מכבי אשדוד
אלירן כהן ,12/10/2007

ניגון הפוטנציאל הרב בסגל האשדודי לא עולה בפעם הראשונה, בשנים האחרונות, אבל אחרי האכזבות שעלו עד כה, נראה שאשדוד קרובה מתמיד לתת עונה גדולה שעשויה להסתיים בפלייאוף. העליון. תשאלו את אלכס קראקמו אם הוא מתגעגע לזה. אנחנו בטוחים שכן.

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

למרות שאין קיץ שלא אומרים את זה, הפעם, אין מה לעשות, העניין בולט במיוחד - מהסגל שבנתה בקיץ שעבר יכולה הייתה מכבי אשדוד להוציא יותר, הרבה יותר. העובדה שאלכס קראקמו הגיע בתור גואל בחצי השני של העונה לאחר שהתברר לראשי הקבוצה כי טארי מונרו המשיך את חופשת הקיץ שלו רק חזקה זאת יותר, אבל אשדוד המוכשרת בהדרכתו של צביקה רוזנברג (שהחליף באמצע העונה את עופר רון) סיימה את העונה הסדירה רק במקום ה 12, תוך שהיא נוטלת חלק פעיל במשחקי הפלייאוף התחתון שמקצועית ומוראלית, הרימו אותה קצת יותר למעלה.

הקיץ האחרון:

וכן, כמו שחשבתם, גם הפעם נחזור על אותו הפזמון, אלא שבכל זאת, בניגוד לשנים האחרונות, יהיה לנו קשה מאוד לקבל את אשדוד בחלק הכי תחתון של הטבלה. ההכנות אמנם התחילו די מאוחר, אבל למרות זאת, הצליחה הקבוצה להעמיד סגל שחקנים יוצא מן הכלל שאף הרשים לא אחת במשחקי טרום העונה. אין ספק כי השארתו של אלכס קראקמו, מהזרים הבכירים והיקרים בליגה, נחשבה להישג אדיר, אך בד בבד קשה להעלים עין מהעובדה שגם אור בן גורן ורז זהביאן שהובילו את הקבוצה בשנה שעברה נשארו לעונה נוספת. את מקומו של ליאור שגב, שמיעט לשחק בשל פציעה חוזרת, חזר לתפוס גלעד הירש, ששיחק בהרט לוואן הגרמנית בעונה שעברה, וכגיבוי קטלני יותר משכה הקבוצה גם את אבי אליהו המצוין מאליצור רמלה. הפורוורד משה קלדרון, שחקן בית מוערך, חזר גם הוא לעניינים אחרי שנעדר בשנתיים האחרונות עקב עיסוקיו הפרטיים בחו"ל (ובשל פציעה בעונה שעברה), ויחד איתו הצטרף לקבוצה גם ליאור רובינשטיין, שאמור להשלים קו אחורי מפלצתי של ממש שאיבד את מורן הרוש (הפועל גבעתיים) וחן מישורי (מכבי שוהם). לחיזוק הקו הקדמי צרף רן אשר את רביב פיטשון, שחקן נבחרת הנוער שאף נבחר לשחקן העונה בליגת הנוער בשנה שעברה ושאמור למלא את מקומו של טל דן שחזר הביתה. את מצבת הצעירים ישלימו יועד בית יוסף, שצריך לעלות מדרגה השנה, יוסי שיש (נוער ראשל"צ), עומר שמידט, רועי טוויג, ואלון סקל (נוערחולון).

שחקנים מובילים:

אור בן גורן

החזרה של בן גורן לאשדודיה, אחרי עונת ספסול מיותרת ומתסכלת בסגל הגלאקטיקוסי של הפועל חולון לפני שנתיים, הייתה, מבחינתו, הצעד הכי חכם שיכול היה לבחור בו. זה התחיל נהדר, הסתיים קצת פחות, אבל בשורה התחתונה מכבי אשדוד הייתה חייבת הרבה לישראלי המוביל שלה שהשאיר אותה בליגה. למרות גובהו, בנגורן הרבה להאיר דווקא את קו הפנים של הקבוצה, כשתפקד היטב בשתי עמדות הפורוורד. את הקליעה הבינונית והלא יציבה מפצות יכולות חדירה ואתלטיות גבוהות, אבל ככלל, אין ספק שבעבור כל קבוצה - שחקן שיודע לעשות כמעט מכל דבר הוא נקודת המפתח הראשונה.

בעונה שעברה: 16.8 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו- 2.4 אסיסטים בממוצע למשחק.

ליאור רובינשטיין

חשבון פשוט שככל הנראה עשה בינו לבין עצמו ליאור רובינשטיין בטרם החליט היכן לשחק בקיץ הקרוב: בשלושת עונותיו בלאומית הוא השיג שתי עליות לליגת העל. לעומת זאת, בשלושת עונותיו בליגה הראשונה הוא רשם, בממוצע, 6 דקות למשחק. כדי לא להפוך את הבזבוז לקטלני מידי, סביר להניח שאופציה א', גם אם על פניו לא הייתה המועדפת, הייתה הנכונה. שנת ההתרעננות בכדורגל (קריית שמונה) דווקא גרמה לו להרגיש שמוטב בכדורסל, ובאמת, הגיע הזמן שהשלשות והאנרגיות שלו ירעננו שוב גם את הליגה שלנו.

בעונה שעברה (ליגת העל): שותף בעשרה משחקים בלבד וסיים עם 2 נקודות, 0.3 ריבאונדים ו 0.3 אסיסטים בממוצע.

השגריר: אלכס קראקמו

קשה לקבוע מה מהבאים מפתיע יותר - ההגעה של קראקמו לאשדוד באמצע העונה שעברה או שמא ההשארות שלו בקבוצה לעונה נוספת. בכל מקרה, כרגע הסיבות לא ממש חשובות, והעסוק המרכזי שלנו אמור להיות ביכולות של השחקן להשתדרג עוד יותר ולהוביל יחד איתו את הקבוצה כולה. מבין הזרים החדשים שהצטרפו לליגה סביר להניח שאפשר יהיה למצוא את אלו שיוכלו להתמודד מולו בכבוד, אבל היתרון היחסי שלו מגיע בעיקרון מכיוון הרב-גוניות והניסיון שצבר, במיוחד בליגה הישראלית. מישהו זוכר מה הוא עוד יודע לעשות, הכי טוב שאפשר, חוץ מלשלוט בריבאונד בצורה אבסולוטית, לקלוע טוב גם מרחוק, לחטוף, לחסום ולסיים מתפרצות בדאנק מאזור קו העונשין?

בעונה שעברה: 25.2 נקודות (60% מהשדה), 12.2 ריבאונדים (4 בהתקפה) ו- 3.5 אסיסטים בממוצע למשחק.


אלכס קראקמו

שימו עין: רביב פיטשון

העובדה שהקו האחורי של הקבוצה עמוס בשחקנים מוכשרים, מונעת, במידת מה, את הפריצה של הצעירים המצוותים אליו. כך שלמשל, לולא זאת, הבחירה ביועד בית יוסף דווקא הייתה מסתדרת היטב כבינגו שאמור לעשות את פריצת הדרך השנה. בשל כך, בחרנו ללכת לקו הפנים המדולדל של הקבוצה, בו אמור רביב פיטשון, בוגר מחלקת הנוער של הפועל חולון, לקבל לא מעט הזדמנויות. אחרי שבעונה שעברה אף שחקן לא יכל לו ולאגרסיביות שלו בליגת הנוער, בה נבחר ל"שחקן העונה", ואחרי שגם אירופה למדה מי זה רביב באליפות הנוער האחרונה, כל מילה שנוסיף תהיה מיותרת. הצבע, הריבאונד והאגרסיביות של אשדוד אמורים להיות מגובים היטב עם רביב שהגיע לאשדוד בעקבות מאמנו מתיכון קרית שרת.

בעונה שעברה (ליגת הנוער): שיחק בנוער חולון. במדי נבחרת הנוער קלע 15 נקודות והוריד 10.4 ריבאונדים למשחק.

סגל הקבוצה:



תחזית:

באשדוד לא רצו להיות חזירים, אבל עוד במסיבת העיתונאים של פתיחת העונה הצהירו ראשי הקבוצה שהמטרה היא פלייאוף עליון, כלומר - לסיים בין 8 הראשונות. עם קו אחורי מבריק וזר ברמה גבוהה המשימה בהחלט עשויה להיות אפשרית, אבל עקב האכילס של הקבוצה צפוי להיות באזור הצבע. התקציב גדל, וכפועל יוצא אשדוד יודעת שמוטלת עלייה איזושהי חובת הוכחה. מקום עשירי ומטה בתום העונה הסדירה לא יתקבל בעין יפה, התמודדות מסיבית על כרטיס הכניסה לפלייאוף העליון ואפילו הזכייה בו, יסבו הרבה אושר לשי האוזמן, המנהל המקצועי ורן אשר, המאמן.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתא



© כל הזכויות שמורות
cker();