courtesy of wnba.com


האלופות כבר כאן
אורלי קלינגר ,16/10/2010

אז נכון שאנחנו נגד הגדלת כמות הזרות ומעדיפים לראות ישראליות משחקות, אבל זה לא שאנחנו לא אוהבים את האמריקאיות שהפכו לחלק אינטגרלי מהליגה שלנו. טנישה רייט וליקו ווילינגהאם, שכבר צברו יחד 4 עונות בליגה הישראלית, הן הדוגמאות הקלאסיות ביותר לשחקניות שבאו אלמוניות והפכו לכוכבות. עכשיו, טריות מאליפות נפלאה בסיאטל, הן מגיעות לסיר הלחץ של רמלה כדי לגזור עוד רשתות.

שתיהן התחילו את דרכן באירופה בקבוצות קטנות בישראל. ווילינגהאם בבני יהודה ב04/05, אחרי קיץ בו היא הצליחה להשתחל לסגל של הקוניטיקט סאן למרות שלא נבחרה בדראפט. רייט הגיעה לכאן לראשונה לאוסישקין, עליו השלום, להפועל ת"א המקרטעת אחרי עונה בקצה הספסל של סיאטל שבחרה בה בסיבוב הראשון בדראפט 2005. קשה להיזכר מתי פעם אחרונה הגיעו לרמלה זרות עם עבר בקבוצות תל אביביות, ועוד בקול תרועה רמה שכזה.



רייט (26, 1.80) הגיעה לישראל אחרי קריירה יפה בפן סטייט, שם הייתה ידועה כסטופרית נהדרת בהגנה ולא הרבה מעבר. אחרי שהכוכבת הראשית של פן סטייט סיימה את לימודיה, רייט הובילה את הביג 10 בנקודות למשחק עם 19.3 נק' למשחק, והפכה לשחקנית הראשונה בתולדות פן סטייט שנבחרת בסיבוב הראשון של דראפט הWNBA. אבל כשהיא הגיעה למחנה האימונים בסיאטל אמרו לה שהיא חייבת להפוך ליותר מגוונת, שכל מה שיש לה זה חדירה.

רייט הרשימה מאד במדים האדומים כסקוררית ומוסרת, אבל עם נטייה לאבד יותר מדי. בכל זאת, לא הרבה שמו לב לקבוצת התחתית ולכוכבת הצעירה שלה. רייט חזרה לעוד קיץ בסיאטל ושוב מיעטה לקום מהספסל, וחתמה בבנות השרון לעונת 07/08. כאן, הכל השתנה. רייט נתנה את אחת העונות הטובות ביותר שנראו במחוזותינו. היא הובילה את בנות השרון כל הדרך לגמר הפלייאוף אחרי שש שנים בהן הן ראו את הפלייאוף בטלוויזיה. הייתה מלכת האסיסטים ומלכת החטיפות של הליגה, 21.3 נקודות למשחק, 46.7% מהשלוש. יש לה הרבה יותר מחדירה, מסתבר.

בהתאם, הפריצה של רייט בסיאטל הגיעה בקיץ 2008, אחרי העונה המדהימה בהרצליה. רייט הפכה לרכזת המחליפה של סו בירד הגדולה, פתחה בחמישייה 14 פעמים ורשמה 7.9 נקודות ו-2.5 אס' למשחק. אחרי חורף בטארבס בצרפת רייט הפכה לשחקנית חמישייה קבועה בסיאטל, 12.2 נק' ו-3.9 אס' למשחק ב2009, הפעם לצידה של בירד. גם בקיץ האחרון רייט פתחה בכל המשחקים, כל הדרך לאליפות. 9.2 נק' ו-4.5 אס' לערב.

"רמת הבגרות שלי גבוהה יותר. אני מניחה שהאוהדים רואים ומעריכים את זה", אמרה טנישה רייט לעיתונות המקומית בסיאטל אחרי שלושה משחקים ביולי בהם היא רשמה 9.3 נקודות ו-10.7 אסיסטים. רייט הודתה שהעונה ההיא בהרצליה, כולל הביקור של בירד שקפצה להשיג אזרחות ישראלית, עזרה לה מאד. "אחרי כמה שנים בישראל נוצר ביטחון, לקחת את הדברים על עצמך ולהמשיך משם".

ווילינגהאם (29, 1.83) הייתה ב2004 החתמה הגיונית בבני יהודה, גבוהה לא גבוהה שמתאימה לליגה הישראלית, ולא ברור איך הצליחה להתברג לWNBA. בוגרת טרייה של אוניברסיטת אוברון האפורה יחסית, שהחמיצה עונה עקב הולדת בנה. אך אחד לא חלם שיבוא יום והיא תרשום שתי אליפויות WNBA רצופות. ווילינגהאם שיחקה רק חצי עונה בשכונת התקווה לפני שעזבה כדי לסיים את התואר, אבל רשמה מספרים נפלאים ונחטפה ע"י עדן ענבר בהפועל חיפה מוצקין בעונה הבאה. היא אפילו שיפרה את המספרים מבני יהודה: 21.5 נקודות, 9.8 ריב', מעל 66% מהשתיים, הוכיחה יד מעולה מהשלוש וטאצ' יוצא דופן בקלאץ'. מאז היא באירופה, כולל שנתיים אחרונות ביורוליג עם סלמנקה. שחקנית של קבוצות גדולות.

כמו רייט, הפריצה של ווילינגהאם הגיעה ב2008 כשהיא עזבה את קונטיקט אחרי ארבע עונות וממוצע של כשתי נקודות למשחק. ווילינגהאם הצטרפה לכוח העולה בפיניקס והפכה לשחקנית חמישייה, רשמה 10.1 נקודות ו-5.9 ריבאונדים למשחק במדי המרקורי והובילה את הליגה כולה עם 57% מהשדה. בעונה הבאה, עדיין בחמישייה ועם מספרים דומים, וולינגהאם והמרקורי זכו באליפות. ווילינגהאם החליטה לעזוב את פיניקס וחתמה בסיאטל.

"אני נהנת לעשות את הדברים הקטנים שלא תמיד שמים לב אליהם", אמרה אז מספרד לאחר שחתמה בסיאטל. "אני מאד אוהבת את מה שאני עושה. אני נחותה בגובה כל החיים והסתגלתי לזה. אני מביאה קשיחות לקבוצה, נראה לי".
במדי הסטורם ווילינגהאם הסתפקה במעמד השחקנית השישית שכן קמיל ליטל וסווין קאש תפסו את העמדות בקו הקדמי לצידה של לורן ג'קסון. אבל ווילינגהאם רשמה 5.5 נק' ו-4.1 ריב' למשחק ועזרה לסטורם לזכות באליפות - שנייה ברציפות עבורה ושנייה במספר לסיאטל.

אז למי קראתם "גלקטיקוס"? בטח שלא לקבוצה עם שתי זרות כאלה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();