אליצור קריית אתא
אלירן כהן ,12/10/2007

אחרי שהתחזקה בדיוק במקומות הנכונים וידעה להשאיר את מי שצריך, תנסה קריית אתא להשתלט על העניינים בצפון גם השנה במטרה להשיג את אחד משלושת כרטיסי הזימון לליגת העל. בסיטואציה אחרת זה אולי היה קצת פחות קשה, אבל השילוב בין הניסיון לכשרון צריך להביא את הקבוצה לפחות לשלב חצי הגמר.

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

עם סגל זהה כמעט לחלוטין, פלוס גבוה פחות רכז, סיימה קריית את אתא עונת המשחקים הלפני שעברה (05/06) בתחתית הליגה, כשסכנת הירידה ריחפה על ראשה באופן כמעט גורף. בקיץ הקודם, יחד עם החלפת המאמנים, החזירה הקבוצה את הבן החצי אובד אילן נניקשווילי, שבדיעבד אולי היה לבולט שבמחוללי המהפכה. בדומה לנצרת עילית ויקנעם/מגידו, גם החברים מקריית אתא מצאו את עצמם בפסגת הליגה משך כל העונה, תוך שהם מציגים כדורסל אטרקטיבי למדי (שמלווה באינספור זריקות "עם הקרש" במשחקי הבית) ומסיימים את העונה במקום השלישי. הסוף שוב היה קצת עצוב - הפסד להפועל באר שבע בחצי גמר הפלייאוף.

הקיץ האחרון:

למרות ההצלחה בעונה שעברה אברהמי העדיף שרון אברהמי לקחת את העניינים קצת אחרת ולחזק את הסגל הישראלי הוותיק של הקבוצה. אנטולי אדלמן ועאדל מאתא, שלא הצדיקו את מקומם עזבו, ובמקומם הגיע היישר מהעמק ומליגת העל אורי כהן מינץ. מיקי נגרי, שחקנה של נצרת עילית בשנים האחרונות ואחד מאהובי הקהל, יאייש את תפקיד הרכז המחליף. כמחליפו של יאנגר במשבצת הזר החתימה הקבוצה את דניס קאר, שחקנה של הפועל יקנעם/מגידו בעונה שעברה. השניים יחברו לרז מנשה שימשיך בקבוצה עונה נוספת,. בגזרת הנשארים ניתן גם למצוא את צמד האחים לבית נניקשווילי, אבי ואילן, שלמדו כנראה איך לשחק יחד ולהפיק את המקסימום וכן הפורוורד המוכשר אלעד אליהו. גם בקרב הצעירים עברה הקבוצה שינויים קלים כשבמקומם של מאור שניר (מכבי חיפה) ורועי וייטנשטיין (ליגה ארצית) החזירה הקבוצה את שניר שוהם, אח של שקד, וצרפה את יואב דביר ודן ווליס שיכולים לפרוץ החוצה ולעשות הרבה צרות בלי שאף אחד ירגיש.

שחקנים מובילים:

אבי נניקשווילי

מהשחקנים היותר טובים שידעה הליגה בשנים האחרונות. תן לו את הכדור, תכניס קצת אש ותשיג חומר בעירה טוב ואתה בדרך כלל מסודר. קלעי אדיר בהחלט ברמות הכי גבוהות שיש, חודר מצוין ולמרות הביקורות - מנהל משחק ברמה טובה. בתחילת הקיץ התלבט אם להישאר בקבוצה אם לאו אך בסופו של דבר חשב חיובי. באתא התעקשו מאוד, בעיקר בגלל שגם שם ידעו שהיכולת של אבי בשנים האחרונות הייתה המדד המרכזי לטיבה של הקבוצה בכל ערב נתון. כשהוא היה בעניינים והמעיט בשטויות זה לרוב הסתיים עם ניצחון, כשלא - בהרבה מאוד מן המקרים זה הסתיים רע יותר, לעיתים על גבול הרע מאוד. סביר להניח שכך בדיוק יהיה גם העונה.

בעונה שעברה: 17.3 נקודות, 3 ריבאונדים ו 4.2 אסיסטים בממוצע למשחק.

אורי כהן מינץ

לא בטוח שהספסל של גלבוע/עפולה הופיע איפשהו בתכנוניו של אורי כהן מינץ (להלן כ.מ), שחקנה של נבחרת ישראל בעבר ושל שאלון הצרפתית בשלוש השנים האחרונות הלפני שעברה, ובנו של הסנטר האגדי תנחום כהן מינץ, אבל גם כרגע, בגיל 34, עדיין מוקדם להגיד נואש. לפחות בליגה הלאומית אמור להוות כ.מ כח עצמתי מאין כמוהו, הן בזכות יכולות הקליעה, הן בזכות הגובה, הן בזכות הורסטיליות בעמדות הפנים השונות והן בזכות ניסיונו רב השנים. רק שהפציעה מלפני שנתיים, שהשפיעה עליו מאוד בעונה האחרונה, לא תסגור את העסק מוקדם מהצפוי.

בעונה שעברה (בליגת העל): 1.7 נקודות, 1.2 ריבאונדים ו 0.6 אסיסטים בממוצע למשחק.



אורי כהן מינץ

השגריר: דניס קאר

לאחר עונת התאקלמות לא רעה בכלל במשמר העמק הבין דניס קאר שבישראל יש גם חיים אל מעבר לרפת. אז הוא קצת נשם, ורחרח, ובסופו של דבר החליט שקריית אתא יכולה בהחלט להתאים לצרכיו ולרצונותיו. דוגרי, נכנה זאת כך, ספק אם היכולות שלו עדיפות על אלו של טוני יאנגר וסביר להניח שמלבד הסיבות המקצועיות, היה פה גם איזשהו צד כלכלי ובהחלט לא מבוטל. אבל בכל זאת - לא בכל מקום ניתן למצוא שחקנים אתלטיים ודומיננטיים כמוהו בצבע שלצד טור סטטיסטי מרשים, לרוב עם שני כפולים, יודעים גם לפגוע מ 5 מטר.

בעונה שעברה: 21.8 נקודות, 10 ריבאונדים ואסיסט בממוצע למשחק.

שימו עין: יואב דביר

בהרבה מאוד מן המקרים משמשת הליגה הלאומית כמקפצה עבור כל אותם שחקנים טובים פלוס שרוצים לפלס דרכם אל ליגת העל. לפעמים זה עובד מצוין, לפעמים קצת פחות, אבל יואב דביר כבר למד על בשרו שמוטב היה אילו בחר בדרך הזו עוד מלכתחילה. שרון אברהמי שאימן את דביר והאמין בו עוד בנוער של העמק יעשה זאת גם הפעם, כמובן שבכפוף למגבלותיו, אבל כל החיצים מצביעים על הצלחתו של ההימור, בעקר בשל האופי המיוחד והיכולות המגוונות שהקנו ליואב לפני עונתיים את תואר השחקן המצטיין בליגת הנוער. בכל אופן, לא נתפלא אם דביר ימנה בין הבולטים שבשחקני הקבוצה עוד העונה.

בעונה שעברה: שותף ב 8 משחקים בלבד במדי גלבוע/עפולה והשיג חצי נקודה בממוצע לערב.

סגל הקבוצה:



תחזית:

המהלך המעניין שיזם אברהמי כתוצאה מהפקת לקחי העונה שעברה אמור בכל מקרה לעבוד ולהשפיע לטובה, הבעיה היא, איך לומר בעדינות, שהוא נעשה שנה אחת מאוחר מידי. עם סגל שכזה בעונה שעברה סביר להניח שבנסיבות מסוימות יכלה קריית אתא למצוא את עצמה מתמודדת עם חולון על העלייה לליגה הלאומית. בסיטואציה הנוכחית, למרות שעוד יכולים להתרחש שינויים וקבוצות עשויות למעוד, הסגל של קריית אתא שווה מקום רביעי, אליו ירצו להגיע לא מעט קבוצות נוספות. בכל מקרה, פחות מפייט רציני לכל קבוצה אחרת ברבע גמר הפלייאוף משמעו כישלון.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();