שי דורון


חוזרים ללימודים
ליאור קלינגר ,05/11/2005

מארץ' מאדנס עוד רחוק אבל עונת הקולג'ים בפתח ו'ספסל' נכנס לאווירה. לא פחות מ11 בנות ולעומת זאת רק ארבעה בנים ישחקו השנה בקולג'..מי משחק איפה, ציפיות לעונה הקרובה ומה השחקניות מספרות על חווית הקולג' - הכל בפריוויו של 'ספסל'.
כמו כן הכנו עבורכם מילון מונחים לכדורסל המכללות האמריקאי – דיויז'ן, קונפרנס, הטורניר הארצי, דירוג הטופ 25, ג'וניור קולג' ועוד.



יש משהו מאד מיוחד בכדורסל המכללות בארה"ב. המסורת, היריבויות, כוכבות העתיד, האוהדים וכמובן הטורניר המטורף בו כל משחק הוא do or die. אם עדיין לא נכנסתם לעניינים אז באמת שהגיע הזמן, העונה 'ספסל' יעקוב אחרי לא פחות מאחת עשרה שחקניות ברחבי ארה"ב. הן מספרות שההחלטה לנסוע לקולג' הייתה אחת הטובות שהן קיבלו. קודם כל לימודים בחינם, תנאים נהדרים ועבודה על יכולת אישית שבארץ בגיל הזה כבר כמעט ולא עושים.

שי דורון | ליעד סואץ | אורטל אורן | ענבר אוריון | ויקי חשיבון
לירן בוכריס | לירון אשר | רויטל כרמון | לימור פלג
דניאל דקל | טל מילצ'ן
ארבעת הבנים

דיויז'ן 1


שי דורון – מרילנד טראפינס
עונה: שלישית
לומדת: קרימינולוגיה
קונפרנס: ACC – Atlantic Coast Conference
מאזן בעונה שעברה: 22 - 10 (7-7 בACC, מקום שישי).
מיקום בעונה שעברה: חצי גמר בטורניר הACC, סיבוב שני בטורניר הNCAA
מבחינה אישית: נבחרה לחמישייה הראשונה של הACC ולאול אמריקן באזור 2. דורגה שלישית בACC בנקודות למשחק עם 17.6 נק' למשחק. שברה את שיא הנקודות לשחקנית שנה שניה של האוניברסיטה עם 562 נקודות, שברה בפעם השניה את שיא זריקות עונשין לעונה עם 145 זריקות מדויקות מהקו העונה. קבעה שיא נקודות במשחק בקומקאסט סנטר עם 37 נקודות בניצחון על נורת' קרוליינה. זכתה בפרס שחקנית השבוע של הACC בעשירי לינואר.
מה הצפיות שלך מהעונה הקרובה? מבחינה אישית וקבוצתית
"העונה הקרובה תהיה מאד מלהיבה למשפחת הטרפס. יש לנו את לורה הארפר חזרה מהפציעה, עוד מחזור טופ-5 של פרשמניות ואנחנו מרגישות שהשמיים הם הגבול עבורנו. אנחנו עובדות יותר קשה מאשר אי פעם, נחושות ומלאות אנרגיה להתחיל את העונה ולהפוך אותה ליותר טובה משנה שעברה.
מבחינה אישית, אני מקווה להביא את החוויות שלי מהקיץ איתי ולעזור לקבוצה הכי הרבה שאפשר. המטרה הראשית שלי היא להוביל את הקבוצה השנה, בעיקר ע"י דוגמא, לעבוד קשה, עם גישה מצוינת, וכו'."
איך את מרגישה להיות מועמדת לפרס הWooden וגביע הWade העונה?
"אני מרגישה כבוד עצום להיות ברשימת המועמדות האקסקלוסיבית לפרס הוודן וגביע הווייד. כל אחד מהתארים האלו הוא משהו שכל השחקניות בקולג' חולמות לזכות בו. אבל עד כמה שהפרסים האלו נהדרים, שום דבר לא חשוב לי יותר מלזכות באליפות הארצית. אני רוצה לחלוק את זה עם קבוצת הבנות שאני הכי קרובה אליהן בעולם."
לקראת העונה הבאה: למרילנד יש הרבה כשרון, זו קבוצה צעירה עם רכזת שנה ראשונה אבל המון פוטנציאל. הפורוורד קריסטל לאנגהורן נבחרה בעונה שעברה לפרשמנית השנה של הACC, וזאת לאחר שהפרשמנית לורה הארפר שהובילה את מרילנד בריבאונדים נפצעה בתחילת העונה. העונה יחד עם הארפר ועוד מחזור מצוין של פרשמניות ובהנהגת שי דורון, שנבחרה לחמישיית קדם העונה של הACC, הטרפס צפויות להגיע הרבה יותר רחוק מהעונה שעברה. הטרפס מדורגות 14 בסקר קדם העונה הכללי, ובסקר קדם העונה של הACC מרילנד הגיעה למקום השלישי בקונפרנס.
חזרה לראש הכתבה



ליעד סואץ – ווילאנובה ויילדקאטס
עונה: רביעית
לומדת: פסיכולוגיה
קונפרנס: Big East
מאזן בעונה שעברה: 19-12 (10-6 בביג איסט, מקום חמישי)
מיקום בעונה שעברה: חצי גמר טורניר הביג איסט, סיבוב ראשון בטורניר הWNIT
מבחינה אישית: פתחה ב20 מתוך 31 משחקים, שיחקה 30.2 דקות למשחק והעמידה ממוצעים של 12.9 נק' ו-4.6 ריב' למשחק.
מה הצפיות שלך מהעונה הקרובה? מבחינה אישית וקבוצתית
"אני חושבת ומקווה שתהיה לנו עונה טובה, המטרה הראשונה שלנו היא להיכנס לטורניר הNCAA וכל מה שבנוסף לזה הוא בגדר בונוס. אני ממש אוהבת את הרכב הקבוצה השנה, אני חושבת שאנחנו מתאימות ביחד הרבה יותר טוב מאשר בשנתיים האחרונות ובתקווה זה יבוא לידי ביטוי על המגרש. באופן אישי, עבדתי מאד קשה הקיץ ואני מרגישה בכושר מצוין. אני מתכוונת להמשיך לעבוד קשה בקדם העונה ואני בטוחה שתהיה לי שנה טובה ובתקווה אפילו שנה נהדרת."
זו השנה האחרונה שלך במכללה, את כבר חושבת על הדראפט?
"אני אחשוב על הדראפט וכל זה אחרי העונה. כרגע אני רוצה להתרכז בעונה ולדאוג לכך שהעונה תהיה מוצלחת גם עבור הקבוצה וגם עבורי באופן אישי."
לקראת העונה הקרובה: הווילדקאטס הגיעו למקום החמישי מתוך 16 בסקר קדם העונה של מאמני הביג איסט, הקונפרנס הרחב ביותר במכללות. ליעד סואץ נבחרה לאחת מבין 12 השחקניות הטובות של הקונפרנס בסקר קדם עונה (בחרו 12 מאחר והקונפרנס מכיל המון קבוצות). ארבע הקבוצות שדורגו לפני ווילאנובה מדורגות בטופ 25 של ארה"ב, ובראשן אוניברסיטת ראטגרס שמדורגת חמישית.
חזרה לראש הכתבה




אורטל אורן – UCLA ברואינס
עונה: רביעית
לומדת: פסיכולוגיה
קונפרנס: Pac 10
מאזן בעונה שעברה: 16-12 (10-8 בפאק 10, מקום שישי)
מיקום בעונה שעברה: רבע גמר טורניר הפאק 10
מבחינה אישית: 28 משחקים, 14.9 דקות, 3.6 נק', 2 ריב' 1 אס' למשחק
את מרגישה שהשתפרת בUCLA?
"המעבר להיות סטודנטית ושחקנית כדורסל בUCLA שינה את כל החיים שלי כאתלטית בפרט וכבנאדם בכלל. אחרי שלוש שנים כאן אני מרגישה שהעליתי את המשחק שלי לרמה אחרת בזכות עבודה קשה ומסירות. פיזית ומנטאלית אני מרגישה שאני יותר בשלה עכשיו להתחרות ברמה הכי גבוהה".
למה החלטת לנסוע לקולג'?
"מאז שהייתי צעירה החלום שלי היה לשחק בWNBA. ידעתי שיהיה לי מאד קשה לקבל הזדמנות לנסות להתקבל לליגה אם לא יהיה לי את הניסיון של לשחק עם שחקניות מצוינות בסביבה יותר מאתגרת."
איך את רואה את התפקיד שלך כסיניורית השנה לעומת העונה שעברה?
"אני מאמינה ומקווה שהשנה אני אקבל הזדמנות יותר טובה להראות מה אני באמת יכולה לעשות. זו השנה האחרונה שלי והצ'אנס האחרון שלי לזרוח ולהדגים כמה אני חשובה לקבוצה ועד כמה אני אסירת תודה שהייתה לי את ההזדמנות לשחק פה. המטרה העיקרית שלי השנה פרט מלהשתפר בכדורסל היא לעזוב את UCLA עם חיוך גדול על הפנים בידיעה שנתתי את הכל והשארתי את חותמי!".
לקראת העונה הקרובה: בסקר קדם העונה של מאמני הפאק 10 UCLA הגיעה למקום השני, אחרי סטאנפורד. ניקי בלו ונואל קווין נבחרו לחמישייה הראשונה של הקונפרנס בקדם העונה. השלישייה של בלו, קווין וליסה וויליס צריכה להצעיד את UCLA לטורניר הגדול העונה.
חזרה לראש הכתבה



ענבר אוריון – סטוני ברוק סיוולבס
עונה: שלישית
לומדת: עסקים
קונפרנס: AE – America East
מאזן בעונה שעברה: 8-20 (6-12 בAE, מקום תשיעי)
מבחינה אישית: שיפרה את כל הממוצעים בעונתה השניה עם 7.3 נק' ו3.6 ריב' ב19.2 דקות למשחק ב23 משחקים (17 בחמישייה).
את מרגישה שהשתפרת בסטוני ברוק?
"כן אני מרגישה שלמדתי המון כדורסל בסטוני ברוק שלא הייתי לומדת בארץ. בארץ לא עובדים הרבה על יכולת אישית ועקרונות הגנה אחרי גיל הנערות. בארץ מתעסקים בעיקר באימונים קבוצתיים קצרים בהם הזרות מככבות. פה אני מקבלת הרבה תשומת לב והרמה של העבודה הרבה יותר גבוהה ואינטנסיבית."
מה הצפיות שלך מהעונה הקרובה?
"השנה לאחר שקיבלנו מאמנת חדשה וצירפנו ארבע שחקניות מנוסות אנחנו מתכננים לעשות את העונה הטובה ביותר שהייתה בסטוני ברוק אי פעם. אנחנו מתכננים להגיע לטורניר הNCAA."
למה החלטת לנסוע לקולג'?
"רציתי ללכת לקולג' כי זו האופציה הכי טובה לשחק כדורסל ברמה גבוהה, ללמוד ערך של עבודה ולא פחות חשוב להשיג השכלה ברמה עולמית ולראות עולם. החוויות שלי פה עיצבו את מי שאני היום ומניסיון אני יודעת שלא הייתי מקבלת בארץ את מה שהשגתי פה. אני מאושרת להיות חלק מהאוניברסיטה הזו, השגתי חוויה לימודית ומקצועית לחיים למרות שאני מתגעגעת לארץ, הארץ לא בורחת לשום מקום ולפחות אני אשוב ברמה הכי גבוהה שאני יכולה כדי לתרום לליגה בארץ."
לקראת העונה הבאה: מאורה מקיו היא המאמנת – בעלת ניסיון של 25 שנים, הייתה עוזרת מאמנת ומאמנת ראשית בסקרמנטו מונארכס מהWNBA. סטוני ברוק הגיעה למקום החמישי מתוך 10 בסקר קדם העונה. סטוני ברוק קבוצה הרבה יותר מנוסה ועמוקה העונה, וצפויה להיות הרבה יותר טובה.
חזרה לראש הכתבה



ויקי חשיבון – אוהיו בובקאטס
עונה: ראשונה באוהיו, שלישית בארה"ב
לומדת: סוציולוגיה וקרימינולוגיה
קונפרנס: MAC – Mid American Conference
מאזן בעונה שעברה: 13-16 (8-10 בMAC)
מיקום בעונה שעברה: רבע גמר טורניר הMAC
מבחינה אישית: חשיבון שיחקה בשנתיים האחרונות בג'וניור קולג' סמינול סטייט מD1. היא קלעה 12 נק' והורידה 5 ריב' למשחק ב04/05. הקבוצה סיימה במקום השלישי בטורניר האזורי.
איך היו השנתיים שלך בסמינול סטייט? את מרגישה שהשתפרת?
"השנתיים בסמינול היו בסדר, היו לי תקופות טובות ולא טובות. מבחינת הכדורסל אני חושבת שכן השתפרתי, הפכתי לשחקנית יותר פיזית, היו לי עליות וירידות אבל באופן כללי אני חושבת שהשתפרתי."
למה החלטת לנסוע לקולג'?
"היו לי כמה ספקות לגבי לשחק בקולג' בהתחלה אבל אני חושבת שזו הזדמנות פנטסטית ומי שיכולה לנסוע פשוט לא כדאי לה לפספס אותה."
למה בחרת באוהיו?
"ג'וניור קולג' זה רק שנתיים אז הייתי צריכה לעבור. אי אפשר להשוות את רמת האימונים פה באוהיו בדיויז'ן 1 לג'וניור קולג' או לאימונים בארץ. זה פשוט הרבה יותר אינטנסיבי. אני רוצה לסיים פה באוניברסיטה עוד שנתיים ולחזור לישראל כשחקנית יותר טובה ובתקווה להשתלב בליגה הישראלית."
לקראת העונה הקרובה: אוהיו סיימה רביעית מתוך שש קבוצות בבית המזרחי של הקונפרנס בסקר קדם העונה.
חזרה לראש הכתבה

דיויז'ן 2



לירן בוכריס – אוניברסיטת פייס
עונה: שלישית
לומדת: עסקים
קונפרנס: NE 10 - North East 10
מאזן בעונה שעברה: 20-11 (15-7 בNE 10, מקום חמישי)
מיקום בעונה שעברה: חצי גמר טורניר הNE 10, סיבוב ראשון בטורניר הNCAA
מבחינה אישית: בוכריס סחבה פציעה בגב רוב העונה והממוצעים שלה ירדו לעומת עונתה הראשונה. היא שיחקה ב21 משחקים, 13.9 דקות, 3 נק', 1 ריב', 1.6 אס' 1.9 איב'. ב03/04 פתחה ב6 משחקים מתוך 23, קלעה 7.7 נק', 2.7 ריב' ו2.4 אס' ב22 דקות למשחק
למה החלטת לנסוע לקולג'?
"אני אוהבת את המשחק ורציתי גם ללמוד ואני חושבת שזו הזדמנות מדהימה לעשות את שני הדברים בו זמנית."
את מרגישה שהשתפרת בפייס?
"אני אוהבת את האוניברסיטה שלי ומרגישה שהשתפרתי בהמון דברים ולא רק כדורסל."
מה הצפיות שלך מהעונה הקרובה?
"אני באמת לא יודעת מה יהיה העונה. אני בריאה עכשיו ואני מקווה לקבל דקות כמו בעונה הראשונה או יותר, אלו הצפיות שלי. יש לנו קבוצה מאד טובה ואני בטוחה שנגיע מאד רחוק השנה. אני גאה להיות חלק מהקבוצה הזאת."
לקראת העונה הקרובה: למרות שפייס סיימה חמישית בקונפרנס בעונה שעברה היא עדיין קיבלה הזמנה לטורניר הארצי בזכות החוזק של הקונפרנס. יכולת טובה משלוש, כימייה קבוצתית וקו אחורי מהטובים בקונפרנס צריכים לפצות על חסרון הגובה של פייס. בסקר קדם העונה של הקונפרנס פייס קיבלה שני קולות למקום הראשון, והגיעה למקום החמישי.
חזרה לראש הכתבה



לירון אשר – יומאס לוואל ריבר הוקס
עונה: שניה
לומדת: עיצוב גרפי
קונפרנס: NE 10 - North East 10
מאזן בעונה שעברה: 16-13 (12-10 בNE 10, שישי בקונפרנס)
מיקום בעונה שעברה: רבע גמר טורניר הNE 10
מבחינה אישית: הגיעה לקבוצה באמצע העונה מסאות' מיזורי סטייט בדיויז’ן 1. שיחקה 18 משחקים, 10.4 דקות, 2.4 נק', 2.2 ריב'
איך החיים בקולג'? את מרגישה שהשתפרת?
"החיים בUML פשוט פצצה. זה כל כך כיף להיות בחברת אנשים בגילי ממקומות שונים שפשוט אוהבים לעשות חיים ולשחק כדורסל. אני מאד שמחה כאן למרות שנורא קשה לי להיות כל כך רחוקה מאמא שלי והחברים, אני באמת מתגעגעת לאמא שלי.
אני בהחלט מרגישה שהשתפרתי, פיתחתי את משחק החוץ שלי ואת משחק הפנים, העונה המאמנת החליטה להשתמש בי גם בעמדת הגארד אז אני אפתח את יכולת הכדרור אבל עדיין יש הרבה דברים לעבוד עליהם ולשפר."
מה הצפיות שלך לעונה הקרובה?
"הצפיות שלי הן להישאר שמחה, לעזור לקבוצה שלי בדרך הכי טובה שאני יכולה ובתקווה להעפיל לטורניר הNCAA הארצי, כמו גם לשמור על ממוצע ציונים גבוה."
למה החלטת ללכת לקולג'?
"אני בנאדם די ספונטאני והאמת שלקח לי בדיוק דקה להחליט. שלומי [פרי, מייסד 'ספסל'] ראה אותי יום אחד במשחק בראשל"צ ושאל אותי אם אני רוצה לנסוע לקולג' ואמרתי כן על המקום. אני לא חושבת שהוא אפילו מודע לזה. אבל באמת זו אמא שלי שאמרה לי שכדאי לי לנסוע ושהיא מאמינה בי, היא נתנה לי את הכוח לעבור את כל התהליך."
למה לא שיחקת בנבחרת העתודה?
"לא שיחקתי עם נבחרת העתודה כי כשהגעתי לארץ הייתי רק חמישה שבועות אחרי הניתוח בברך ולגמרי לא בכושר. לא רציתי להפריע לקבוצה שכבר התאמנה ועבדה קשה תקופה ממושכת. אני בסדר עכשיו ומרגישה נהדר, אני רק רוצה להוסיף שאני גאה בחברות שלי מנבחרת העתודה שעשו עבודה נהדרת."
לקראת העונה הקרובה: ארבע שחקניות חמישייה חוזרות לUML אחרי עונה מלאת פציעות. הקבוצה צפויה להילחם על מקום בין חמש הראשונות של הקונפרנס, משם בהחלט אפשר להגיע לטורניר הארצי מאחר והNE-10 נחשב לקונפרנס החזק ביותר בD2. לירון אשר תתחרה על עמדת הפאוור פורוורד בחמישייה.
חזרה לראש הכתבה



רוויטל כרמון – יומאס לוואל ריבר הוקס
עונה: ראשונה בקבוצה כרד-שירט, שניה בארה"ב
לומדת: קרימינולוגיה
קונפרנס: NE 10 - North East 10
מאזן בעונה שעברה: 16-13 (12-10 בNE 10, שישי בקונפרנס)
מיקום בעונה שעברה: רבע גמר טורניר הNE 10
מבחינה אישית: שיחקה בעונה שעברה בג'וניור קולג' קוצ'יז. ב25 משחקים העמידה ממוצעים של 9.9 נק' ו-5.4 ריב'. הקבוצה סיימה עם מאזן 19-10, בעונה הכי טובה מזה 25 שנים בקוצ'יז. העונה ביומאס היא רק תתאמן עם הקבוצה כדי להתחזק וכמו כן תמשיך את התואר. תשחק עוד 3 עונות החל מעונת 06/07.
למה החלטת לנסוע לקולג'?
"החלטתי ללכת לקולג' קודם כל כי זו השכלה טובה בחינם, שזה דבר נהדר. בישראל מאד יקר ללמוד לימודים גבוהים, ובנוסף כשאת ספורטאית ומתאמנת כל יום זה קשה. בארה"ב משלבים בין שני הדברים, והם ממש טובים בזה. המאמן יבין אם יש לך מחויבות ללימודים או שיעור בזמן האימון. השיטה פשוט ממש טובה, ובנוסף הם עובדים הרבה יותר קשה על כושר וחוזק, מה שבישראל לא עושים בכלל. אולי בנבחרות, אבל אין מה להשוות. אני יודעת שהשתפרתי והתחזקתי בשנה אחת בלבד וזה מה שאני באמת צריכה. עכשיו בUML זה הולך להיות אפילו יותר קשה אבל זה בדיוק מה שאני צריכה."
איך הייתה העונה הראשונה שלך בקוצ'יז?
"העונה הראשונה שלי בקוצ'יז הייתה שנה של הסתגלות, בג'וניור קולג' הרבה יותר קל מאשר בקולג' ארבע-שנתי. זה היה טוב בשבילי כי לא שיחקתי בזמן השנה שלי בצבא. היו לי כמה פציעות בהתחלה אבל אחרי זה ככל שהעונה התקדמה הרגשתי יותר טוב ובעשרת המשחקים האחרונים היו לי דאבל דאבלים ונבחרתי לשחקנית השבוע של הקונפרנס. הייתה לי עונה טובה שם, סיימנו מקום שני בקונפרנס."
למה החלטת לעבור לUML?
"החלטתי לעבור לUML כי זו אוניברסיטה של ארבע שנים וזה הרבה יותר מאתגר אקדמית (ג'וניור קולג' היה קל מידי). בנוסף רמת הכדורסל יותר גבוהה, וזה קרוב לבוסטון שזה הרבה יותר טוב מהמיקום של קוצ'יז. למרות שאני לא יכולה לשחק העונה (סיבות אקדמיות, בד"כ עוברים אחרי שנתיים בג'וניור קולג' ולא שנה), החלטתי לעבור לכאן כי אני עדיין מקבלת מלגה מלאה והמאמנת ממש רוצה אותי אם היא בזבזה מלגה מלאה על שחקנית שלא משחקת העונה, זה מראה על הכוונות שלה לגבי ושאני אהיה שחקנית מפתח פה. בנוסף, כנראה שתהיה לי הזדמנות להתחיל תואר שני כאן כי אני קצת מתקדמת מבחינת הקורסים שזה נהדר! פשוט לא יכולתי לוותר על ההזדמנות הזו, יכולתי להישאר עוד שנה בקוצ'יז ולקבל יותר הצעות, גם הצעות מ1D אבל החלטתי ללכת על UML."
למה לא שיחקת הקיץ עם נבחרת העתודה?
"לא הייתי בנבחרת העתודה בגלל שאחרי הביקור שלי בUML (סוף מאי) הייתי צריכה לקבל החלטה אם לעבור או לא. לקח לי בערך שבועיים וכשלבסוף החלטתי כבר לא נשארו מקומות בטיסה. זה היה ממש מבאס כי נורא רציתי להיות שם ולעזור לנבחרת אבל הן הצליחו בכל זאת וזה נהדר. חזרתי לישראל רק בחמישי ליולי. החמצתי הזדמנות נהדרת לשחק שם..."
לקראת העונה הקרובה: ארבע שחקניות חמישייה חוזרות לUML אחרי עונה מלאת פציעות. הקבוצה צפויה להילחם על מקום בין חמש הראשונות של הקונפרנס, משם בהחלט אפשר להגיע לטורניר הארצי מאחר והNE-10 נחשב לקונפרנס החזק ביותר בD2.
חזרה לראש הכתבה



לימור פלג – אלסקה אנקוראג'
עונה: ראשונה
לומדת: צדק
קונפרנס: GNAC – Great Northwest Atlantic Conference
מאזן בעונה שעברה: 9-18 (4-14 מקום שמיני בGNAC)
למה החלטת לנסוע לקולג'?
"החלטתי ללכת לשחק בקולג' כי זה משהו שמאז ומתמיד רציתי לעשות. אחרי ששיחקתי בליגה הישראלית חשבתי שהדרך הכי טובה בשבילי להתקדם כרגע זה בקולג' ולא בארץ. בנוסף זה בא עם מלגה מלאה שמאפשרת לי לסיים תואר ראשון. היו בפני כמה אפשרויות, אבל שקבלתי את ההצעה מאלסקה בדקתי על המקום עצמו ועל רמת הכדורסל. הגעתי למסקנה שזה המקום האידיאלי בשבילי לגור ולשחק בו ונכון לעכשיו אני מרוצה".
מה הצפיות שלך מהעונה הקרובה?
"הציפיות שלי לעונה זו זה להתפתח יותר מבחינה פיזית ויכולת אישית. לקבל מספר גדול של דקות שיאפשר לי להיות הרכזת המובילה של הקבוצה. להנהיג את הקבוצה, לענות על הציפיות של המאמנים והכי חשוב להגיע להישגים."
לקראת העונה הקרובה: בסקר של הקונפרנס אלסקה הגיעה רק למקום התשיעי מתוך 10, אבל עם תשע שחקניות חדשות בסגל באמת שאף אחד לא יודע למה לצפות.
חזרה לראש הכתבה

ג'וניור קולג' - דיויז'ן 1


דניאל דקל – סנטרל אריזונה
עונה: ראשונה
אזור: 1
קונפרנס: ACCAC
מאזן בעונה שעברה: 35 - 1
מיקום בעונה שעברה: אלופות הNJCAA לעונת 04/05!
מבחינה אישית: דקל שיחקה בעונה שעברה בתיכון בלוס אנג'לס.
לקראת העונה הקרובה: סנטרל אריזונה נחשבת גם העונה לקבוצה הטובה ביותר בD1 ג'וניור קולג'. הן איבדו שתי שחקניות שעברו לדיויז'ן 1 אבל מדובר בקבוצה עם מסורת שהגיעה לפיינל פור חמש פעמים בתשע השנים האחרונות וזכתה בשתי אליפויות (2005 ו1998).
חזרה לראש הכתבה


ג'וניור קולג' - דיויז'ן 2

טל מילצ'ן – לואיס אנד קלארק טריילבלייזרס
עונה: שניה
לומדת: פיזיותרפיה
אזור: 24, אילינוי
קונפרנסים: MCCAC - Midwest Community College Athletic Conference, CCCI – Collegiate Conference of Central Illinois
מאזן בעונה שעברה: 21-9
מיקום בעונה שעברה: סיבוב ראשון בטורניר האזורי
מבחינה אישית: ב29 משחקים (27 חמישייה) הובילה את הקבוצה בנק' למשחק עם 14.9, באחוזים מהשדה (43.9%), מהשלוש (37.4%), באסיסטים למשחק עם 4.4, בריב' למשחק עם 5.5 ובחטיפות למשחק עם 3.6. נבחרה לאול אמריקן של אזור 24. נבחרה לחמישייה הראשונה של שני הקונפרנסים בהם משחקת הקבוצה. נבחרה לפרשמנית השנה של הCCCI.
איך הייתה העונה הראשונה שלך בקולג'?
"מבחינת רקורד העונה האחרונה שלנו הייתה הטובה ביותר מזה 20 שנה אבל בכל זאת עפנו בסיבוב הראשון של הregionals. זו הייתה אכזבה די גדולה כי ציפינו ליותר. מבחינה אישית נבחרתי לאול אמריקן בליגה שלנו, לפרשמנית השנה באחד הקונפרנסים שלנו ולחמישיית העונה בשניהם. בינתיים אני נהנית כאן מאד, מהאימונים, מזה שאני פקטור רציני בקבוצה, מהיחס, מהלימודים, מלהיות בתרבות שונה, במקום חדש."
מה הצפיות שלך מהעונה הקרובה?
"העונה הזו כקבוצה נרצה לשפר את הרקורד שלנו וכמובן לנסות להגיע לטורניר הארצי. קשה לדעת אם נצליח כי חצי מהקבוצה התחלפה. מבחינה אישית, הייתי רוצה להשיג את כל מה שהשגתי בעונה שעברה ולהשתפר כמובן בכל האספקטים. אני יודעת ששיפרתי את הקליעה בצורה מדהימה (המאמנים בארץ תמיד אמרו שאין לי קליעה), האחוזים והביטחון עלו דרמטית ואני מקווה להמשיך לשפר אותם גם העונה."
למה החלטת לעבור לשחק בקולג'?
"ההחלטה לעבור הייתה דווקא אחרי עונה די מהנה בבני יהודה, אבל האמת היא שבארץ ראיתי שאין כבר לאן להתקדם בגיל הזה לשחקניות ברמה שלי ועם יחסי הציבור שלי וזה גרם לי לעבור. קשה לא להכניס את עניין הזרות, למרות שמצד שני בלעדיהן רמת הליגה הייתה נמוכה ואני חושבת שכל שחקנית טובה יכולה להשתלב בליגה עם קצת רצון, אמונה, עבודה קשה ולצערי גם יחסי ציבור טובים. ידעתי שבארה"ב ימשיכו לעבוד איתי על יכולת אישית ואתלטיקה ודברים כאלה, ואילו בארץ בגיל הזה כבר משחקים בליגת העל ושם 90% מכל אימון זה חמש על חמש וטקטיקה לקראת המשחק הבא. אני לא מאשימה אף אחד, המאמנים בליגת העל צריכים להביא תוצאות, אולי בעצם את כל מה שאנחנו עושות עכשיו בקולג'ים צריכים לעשות בגילאי הנוער ואז יותר שחקניות יהיו מוכנות לליגת העל מבחינה פיזית ומנטאלית.
מעבר לכך, חשוב לציין שעניין החוויה שרוב המאמנים מזלזלים בה היה פקטור חשוב. מאמן ישראלי היה מסרב להצעת אימון מקולג' בארה"ב? רמת המתקנים, איכות החיים, העובדה שאני אצא מכאן עם תואר לא פחות חשובה לי ואני משקיעה כל דקה פנויה ללימודים. בשורה התחתונה כדורסל זה לא לכל החיים והלימודים לא פחות חשובים מהכדורסל כאן. זו חוויה ששווה לנסות, הזדמנות של פעם בחיים, אם לא אוהבים תמיד אפשר לחזור הביתה. הבנות שחוזרות משתלבות בליגה בלי בעיה, זה לא שהמבחר כל כך עצום. מאמנים לא מסתכלים על זה מנקודת המבט שלנו, יש כל כך הרבה דברים שהם מעבר לכדורסל בחיים, הכי חשוב זה שנהנה. בקולג' זה כדורסל שכולם שווים בו, כולם מקבלים את אותם תנאים. אין זרות ובוסמניות או משכורות, מי שטוב משחק, בלי אפליות. זה טהור, זה כיף."
מה את מתכננת לעשות אחרי העונה הזו?
"אני עדיין לא יודעת לאן בדיוק אני רוצה ללכת, יש הצעות ויש מחשבות אבל הלימודים לא פחות חשובים לי. אני רוצה למצוא קולג' טוב מבחינה אקדמית ושיהיה לי זמן ללמוד. בD1 עם כל הנסיעות והאינטנסיביות אני לא יודעת אם זה אפשרי. חוץ מזה כדי לשבת על הספסל בD1 אני יכולה לחזור לארץ, גם ככה חצי מהקבוצה הן זרות מהקולג'ים. פחות חשוב לי מאיזו ליגה הקבוצה, יותר חשובים לי הלימודים, המאמנים ושאני איהנה מכדורסל ומהמקום."
חזרה לראש הכתבה

עזר בהכנת הכתבה: סקוט גראנוויץ'

אם פיספנו שחקן או שחקנית אנא עדכנו אותנו






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06המתכון להצלחההזווית הישראליתליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



© כל הזכויות שמורות
cker();