הפועל לב השרון
אלירן כהן ,12/10/2007

העזיבה של רובי בלינקו ודורון קרמר הביאה את לב השרון להרכיב קבוצה לא נוצצת במיוחד, אלא, שבמשחקי טרום העונה התלכיד דווקא נראה פשוט מצוין. על הקווים יעמוד הפעם יניב וייצמן, שחקן פעיל עד השנה שעברה שעלה אינספור פעמים ללאומית ולליגת העל. סביר להניח שהפעם, הוא לא יבקש יותר מסתם הישארות. מקסימום פלייאוף.


לדף הבית של הקבוצה

העונה שהייתה:

איכשהו בשנים האחרונות, למרות שלא החזיקה בסגל מפואר במיוחד, תמיד הצליחה לב השרון להתחמק ממאבקי בתחתית ולשרוד בליגה. יותר מזה, גם כשהדרך לא ממש האירה פנים לחבורת בלינקו הלוחמת, הכרטיס ללאומית עדיין נשאר בידיים של הקבוצה, בעיקר בזכות נדיבותן של ה"עולות" מהארצית. במידה מסוימת, השיא היה בעונה שעברה, או אם נדייק - בסיבוב השני שלה, שכלל תשעה ניצחונות, מקום שמיני, וכרטיס כניסה אחרון לפלייאוף. אז נכון שרובי בלינקו ודורון קרמר נפרדו מהעונה ההיא ומהלאומית בהפסד כפול לחולון ברבע הגמר, אבל קשה שלא היה להתפעל מגודל ההישגיות. אל תשכחו שאפילו זר לא היה שם.

הקיץ האחרון:

כמו שכבר הזכרנו בכותרת... אין ספק שהמעבר של רובי בלינקו לליגת העל, יחד עם זה של דורון קרמר היה לאחת המכות היותר קשות שספגה הקבוצה בשנים האחרונות. קרמר, זר לכל דבר במונחי הלאומית, ובלינקו, מוותיקי שועלי הליגה, הצליחו לקשור לקבוצה תואר שלא יסור ממנה די הרבה זמן, כזה של חבורה איכותית שתילחם תמיד וללא פשרות. יחד עם השניים נאלצה הקבוצה לספוג את עזיבתם של ולאדי ירמישין, שבחר ביקנעם/מגידו, של ניר סטולרו, שירד לבאר שבע וכן של החבר'ה המשלימים, בראשות גיא כהן (הפועל אילת) ואור שאלתיאל (מכללות). לעומתם, הצליחה הקבוצה לצרף את הסנטר מתן סימנטוב (אשתקד במכבי שוהם) שיגובה בעמית ביר-כץ, הענק, בוגר מחלת הנוער של מכבי ת"א ואת הגארד אופיר לוי, שנתן עונה מצוינת בבנימינה, וכן את עודד רוזנברג, שכמעט ועלה עם וייצמן וחוף השרון לארצית בשנה שעברה. כמו כן, החזירה הקבוצה את הפורוורד איתמר רב, אחרי עוד עונה בנתניה. בגזרת הנשארים ניתן למצוא את שלישיית הקו האחורי הנהדרת מהשנה שעברה: אסף ליפשיץ, יואב אלטר וניר גולן, מאובזרת בעידו סטולרו שנראה טוב מאוד במשחקי פתיחת העונה. שקד ורד ואופיר הובר, בוגרי מחלקת הנוער הצטרפו אף הם לקבוצה הבוגרת, כשהפעם, בשונה מהעונה שעברה, לא חסכה את הבאתו של שחקן זר, בדמותו של מרכוס מוריסון.

שחקנים מובילים:

אסף ליפשיץ

עזיבתו של דורון קרמר (אויי כמה פעמים כבר הספקנו להזכיר את זה בכתבה אחת) אולי הותירה את עדר לב השרון ללא רועה, אבל את היורש, שאמור ליטול את המושכות במקומו, סביר להניח שכבר הצליחו למצוא שם די במהרה. בעונתו הרביעית בלב השרון, אליה חזר אחרי גיחה מרתקת אצל הגורו בהודו, הופך אסף ליפשיץ לאחד השחקנים המרכזיים בקבוצה, כשיחד עם יואב אלטר ואופיר לוי הוא אמור להוביל את הקו האחורי של וייצמן לעונה מרתקת במיוחד. עם הורסטיליות, הקליעה המצוינת והאנרגיות שלו, האמורים לסחוב את העסק, יש מצב שקרמר (שוב פעם) יישכח שם מהר מהצפוי.

בעונה שעברה: 11.4 נקודות (45% מחוץ לקשת), 5.7 ריבאונדים ו- 1.8 אסיסטים בממוצע למשחק.

אופיר לוי

מההצטרפות של אופיר לבנימינה באמצע העונה החולפת לא ציפינו ליותר מידי, ואולי בגללה זכינו לראות סופסוף את היכולות שלו גם בקבוצת בוגרים. לכישרון הכי גדול שיצא מהפועל ירושלים בשנים האחרונות (סחב כמעט על גבו את קבוצת הנוער לגמר הפלייאוף) בהחלט יש מה להראות, אם זה בקליעה, בשליטה המושלמת בכדור, ואם בכל אחד מהקריטריונים שהפכו אותו למה שהוא. המגמה מהעונה שעברה אמורה להימשך גם העונה, ואין שום סיבה שבעולם שבסופה לא יימנה אופיר עם הבולטים שבצעירי ושחקני הליגה.

בעונה שעברה: 11.4 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו- 1.7 אסיסטים בממוצע למשחק.

השגריר: מרכוס מוריסון

בלב השרון בחנו היטב את האופציות שהוגשו, ואחרי שאלו נשללו אחת לאחת, בחרו בקבוצה להחתים את מרכוס מוריסון, בוגר מכללת מידל טנסי סטייט, ששיחק בעונה שעברה בליגת ה WBA. מוריסון (24, 1.98) או אולי סוג של איזשהו הימור, בדיוק כמו חצי קבוצה, בעיקר בשל העובדה שמעולם לא יצא מגבולות ארה"ב, אך גם אם החיבור לא יעבוד בשלמות עדיין אמורה הקבוצה להרוויח שחקן מגוון, שאולי לא ייכנס לנעליו של קרמר אך בכל זאת יצליח לתפקד היטב ולהציף את העניינים מעל פני המים. היכולות האתלטיות המרשימות שלו כבר הקנו לו תואר ראשון בישראל העונה, אבל לצידן הוא גם ניחן ביכולת קליעה והגנה טובה. מעניין מאוד יהיה לראות איך ישתלב בין הצעירים המוכשרים שבקבוצה.

בעונה שעברה (מכללות): 11 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו- 1.6 אסיסטים בממוצע למשחק.


מרכוס מוריסון

שימו עין: עידו סטולרו

רובי בלינקו דווקא הרבה להרחיב את הבמה עבור שחקניו הצעירים בשנים האחרונות, אבל עושה רושם שבזמן שכולם טסו קדימה, לעידו סטולרו טרם ניתנה ההזדמנות הממשית. הפעם כשבן הדוד, ניר, נע דרומה, חלון ההזדמנויות נפתח בפניו בשנית. הקליעה שלו היא אחת הטובות, וכמוה גם היכולת לאלתר, להשיג נקודות בדרכים מגוונות ולשחרר מסירה מדוייקת. לקח לו קצת זמן לפרוץ בנוער של נתניה ובתיכון שרת, אבל אחרי שלקח את תואר הMVP בליגת בתי הספר, לאף אחד כבר לא היו יותר מידי ספקות לגביו.

בעונה שעברה: 6.4 נקודות, 1.4 ריבאונדים ו- 1.3 אסיסטים בממוצע למשחק.

סגל הקבוצה:



תחזית:

"אל תסתכל בקנקן" אמרו חכמינו, אז באמת שלא נתווכח איתם. עונת המשחקים הרשמית אמנם עדיין לא החלה, אבל העובדה שלב השרון הצליחה עד כה להוציא מעצמה הרבה מעבר למה שחשבנו שיכולה היא בהחלט מעודדת. המוטיבציה הגבוהה של יניב וחבורת וייצמן הלוחמת (תתרגלו לשם), עוד עשויה להעלות את לב השרון למשחקי הפלייאוף בלי ישאף אחד ירגיש (בדיוק כפי שאמר לי עוד בתחילת הקיץ, לפני שבכלל התחילה הנהירה ביתר הקבוצות), אבל סביר להניח, שהספתח המושלם בעבורו, לפחות כרגע, יוכל להסתכם בהישארות בטחוה בלאומית.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
עד לפעם הבאהאין עוד מלבדומאחורי הספסל: פותחים עונהגאווה אדומהמחשבות של קיץ, תהיות באביבליגת השאלותבמחוזות באריגאווה לאומיתכי היה בינינו משהואליפות אירופה, אנחנו באיםתנו להלפרין לנצחתעודת עניותשותה מן הבארצאתכם לשלוםמה נשתנה?מכבי שוהם חבל מודיעיןאליצור רמלהאליצור מכבי נתניההפועל נצרת עיליתהפועל יקנעם/מגידואליצור יבנהמכבי חיפהמכבי הוד השרוןמ.ס. גבעת שמואלבית"ר בנימינההפועל באר שבעאליצור קריית אתאמכבי אשדוד



© כל הזכויות שמורות
cker();