המתכון להצלחה
ליאור קלינגר ,06/01/2006

היא מלכת הסלים של הליגה, ראשונה בין הגארדיות בריבאונד למשחק, מדורגת שלישית בליגה בחטיפות. היא השחקנית היחידה בליגה עם ממוצע של מעל עשר נקודות, שבעה ריבאונדים, שלושה אסיסטים ושלוש חטיפות למשחק. קוראים לה תמרה מור, היא השחקנית הכי יעילה בליגה ושחקנית החודש של 'ספסל' לדצמבר. מנקודות ועד בישול, שיחה מגוונת עם שחקנית מגוונת.

אנחנו יודעים שהיא יודעת לחדור לסל, לקלוע מחצי מרחק, לעשות נקודות בפוסט אפ. אנחנו יודעים שהיא יודעת לקחת ריבאונד, למסור אסיסט, לחטוף כדור. אך הידעתם שהיא לא פחות פרודקטיבית במטבח? "אני מאד אוהבת לבשל. אני מסוגלת לבשל ארוחה שלמה לעצמי מבלי לשים לב שאני עושה את זה" סיפרה מור. "אני אוהבת להכין סטייק עסיסי, עם תפוחי אדמה, מקרוני וגבינה, תירס, ולקינוח פאי תפוחים חם עם גלידה. אני רוצה לפתוח מסעדה בקרוב, בארה"ב, אולי כבר בשנה הבאה" המשיכה מור, רק אל תשכחי להזמין אותנו לערב הפתיחה.

לוח השנה מראה שאנחנו בינואר, והטבלה מראה כי הפועל חיפה מוצקין הפסידה סה"כ שני משחקים, אחד מהם בשתי הארכות ברמה"ש בשתי נקודות. מוצקין העפילה לחצי גמר הגביע. בתחילת העונה קראנו להן הסוס השחור, והן עלו על הציפיות בהנהגת צמד הסקורריות הכי טוב בליגה – תמרה מור וליקו ווילינגהאם. מוצקין היא קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה עם 87 נקודות למשחק. "אני חושבת שהכישרון שיש לנו בקבוצה מייצר הרבה התקפה אבל הדבר הכי חשוב הוא שיש לנו ישראליות שתורמות המון" אמרה מור ומערכת הסטטיסטיקה שלנו מאמתת את דבריה – מוצקין מדורגת שנייה בליגה בטבלת התפוקה הישראלית. "לכל אחת יש ביטחון ביכולת של האחרות על מגרש. יש לנו קבוצה מגוונת וזה מוביל למשחקים עם סקור גבוה" היא הוסיפה.

מור, 25, הייתה הבחירה ה15 בדראפט 2002. היא נבחרה ע"י מיאמי אך נשלחה בטרייד למיניסוטה, המדינה בה גדלה, חמישה משחקים לתוך העונה. הייתה לה עונת רוקית מוצלחת למדי במדי מיניסוטה עם 7.5 נק' ב-25.1 דקות למשחק. ב2003 הלינקס שלחו את מור לדטרויט, ובעקבות טרייד נוסף באמצע העונה היא הגיעה לפיניקס. ב2004 מור בשעה טובה פתחה וסיימה את עונת הWNBA באותה קבוצה, פיניקס, כמחליפה של דיאנה טארוסי. ב2005 הקדנציה של מור בפיניקס הגיעה לסיומה והיא שיחקה שבעה משחקים עם ניו יורק בחודש יוני.

בעונת 04/05 מור שיחקה בבנות רעננה הרצליה ונבחרה לחמישיית העונה של המאמנים עם ממוצעים של 16.7 נק', 7 ריב' ו-3.8 אס' למשחק. העונה היא העלתה את ממוצע הנקודות שלה בכמעט שמונה נקודות למשחק. "אני חושבת שהדבר העיקרי עבורי העונה הוא שאני מנצלת את היתרונות שלי בהתאם למאצ'אפים שיש לי" אמרה מור. "תמיד הייתי ידועה כשחקנית מגוונת, אני מנסה לנצל את זה אבל אני רוצה לתת קרדיט לחברותי לקבוצה שיודעות למצוא אותי במצבים הנכונים שמאפשרים לי לקלוע בצורה הזאת. עם כל כך הרבה אופציות בקבוצה הזאת, אני מרגישה שאני לא הפוקוס של היריבה כל משחק וזו הזדמנות נהדרת עבורי להצליח" סיכמה מור.

סקוררית כבר אמרנו אבל מור עושה הרבה מעבר לנקודות במגרש. בחודש דצמבר מור רשמה 8 ריב', 3.7 אס' ו-3.3 חטיפות למשחק ואם ראיתם את מוצקין בפעולה, בוודאי שמתם לב שהיא משחקת בשתי עמדות הקו האחורי וכמחליפה לגבוהות כאשר אחת מהן יורדת לנוח. "אני באמת לא חושבת שההגדרה של אול אוראונד פלייר קשורה לסטטיסטיקה כזו או אחרת. אני חושבת שזה בא לידי ביטוי במה ששחקנית מביאה לקבוצה, שחקנית שמנסה לתת את המקסימום בכל האספקטים של המשחק וזה מה שאני מנסה לעשות" הסבירה מור. "בכל עמדה שאני משחקת אני מנסה להביא את הנקודות החזקות שלי לידי ביטוי ובינתיים זה עובד".

כמו הרבה שחקניות אמריקאיות, מור נהנית מהחיים בישראל. "החלטתי בשנה שעברה אחרי העונה שלי ברעננה שאני רוצה לשחק עונה נוספת בישראל" אמרה מור. "הפלוס הכי גדול לדעתי זה האווירה והתחרותיות שיש בכל משחק. הרבה שחקניות חושבות שרק הכדורסל חשוב כשבוחרים לשחק באירופה אבל גם החיים מחוץ למגרש חשובים ואני אוהבת את העובדה שאני יכולה לשחק ולבלות זמן יחד עם הרבה חברות מהWNBA ומהקולג'".








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06הזווית הישראליתחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



© כל הזכויות שמורות
cker();