"אנחנו מנצלים 2% מהפוטנציאל של כדורסל הנשים"
אורלי קלינגר ,05/08/2005

לאלי רבי, המאמן החדש של נבחרת הנשים של ישראל, יש הרבה תכניות. לחזור לשלוש זרות, להפוך את ליגת הנערות למותג, לקחת את הנבחרת לאליפות אירופה, למלא את זיסמן עד אפס מקום ועוד. בראיון מעמיק ל'ספסל' רבי מדבר על הכל.

באמצע מאי אלי רבי מונה למאמן הנבחרת לאחר שמשה ויינקרנץ התפטר בתום קדנציה של כארבע שנים. רבי היה בחירה די טבעית, שכן הוא שימש כעוזרו של ויינקרנץ ואימן את נבחרות ישראל כמעט בכל הרמות. בארבע השנים האחרונות רבי אימן במכבי רמת חן, שרק לפני חמש שנים שיחקה בליגה הלאומית, והפך אותה לאחת הקבוצות החזקות בישראל. לאחר מינויו למאמן הנבחרת, רבי פרש מתפקידו כמאמן הראשי של קבוצת ליגת העל.

אלי, אתה זוכר את הניצחון האחרון של הנבחרת?
"יכול להיות שזה היה פה על רומניה? לפני שנתיים?"
20 לנובמבר 2002.
"קודם כל אני באמת לא חושב על הניצחון הבא, אני מקווה מאד שלא נגיע למצב שנעשה ניצחון אחד בטורניר הזה ואני מבחינתי אמרתי לבנות שאני רוצה לנסוע איתן לטורקיה, לבית של השלוש".

נבחרת הנשים של ישראל לא ניצחה משחק רשמי מאז שלימור מזרחי צלפה 31 נקודות בערב קריר באוסישקין בסוף נובמבר מול נבחרת רומניה ב2002. מאז, ישראל הפסידה 15 משחקים רצופים. בטורניר ההזדמנות האחרונה מתחרות 10 נבחרות על הכרטיס האחרון לאליפות אירופה שתיערך בספטמבר. ישראל שובצה לבית ג' יחד עם אוקראינה, בולגריה וקרואטיה. שלוש הקבוצות שיסיימו במקום הראשון בבית שלהן יעפילו לטורניר נוסף בטורקיה, כאשר המנצחת מבניהן תזכה בכרטיס. שלוש הקבוצות שיסיימו במקומות האחרונים בבית שלהן, ישחקו בטורניר נוסף כאשר רק זו שתסיים ראשונה תזכה להישאר בדרג א'.

רבי מציב את הרף הכי גבוה שאפשר.

"יכול להיות שאני מפנטז, אבל מאז שאני מאמן כדורסל תמיד מנסה לתת מטרות גבוהות. אני יכול לבוא ולהגיד בואו נלך על הישרדות. אני אמרתי לבנות שאני רוצה מקום ראשון ואני נשבע לך שאני מאמין שאפשר. כל הנבחרות יותר טובות מאיתנו אבל אם אנחנו נאמין ונעבוד טוב במשחקים, ננצח. אנחנו יכולים אפילו לנסוע לקרואטיה ולנצח".

בסגל הנבחרת יש חמש שחקניות שלא היו שותפות לקמפיין האחרון של הנבחרת, ובהחלט מורגשת המגמה של שילוב הצעירות מנבחרת העתודה. רבי מתכנן להשתמש בהגנות לוחצות שיחייבו רוטציה רחבה, כך שגם הצעירות צפויות לקבל דקות משחק.

"יש 12 בנות מקסימות, מה שלא יהיה אני מאמין בהן. את סגנון המשחק אתם תראו כשנהיה פה בארץ, הבנות יהיו על הרצפה 40 דקות"

"האמת היא שרציתי להביא לפחות עוד 3-4 בנות חדשות, אחת היא קטיה לויציקי שאני מאד מאוכזב שהיא לא פה אבל היא פצועה. לייני סלווין שאני מאד מאוכזב שהיא לא פה אבל היא עוד לא החלימה מהאורתוסקופיה בברך, היא עברה ניתוח לפני פחות מחודש, היא חיכתה עם הפציעה. שי דורון, שאני מאד מאוכזב ואני לא יודע את מי להאשים, כי סה"כ היא בחורה מסודרת והיא קיבלה פנייה באיחור. למרות שאי אפשר להאשים אותי, כי אני בלילה שמוניתי למאמן התקשרתי ללייני ולשי. אבל זאת עובדה, היא לא פה, ואין מה לעשות, ואני מקווה שבעתיד היא תהיה. ליעד סואץ לא פה, היא בקורס, בקורס בקיץ אבל זה לא משנה. אני מקווה מאד שלשנה הבאה ההיערכות תהיה יותר טובה. שחקנית נוספת שניסיתי לעשות הכל כדי שהיא תהיה בטורניר הזה ולא הצלחתי זו ג'ניפר פליישר מנבחרת ארה"ב למכבייה שאני חושב שהיא יוצאת מן הכלל."
אין לנו שחקניות כאלה
"אין, זה בדיוק הקטע, זאת העמדה שיכולה להיות הכי משודרגת כי היא החמש היחידה.היא יכלה לפתור המון בעיות. אבל אלו הרצונות, יש כרגע עובדות. יש 12 בנות מקסימות, מה שלא יהיה אני מאמין בהן. בנות נהדרות, שסובלות מנחיתות גובה אבל כדורסל יש להן, אני מקווה שמה שהן יתנו יהיה מספיק כדי לעשות הופעה מכובדת. גם אם לא ננצח פה ושם אני רוצה להאמין, וזה מה שאמרתי לבנות, תתנו את כל מה שיש לכן, שניפול על המגרש, את סגנון המשחק אתם תראו שנהיה פה בארץ, הבנות יהיו על המגרש, יהיו על הרצפה 40 דקות".

אין חוק שמחייב את מאמן נבחרת הנשים לא לאמן קבוצה, אבל רבי עזב את תפקידו כמאמן הבוגרות של מכבי רמת חן, אותן הוא עזר להפוך מקבוצה קטנה בכפר המכבייה לאלטרנטיבה לרמה"ש ורמלה הגדולות.

"אני לא באתי להעביר את הזמן בנבחרת, ולא באתי כדי שיהיה רשום לי ברזומה 'אימן את נבחרת הנשים'. באתי לנבחרת הנשים כמאמן על בכדי להשפיע, כדי לשנות וכדי לקדם. אם אראה שתוך שנה שנתיים אני לא משפיע, לא אחכה שיפטרו אותי"

"ברמת הנבחרת המטרה היא לנסות לסיים במקום הראשון. אני לא ארה בבנות אם נסיים מקום אחרון, אבל אני בהחלט, בהחלט ארגיש מאוכזב אם נסיים אפילו במקום השני, ככה צריך לחשוב בכדורסל. אני לא באתי להעביר את הזמן בנבחרת, ולא באתי כדי שיהיה רשום לי ברזומה 'אימן את נבחרת הנשים'. אין לי רזומה, זה לא מעניין אותי, אני מסתכל קדימה. אני באתי לנבחרת הנשים כמאמן על בכדי להשפיע, כדי לשנות וכדי לקדם. אם אראה שתוך שנה שנתיים אני לא משפיע, אני לא אחכה שיפטרו אותי. אני אעזוב לבד. אני מהזכרים היחידים שבא לכדורסל נשים לא כתחנת מעבר, כדי להגיע לגברים, אלא כי אני אוהב את זה, נדבקתי בחיידק הזה ברגע שהגעתי. אנחנו כרגע בערך מנצלים 2% מהפוטנציאל של הכדורסל הנשים".

משחקי האימון מול העתודה והנבחרת של ארה"ב למכבייה, בהם ראינו לחץ מאד אגרסיבי על כל המגרש, הם אינדיקציה?
"כן, בפירוש כן, זה הסגנון שלנו. שיחקנו פה נגד הנערות של טל נתן ואנחנו עשינו גליצ'ים בדיוק כמו הנערות. וזה המוטו, ככה ישחקו נבחרות ישראל כל הזמן שאני אהיה מאמן העל".

"אני תמיד אומר אל תשקיעי אנרגיה במה שאי אפשר לשנות. את שרית ארבל אי אפשר לעשות יותר גבוהה, ואת שירי שרון אי אפשר לעשות יותר גבוהה. אבל מה שכן אם היינו עושים אליפות אירופה לנשים עד גובה 1.80, לא בטוח שגם אז היינו לוקחים את אליפות אירופה. הבעיה שלנו זה לא רק בגובה, אנחנו נופלים בטכניקה ואת זה אפשר לשפר. אבל את זה אפשר לשפר רק אחרי שהגוף שלך בנוי ומעוצב כמו שצריך. הבעיה העיקרית שלנו היום שהיא ברת פתרון זה כל מה שקשור ליכולת הגופנית. אצלנו בעיקר מתעסקים בכל מה שקשור לכדורסל, טכניקה, תרגילים, לא מתעסקים בקטע של היכולת הגופנית. אם הגוף יהיה חזק יותר, הרבה יותר קל להשתפר. כשאימנתי את הנערות והעתודה כשנסענו לאליפויות לא נפלנו בכדורסל. הבעיה היא כשהתחלנו להגיע למגע הפיזי, למרדפים, למאבקים מתחת לסלים, בספרינטים ובכוח, שם נפלנו. אז לצורך זה הדבר הראשון כשנכנסתי לתפקיד מינינו מאמנים לטרום קדטיות, ואם פעם היו לטרום קדטיות שני מאמנים – מאמן ועוזר, מינינו מאמן ומאמן כושר. הבנות יודעות, ואנחנו מנסים כבר מגיל צעיר להקנות להן הרגלים של תלמדו כדורסל, אבל אל תזניחו את הנושא הגופני".

"מי שרוצה להבין את המושג הקרבה, שיראה את הקלטות של העתודה. מי שרוצה להבין את המושג של ביחד, שיראה את הקלטות. מי שרוצה להבין את המושג מנהיגות, שיראה את הקלטות"

אם כבר מדברים על הגילאים היותר צעירים, אי אפשר שלא לדבר על נבחרת העתודה. הנבחרת הישראלית הראשונה שלקחה מקום ראשון בטורניר בינלאומי כלשהו.
"זה לא רק שהן לקחו מקום ראשון, זה פחות מטריד אותי, הן עשו את זה בסטייל. את הקלטות שלהן ביקשתי שיערכו. אנחנו ניקח את הקלטות האלה ונראה לכל הנבחרות שלנו. ככה משחקת נבחרת ישראל. מי שרוצה להבין את המושג הקרבה, שיראה את הקלטות של העתודה. מי שרוצה להבין את המושג של ביחד, שיראה את הקלטות. מי שרוצה להבין את המושג מנהיגות, שיראה את הקלטות. שיראה את המנהיגות של הנבחרת, את שי דורון, את מירב דורי ואת חן נוסל. בדרך כלל מנהיגות הן עם אגו מנופח ואת רואה את מירב דורי כמו גיליוטינה נלחמת בהגנה מול בנות של 2 מטר בלי להתבייש. את רואה את שי דורון שיכולה רק לעמוד ולקלוע, בדרך כלל הכוכבים רק זורקים, את רואה אותה על הרצפה ועם טייפ על כל הגוף. ככה משחקים כדורסל, ככה מנצחים, עם הנשמה ועם לב והקרבה והייתי גאה בהן. יותר מאשר שמח שניצחנו הייתי גאה לראות אותן, למרות שכמובן אני שמח שניצחנו".

"אם אנחנו רוצים שיהיו שלוש זרות, אנחנו צריכים להוכיח על המגרש שאנחנו ראויים להיות על המגרש. אנחנו רוצים לבקש זכויות שידור, אנחנו צריכים שיהיה כדורסל אטרקטיבי, אנחנו צריכים להראות לערוץ 5 שהקהל מתעניין, אנחנו צריכים שהאולם פה יהיה מלא"

הנבחרת עזבה הקיץ את אוסישקין כדי ליהנות בתנאים טובים יותר בזיסמן. יש מזגן, יש פרקט נורמלי, ויש יציע אחד שחייבים למלא.
"בסה"כ הבנות יכולות להעיד שאני מדבר איתן כל הזמן שאחד הדברים שאני רואה אותם כהכרחיים ומטרה שאני שם לעצמי זה שהאולם יהיה מפוצץ. אם יהיה כסא פנוי אני אהיה מאוכזב. צריך למלא את האולם, אני רוצה להוריד אפילו את הכיסאות למטה ולהגיע למצב שנבחרת ישראל נשים מצליחה למלא את זיסמן, בשלושת המשחקים, בלי כל קשר לתוצאות. אנחנו על המגרש ניתן את הכל. אמרתי גם לבנות, אנחנו לא יכולים לבוא ולבקש ולירות מהמותן בלי שיהיה צידוק למשהו. אנחנו רוצים שיהיו שלוש זרות, ואני בעד שיהיו שלוש זרות, אנחנו צריכים להוכיח על המגרש שאנחנו ראויים להיות על המגרש. אנחנו רוצים לבקש זכויות שידור, אנחנו צריכים שיהיה כדורסל אטרקטיבי, אנחנו צריכים להראות לערוץ 5 שהקהל מתעניין, אנחנו צריכים שהאולם פה יהיה מלא. ככה זה עובד. אני רוצה להגיע למצב שכדורסל נשים יהיה הרבה יותר לגיטימי ממה שהוא היום."

אז אתם, האנשים שקוראים את השורות האלה עכשיו, צריכים להיות שם.
"אני רוצה במשחק שיהיה פה בעשירי לאוגוסט, את כל אלה שאכפת להם. אם הקהל של רמלה, לדעתי הקהל הכי צבעוני בארץ ואני חובב כדורגל, אם הח'ברה האלה פנויים, אני מוכן לדאוג לארגן להם הסעה שיבואו לעודד את נבחרת הנשים. איתם, אולי נקלע עוד ארבע נקודות, בטירוף. כל אחד יכול לבוא ולעזור, כי אני חושב שהמקום של כדורסל הנשים בספורט בארץ ראוי להיות הרבה יותר גבוה. אם כולם ירתמו לסיפור הזה, כל אחד קצת, אני חושב שאפשר לבנות דבר שהוא מדהים".

עד כאן לגבי הנבחרת, ואנחנו אפילו לא באמצע השיחה. רבי לוקח במלוא הרצינות את התפקיד כמאמן על, ונושא נוסף שמבחינתו חשוב לקדם הוא מעורבות נשים בתחום האימון.

"אני רוצה להקים מאגר של בנות כדי להגדיל את מסת המאמנות בצורה דרמטית. אם תגדל כמות הבנות שמאמנות כדורסל נצליח לפתח את הכדורסל ברמת המסה"

"אני חושב שאחד הדברים שמונעים מכדורסל הנשים להתפתח זה ריבוי של מאמני כדורסל ומיעוט דרמטי של מאמנות. אני חושב שכושר המשיכה של מאמנות הוא גדול לאלה ולאלה ממאמנים ויסלחו לי המאמנים, כולל אלי רבי. אני יודע את זה מהשטח. למאמנות יש את היכולת לתקשר, ואני מדבר כרגע על גילאים של ד' עד ח'. לבנות הרבה יותר קל להזדהות עם מאמנות, הן הרבה יותר נבהלות ממאמנים, ושיהיו הכי מקצועיים. במכבי רמת חן לצורך העניין מתוך שבעה מאמנים, יש שש נשים. זאת הסיבה שהצלחנו להקים את מכבי רמת חן, שזו אימפריה קטנה."

"אחד הפרויקטים שאני מנסה לעשות עכשיו זה לנסות להגיע לכל מקום בארץ, גם שלחתי מכתבים לאגודות, שחקניות כדורסל שהן לא הכי מוכשרות בעולם, או גם המוכשרות שבניהן, שרואות עניין באימון, שישלחו פקס לאיגוד. אני אנסה לדאוג להן, לקדם אותן, לעזור להן עם מלגות. אני לא בטוח שיש לי פתרון מידי אבל אני רוצה להקים מאגר של בנות כדי להגדיל את מסת המאמנות בצורה דרמטית. אם תגדל כמות הבנות שמאמנות כדורסל נצליח לפתח את הכדורסל ברמת המסה. אם לא אנחנו תמיד נתעסק עם השמונה בנות בקבוצה ומהניסיון שלי זה חלק מכריע".

לרבי יש תוכניות גדולות גם לגבי ליגת הנערות – גמר גביע בשידור ישיר, פיינל פור, וחוק החריגות השנוי במחלוקת.

"מבחינתי הליגה המקצוענית השנייה לליגת העל לנשים היא הליגה לנערות. חייבים שתהיה לנו ליגה אחת איכותית, אטרקטיבית ומעניינת. גמר הגביע צריך להיות משודר בטלוויזיה"

"עם כל הכבוד שיש לי לליגה הלאומית נשים וליגה הארצית לנשים, מבחינתי הליגה המקצוענית השנייה לליגת העל לנשים היא הליגה לנערות. ככה היא צריכה להיות. לשחקניות בוגרות בגיל לנערות, אין מדרגת ביניים. שחר אלתרמן, סיימה גיל נערות, רוצה להיות מקצוענית, המדרגה הבאה היחידה שלה זה ליגת העל לנשים. המדרגה הזאת היא מדרגה גבוהה מידי לחלק מהבנות. חן סגל, שחר אלתרמן, אפילו קטיה אברמזון. יכול להיות שהמדרגה הזו, לא ברמת הכדורסל, אפילו ברמה הנפשית היא גבוהה מידי. אחד הרעיונות שהעליתי זה הנושא של שתי החריגות בליגת הנערות.".

החוק, שיכנס לתוקף החל מעונת 06/07, יאפשר לקבוצות בליגה הלאומית לנערות לשתף שתי שחקניות חריגות, כלומר שסיימו תיכון שנה לפני.

"הסיבה הראשונה היא כדי להקל על הבנות המצטיינות את המעבר. אחת כמו יעל צ'רקוב ברעננה, סיימה י"ב, מגיעה לבוגרות, לא מצליחה להשתלב בשנה הראשונה מבחינת דקות משחק. כדי שהמעבר יהיה יותר חלק, שתתאמן בליגת העל ותשחק בנערות עוד שנה. עכשיו מן הסתם ברגע שיש שתי חריגות גיל בכל קבוצה, זה יעלה את הרמה. דבר שני אנחנו חייבים ברמת הנערות שתהיה לנו ליגה אחת איכותית, אטרקטיבית ומעניינת. אני אהיה מאד מאד מאוכזב אם בסוף שנה לא אצליח לשדר בשידור ישיר בטלוויזיה את גמר הגביע. זו מטרה שהצבתי לעצמי, אני רוצה בערב הזה להכתיר חמישיית עונה לנערות א', וחמישיית עונה לנערות ב', לתת לבנות בליגה הזאת ובכלל בכדורסל את התחושה שסופרים אותן, שהן מקבלות ביטוי להשקעה שלהן. שהמצטיינות בניהן יקבלו הכרה, ושהן יקבלו את זה בערב רציני ומכובד. לצורך כך אני עושה את מה שאני עושה".

המתנגדים לרעיון חושבים שזה כמו לשים זרות בליגת הנערות. לצעירות יותר לא יהיה מקום.
"מה זה זרות? תקשיבו דבר אחד. אני קורא את זה גם בפורום שלכם, החריגות ייקחו דקות משחק מאחרות. עם כל הכבוד, היום אין שחקנית כדורסל שאין לה מקום. יש לנו מספיק מקום לבינוניות, אין לנו מספיק מענה למצוינות. שחקנית שלא מצליחה להשתלב בליגה הלאומית לנערות עדיין יכולה לשחק בליגה המחוזית, ומי שלא מצליחה גם בליגה המחוזית כנראה לא מספיק טובה. לעומת זאת אין לנו פתרונות לטובות ובקטע הזה אני לא רוצה להתפשר. אם יהיה גמר גביע בשידור בטלוויזיה והמשחק לא יהיה איכותי, וכל העונה הליגה הייתה בינונית מטה, אז תהיה לי בעיה. אני רוצה לבוא לערוץ 5 ולהגיד להם חבר'ה, בואו תשדרו את המשחק, שתהיה להם סיבה. אני רוצה שבגמר גביע האולם יהיה מפוצץ. אם בגמר גביע האולם מפוצץ, שנה אחר כך נעשה גם פיינל פור. אני אדחוף ככל שיהיה פידבק מהצד השני, מהשחקניות, מהקהל, אם יהיה פידבק חיובי ושיתוף פעולה אני אדחוף את הסיפור הזה".

"דבר אחרון ששמנו עליו את הדגש, אנחנו רוצים להקים אקדמיה לכדורסל במכון ווינגייט החל משנה הבאה לכיתות ח'. זה נושא שהתחיל בו מוישלה, ואני ממשיך בו בכל הכוח. זה פרויקט ענק, של תקציבים של מיליוני שקלים, ויהיה מיועד לבנות בוגרות ח', שיגיעו לווינגייט ללמוד מכיתה ט' עד י"ב ויקבלו את כל הכדורסל"

"בכל מה שקשור לליגה עצמה, הליגות האטרקטיביות ביותר לנשים היו לפני 4-5 שנים כשהיו 3 זרות. עובדתית. ברגע שיש 4 זרות ההזדהות של הקהל היא פחותה בצורה מאד משמעותית"

אחרי שפורסמה ההמלצה של וועדת הנשים על ארבע זרות בכל קבוצה ללא קשר לדרכון, ניסינו להשיג את תגובתו של רבי. התשובה שקיבלנו הייתה שהוא לא מעוניין לדבר עם התקשורת עד שהוא יביע את עמדתו בוועדה. עכשיו הוא משלים את החוב.

בוא נדבר קצת על ועדת הנשים, אמרת שאתה מעדיף שלוש זרות אבל למה לדעתך הם החליטו על ארבע?
"תראי, יושבי הראש מן הסתם מסתכלים על זה כלכלית. אני לא כל כך אהבתי את הסיפור למרות שאין ישראליות והכל נכון, כל מה שהם אומרים זה נכון. אבל בכל מה שקשור לליגה עצמה, הליגות האטרקטיביות ביותר לנשים היו לפני 4-5 שנים כשהיו שלוש זרות. עובדתית. ברגע שיש ארבע זרות ההזדהות של הקהל היא פחותה בצורה מאד מאד משמעותית. כל חודשיים יש זרה אחרת, אתה לא מצליח לעקוב מי נמצאת. ברגע שזה מגיע לארבע אתה לא מצליח להזדהות עם אף אחד. מן הסתם בכל המקומות הסמלים של האגודות הן ישראליות, אם זה אלומה גורן ותמר מעוז ברמה"ש או לירון כהן וויקה רודובסקי שהייתה ברמלה, לימור מזרחי בכל המקומות, תמיד הן היו הדומיננטיות. מעטות הזרות, אולי סימון אדוארדס ואמבר הול, שהקהל הזדהה איתן".

ולא חשוב כמה הן טובות
"כן, לא משנה כמה הן טובות, הקהל מזדהה עם מי שהוא מתקשר איתו. אני רוצה קהל. אני רוצה שלקהל יהיה עם מי להזדהות, ואם הוא מזדהה עם סיוון קנר יותר מאשר עם אוקטביה בלו, אז שסיוון קנר תהיה על המגרש ולא אוקטביה בלו. זו תפיסת העולם שלי. עכשיו אני לא אומר שלא צריך זרות, כי מן הסתם אנחנו לא יכולים להביא ספונסרים, למכור להם שהכדורסל איכותי, לבקש מעיריות הקצבות וללכת לטלוויזיה למכור להם זכויות שידור ולשדר כלום. אנחנו צריכים לשדר איכות, ומן הסתם נמצא את שביל הזהב. אני חושב ששלוש זרות ושתי ישראליות על המגרש זה פתרון".

הוועדה כאמור לא קיבלה את העמדה של רבי, והסיפור הסתיים עם הפשרה של שלוש זרות ובוסמנית.
"אני בזמנו אמרתי, היות ויש נהירה של בנות לקולג' ואני דרך אגב נגד זה בצורה מוחלטת, אמרתי בואו נזרוק כפפה ונשים כרגע שלוש זרות ובוסמנית אחת, זה מה שאמרתי כשהחליטו על ארבע. אם יהיה מצב שבנות שהלכו לקולג' יחזרו והישראליות לצורך העניין, הגישה שלהן לכדורסל תהיה יותר מקצוענית, נוריד את הבוסמנית, ונשאיר שלוש זרות. אני רוצה להגיע למצב של לתת איזשהו טריגר לכדורסל ולהגיד חבר'ה, בואו תתאמצו יותר, תקדישו יותר לכדורסל, תשקיעו יותר, תתנו אמון בליגה שלנו, נלך לקראתכן. לא תתנו אמון, תבואו להתאמן 50% מאשר שבוסמנית מגיעה ומתאמנת או שתיסעו לקולג' כדי לעשות לעצמכן חיים קלים, נישאר עם כמות הזרות. זה היה הרעיון שלי בועדת הנשים, ודרך אגב לא קיבלו את דעתי".

"תפיסתי אומרת, ככל שאתה מביא יותר זרות הפערים גדלים. אם בני יהודה מביאים ארבע אוקטביה בלו, רמה"ש יביאו ארבע צ'סיטי מלווין. איך נשחק נגדן?"

חוץ מהנימוק הכלכלי, בוועדה טענו שההחלטה להגדיל את מספר הזרות תעזור לקבוצות הקטנות.
"נכון, באו היו"רים ואמרו אם רמה"ש מביאה 4 זרות, ולצורך העניין בני יהודה תוכל להביא 4 זרות, נצמצם את הפערים בניהם. תפיסתי אומרת, ככל שאתה מביא יותר זרות הפערים גדלים. הדוגמא שלי היא מכבי ת"א. מכבי ת"א לקחו אליפות גם לפני 10 שנים ו15 שנה, כשהיו שני זרים, אבל היה להם הרבה יותר קשה מאשר היום. ככל שהגדילו את כמות הזרים כדי לצמצם את הפער ממכבי, כך גדל הפער והיום הוא כבר בלתי מחיק. למה זה קורה? זה מאד פשוט. אם בני יהודה מביאה ארבע אוקטביה בלו, רמה"ש תביא ארבע צ'סיטי מלווין. איך נשחק נגדן? לעומת זאת בישראליות, הפערים לא כאלה גדולים. גם את זה הם לא קיבלו בוועדה".

בכל מקרה תחרותיות היא הבעיה האחרונה שצריך לפתור
"נכון! זה נכון"
אז נשאלת השאלה למה יושבים שם האנשים שיושבים שם
"חד משמעית, כי הם צריכים לשבת. אין אחרים שרוצים, תביני. אין לנו אנשים שבאמת אכפת להם מליגת הנשים. בואי נגיד שאנחנו מוציאים את היו"רים, את מי נשים שם? מי באמת אכפת לו מהליגה לנשים? אין. אלי רבי, אורלי קלינגר, מורן ברק. למי אכפת? עכשיו הם לצורך העניין בעלי הכסף, שהם יחליטו, גם אם זה החלטות לא טובות".
אבל העניין הוא שהם לא מחליטים רק על ליגת העל. הם משפיעים על הכל
"בוועדה הזאת עם הזמן נכנסו אנשי מקצוע, מוישלה [ויינקרנץ] יושב בוועדה, אלי רבי יושב בוועדה, נכנסתי עכשיו כמאמן על. יש עוד לא מעט אנשים שהם לא בדיוק יו"רים וחושבים על טובת הכדורסל כך שאני חושב שגם אם לפעמים החלטות הן לא למורת רוחו של הציבור, סה"כ משתדלים שההחלטות יהיה ענייניות. בכל אופן מי שמנהל את הוועדה הם אנשים שאכפת להם, הם לא כאלה אאוסיידרים והייתי מעדיף אותם על פני אנשי מקצוע שלא אכפת להם מכדורסל".

"אני צריך את אתר ספסל, ואני צריך את מורן ברק, ואני צריך את כל מי שבאמת יקר לו הכדורסל ואני צריך את כל אלה שכותבים בפורום. ואני צריך את כל שחקניות הכדורסל, ואני צריך את כולם שיעזרו וירתמו וידחפו את הענף הזה"

לקראת סוף השיחה, עלתה השאלה האם אפשר בכלל לממש את כל הדברים שדיברנו עליהם.

"אני לא אצליח לבד. אני לא מתבייש לפנות גם על גבי הפורום. אני צריך את אתר ספסל, ואני צריך את מורן ברק, ואני צריך את כל מי שבאמת יקר לו הכדורסל ואני צריך את כל אלה שכותבים בפורום. ואני צריך את כל שחקניות הכדורסל, ואני צריך את כולם שיעזרו וירתמו וידחפו את הענף הזה. לדוגמא ברמת חן יש שחקניות כמו ליאור הכט, כמו מיכל אנגל שעוזרות באלף ואחד דברים. הן משווקות לי את האגודה, הן עוזרות. כל ילד, כל ילדה, כל שחקנית יכולה לעזור במשהו. אני לא מתבייש לבקש עזרה, אני מעולם לא חושב שאני יודע הכל. זה ענף שאני לבד לא אצליח להרים. אם העסק הזה יצליח, כנראה שהיו עוד 1,000 איש שעזרו לי"







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עדיין מחכים לפתיחת העונהצ'מפיונצ'יפ ווייקליגת העל לנשים יוצאת לדרך!דע את היריבה - ישראלרשמים מקצה הגביעדבר המערכת: מי משחק בחג המולד?עשו לנו את הקיץטופ 3הטורניר האולימפי – נשיםבחזרה לחייםבדרך לאיטליה - חמש הערותפעם אחת.. לפני 31 שנים.אל תהרסו לנו את הגמראדמה, רוח, מים, אשיומני היקר, אני רוצה...ממעוף הציפוראבק כוכבותעושה את ההבדלצפוף בצמרתבדרך הקשהאשת השנה שלי – שי דורוןהכיף חזראגדה אמיתיתעונת הWNBA יוצאת לדרךאיכות, לא כמותלקראת רמלה VS רמת חןהדוכסיות של רמת השרוןסיכום עונתי בליגת הנשיםטובות רק בשביל הפרומוסיכום הסיבוב בליגת הנשיםהאדום חוזר לשלטון?צניחה חופשיתליגת הנשים יוצאת לדרךלפרוש בשפל



© כל הזכויות שמורות
cker();