יוחננוב. עונה עם שאיפות



מאחורי הספסל: פותחים עונה
אלירן כהן ,10/10/2016

ההבטחה של יו"ר מנהלת הליגה החדש, העליונות של נס ציונה, שני השינויים המשמעותיים שנראה העונה על הפרקט והשיאים הסטטיסטיים שאולי יישברו השנה. הליגה הלאומית יוצאת הערב לדרך. כמה מילים על העונה שתהיה.

״בראש השנה אנו עושים חשבון נפש ופותחים דף חדש. המטרה שלנו לעונה הנוכחית היא לשפר מבחינה מקצועית את הליגה ולהגדיל את מספר הצופים בכל משחק ומשחק. הליגה שלנו חייבת למשוך יותר קהל ולהיות אטרקטיבית יותר ולשם כך אנו חייבים להתחבר לקהלי יעד חדשים ומגוונים ולהעמיק את הפעילות בקרב בני הנוער והפריפריה. הליגה שלנו חייבת להיות קרקע פורייה להתפתחות שחקני כדורסל בכל מקום בישראל. זו חובתנו״.

הדובר - עוגן יוחננוב, יו"ר מנהלת הליגה הלאומית הנכנס, באירוע השקת הליגה שנערך ביום שישי האחרון בהשתתפות נציגי הקבוצות והאיגוד. הליגה הלאומית, הליגה הבכירה של איגוד הכדורסל פותחת עונה עם תקוות ושאיפות חדשות, ולנו נשאר בעיקר לקוות ולייחל שנזכה השנה לראות אותה משלימה קפיצת מדרגה נוספת. יוחננוב נכנס לתפקידו החדש עם הרבה ציפיות ומטרות כשבראשן שדרוג מחלקות הנוער של האגודות, פיתוח תשתיות ועיגון כספי שיווק וחסויות. המטרות נעלות, העבודה רבה. הערב כולנו יוצאים לדרך.

נס ציונה ועוד?

הפועל ת"א מודל 2001/02, הפועל חולון מודל 2006/07, הפועל תל אביב מודל 2011/12. הסדרה החשבונית בינתיים מתקדמת בקצב אחיד, אם נוסיף אליה את האיבר הבא - עירוני נס ציונה מודל 2016/17, אבל בואו נגיד שאוהדי הפועל תל אביב יהיו שמחים לדעת שבכך היא תעצר, כי האיבר הבא בסדרה הוא לא הדבר הכי משמח שהם יכולים לחשוב עליו.

גיא גודס, אלון שטיין, דרור חג'ג', שמעון אמסלם ודארט בויד ז"ל היו בקבוצה הגדולה ההיא של אריק שיבק בהפועל ת"א, עדי פרג, ירון להט, ראיין לקסר וטוני וושהאם כיכבו בזו של מיקי דורסמן בהפועל חולון, מתן נאור, יונתן שולדבראנד, בר טימור, קורי קאר, קרטיס קלי ודמונטז סטיט ז"ל היו בזו של ארז אדלשטיין לפני 5 שנים. מי החזיקה בסגל המרשים מבין השלוש? חלקכם יגידו שהתשובה ברורה, אחרים יטענו, ובצדק, שהסגל שנס ציונה בנתה העונה הוא אדיר ברמה של הליגה הלאומית, אבל לא כזה שאמור לתת לה עליונות כמו זו שהייתה להפועל ת"א על הליגה בשתי עונות העלייה האחרונות שלה.

כבר בשלב מוקדם מאוד של הקיץ, היורדת הטרייה מליגת העל קיבלה החלטה שהיא מוותרת על הניסויים ובונה סגל שיחזיר אותה בתום העונה לליגה הראשונה. מכת המחץ שנתנה בשבועות הראשונים של עונת המלפפונים לא רק שלימדה על כוונותיה הכנות, אלא גם הורידה את האוויר להרבה קבוצות אחרות שתכננו לתת לה פייט. חלקן כבר הצליחו, אחרות עוד יצליחו, אבל אל לנו להכריע את גורל העונה כבר בחודש אוקטובר. אוהדי הפועל תל אביב עוד באמת יכולים להאמין שהם שוב הבאים בתור.

משנים קונספט 1

הרבה מאוד שחקנים צעירים הצטרפו לליגה הלאומית העונה. חלקם עשו זאת, באופן טבעי, אחרי עונה נהדרת בליגה הארצית (שכבר מזמן הפכה למאוד אטרקטיבית עבורם) שזימנה עבורם את האפשרות להראות מה הם מסוגלים בליגה השנייה, עבור אחרים זה היה השלב הבא אחרי שנים בהן המתינו בקצה הספסל, אבל בשורה התחתונה ממוצע הגילאים ברוב המוחלט של הקבוצות לא עולה על 25. בכמה מהן הוא אפילו נע על גבולות ה- 21-22.

חלק יתלו זאת בהגירה ההמונית של "בוגרים" לארצית, אחרים יגידו שנס ציונה שלחה את הליגה כולה לעונה פיננסית. אפשר לומר שאולי באיזשהו מקום קצת פספסנו את האיזון הנכון בין צעירים בגיל לצעירים בנפש, אבל על כתפיהם של לא מעט ילדים השנה תוטל חובת ההוכחה לשמור את רמת הליגה במקומות בהם התרגלנו לראות אותה. בסך הכל, ההגירה ההמונית לארצית יוצרת סיטואציות טובות עבור הכדורסל שלנו, ודוחפת קבוצות נוספות (העונה: חבל מודיעין, קריית מוצקין, שוהם, עכו) לצד ותיקות יותר (יבנה, רמלה, נתניה במתכונתה הנוכחית) להשקיע יותר, להתחזק יותר, ולכוון לרמות הגבוהות. תראו כמה יפה זה עבד עם הפועל רמת גן / גבעתיים הפועל באר שבע, הפועל חיפה ומכבי רחובות.

משנים קונספט 2

הרבה מאוד זרים איכותיים נחתו בליגה בקיץ האחרון. פונקציה של תקציבים שהתפנו בשל הצערת הליגה, וכספים שנכנסו מצד קבוצות שמכוונות גבוה. מג'ף אלן וג'ייסון וויליאמס שכיכבו בליגת העל ונחתו בבאר שבע או אוון אסקה שהגיע לר"ג, , דרך לי רוברטס (נס ציונה), דייויד הווארטס וקינו בורוורס (הפועל חיפה), ג'וש היירסטון (עירוני רעננה), דנזל לוינגסטון (הפועל כפר סבא) ועד לזרים היותר איכותיים ששיחקו בליגה בשנים האחרונות ונשאר / חזרו אליה - דימיטריוס טרידוול, טרנס ווטסון, דאליס ג'ויינר, סמי גיבנס. והרשימה עוד ארוכה. כל כך ארוכה עד שאנחנו מתלבטים אם להחיל את מונה הזרים שיעלו על המטוס באמצע העונה או לוותר עליו. אבל יודעים מה, בואו ננסה. כרגע הוא עומד על 1 - מוריס פירסון, שפינה את מקומו ברמת השרון לטובת זר מוכח אחר - דרק קראקטר.

שוברים שיאים?

30. מספר שיא של כדורים חוזרים ששחקן לקח בערב אחד. שיא, שכמו שברור לכם - יכול לשבור רק שיא אחר שהעמיד השחקן עצמו (26). קוראים לו ג'ף אלן, והחזרה שלו ללאומית פותחת שאלה מעניינת: האם הוא שוב יוכל לשבור את השיא של עצמו? האם ישברו העונה שיאים אחרים? בואו נבדוק.

שיא הנקודות לשחקן למשחק אחד עומד על 51 שקלע אלכס קרקאקמו כששיחק ב- 2008 במדי מכבי אשדוד. שלשה אחת בלבד הייתה חסרה לאורן מנסקי ממכבי הוד השרון די לשבור אותו בעונה שעברה במשחק הליגה נגד אליצור אשקלון. שחקן נוסף שעלה גבוה בלוח הוא יואב דביר, שמסר 22 אסיסטים נגד אותה אשקלון בהזדמנות אחרת. מנסקי גם מחזיק בשיא השלשות למשחק (10), בעוד ששיא הקליעות ל- 2 מוחזק ע"י בראיין אוסברי (21) כששיחק בטבעון. 22 קליעות עונשין מדויקות היו לטיק רוג'רס, כששיחק בבנימינה לפני 11 עונות, 10 חטיפות לזיו בן צבי, כשחקנה של הפועל מגדל העמק לפני שנתיים, 8 חסימות לג'ורדן ריצ'ארד וג'ונדרה ג'פרסון ב- 2013 ולא פחות מ- 13 איבודים לחוואיר גונזאלס לפני 4 עונות בהוד השרון.

בואו לעשות מזה כסף

האמת היא, שאין לנו עניין לעודד אתכם להתחיל להמר ולבזבז כספים, אבל בעונה שעברה כמה מכתבינו הבכירים נוכחו לגלות שהעסק יכול לעבוד, ולא רע. אז אם אתם כבר עמוק בתוך העניין, ואם יש לכם כמה טיפים בשבילנו - שלחו מייל. אולי יום אחד נוכל להתעשר יחד ולשדרג את עצמנו לספסל טוב יותר.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדוגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();