחקניות שנותרו חופשיות בשוק. התוצאה: החתמת סגל ישראלי צנוע המורכב כמעט לגמרי משחקניות שבילו את הקיץ הקודם בלאומית, אך כאלה שיש להן הרבה מה להוכיח.

מליגת העל הגיעו מור בן ברק, שנעדרה מרוב השנה האחרונה עקב פציעה ותנסה לעשות קאמבק, וחנה הללי שלא זכתה להרבה דקות בעונה שעברה במדי חולון, ותנסה לקבל את ההזדמנות להוביל קבוצה אחרי 3 שנים שם. שירלי שבתאי הגיעה אחרי עונה מצוינת במעגן מיכאל, תנסה להוכיח אחרי 3 עונות בלאומית שהיא בשלה לליגה הראשונה. שרית עטיה-מנשה, בת ה40 הגיעה מהלאומית אף היא. בחזית הזרות הוחתמו שלוש צעירות אלמוניות – אשלי בארלו, אפריל פיליפס ורובין ג'ולין. מאמן הקבוצה, ויטו גיליץ', יצטרך לעבוד קשה כדי להישאר בליגה, תוך שמחלק את זמנו בין קבוצה זו לנערות אליצור חולון. למרות חבלי הלידה, והזמן הקצר לבנות סגל, נראה כרגע שמצבה טוב יותר משל הפועל ת"א.

כדור הבדולח של 'ספסל'
תחזית בלי החוק החדש: ירדו ליגה
הזרה הרביעית: לא משנה
תחזית מעודכנת: ירדו ליגה






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקדע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();