דיאנה נולאן
צילום: עידו רוזנטל



פרסי העונה של 'ספסל' 05/06
ליאור קלינגר ,25/03/2006

לפי מיטב המסורת, 'ספסל' מביא לכם את נבחרות העונה שלנו בליגת העל לנשים. לאחר חילוקי דעות קשים ולילות לבנים של ויכוחים הגענו למסקנות לא מאד מפתיעות. כל הזוכות והזוכים - בפנים!

סקר פרסי העונה של מאמני הליגה



עזבו אתכם ממספרים. כשבחרנו את דיאנה נולאן לMVP של העונה, לא היינו צריכים שום דף סטטיסטיקה. נולאן היא אולי השחקנית הכי טובה שאי פעם נחתה פה, חמישיית העונה בWNBA, מי אנחנו שנתווכח. למרות היכולת האישית שמאפשרת לה לעשות סל מתי שהיא רוצה, נולאן היא השחקנית הקבוצתית האולטימטיבית. היא מובילה את רמה"ש באסיסטים למשחק וחמישית בליגה כולה עם 3.9 לערב, היא לקחה 20 או יותר זריקות במשחק רק פעם אחת כל העונה ונגד הצמרת היא ידעה לשים גז מתי שצריך, והיא ללא ספק השומרת הכי טובה בליגה. טוויטי הייתה תענוג כל העונה, כיף לראות וכיף לראיין, אנחנו כבר מתגעגעים.

חמישיית העונה
דיאנה נולאן כמובן, ו...


ברנדי מקיין על 160 סנטימטריה היא הקלעית מספר אחת והמוסרת מספר 1 מבין כל שחקניות הליגה משופעת כוכבות הWNBA שלנו. מקיין הובילה את אשדוד לעונה מכובדת שעם קצת מזל יכלה להימשך לתוך הפלייאוף העליון, והייתה הרכזת הכי יעילה בליגה השנה.


פרט לדיאנה נולאן, תמרה מור היא השחקנית היחידה בליגה עם ממוצעים של מעל 15 נקודות, שישה ריב' ושלושה אסיסטים למשחק. מור מאד מגוונת ותורמת בכל האספקטים של המשחק, היא שנייה רק למקיין בנקודות למשחק בין הגארדיות (20.3) וראשונה בין הגארדיות בריבאונדים למשחק (6.7). עם מעל שבע זריקות עונשין למשחק, מור מגיעה לקו יותר מכל שחקנית אחרת. היא יודעת מתי להכניס את החברות שלה למשחק, מתי לקחת יותר על עצמה, והיא הוכיחה שהיא פשוט יודעת לנצח משחקים.


היא לא אתלטית כמו נולאן, לא חזקה כמו פורד, אבל היא השחקנית הכי יעילה בליגה. המספרים מראים שווילינגהאם ראשונה בליגה באחוזים מהשתיים (66.5%), שנייה בדירוג מלכת הסלים (21.5) ומוסיפה גם 9.8 ריב' למשחק, אבל היא שחקנית של הרבה יותר ממספרים. הווינריות, הנחישות, השקט בו היא עושה את העבודה שלה, הם שהביאו את חיפה מוצקין למקום השני בליגה.


פורד עברה תקופת הסתגלות לליגה הישראלית בתחילת העונה אבל מאז אותו רגע שהיא התחילה להרגיש בבית, אנדה רמה"ש התחילה להיראות קצת מעל הליגה. 17.9 נקודות ו11 ריב' למשחק (מקום שני בליגה) לא משקפים את הדומיננטיות של פורד מתחת לסלים בליגה.

החמישייה השנייה

קאנטי הייתה אי של יציבות בהפועל ת"א בעונה כל כך רבת תהפוכות. עם 16.4 נקודות למשחק ב52.2% מהשתיים, 4.9 ריב' ושלושה אסיסטים למשחק, קאנטי המנוסה הייתה המנהיגה של הפועל. בארבעת המשחקים האחרונים של העונה היא העלתה את המספרים שלה ל-19 נק' ו-7.2 ריב' למשחק והובילה את הפועל לפלייאוף.


ריבי גרינבויים - נקודת האור היחידה בעונה של בני יהודה עם 14.3 נקודות למשחק באחוזים טובים, ו-3.4 אסיסטים למשחק. גרינבויים סומנה מתחילת העונה כישראלית הבולטת בקבוצה וככל שהעונה התקדמה והצרות נערמו, היא לקחה על עצמה יותר אחריות והובילה קבוצה למעשה עם שתי זרות אל הפלייאוף העליון.


מוניק קוקר – קוקר הייתה הפתעת העונה בסיבוב הראשון, היא בילתה יותר זמן מכל שחקנית אחרת בראש דירוג מלכת הסלים ודירוג מלכת הריבאונדים. סיום עונה קצת מאכזב הוריד אותה למקום השלישי בנקודות למשחק עם 21.2 נק' ולמקום השני בדירוג הריבאונדים עם 11 למשחק. קוקר, אגב היא גם סגנית מלכת החטיפות של הליגה עם 2.6 חטיפות למשחק, היא שחקנית קלאסית לליגה שלנו, במיוחד אם יצוותו אותה עם גבוהה פיזית אמיתית.


דיאנה ג'קסון - מאז שג'קסון הגיעה לרמת חן הן נראות כמו קבוצה שמסוגלת לנצח כל יריבה. ג'קסון המגוונת השתלבה במהירות ברמת חן והפכה אולי לשחקנית המטרה מספר 1. המספרים שלה נהדרים עם 20.3 נקודות באחוזים מעולים מכל הטווחים ו-7.3 ריבאונדים למשחק, הידיים הארוכות והזריזות עושה צרות בהגנה ליריבות, ואם היא הייתה ברמת חן מתחילת העונה תהיו בטוחים שהיא הייתה בחמישייה הראשונה


אמבר הול - הול סיימה עונה מצוינת עם 20.1 נקודות לערב – הממוצע הגבוה ביותר שלה בישראל עד כה, וכמובן עם תואר חמישי של מלכת הריבאונדים של הליגה עם 12.0 ריב' למשחק. היא ממשיכה להצדיק את הכינוי גברת דאבל דאבל עם 14 העונה מ-18 משחקים, ואנחנו באמת לא יודעים איך היא נדחקה לנו רק לחמישייה השנייה.

מאמן העונה

ושאינו יודע לצעוק
הבחירה הכי קלה השנה הייתה מאמן העונה. עדן ענבר בסגנונו השקט והרגוע הוביל את הפועל חיפה מוצקין לעונה פשוט נפלאה עם מאזן 16 – 5 ומקום שני בליגה. חיפה מוצקין הייתה ההצגה הכי טובה בליגה, מכונה התקפית של כמעט 87 נקודות למשחק. נהנו לראות את הקבוצה שלו משחקת, והקבוצה שלו נהנתה לשחק ולנצח עבורו.

ישראלית העונה

ריבי גרינבויים הייתה הישראלית הכי משמעותית השנה מבחינת דקות, סיימה כקלעית המובילה מבין הישראליות עם 14.3 נקודות למשחק (שמינית בין כל הגארדיות בליגה), שביעית בליגה ושנייה בין הישראליות באסיסטים למשחק עם 3.4, ואף סיימה מדורגת עשירית בליגה באחוזים מהשתיים עם 53.9% - שנייה בין הישראליות ושלישית בין הגארדיות.
מועמדות נוספות לפרס היו טלי נוי שאחראית במידה רבה להעפלה של הפועל ת"א לחצי הגמר והפכה לשחקנית חמישייה, ושירי שרון שכרכזת יחידה הובילה את רמת חן לעונה מצוינת.

תגלית העונה

זה הפרס לשחקנית שפרצה השנה, והיא לא חייבת להיות ילדה צעירה. ענבר וקסמן שיחקה בשנתיים האחרונות בליגה הלאומית והחליטה השנה לעבור למכבי אשדוד. הם לא ציפו שהיא תסיים את העונה כקלעית הישראלית הרביעית בטיבה בליגה, וגם אנחנו לא. וקסמן קלעה 9.6 נקודות ב25.7 דקות למשחק, ודייקה ב45.0% מהשתיים וב47.8% מהשלוש – מקום שני בליגה.

שחקנית ההגנה של העונה

אומרים שהכוכבים הגדולים לא אוהבים לשמור, אבל במקרה של נולאן זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. היכולת האתלטית המדהימה שכולם שמים לב אליה בהתקפה משרתת את נולאן היטב גם בהגנה, למרות שדווקא לזה הרוב לא שמים לב. כל הטוענים השנה שנולאן לא משחקת חזק מספיק כנראה לא ראו את הצד השני של הכדור, היא משנה משחקים בעזרת הלחץ שלה על היריבה, ואנחנו בספק שתמצאו גארדית אחת בליגה שתתווכח עם הבחירה הזו.

הספסלית

תמר מעוז חזרה העונה לספסל של רמה"ש אחרי עונה טובה בחמישייה של רעננה הרצליה, אבל מסתבר שהיא ידעה מה היא עושה. מעוז סיפקה לרמה"ש את הסחורה כל העונה, בין אם זה שלשות חשובות, ניהול משחק אחראי, או קצת שקט וניסיון. היא מדורגת רביעית בליגה באחוזים מהשלוש עם 45% וקולעת בממוצע 6.3 נק' למשחק, עם 61.1% מהשתיים.

אכזבת העונה

בואו נתחיל לנטרל את התירוצים אחד אחד. צ'לסי ניוטון לא הייתה השחקנית עליה בנה טל נתן כל הקיץ, היא הגיעה בתור מושיעה של הרגע האחרון. הפועל תל אביב ורמת חן שהפסידו ברעננה במחזורים הראשונים של העונה השתפרו משמעותית מאז אותם משחקים. אותה קבוצה עם ניוטון הפסידה באשדוד במחזור התשיעי. המאזן של 7 – 2 בתקופת ניוטון הוא מטעה. רעננה הרצליה הייתה קבוצה טובה אבל לא קבוצה למקום השני בליגה עם גבוהה אחת.

המסקנה היא שההחלטה להביא את שאמיקה כריסטון הייתה טובה, אבל הביצוע שלה היה גרוע. טל נתן התעקש לשתף את כריסטון במשחק באוסשיקין 24 שעות אחרי שהיא נחתה בנתב"ג, הוא צפה מהספסל יחד עם צ'לסי ניוטון בקבוצה לא מחוברת מפסידה משחק שבסופו של דבר עלה לה בכרטיס לחצי הגמר. למעשה אפשר לומר שרעננה הרצליה, פרט להברקה פה ושם, לא התחברה בכלל. התרגילים מתקופת ניוטון נשארו כמעט במלואם, שחקניות לא יכלו להצביע על היררכיה בקבוצה והעסק פשוט לא עבד.

רעננה הרצליה התחילה את הפלייאוף העליון ממרומי המקום השלישי והפסידה ארבעה משחקים רצופים, כשבניהם היא גם הודחה בחצי גמר הגביע ע"י רמת חן חסרת אמבר הול. טל נתן לא הצליח למצוא דרך לעצור את כדור השלג, כל שבוע ראינו את הקבוצה עושה את אותן הטעויות. כשרון לא חסר לקבוצה הזו בהשוואה ליתר קבוצות הצמרת, אבל צוות המאמנים ברעננה הרצליה נכשל להביא את הקבוצה למיצוי חצי מהפוטנציאל שלה. לא נסיים בלי לציין כי סגל הישראליות של רעננה הרצליה קיבל הכי מעט דקות ותרם הכי מעט נקודות מבין כל קבוצות הליגה פרט לתל כביר, ולא כי חסרות שם שחקניות נבחרת ישראל.

השחקנית הבלתי מוערכת של העונה

הסנטרית החכמה של אנדה רמת השרון די חבויה בצלן של דיאנה נולאן, שריל פורד ולפעמים אפילו בס גרינברג, אבל אויהיי היא הדבק של רמת השרון. אוהיי מובילה את הליגה ביחס אסיסטים לאיבודים וזה מאד נדיר לגבוהה. כשאויהיי במשחק ההתקפה של רמת השרון זורמת הרבה יותר טוב, אם בזכות המסירות שלה מהצבע או היד מחצי מרחק.

השחקנית הכי טובה שלא ראיתם


בחצי העונה ראשון, מכבי תל כביר חטפה תבוסה אחר תבוסה ונראתה לא שייכת לליגת
הנשים הבכירה. ואז, קריסטינה צ'יקון הגיעה. הבוסמנית הרומניה חיברה את הקבוצה
השכונתית יחדיו, למרוץ נואש על ההשארות בליגה. מאז שצ'יקון הצטרפה, הקבוצה
השיגה שלושה ניצחונות, ועוד ארבעה כמעט ניצחונות נגד קבוצות הצמרת. היא בעלת
ראיית משחק ושליטה בכדור מצוינת לשחקנית בגובהה (183 ס"מ), ויכולה לשחק בעמדות
הגארד והפורוורד. היכולת המצוינת לא הספיקה לתל כביר כדאי להישאר בליגה, אבל
בוודאי תספיק בשביל צ'יקון למצוא קבוצה חדשה בליגה הבכירה בארץ או באירופה. היא סיימה את העונה עם ממוצעים של 14.9 נק', 5.6 ריב' ו-5 אס' למשחק.

חמישיית המחזור העונתית
בכל מחזור העונה בחרנו ב'ספסל' את כוכבת המחזור וחמישיית המחזור. לא פחות מ-51 שחקניות שונות נבחרו לחמישייה לפחות פעם אחת העונה, והיו לנו 14 כוכבות המחזור שונות. סיכמנו את סה"כ הבחירות ולהלן חמשת השחקניות שבילו הכי הרבה זמן בחמישיית המחזור של 'ספסל' העונה:
ליקו ווילינגהאם - 7 פעמים בחמישייה, 3 פעמים כוכבת המחזור
דיאנה נולאן – 7 פעמים בחמישייה, פעם אחת כוכבת המחזור
שריל פורד - 7 פעמים בחמישייה, פעם אחת כוכבת המחזור
אמבר הול - 7 פעמים בחמישייה, פעם אחת כוכבת המחזור
קיי.בי שארפ – 5 פעמים בחמישייה, 2 פעמים כוכבת המחזור

בדקנו גם מי היא הקבוצה שסיפקה הכי הרבה כוכבות מחזור והתשובה היא הפועל חיפה מוצקין, עם שבע בחירות לכוכבת המחזור.

פירוט בחירות מערכת ספסל
שלומי פרי:
שחקנית העונה - דיאנה נולאן
חמישיית העונה - ברנדי מקיין, ריבי גרינבויים, דיאנה נולאן, ליקו ווילינגהאם, שריל פורד
החמישייה השנייה - תמרה מור, מיכל אפשטיין, מוניק קוקר, פטרה אויהיי, אמבר הול
תגלית העונה - קטיה לויצקי
מאמן העונה - עדן ענבר
ישראלית השנה - ריבי גרינבויים
השחקנית השישית - תמר מעוז
השחקנית הלא מוערכת - פטרה אוהיי
אכזבת העונה - בנות רעננה הרצליה

ליאור קלינגר:
שחקנית העונה - דיאנה נולאן
חמישיית העונה - ברנדי מקיין, תמרה מור, דיאנה נולאן, ליקו ווילינגהאם, שריל פורד
החמישייה השנייה - קיי.בי שארפ, דומיניק קאנטי, ריבי גרינבויים, דיאנה ג'קסון, אמבר הול
תגלית העונה - ענבר וקסמן
מאמן העונה - עדן ענבר
ישראלית השנה - ריבי גרינבויים
השחקנית השישית - תמר מעוז
השחקנית הלא מוערכת - פטרה אוהיי
אכזבת העונה - בנות רעננה הרצליה

אורלי קלינגר:
שחקנית העונה - דיאנה נולאן
חמישיית העונה - תמרה מור, דיאנה נולאן, דיאנה ג'קסון, ליקו ווילינגהאם, שריל פורד
החמישייה השנייה - ברנדי מקיין, דומיניק קאנטי, ריבי גרינבויים, מוניק קוקר, אמבר הול
תגלית העונה - ענבר וקסמן
מאמן העונה - עדן ענבר
ישראלית השנה - ריבי גרינבויים
השחקנית השישית - ענבל מזרחי
השחקנית הלא מוערכת - פטרה אוהיי
אכזבת העונה - בנות רעננה הרצליה

צילום: מוטי קלינגר, עידו רוזנטל






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדהמתכון להצלחההזווית הישראליתחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



© כל הזכויות שמורות
cker();