הדוכסיות של רמת השרון
אורלי קלינגר ,05/03/2005

זו העונה הראשונה של קאנדס פיוטרל ושירי שרון ברמה"ש, אבל זו השנה החמישית שלהן ביחד. פיוטרל ושרון הצטרפו לדוכסיות של אוניברסיטת דוקאיין ב2000, ולקחו את האוניברסיטה לגבהים חדשים. שרון היא אחת הישראליות הראשונות שנשארו ארבע שנים בקולג' בארה"ב, והיא ממליצה בחום על החוויה לשחקניות ישראליות צעירות. שרון הייתה פקטור די משמעותי בהחלטה של פיוטרל לשחק העונה ברמת השרון, וכמו שעוד מעט תקראו, שני הצדדים יצאו נשכרים. אנדה רמת השרון נהנית גם היא מההצלחה של שתי החברות הטובות, כאשר היא מתכוננת לקראת המשחקים החשובים ביותר העונה.

הכתבה הזו הודפסה גם בעיתון בדוקאיין

שרון חתמה ברמת השרון לפני פיוטרל, והמאמנת אורנה אוסטפלד חיפשה את עצתה כאשר עלתה האופציה להחתים את פיוטרל כזרה. "אורנה שלחה לי אימייל יום אחד ושאלה אותי על קאנדס אז כתבתי איזה שתי שורות, מה כבר אפשר להגיד באימייל, ושלחתי לה כמה קלטות", שרון נזכרה. "אורנה שאלה אותי אם קאנדס ילדה טובה, אם היא מסתבכת בצרות, איך היא מתנהגת... אני רק אמרתי שקאנדס רוצה לשחק כדורסל, ועובדת קשה".

פיוטרל סיימה את העונה האחרונה שלה בדוקאיין עם ממוצע של 21.4 נקודות למשחק שדירג אותה שישית בין כל שחקניות הNCAA. ההצלחה שלה לא נעלמה מעיניהם של ציידי הכשרונות בWNBA והיא נבחרה במקום ה29 בדראפט ע"י הקונטיקט סאן, והגיעה איתן עד לגמר הWNBA בקיץ האחרון. פיוטרל הפכה לשחקנית השניה בתולדות דוקאיין שנבחרת בדראפט. חמושה בשבחים משירי שרון, רמה"ש לא בזבזה זמן.

קאנדס, כשרמת השרון פנתה אליך, הן השתמשו בשירי כדי לשכנע אותך לבוא?
"כן, אני חושבת שזו כנראה הייתה הסיבה שחתמתי כי אחרי הקולג' לא חשבתי על לשחק באירופה. שירי דיברה איתי על ישראל, אבל הWNBA יותר חשובה. כשהתחלתי להסתכל על אופציות באירופה ורמת השרון עלתה על הפרק ושירי הייתה שם, זה היה אחד הדברים הכי חשובים. בשנה הראשונה שלי באירופה רציתי לשחק במקום שאני מכירה מישהי ויהיה לי יותר נוח, והמעבר יהיה יותר קל".

שתי השחקניות נהנות מעונות טובות השנה ברמה"ש, מובילת הליגה הישראלית שהעפילה לפני ימים ספורים לפיינל פור של היורופ קאפ. פיוטרל היא אחת הגארדיות הטובות בליגה, ושרון מדורגת עשירית בליגה באסיסטים למשחק – ראשונה מבין השחקניות שעולות מן הספסל.

שרון, שלמדה פסיכולוגיה, סיימה את קריירת המכללות שלה כאחת המוסרות הטובות במכללות וכמוסרת האסיסטים הטובה בתולדות דוקאיין אחרי שניפצה את השיא הקודם שהיה שייך לקורי הליידי הגדולה. היא פתחה בחמישייה ברוב המוחלט של המשחקים. פיוטרל, שלמדה תקשורת, השתמשה בלא מעט מן האסיסטים האלה כדי להפוך לסקוררית נהדרת, וסיימה את הקריירה בדוקאיין שניה ברשימת הקלעיות של כל הזמנים (אחרי הליידי) וכקלעית השלשות הטובה ביותר בתולדות האוניברסיטה. היא זכתה בתואר השחקנית המשתפרת של הקונפרנס אחרי השנה השניה שלה.

שיחקתן יחד ארבע שנים ואתן בדרך לחמש. תוכלו לתאר אחת את המשחק של השניה? אני יודעת שלא אצליח לגרום לקאנדס לדבר על עצמה
"אני קצת משוחדת כי היא חברה מאד טובה שלי, שתינו כנראה קצת משוחדות, אבל אני חושבת שהיא מאד מגוונת. כגארדית היא חזקה והיא יכולה לשחק בפוסט אפ והיא יכולה לייצר נקודות מכל מקום", פרגנה שרון. "היא שומרת, היא רצה, היא קופצת... בעצם אם שואלים אותי יש לה את רוב החבילה. אני לא אגיד כל החבילה כי זה ישמע מוגזם", הוסיפה בחיוך.

"אני חושבת שבקולג', וזה לא משוחד, היא הייתה אחת הרכזות הכי טובות שאי פעם שיחקתי איתן", אמרה פיוטרל על חברתה לקו האחורי. "היא לימדה אותי המון על המשחק ועל איך לראות דברים מחוץ לאספקט של אחת על אחת. תמיד נהנתי לשחק לידה, היא תמיד ידעה איפה לתת לי את הכדור, איפה כל שחקנית על המגרש רוצה את הכדור, מה החולשות והיתרונות של כל אחת", היא המשיכה. "בישראל, מאחר ושיחקתי איתה ארבע שנים, אני לא חושבת שהיא הגיעה למימוש הפוטנציאל שלה", הוסיפה. נגיע לזה בהמשך.

העובדה ששיחקתן יחד בקולג' עוזרת לכן עכשיו? על המגרש, מחוץ למגרש?
"אני אוהבת את זה", ענתה שרון. "למשל לפעמים יש לך יום כזה שלא בא לך להתאמן, ואני פשוט אומרת לה שיש לנו מזל גדול כי אנחנו משחקות ביחד ואנחנו נהנות לשחק אחת עם השניה אז זה כיף. זה כיף שאנחנו מכירות אחת את השניה כל כך טוב גם אם לפעמים אנחנו לא על המגרש באותו זמן. זה טוב שיש מישהי שמסתכלת עליך ואם את עושה טעויות היא תבוא ותגיד לך בפנים".

פיוטרל, שבגיל 22 צעירה משרון בשלוש שנים, מיהרה להסכים. "כן, בשבילי מבחינה אישית, זה טוב שהיא בסביבה כי אני עדיין לומדת, אני צעירה ואני עושה טעויות טיפשיות פה ושם ושירי היא זו שבאה אלי, ישר לאוזן. זה טוב, זה מה שאני צריכה".

לאלו שלא יודעים, דוקאיין היא לא בדיוק שם גדול בסצנת המכללות, והיא בהחלט לא הייתה באור הזרקורים לפני שהצמד עמו אנו משוחחים הגיע לקמפוס. "אני לא רוצה להישמע שחצנית או משהו", הדגישה שרון, "אבל אני חושבת שהיינו שתי השחקניות היחידות במחזור שלנו, כלומר שהגיעו באותה שנה, וכשהגענו המאזן של דוקאיין היה 8-20. שמונה ניצחונות, 20 הפסדים. בשנה השניה והשלישית זה היה מאוזן, ובשנה האחרונה ניצחנו 18? 19 משחקים?", היא שאלה את פיוטרל. "שישה עשר", הייתה התשובה. "16-13", שרון המשיכה. "הרמנו את הרמה קצת, נתנו לה דחיפה קטנה. אני חושבת שקאנדס עם היכולת האישית שלה שמה את דוקאיין איפשהו על המפה באמריקה, יותר אנשים שמעו עלינו".

שרון הייתה אחת מהישראליות הראשונות שנסעו לקולג' בארה"ב ונשארו ארבע שנים. היא הייתה בת 21 ובדיוק לקחה אליפות עם אליצור רמלה כאשר היא החליטה לארוז ולנסוע לקולג'. עקב פציעה לרכזת הפותחת, שרון שיחקה תפקיד מרכזי בעונת האליפות.

למה החלטת ללכת לקולג'?
"שיחקתי ברמלה עם ג'מילה ווידמן והיא שאלה אותי על זה. זה היה לפני הגל הגדול שכולן הלכו לקולג'. אני חושבת שאני, אורנית שוורץ ושימרית גיגי היינו הראשונות שנסעו לקולג'. ג'מילה שאלה אותי אם אני רוצה ללכת לקולג', היא אמרה שהיא חושבת שזה רעיון טוב. באמת לא ידעתי הרבה על המכללות כמו ששחקניות יודעות היום, לא נחשפתי לזה. לא הכרתי קבוצות או את סגנון המשחק. רק אמרתי או.קיי, הרגשתי שמשהו חסר פה. לא נהנתי פה מספיק".

את ממליצה לשחקניות צעירות ישראליות לשחק בקולג' בארה"ב?
"בטח. לא רק בשביל הצד של הכדורסל, זו פשוט הרפתקה. צריך לגדול ולהתמודד עם דברים, לומדים להכיר את עצמך ודברים כאלה. וגם החלק של הכדורסל, היה לי מאד כיף, למדתי הרבה דברים. אני לא מתחרטת לשניה. אני חושבת שזה הדבר הכי טוב שעשיתי".

שרון היא רכזת לגיטימית בליגה, שחקנית נבחרת ישראל, ואין ספק שהיא השתפרה בארבע השנים האחרונות.
איזה חלק במשחק את חושבת ששיפרת הכי הרבה בארבע השנים בקולג'?
"אני חושבת שכנראה השיפור הכי גדול היה במהירות והזריזות. אני חושבת גם שהוספתי שליטה בכדור ויכולת אישית כרכזת שלא ממש הייתה לי כשהייתי בארץ כי לא עבדתי על זה".
פיוטרל לא התווכחה. "כן, אני זוכרת אותה בשנה הראשונה והסתכלתי על איך שהיא מתאמנת ואמרתי 'חכי רגע, לא לא לא'. אז לקחתי אותה תחת חסותי. בשנה האחרונה ראינו קלטות, מהשנה השניה לשנה האחרונה, ואפשר לראות שהמשחק שלה עלה לפחות שלוש רמות", אמרה פיוטרל. "היינו מתאמנות ביחד המון, מהשנה השניה עד השנה האחרונה", אישרה שרון.

"באמת, צריך לקרוא לאולם על שם שתי הילדות האלה בגלל כל הזמן שהן בילו בתוכו בארבע השנים האחרונות", אמר דן דורקין שאימן את פיוטרל ושרון בדוקאיין. "זו פשוט הגישה שהייתה להן. הן תמיד באו מוכנות לשחק ומוכנות לעבוד".

שרון כרגע משחקת כמעט 20 דקות למשחק, והיא ידעה לפני שחתמה שרמת השרון היא בין הקבוצות הבודדות בליגה בהן היא לא תעלה בחמישייה. "אני חושבת שאני יכולה לפתוח בהרבה קבוצות. אבל באתי לרמה"ש כי אנחנו משחקות באירופה, וכדי לשחק בקבוצה טובה", היא אומרת. "אני חושבת שלייני [סלווין] היא שחקנית מאד טובה וחשבתי שזה יהיה טוב בשבילי להתחרות איתה", המשיכה. שרון וסלווין שיחקו בשתי אוניברסיטאות שונות בעיר פיטסבורג, ושיחקו שלושה משחקים בקולג' אחת מול השניה כרכזות פותחות. "חשבתי שנוכל להוביל את הקבוצה הזו ביחד, אני חושבת שאנחנו די משלימות אחת את השניה עם המשחק שלנו, אנחנו לא משחקות בדיוק באותו אופן אז חשבתי שאהיה שמחה כאן".

כמובן, לא יכלנו להימנע מלשאול גם על גמר גביע המדינה.
איך אתן מרגישות לקראת יום שני? יש הרבה לחץ?
"את יודעת מה, כשיחקנו בחצי גמר הגביע, בחימום, אמרתי לאורנית [שוורץ] שעכשיו קלטתי כמה זמן לא הייתי בישראל", אמרה שרון. "אני חושבת שזה כיף, זה אתגר טוב לשחק מול רמלה, כנראה שזה הגמר שאנשים ציפו לו. ניצחנו אותן פעם אחת, הן ניצחו אותנו פעם אחת, וזה יהיה משחק טוב".
רמלה ורמת השרון זו היריבות הכי גדולה שיש לנו. זה משנה משהו שהיריבה היא רמלה?
"אני לא יודעת", אמרה שרון. "אולי הייתי צריכה לשחק יותר בארץ כדי להרגיש את זה על בשרי".
אבל רמלה מעולם לא ניצחה את רמת השרון בגמר גביע.
"באמת? נקווה שזה יוכיח את עצמו", אמרה שרון בצחוק ופיוטרל הצטרפה אליה: "עכשיו לזה אני קוראת לחץ".






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזר"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"אגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();