מכבי שוהם חבל מודיעין
אלירן כהן ,12/10/2007

בזמן שהקבוצות האחרות מרקיעות שחקים ומפציצות בחוזים, בשוהם-חבל מודיעין לא חושבים רחוק מידי, בטח שלא בשנה בה הסיכויים לקחת כמה צעדים קדימה לא נראים מרנינים במיוחד. חנן קרן נחת, השלד פחות או יותר נשאר, השינויים הקוסמטיים הגיעו, ואפילו אלוף אירופה קפץ לביקור.

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

סביר להניח שמי שבמהלך העונה שעברה הציץ בטעות על טבלת הליגה הארצית מעונת 05-06, לא ממש הבין מה לקבוצה כמו מכבי שוהם, שסיימה את השנה ההיא רק במקום השלישי, ולליגה הלאומית. חבל שלא העלנו את זה כחידה היות ולבטח היינו זוכים לקבל כאן לא מעט תשובות מרתקות ומעניינות, אך בכל אופן, ביחס לגודל הציפיות מתחילת הקיץ הצליחה שוהם לעשות קצת מעבר למצופה - להישאר בלאומית. איך שלא היינו הופכים את זה - המטרה הושגה בעיקר בזכות חולשתן של הפועל תל אביב וגבעתיים. מה שכן, לפחות זכינו לראות קצת כדורסל מכיוון נתב"ג. אה, וגם איזושהי גיחה קצרה של קני וויליאמס.

הקיץ האחרון:

ייאמר לזכותה של שוהם, שעם השנים הריאליות תמיד הייתה מנת חלקה, קרי - לא מכוונים לאן שאי אפשר להגיע. ההישרדות בליגה בשנה שעברה הושגה בעיקר בזכות הרבה מזל, והפועל תל אביב אחת שסיבת היותה בשר התותחים של הליגה ספקה מעט אורך רוח לקבוצות החלק התחתון של הטבלה. ובכל זאת, גם הפעם מאמינים בשוהם שאפשר לעמוד בציפיות ולהישאר לעונה נוספת בלאומית, אם כי בשונה מהעונה שעברה, הרבה יהיה תלוי גם ביריבות האחרות לתחתית. שניים משחקניה הבולטים של הקבוצה בשנה שעברה, גדי בוך ואראל בצר עזבו (למקום בלתי ידוע) וכמוהם גם הסנטר מתן סימנטוב שבחר בלב השרון. אבידה נוספת לקבוצה, המשמעותית מכולן, הייתה של הזר הורסטילי ג'יימס וויט, שתרם לקבוצה כמעט בכל אספקט. ולמרות מה שאמרנו, לפחות בתחילת הקיץ בשוהם ניסו לעשות די הרבה על מנת להציב העונה קבוצה ראויה לשמה, אך בסופו של דבר, ברגע שחלק מהדברים הלכו פחות טוב, נאלצה הקבוצה "להסתפק" במה שנשאר. תום בסרגליק שהוביל בשנה שעברה את הפועל תל אביב (לארצית..) וחן בן אליהו מיקנעם/מגידו הגיעו על מנת לעזור ליניב בביוף בצבע, בעוד חן מישורי (מכבי אשדוד), אייל שולמן ועמית סלע עשו את אותו הדבר עבור יניב ינוגרד ויוסי פרץ. יחד איתם צרפה הקבוצה גם את אסף דותן, אקס מכבי תל אביב, שלפחות בלאומית אמור להיות הרבה יותר משמעותי. ממש לפני יומיים צרפה הקבוצה את הזר ארמונד וויליאמס, ששיחק בשנתיים האחרונות באוסטריה.

שחקנים מובילים:

יניב בביוף

גם בגיל 35, יניב בביוף אמור להיות השחקן המרכזי במכבי שוהם-חבל מודיעין. אז נכון, הוא אולי לא ינופף ידיים לקהל אחרי כל מתפרצת, הוא אפילו לא יסיים אחת כזו בדאנק, אבל בשוהם תמיד היה ברור מי הבאנקר, מי הווינר, ואצל מי צריך להיות הכדור ברגעים המכריעים. חנן קרן יודע היטב שבלעדי יניב לקבוצה יהיה הרבה יותר קשה לשרוד בלאומית, כשהכישרון הבלתי מתכלה עם השנים הוא רק צד אחד של המטבע. השנים בליגות הנמוכות אולי הקנו איזושהי תחושה של בזבוז לגביו, אבל לניסיון הרב ולחכמת המשחק שצבר, עדיין קשה למצוא תחליפים ברמות האלו, זולים ויקרים כאחד.

בעונה שעברה: 16.8 נקודות (65% מהשדה), 3.4 ריבאונדים ו- 1.9 אסיסטים בממוצע למשחק.


יניב בביוף

אסף דותן

במחזור ה- 11 יפגוש אסף דותן חבר ותיק משכבר הימים - דיון תומאס, עמו זכה בעונת 04/05 בגביע אירופה כשחקן מכבי תל אביב. ההבדל - בעוד שתומאס נטל תפקיד מפתח בעונה ההיא, אסף שימש בעיקר כנער פוסטר במכבי תל אביב הגדולה. שנתיים נוספות בליגת העל עזרו לו להבין שמוטב לנסות להוביל קבוצה כזו או אחרת בלאומית מאשר סתם להעביר את השנים על הספסל, וזה בדיוק מה שעשה. הסילונים שלו אמורים להספיק בהחלט לחמישייה של שוהם, כמוהם גם יכולת הקליעה והאנרגיות. אחרי שנים ארוכות של ספסל, הגיע הזמן להתפרצות מחודשת, לא?

בעונה שעברה (ליגת העל): 0.7 נקודות, 0.4 ריבאונדים ו- 0.3 אסיסטים בממוצע למשחק.



השגריר: ארמונד וויליאמס

בשוהם היו חייבים למתוח אותנו עד הרגע האחרון בשביל להודיע על הצטרפותו של הזר ארמונד וויליאמס לקבוצה (יש קשר לקני?). העובדה כי הוא נכנס לעניינים די מאוחר עשויה, מן הסתם, לפגוע מעט בכשירותה של הקבוצה והוא בתוכה, אך מצד שני, אם בשוהם העדיפו להמתין איתו עד לנקודת הזמן הזו, אפשר לומר שהאלטרנטיבות שהוצעו היו הרבה פחות משמעותיות עבור הקבוצה. לפחות כרגע נראה שנקודת התורפה המרכזית של שוהם תהיה בצבע, בו היא מחזיקה בצמד מוכשר אך נמוך ולא אגרסיבי. אם וויליאמס, הכוחני בהגנה והאגרסיבי בהתקפה יעמוד בציפיות, הרי שתוספת הכח (תרתי משמע) המשמעותית שלו אמורה תהיה לשדרג את שוהם במידה רבה.

בעונה שעברה (אוסטריה): 16 נקודות, 5.6 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו- 3.1 חסימות בממוצע למשחק.

שימו עין: אייל שולמן

למרות הסיטואציות ה"מיוחדות" אליהם נקלע בשנתיים האחרונות, את הפריצה שלו בלאומית אייל שולמן עדיין לא עשה. לילד שגדל בגבעתיים, ואף היה קרוב לסגור בה שוב במהלך הקיץ האחרון אחרי עונה קבוצתית מוצלחת עם לב השרון ואישית הרבה פחות, יש בהחלט מה להגיד, וחבל שזה עדיין לא יצא החוצה. בזמנו, היה מי שעוד השווה את סגנון המשחק הייחודי שלו לזה של עודד קטש - מהיר וחכם שיודע לעזור גם בכל האספקטים האחרים כשצריך. עכשיו על שנותר לנו הוא לקוות שבשוהם הוא יראה את הדקות.

בעונה שעברה: 1.3 נקודות, 0.5 ריבאונדים ואסיסט בממוצע למשחק.

סגל הקבוצה:



תחזית:

בשנה שעברה שוהם עשתה את שלה ואולי גם קצת הפתיעה, כשהצליחה להישאר בלאומית למרות שהצטרפה אליה די באיחור וללא יכולות כלכליות משמעותיות מידי. גם הפעם ידעו בשוהם-חבל מודיעין שאין כל כך מקום לשאיפות בלתי מציאותיות, וכפועל יוצא מכך אף בנו את קבוצתם בהתאם לסיטואציה. פלייאוף עליון לא יהיה שם, וסביר להניח שנוכח "התחזקותם של החלשות" והיעלמותה של הפועל תל אביב, ההישרדות בליגה תהיה קשה הרבה יותר הפעם, אלא אם כן וויליאמס יוכיח את עצמו כבול פגיעה.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?אליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();