מכבי הוד השרון
אלירן כהן ,12/10/2007

בעונה שעברה המקום השישי היה בגדר הפתעה, במהלך הקיץ הוא כבר הפך לציפייה, אבל מהוד השרון של העונה לא נבקש יותר מזה, או שאולי דווקא כן - לראות איך הצעירים המוכשרים יצליחו להשתלט על הליגה ואיזה תבלין באמת יוכל גיא קנטור, האיש ומה שתחליטו, להוסיף ללאומית.

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

קבוצה סימפטית במיוחד בנה לו עמי נאווי בעונה שעברה - אטרקטיבית אך לא נוצצת, מנוסה אבל לא בוגרת, שבסך הכל די עמדה בציפיות הראשוניות שהציבה לעצמה בתחילת השנה ואולי אף הגדילה לעשות קצת מעבר לכך. הניצחון הסנסציוני על הפועל חולון במגרש הפחים היה רק לאחד מאבני הדרך של הקבוצה, שבראשות ישראל לב את עמי נאווי העבירה לכל אחת מקבוצות הצמרת של הליגה בית ספר לכדורסל ברמות הגבוהות. אחר שסיימה את העונה במקום השישי, נפגשה הקבוצה עם אליצור קריית אתא במסגרת משחקי רבע גמר הפלייאוף אבל שם, לאכזבתם, הסיפור הסתיים בסוויפ קליל.

הקיץ האחרון:

אחרי ההצלחה עם החבר'ה הצעירים בעונה שעברה, החליטה הוד השרון להמשיך במגמה ואפילו לשקוע בה יותר, כשאת הסגל לעונה הקרובה מילאה בלא פחות מ- 8 שחקנים צעירים, כשממוצע הגילאים בין כל חברי הקבוצה לא עולה על 22. אנדריי זלינבבא, אלעד הופמן ודדי ביטון, שסגר עונה חמישית בקבוצה, עזבו לטובת העולה החדשה מיבנה, גל נוראני ודן בנק ירדו לליגה הארצית וישחקו במדי עירוני נס ציונה, ורפי פלוצקי, שהגיע באמצע העונה שעברה אך מיעט לשחק בשל פציעה קשה שספג באימון הראשון, חתם במכבי ראש העין. בגזרת המצטרפים גולת הכותרת עבור הקבוצה, ואולי אף עבור הליגה כולה, הייתה החתמתו של הרכז גיא קנטור, שחקנה של מכבי ראשל"צ בשנה שעברה. יחד איתו ניתן למצוא בקו האחורי של הקבוצה גם את אייל אנגל וגילי בש שממשיכים לעונה נוספת, וכן את ניב שניידמן (הפועל כפר סבא), אור פוזננסקי (נוער רעננה, 65 נקודות מול מכבי חיפה) והפורוורד ינעם אירם, ממצטייני תיכון היובל. את קו הפנים של הקבוצה יחזקו, לצד גורא, שני שחקנים שלא הצליחו לבוא לידי ביטוי בליגת העל בעונה שעברה - יגאל ניר (נהריה) ומוטי מוסקוביץ' (י-ם). במקומו של סטייסי מורייני הגיע ארול נייט, בוגר מכללת גונזאגה, שעל פי כל הצפיים אמור להיות לאחד הזרים האטרקטיביים בליגה.

שחקנים מובילים:

גיא קנטור

המעבר של קנטור לליגה הלאומית התקבל אצל רבים בהפתעה מוחלטת. אחרי הכל, עדיין מדובר באחד הרכזים הישראלים היותר בכירים שידענו בעשור האחרון. את הסיבה לכך הוא אמנם תלה ב"רצון לעשות דברים נוספים במקביל לכדורסל", אבל איך לומר בעדינות - כל עוד הוא נשאר איתנו, זה ממש לא מעניין. קנטור אמור להכניס הרבה סדר במשחק של הוד השרון, לשפוך את האנרגיות שעוד נותרו בו ולהוביל את הקבוצה כמה שיותר גבוה במרומי הטבלה. למרות הגיל, עדיין יש לו את זה, והוד השרון חייבת לסחוט ממנו כמה שיותר לפני שגם הוא יתלה את הנעליים.

בעונה שעברה (בליגת העל): 4.4 נקודות (92% מהעונשין), 0.9 ריבאונדים ו 2.3 אסיסטים בממוצע למשחק.


גיא קנטור

יגאל ניר

הוא החל את עסקי הכדורסל רק בגיל 16, אבל אודות לנתוניו הפיזיים ולפוטנציאל שאף אחד לא יכול היה לקחת ממנו, זה הצליח הרבה יותר מעבר למתוכנן. הקריאה מליגת העל הגיעה רק בעונה שעברה (עירוני נהריה), אבל למרות זאת, אחרי שלא קיבל יותר מידי הזדמנויות בחר יגאל לחזור לליגת המשנה. קו הפנים של הוד השרון בעונה הקרובה נבנה על בסיס של צעירים מוכשרים, כשניר הוא ה"בוגר" שבחבורה, עניין מאתגר ומחייב כאחד. אם נאווי ידע כיצד להשתמש ביכולותיו הגבוהות והמגוונות של השחקן, בצבע ומחוצה לו, אין שום סיבה שהמספרים מלפני עונתיים, כשחקן קריית אתא, לא ישחזרו את עצמם. כאקט התחלתי כמובן.

בעונה שעברה: שותף ב 7 משחקים בלבד במדי עירוני נהריה והשיג נקודה בממוצע לערב.

השגריר: ארול נייט

ארול נייט אמור להיות לאחד הזרים היותר אטרקטיביים בליגה בעונה הקרובה, כשלמען האמת, לולא פציעה רצינית בברך בגינה נעדר ממשחק במשך רוב העונה שעברה יכולנו לשייך את הפסקה הזו לשחקן גם אם היה מצטרף לאחת מקבוצות הליגה הראשונה. בכל מקרה, אין ספק שהציפיות משחקן שהעביר שנתיים מחייו לצידו של אדם מוריסון בגונזגה סטייט, צריכות להיות גבוהות, ולפחות מבחינת פוטנציאל וכישרון אפשר בהחלט לייחל לכך. עד כה שמענו בעיקר על היכולות האתלטיות וההגנתיות הגבוהות שהוא אמור להביא לליגה, בתוספת לאנרגיות ולאיכויות הרגילות והקבועות, אבל זה לא מספיק. אנחנו רוצים לראות.

בעונה שעברה: נעדר ממשחק עקב פציעה. בשלוש עונותיו במכללות - 5.2 נקודות, 2.3 ריבאונדים ו 1.3 אסיסטים בממוצע למשחק.

שימו עין: ינעם אירם

שמו של ינעם אירם אולי לא יקרא בנשימה אחת עם זה של טל בורשטיין ויניב גרין בעוד שלושה עשורים, אבל אחרי העונות הגדולות שסיפק בגילאי הנוער גם אנחנו מנועים מלהבטיח זאת. לאירם, שעוד בשנה שעברה היה לאחד השחקנים הבולטים בקבוצת הבת של בני השרון המשחקת בליגה הארצית ואף נבחר ל M.V.P של ליגות בתי הספר, כשחקן "היובל הרצליה" עמה הגיע לגמר, בעיקר בזכות העמידה בלחץ, המנהיגות, ראיית המשחק, ויכולת ייצור הנקודות הגבוהה, צפויה עונה מאוד מעניינת, כזו שחייבת וצריכה להאיר עבורו את המשך הדרך. הכי תגלית העונה שאפשר לחשוב עליה. רק שעמי לא יפספס עם הקרדיט.

בעונה שעברה: כ 20 נקודות בממוצע למשחק במדי תיכון "היובל" הרצליה, כמו כן שיחק בבני הרצליה מהארצית.

סגל הקבוצה:



תחזית:

אז מה נגיד? שהוד השרון תגיע גם העונה לפלייאוף ותודח ממנו עוד במהלך הסיבוב הראשון? אז נגיד. רק מה, אם בעונה שעברה זה עבד, די שלא במפתיע - טוב מידי, הרי שהעונה, נוכח הסיטואציה החדשה שנוצרה בליגה, זה כנראה ילך קצת יותר קשה. ההימור על סגל צעיר, מוכשר ורעב יכול מצד אחד להוכיח את עצמו כחיובי מאוד, מעניין מאוד יהיה לראות איך בסופו של דבר העניינים ישתלבו. יותר מהעונה שעברה אנחנו בכל מקרה לא נבקש.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידוהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();