הפועל יקנעם/מגידו
אלירן כהן ,12/10/2007

אחרי שהפתיעה את כולנו בעונה שעברה ונפרדה מהליגה רק אחרי צמד משחקים מול האלופה במסגרת חצי גמר הפלייאוף, תנסה יקנעם/מגידו להמשיך להנעים את זמנם של תושבי משמר העמק והסביבה. השאלה המרכזית: כיצד תצליח הקבוצה להתמודד עם עזיבתם של ארבעת שחקני החמישייה הראשונה.

לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

גם אם במהלך העונה למישהו עוד היה ספק, בסופו של דבר גם הוא נגוז כלא היה. יקנעם/מגידו, שרק עלתה מהארצית בעונה שעברה, די בחסד יש לציין, סיימה אותה כאחת ההפתעות היותר גדולות של הליגה בשנים האחרונות. סיבות רבות הן לדבר, כשהבולטת שבהן הייתה התמיכה המאסיבית לה זכתה הקבוצה מהקהל המקומי, שידע להגיע ולהריע גם בחוץ, כמו בבית והשניה היתה פריחתו הנהדרת של דגן יבזורי. הקץ לעונה המופלאה שהסתכמה במקום הרביעי הגיע רק בסדרת חצי הגמר, במפגש כפול עם הפועל חולון, שמה לעשות, הייתה איכותית יותר.

הקיץ האחרון:

זעזועים רבים עברו על משמר העמק בקיץ האחרון כשלא פחות מארבעה שחקני חמישייה נפרדו מהקבוצה ובראשם, שני כוכביה - דגן יבזורי, שעלה כיתה וישחק בשורותיה של הפועל גלבוע/עפולה בעונה הקרובה, והזר דניס קאר, שנענה להצעתה של אליצור קריית אתא. יחד איתם איבדה הקבוצה גם את הרכז הרן שיפמן לטובת הפועל נצרת עילית וכן את אופיר פרחי, שהושאל לעונה אחת מקבוצת האם שלו, מכבי ראשל"צ. לאלו הצטרפו חן בן אליהו, מור פלד וליאור גוברין, שהודיע על פרישה. את החלל האדיר שנשאר השתדלה הקבוצה למלא בצורה הכי טובה שרק יכלה, כשצרפה שני גארדים צעירים ומוכשרים - דורי אסף, שחקנה של אליצור רמלה בעונה החולפת, וניב ברקוביץ', הבן של מיקי, שעלה לליגת העל עם הפועל חולון ממש בעונה שעברה. לירון צ'רנה, שחקנה הצעיר של הגליל הצטרף אף הוא ולסיום הוחתם שון דניאל, אחד משחקני הנוער הטובים בארץ בשנתיים האחרונות, שיכול לשחק בעמדות 2-3 , אל הצבע, לצידו של שי ברוך, צוות ולאדי ירמישין, שחקנה של הפועל לב השרון בחצי השנה של העונה החולפת. אלו חברו לדור ישראלי, דביר בשן ולירון יבזורי, שחקני הבית שהמשיכו לעונה נוספת במועדון, וכן לרכז אור סלע, שירצה להמשיך במומנטום שצבר בתום העונה שעברה. את משבצת הזר ימלא הפורוורד מוזס סונקו, ששיחק בארבע השנים האחרונות במכללת קוסטאל קרוליינה.

שחקנים מובילים:

ולאדי ירמישין

המעבר של ירמישין לליגה הלאומית באמצע השנה שעברה היה ללא ספק אחד ההזויים. יודעים מה, אולי ההזוי מכולם; אבל אחרי שהסנטר, שסומן כהבטחה גדולה בימי נעוריו כשחקן במחלקת הנוער של מכבי חיפה, הבין שבליגה הראשונה רוויות הזרים הוא עדיין לא ראוי ליותר מעשר דקות משחק לערב, כנראה שהוא ידע לסמן את החלטה הנכונה. ולזרום איתה. מקום שמיני עם לב השרון זה בהחלט הישג, אבל בליגה הלאומית האתלטיות המרשימה של ירמישין, השליטה הנהדרת בצבע והנוכחות בריבאונד שווה יותר. בקיבוץ מאוד יקוו שהוא ימשיך בתנופה גם העונה בטרם יחזור לליגת העל. רק בזהירות עם הטבעת.

בעונה שעברה: 14 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו 0.7 אסיסטים בממוצע למשחק.


ולאדי ירמישין


דורי אסף

לא ביקשנו מכם "לשים עין" על דורי אסף (יחזור למגרשים בעוד חודש) היות ואת זה הייתם אמורים לעשות עוד בעונה שעברה. למרות צעירותו, אחרי ששימש בעונה שעברה כשחקן מוביל באליצור רמלה, דורי כבר לא צריך את המיקרוסקופים של אף אחד, להפך, הוא אפילו יוכל להסביר לנו בדיוק איך להשתמש בהם. בחרנו לשייך אותו לחלק העליון של הכתבה כי הוא ראוי לכך, ויותר מזה, הפעם, בניגוד לעונה שעברה, העניין הזה מביא אותנו להיות הרבה יותר מקובעים בדעתנו לגביו, ולהעלות דרישות בהתאם, דווקא לא מסובכות במיוחד: נקודות בצרורות, ניהול משחק ברמה גבוהה, הגנה משודרגת וכמה שיותר אנרגיות. 4/4 ולמגידו יש את היורש הסטטיסטי של יבזורי. אפילו יותר.

בעונה שעברה: 19.2 נקודות, 5.3 אסיסטים ו 2.8 ריבאונדים בממוצע למשחק.

השגריר: מוזס סונקו

הבחירה בדניס קאר בקיץ שעבר הייתה מושלמת. מושלמת עד כדי כך שהשפעותיה על הליגה ניכרו היטב במשך העונה הסדירה וכן במהלך הקיץ האחרון. במגידו היו שמחים לראות את הרומן ממשיך, אבל הנסיבות הביאו לקבוצה את מוזס סונקו, פורוורד בן 24 ששיחק בארבע השנים האחרונות במכללת קוסטל קרוליינה. סונקו, שלא ניחן ביכולת קליעה גבוהה מידי, אמור לאייש במגידו בעיקר את עמדה מספר 4 המתאימה בדיוק לצד החזק שלו - הגנה, שליטה והתמצאות בצבע. מבחוץ הוא כמעט ולא ישתולל, אם בכלל, אבל בשביל למנוע פקקים מיותרים בצבע עם ירמישין וברוך מגידו חייבת להרגיל אותו לורסטיליות. או שהצדדים יתפשרו על דאבל דאבל מכובד לערב.

בעונה שעברה (מכללות): 15.4 נקודות (57% מהשדה), 6.9 ריבאונדים ואסיסט בממוצע למשחק.

שימו עין: ניב ברקוביץ'

אחרי שנים בצל האב ברמת השרון, פלוס אחת נוספת בחולון, על תקן צעיר יחידי שלא תמיד מקבל את הדקות כי הן לא קיימות, מגיע ברקוביץ' הבן למשמר העמק, אולי במטרה ברורה - לסיים את העונה בצורה כזו שאף אחד בעולם לא יעז להזכיר אותו יותר כ"בן של". ברמת העיקרון אין כל סיבה שזה לא יקרה כשהסגל שמסביבך אינו נוצץ במיוחד ביחס למה שהורגלת אליו וכשהמאמן מבטיח לעשות עבורך כל שיוכל. הליגה הלאומית צריכה להיות תחנה זמנית עבור ניב ברקוביץ', ובכדי שזה באמת יקרה, גם הוא יודע שהגיע הזמן להצדיק את השם והמספר שמופיעים על המדבקה מאחורי הגב. ויסלח לנו הבן של מוטי.

בעונה שעברה: 8.3 נקודות, 2 ריבאונדים ו 2.3 אסיסטים בממוצע למשחק.

סגל הקבוצה:



תחזית:

אם בקיץ שעבר יכולנו להגיד בפה חצי מלא שהגעה לפלייאוף תחשב עבור יקנעם/מגידו להישג, הרי שהפעם חובת הזהירות חלה עלינו במשנה תוקף. ובכל זאת, אין ספק שסוכנויות ההימורים עבדו קשה בקיץ האחרון, בעיקר בגלל שמדובר בליגה חזקה יותר ובמציאות הרבה יותר סבוכה. לסגל של יקנעם/מגידו מגיע כרטיס לפלייאוף, אבל לכו תסבירו את זה לעשר קבוצות נוספות. אם התלכיד המחודש שנבנה בקיבוץ יוכיח את עצמו ויתחבר, צפו לעונה לא פחות מעניינת מכיוונם של הקיבוצניקים.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל לב השרוןאליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();