פירסון מול רייט
צילום: מוטי קלינגר



קרב אלופות
ליאור קלינגר ,16/04/2012

"אבל יש להן את טנישה", נשמע קול מוחה במשרדי 'ספסל' בעת ויכוח סוער על התחזית לסדרת הגמר 2012, "ולאשדוד יש את פלנט", נאמר בתגובה. פלנט פירסון וטנישה רייט שייכות ללא ספק לטופ העולמי של כדורסל הנשים, הן מהגדולות ששיחקו אי פעם בישראל. הן חולקות בניהן שלוש אליפויות WNBA, שלושה גביעי המדינה, שתי אליפויות ישראל וארבעה תארי MVP בישראל. "אבל טנישה!" חזר הקול ומחה, "כן, אבל..."


צילום ועריכה: אלונה חליוא
לתרגום לחצו על לחצן ה"cc" שמופיע בסרגל הכלים שבתחתית הקליפ

מנהיגות, אגרסיביות, אינטליגנטיות, דעתניות, מגוונות, סטופריות, ווינריות. אלו חלק מהמילים שקופצות לראש כשחושבים על פלנט פירסון וטנישה רייט. שניות אחרי הסיום הדרמטי של משחק מס' 4 בין רמלה לרמת השרון, התחלנו לחשוב על קרב הענקיות הצפוי לנו בגמר הפלייאוף בין אשדוד לרמלה. את מה שהיה להן להגיד לקראת הגמר תוכלו לשמוע בכתבת הוידיאו המצורפת, אבל בשורות אלו לא תמצאו מפתחות לסדרה. מתחשק לנו להשוויץ קצת בשתי הפנומניות האלה, רגע לפני שהן כותבות עוד פרק בהיסטוריה המפוארת שלהן.

באמת שקשה לקרוא לרייט ופירסון "זרות". העונה הזו היא העונה הרביעית בארץ עבור כל אחת מהן, שתיהן מרגישות שישראל הפכה לבית השני שלהן, יש להן כאן חיים של ממש, הן אוהבות לשחק פה ומבינות עברית הרבה יותר טוב ממה שאתם חושבים. על המגרש פירסון זכתה בדאבל עם רמלה בעונת 2006/7 ונבחרה אז לMVP של העונה, היא מנסה לשחזר את ההישג הזה עכשיו עם אשדוד. רייט זכתה בטריפל עם רמלה בעונה שעברה ונבחרה לMVP של העונה בפעם השנייה בקריירה, הראשונה הייתה ב2008 כאשר הובילה את בנות השרון לגמר הפלייאוף. כיום היא הקפטנית של רמלה ותנסה להוביל את הקבוצה לאליפות שנייה ברציפות.

מעבר לים רשימת ההישגים של פירסון ורייט מרשימה לא פחות. פירסון הייתה הבחירה הרביעית בדראפט הWNBA ב2003, היא משחקת שם כבר תשע עונות ורשמה 2,800 נקודות ו-1,264 ריבאונדים ב-399 משחקים בקריירה. היא שיחקה בפיניקס, דטרויט, טולסה וכיום בניו יורק. פירסון זכתה בשתי אליפויות עם דטרויט ב2006 ו-2008, ונבחרה גם לשחקנית השישית של העונה. בקיץ האחרון בניו יורק היא פתחה בכל 33 המשחקים ורשמה 12.9 נקודות ו-5.2 ריבאונדים למשחק.

רייט הייתה הבחירה ה12 בדראפט הWNBA 2005 ע"י סיאטל, היא בילתה שם כבר שבע עונות ובעוד חודש וקצת תתחיל את העונה השמינית שלה בקבוצה. היא זכתה עם הסטורם באליפות בעונת 2010 כאשר נבחרה לחמישיית ההגנה של הליגה בפעם השנייה ברציפות. בעונה שעברה רייט רשמה 10.1 נקודות ו-3.2 ריבאונדים למשחק. סה"כ רייט שיחקה ב258 משחקים בליגה הטובה בעולם, ולזכותה 1928 נקודות, 691 אסיסטים, 684 כדורים חוזרים ו-251 חטיפות. באירופה, רייט הגיעה עם קבוצתה לפחות עד הגמר כמעט בכל עונה בה שיחקה.

עם כל הכבוד לרקורד המרשים של כל אחת, הסיבה העיקרית שאנחנו כל כך מתחברים לשתי השחקניות האלו היא אישיותן. לא חסרות שחקניות גדולות ששיחקו בארץ, אבל המחויבות של פירסון ורייט להצלחה של קבוצותיהן היא יוצאת דופן. הסטטיסטיקה האישית שלהן לא מעניינת אותן, הן מתגאות בדברים הקטנים שעושים את ההבדל, הן עולות על המגרש במטרה אחת בלבד והיא לנצח. הן לא באו לכאן כדי לתפוס שמש ולבלות, אין להן רשימת מכולת של דברים לשפר במשחק האישי, מה שחשוב זה מה יעזור לרמלה או אשדוד לנצח.

על המגרש יש לפירסון ורייט תדמית קצת קשוחה, במיוחד לפירסון שבמהלך הקריירה שלה הייתה מעורבת בכמה קטטות, הושעתה לעונה שלמה בשנה השלישית שלה בקולג' ושוחררה מרמת חן לאחר ארבעה משחקים אי שם ב2004. היא לא באמת 'באד גירל' כמו שאהבו לקרוא לה בדטרויט, לאנשים פשוט קשה להבין אותה. היא דורשת הרבה מהסביבה שלה, אבל זה לא משהו שהיא לא דורשת מעצמה. היא פרפקציוניסטית בטירוף והכוונות שלה טובות, אבל הסביבה לא תמיד עומדת בסטנדרטים שלה ופירסון היא לא אחת ששומרת את הרגשות בבטן.

גם לרייט יש מה למכור בתחום הפרפקציוניזם, היא יכולה לסיים משחק עם 25 נקודות באחוזים נהדרים אבל אם היו לה ארבעה איבודים, על זה היא תדבר. רייט עבדה קשה מאד עבור כל מה שהיא השיגה, היא לא סומנה ככוכבת בגיל צעיר ושום דבר לא בא לה בקלות. יש לה תשעה אחים ואחיות, שמונה מהם צעירים ממנה. יש לה תואר ראשון בחינוך לגיל הרך וסוציולוגיה והיא גודלה מגיל חמש ע"י סבתה. באוגוסט האחרון אמה של רייט הלכה לעולמה. רייט קיבלה את ההודעה יום לפני משחקה של סיאטל מול אטלנטה, אבל הרגישה צורך לקחת חלק במשחק וטסה כדי להיות עם משפחתה אחרי ההפסד.

אז ביום חמישי שתי אגדות הכדורסל האלו יעלו למגרש במטרה לנצח, כי הן לא יודעות אחרת. כל שנותר לנו זה לצפות לסדרה ארוכה ככל הניתן, וכשהכל ייגמר והקונפטי ישקע נקווה שנזכה לראות אותן גם בעונה הבאה.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"ומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06המתכון להצלחההזווית הישראליתחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



© כל הזכויות שמורות
cker();