בית"ר בנימינה
אלירן כהן ,12/10/2007

אחרי קיץ קשה במיוחד, עם סגל צעיר ברובו וחדש כמעט לחלוטין ועם רף ציפיות גבוה יותר, תצא בית"ר בנימינה לעונה מלאת מוטיבציה ויעדים, כשהראשון שבהם הוא העפלה לפלייאוף העליון. תשאלו את רמי הדר, הוא יגיד בדיוק את אותו הדבר. בגלל זה הוא נשאר לעונה נוספת.

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

את כמות מכתבי התודה ששלח יו"ר בית"ר בנימינה למכבי ראש העין במהלך הקיץ שעבר על המקום בליגת המשנה סביר להניח שכבר אי אפשר היה לספור, אבל אם נודה על האמת, רק בעונה האחרונה הצדיקה בית"ר בנימינה את הימצאותה בליגה הלאומית, לאחר שגם את הכרטיס הראשון אליה קיבלה, שוב, בעיקר בזכות הרבה מזל. קורטוב נוסף מהמצרך הנדיר הזה בשנה האחרונה, או לחילופין – שחקן זר, עוד יכל לשלוח את יריב רוקני והחברים למקום השמיני ולסדרת הפלייאוף, אך בסופו של דבר, סיימה הקבוצה את העונה הסדירה במקום העשירי והפרווה.

הקיץ האחרון:

קיץ קשה עבר על בנימינה. זה התחיל עם חוסר הוודאות לגבי הישארותו או אי הישארותו של המאמן המצליח רמי הדר, נמשך עם שינויים קיצוניים שנעשו בסגל והסתיים, כך לפחות נקווה, עם בעיות שונות, ממיטב פירות הארץ, שהביאו את הקבוצה לחפש מחליפים עבור חלק מהשחקנים שהצטרפו אליה במשך הפגרה. קובי אייזיק, שהצטרף לקבוצה במהלך העונה והציג יכולת פנטסטית, חזר הביתה, לחיפה, כשיחד איתו מצאנו שורה ארוכה של שחקנים שהעדיפו לרדת לארצית - דייויד קאופמן, אוהד חמיאל, ג'רמי שלכטר וברק ויינריב, כשמנגד, מסע הרכש של הקבוצה כלל בעיקר את הבאתם של צעירים מוכשרים. העניינים עבדו היטב בהתחלה, עם הצטרפותו של ליאור שגב שעבר עונה קשה באשדוד, אלא שאלכס וינוקור ועמית זילברשטיין, שני ילדים מוכשרים, נאלצו לוותר על התענוג בעקבות גיוסם לצה"ל. לעומתם, "הצליחה" הקבוצה להשאיר את הקלעי טל רונן שהגיע מהרצליה ונבחר בשנה שעברה לשחקן השנה במחוז הצפוני של הליגה לנוער, בגיבויים של שי כהן מהפועל בארי, אור טלרמן ועדן סבריגו מכפר סבא וצחי גייזלר מקריית אתא. קו הפנים של הקבוצה ידע אף הוא מכה רצינית לאחר שהתברר כי הפורוורד אביאל יצחק, שהגיע מאיילות לייצוב קו הפנים עם יריב רוקני ייעדר לתקופה ממושכת בשל ניתוח שנאלץ לעבור. אלא, שבגיבויים של ייבגני ליוטרין, אורן אלמגור ואנטון שוטבין, הצליחה הקבוצה למלא את החלל. בנוסף, צרפה הקבוצה את אנטוני דייויס, זר, בוגר מכללת אוסטין פאי, שיתפקד בעיקר בקו האחורי.

שחקנים מובילים:

יריב רוקני

הסנטר האימתני שגדל בחולון הוא הנצר האחרון לסגל שהרכיב רמי הדר בקיץ שעבר. אם לשפוט על פי היכולות שהציג - הרי שמדובר בהחלטה נבונה מאוד. הרומן של רוקני עם בנימינה החל עוד לפני שלוש שנים, כשזו עוד שיחקה בליגה הארצית, אבל עושה רושם שההפסקה באמצע הייתה די מיותרת. לא תראו אותו זורק מבחוץ, אבל לא תצליחו לעצור אותו בצבע; היכולת הגבוהה שלו לקלוט כדורים חוזרים מזכירה לרבים מאיתנו את דניס רודמן, אבל גם בלעדי ההשוואה ההיא הוא יכל להסתדר מצוין בלאומית שלנו, לפחות עד שמגיעים לקו העונשין. בחבורת הצעירים של בנימינה העונה, הוא אמור להוביל גם את הפן הסטטיסטי וגם את זה ההנהגתי.

בעונה שעברה: 10.2 נקודות (55% מהשדה), 8.6 ריבאונדים ו- 2 אסיסטים בממוצע למשחק.


יריב רוקני

ליאור שגב

אם היינו פותחים את מצעד הפספוסים של העונה שעברה לקהל הפתוח, אין ספק שליאור שגב היה נמנה בין החמישייה הראשונה, אולי אפילו קצת מעבר לכך. הרכז המחונן מקריית ביאליק שנכנס לתודעה של כולנו אחרי שנתיים מוצלחות בהפועל ירכא, אותה העלה על מפת הכדורסל הישראלי, כמעט ונעלם לנו מהעין בשנה שעברה בשל פציעות חוזרות (שבר ביד, קרע ברצועה) שגמרו לו את העונה באשדוד עוד בטרם זו החלה. השורה הסטטיסטית המוצגת כוללת חמישה משחקים בלבד, אבל לאנשי בנימינה לא היה ספק שאחרי שנה קצת עצובה, לשגב יהיה הרבה מאוד מה להגיד הפעם.

בעונה שעברה: 10.4 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו- 4.4 אסיסטים בממוצע למשחק.

השגריר: אנטוני דייויס

אחרי שנה ללא טיק רוג'רס, או סתם אמריקאי אחר, הבינו בבנימינה שבכדי להגיע להישג של ממש בליגה הלאומית, אין מנוס מלצרף לסגל שחקן זר שימלא את החורים בהם נופלים האחרים. לרוב, מהלכים שכאלה ממתינים לסוף הקיץ, אלא שהפעם בחרה בנימינה בכיוון הנגדי ובטרם סיימה את בניית הסגל כבר הנחיתה בארץ את אנטוני דייויס, בוגר מכללת אוסטין פאי, שבעוד נקודת ציון מעניינת - ישלים בבנימינה דווקא את הקו האחורי. הוא מרבה לחדור לסל ויודע לנצל היטב את המהירות והאתלטיות היחסית שלו על פני האחרים, אם כי את הקליעה הוא עדיין צריך לשפר. ממוצעים שלו מהשנתיים האחרונות לא תמצאו, אז הבאנו את המשוקלל מהמכללות.

בעונה שעברה (מכללות): 13.5 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו- 2.3 אסיסטים בממוצע למשחק.

שימו עין: אנטון שוטבין

הוא החל את דרכו במשגב שבגליל העליון, אבל קשה היה למכבי תל אביב לראות את הפוטנציאל הרב של הילד ולא לשים עליו יד. הוא גבוה, אתלטי, הקליעה שלו מבפנים ומבחוץ מעולה, וכל מה שילד בגילו צריך בשביל לפרוח זה בעיקר דקות משחק ומוטיבציה. עם מכבי תל אביב הוא נסע לסיבוב ההופעות הלא מוצלח ברחבי הגלובוס בתחילת העונה שעברה ואת ההצעה מבנימינה הוא קיבל ממש ברגע האחרון. אם החיבור יהיה מוצלח צפוי להיות מעניין מאוד בסגל הצעיר שנבנה אי שם בבנימינה הרחוקה.

בעונה שעברה: מלך הסלים של ליגת בתי הספר עם 20.4 נק' למשחק

סגל הקבוצה:



תחזית:

שלא כמו בעונה שעברה, הבריחה מהמקומות האחרונים נראית כמובנת מאליה עבור בית"ר בנימינה. למען האמת, היות והמאבק על מקומות 7-8 הולך להיות לאחד המעניינים השנה, קשה לקבוע בוודאות אם בנימינה תהיה מסוגלת להתנחל בו, אם לאו, אם כי הרבה מאוד יהיה תלוי בהשתלבותו של הזר, שלפחות בינתיים, נראה מצוין. בבנימינה אולי יקבלו באכזבה את המקום התשיעי, אבל אחרי הכל, הקהל המקומי ישמח מאוד אם הוא יזכה לראות השנה קבוצה אטרקטיבית ומהנה שתמלא לו את ימי "הפעמיים כי טוב". אחרי הכל, גם ככה ליגת העל עדיין לא מסומנת כמטרה.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלהפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();