מכבי חיפה
אלירן כהן ,12/10/2007

כמות הכותרות שניפקה הקיץ מכבי חיפה די מזכירה את מה שעשתה חולון לפני שנתיים, אלא שאז - זה הסתיים עם שלשה מטורפת ואי עליה מתסכלת. הבחור עם השלשה עלה צפונה, אבי אשכנזי קיבל את החוטים חזרה ואפילו דיון תומאס נקרא לדגל. עם כל כך הרבה ציפיות...

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

השנים בלעדיה היו קשות מנשוא, אבל בשעה טובה ומוצלחת אפשר להכריז רשמית על חזרתה של מכבי חיפה אל קדמת הכדורסל הישראלי. באופן יחסי, עבור חיפה העלייה ללאומית הייתה קשה יותר מזו של יבנה, אבל אחרי הכל היא הושגה ביושר ובכבוד הראוי לה. לרשותו של המאמן, טובי סלילת, קמה לה וגם ניצבה סוללת שחקנים לא רעה בכלל, כשבראשה עמדו תומר שטיינהאור, סנטר נבחרת ישראל לשעבר שעדיין לא אמר די (וכנראה גם לא יגיד את זה בשנים בשנים הקרובות), אורי גרינוולד, בני כץ ועופר דיגמל.

הקיץ האחרון:

הקמתה המחודשת של מכבי חיפה היא אולי אחד הדברים היותר מרעננים להם זכה הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות, אבל אם מישהו מאיתנו חשב שזה ייפסק איפשהו לפני ליגת העל - צפויה לו הפתעה. חיפה, שהלכה הכי רחוק שרק יכלה השנה, הצליחה "לקנות" את המיליונר ג'ף רוזן שיחד עם אילן בק חימש את הקבוצה בכל טוב הארץ. מהסגל המוצלח של העונה שעברה שרד רק הקפטן אורי גרינוולד, כשאפילו טובי סלילת פינה את מקומו לטובת אבי אשכנזי. עדי פרג שעלה פעמיים עם חולון לליגת העל, אורן בן חמו שהיה קרוב לאותו השג לולא הפסיד לפרג בעונה שעברה במדי באר שבע, ותומר חולי שהוביל את נתניה בשנים האחרונות הצטרפו בכדי למלא ולאכלס את הקו אחורי של הקבוצה, בעוד שעבור הקדמי החזירה הקבוצה את קובי אייזיק הביתה אחרי עונה נהדרת בבנימינה וצרפה את אוריאל מרקו. יהיה מי שיגיד שהאנשים שם בכל זאת הלכו קצת רחוק, אבל העובדה שראשי הקבוצה הצליחו להוביל, כדובדבן שבקצפת, את דיון תומאס ללאומית רק חיזקה את כוונותיה ומטרותיה של הקבוצה. בגזרת הצעירים צרפה הקבוצה את מאור שניר וליעד פורמן, שני פורוורדים מוכשרים, כשגם טמיר אריאלי, בוגר מחלת הנוער של המועדון, אמור לקבל דקות משחק. למשבצת הזר, החתימה הקבוצה את הגארד מייק מקיני, אך כרגע לא ברור אם יישאר בקבוצה או לא.

שחקנים מובילים:

עדי פרג

מבין ארבעת הגארדים האיכותיים של הקבוצה בחרנו דווקא בעדי פרג, ולא בגלל שאת האחרים אנחנו פחות אוהבים. האליל החולוני שבאופן מפתיע מאוד מצא את עצמו העונה מחוץ לקבוצה עמה עלה פעמיים ברציפות לליגת העל (את המשפט הזה לא תמצאו בשום 'ספסל' של כל מדינה אחרת. בדוק), אמור להיות העוגן המרכזי של אשכנזי בקו האחורי. הקליעה שלו בהחלט טובה, אם כי לעיתים לא מאוזנת, אבל הנשק העיקרי של פרג הוא דווקא יכולות החדירה והובלת הכדור הגבוהות. יחד עם האנרגיות המיוחדות קיבלתם את "תגלית ליגת העל לעונת 04/05".

בעונה שעברה: 14.7 נקודות, 1.4 ריבאונדים ו 3.6 אסיסטים בממוצע למשחק.



עדי פרג

אוריאל מרקו

את השנים האחרונות העביר מרקו בליגת העל, חלקן בצורה טובה יותר, חלקן בצורה טובה פחות, אבל אחרי שבשנים האחרונות לא ממש הצליח לבוא לידי ביטוי באשקלון ובגליל, החליט לחזור לכרמל, הפעם לשורות מכבי חיפה במדיה הספיק לשחק עוד בגלגול הקודם. אז מה נראה ממנו? בעיקר אתלטיות בשפע, קליעה מגוונת אך לא מאוזנת, הרבה מוטיבציה והמון חכמת משחק, כשכל אלה אמורים להרים אותו חזרה לליגת העל, אליה הוא באמת שייך. הציוות עם אייזיק, שבעצם שווה את אותם הדברים, אמור לעבוד היטב, אבל מרקו יהיה חייב לדעת להימנע מעבירות מיותרות כדי שיצליח לממש את עצמו יותר מאשר לשעמם אותנו.

בעונה שעברה (בליגת העל): 2.9 נקודות, 1.7 ריבאונדים ו 0.3 אסיסטים בממוצע למשחק.

השגריר: מייק מקיני + דיון תומאס

עד שחיפה תחליט באופן סופי אם בראש שלה להשאיר את הזר החביב שהביאה אם לאו, אנו בחרנו להקדיש את הפסקה לשני האמריקאיים של הקבוצה גם יחד: דיון תומאס ומייק מקיני. הגדרת הזר עבור תומאס קצת קשה עלינו, אבל בשביל לתת את הפוקוס על מרקו ופרג היינו חייבים לסטות מעט הצידה ו"לחרוג מהנהלים". תומאס כבר לא צעיר, הפציעה ברגל די גמרה לו את מה שנשאר מהקריירה היפיפייה שלו, וגם בחיפה יודעים שמלבד הניסיון וחכמת המשחק (יחד עם האקט השיווקי שמביא איתו כל אלוף אירופה לכל מקום שלא ידרוך בו) לא בטוח שלדיון יהיה פשוט להגיע מידי ערב לביטוי כל כך גבוה.

מהפינה השנייה עומד מייק מקיני, גארד צעיר, ששיחק בארבע השנים האחרונות במכללת נורת'רן אילינוי. מאז שנחת בארץ התלבטו ראשי הקבוצה בדבר השארתו, ואף החתימו אותו על חוזה חודשי בלבד. העובדה כי הפגין חוסר יציבות מוחלטת במהלך משחקי טרום העונה עדיין משאירה לגביו איזשהו סימן שאלה, אבל לצד תומאס, גם אם התפוקה שלו כזר תהיה נמוכה יותר, הרי שהעסק יקוזז ועדיין ישאיר את חיפה בפלוס. באמת יהיה מעניין לראות כמה זמן יצליח אבי אשכנזי להחזיק מעמד עם המשחק המפוזר של מייק, לפחות עד שיחזור גרינוולד ויאזן חזרה את עמדת הרכז.

בעונה שעברה - תומאס (ליגת העל): 6.8 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו- 0.8 אסיסטים בממוצע למשחק.
בעונה שעברה - מקיני (מכללות): 12.6 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו- 2 אסיסטים בממוצע למשחק.

שימו עין: מאור שניר

לנבחרת העתודה הוא זומן די במפתיע, אחרי פציעתו של אוהד כהן. לדקות משחק הוא בכל זאת לא כל כך זכה, בקושי בגארבג', אבל מאור שניר, בוגר מחלקת הנוער של... מכבי חיפה, שיחק בשנתיים האחרונות בקריית אתא, הוא האיש עליו צריכים ראשי הקבוצה לשים את יהבם ולייחל לפריצתו. פורוורד עם קליעה נהדרת כמו שלו לא גודל בכל מקום, יכולת מנהיגות שהובילה את קבוצת הנוער של חיפה לחצי הגמר ואת תיכון ליאו-בק (לשום מקום) גם קשה למצוא. הקו הקדמי של הקבוצה חסר שחקן ברוטציה, בכוונה או שלא, אך אין ספק שזו הזדמנות נהדרת עבור מאור לעלות מהספסל כגבוה מחליף שני ולהצדיק את עצמו.

בעונה שעברה: 4.3 נקודות, 1.3 ריבאונדים ו- 0.4 אסיסטים בממוצע למשחק.

סגל הקבוצה:



תחזית:

החזאים אולי סימנו חורף קריר במיוחד, אבל לפחות על פי הציפיות, נראה שבחיפה הולך להיות חם מהרגיל. משחקי טרום העונה אמנם לא היו מרשימים במיוחד, אבל אין שום סיבה שבעולם שהתלכיד המעניין שבנה אבי אשכנזי לא יוכיח את עצמו בלאומית. יהיה מעניין לראות את ההשתלבות של אלוף אירופה דיון תומאס בלאומית, כמו גם את הבק-קורט העמוק בליגה, עם כל זר שלא יבוא. אין ספק שחיפה היא המועמדת הטבעית לזכייה באליפות, יחד עם גבעת שמואל, אבל הקהל המקומי, וגם אנחנו, נסתפק בעלייה לליגת העל. פחות מזה? לא בא בחשבון.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();