הזווית הישראלית
ליאור קלינגר ,25/12/2005

הידעתם שהישראליות של תל כביר קולעות יותר מהישראליות של רעננה הרצליה? פגרת חג המולד היא בעיקר בשביל הזרות, אבל זה זמן מצוין לקחת פסק זמן מהשגרה של הליגה ולהתעמק במצב השחקניות הישראליות. בכתבה זו נציג בפניכם את דירוג הקבוצות בליגה מבחינת נקודות ישראליות למשחק, והתוצאות מפתיעות, ונסכם את העונה עד כה של כל קבוצה מזווית ישראלית.

את הטבלה המלאה של חלוקת הנקודות והדקות בין הזרות לישראליות בכל קבוצות הליגה, יחד עם אופציה לבחור קבוצה ולראות את תפוקת הישראליות בכל מחזור, ניתן כמובן למצוא במערכת הסטטיסטיקה המקצועית של 'ספסל'.

1. אנדה רמת השרון, 10- 0
תפוקה ישראלית למשחק: 28.5 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 36%
אין ספק שלאנדה רמה"ש, עם שלוש שחקניות נבחרת ישראל ושלוש מתאזרחות, יש את הסגל הישראלי הכי עמוק. ללירון כהן, הרכזת הפותחת של הקבוצה עמוסת הכוכבות של האדומות שלא הפסידה אף משחק העונה, יש קייס רציני ביותר לישראלית המצטיינת של העונה עד כה. כהן מובילה את רמה"ש בפרט ואת כל הישראליות בליגה בכלל באסיסטים למשחק (3.4), וקולעת גם 9.1 נק' למשחק.

תמר מעוז נותנת בינתיים עונה מצוינת עם 7.3 נק' ב24.3 דקות למשחק, היא עלתה בחמישייה במחצית מן המשחקים. על המתאזרחות של הקבוצה אין יותר מידי מה להגיד, נראה שבס גרינברג לא ממש קיבלה בינתיים הזדמנות להוכיח לנו מה היא שווה. מי שממש לא מוצאת את מקומה באנדה העונה היא אורנית שוורץ, שמשחקת רק 15.3 דקות למשחק וקולעת 3.3 נק' באחוזים נמוכים.

2. הפועל חיפה מוצקין, 7 – 2
תפוקה ישראלית למשחק: 25.4 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 29%
הרבה דובר על צמד הזרות של חיפה מוצקין, ליקו וולינגהאם ותמרה מור, אבל גם לסגל הישראלי של הקבוצה יש במה להתגאות. עם 11.2 נקודות למשחק לנה מוסטפינה מספקת את הסחורה שהתרגלו לראות ממנה בצפון, אבל ההפתעה הגדולה היא ענבל מזרחי שאכן מוכיחה שהיא מועמדת לתגלית העונה עם 6.1 נקודות ב-21.4 דקות למשחק. בעונה שעברה, להזכירכם, מזרחי קלעה 2.4 נק' ב-8.4 דקות למשחק בלבד בבני יהודה. אם שימרית גיגי (5.2 נק', 18.4 דקות למשחק) תוכל לתת חצי עונה שני טוב יותר מהראשון, מצבה של מוצקין יהיה מאד מעודד.

3. הפועל תל אביב, 6 – 4
תפוקה ישראלית למשחק: 23.9 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 31.1%
מיכל אפשטיין היא מועמדת ראשית נוספת לישראלית הכי טובה בליגה עם ממוצע של 12 נקודות למשחק ב54.8% מהשדה, למרות שיש הרגשה שהיא יכולה לתרום עוד יותר העונה. אפשטיין החלה לעלות מהספסל בשלושת המשחקים האחרונים וזה לא בדיוק עזר לסטטיסטיקה שלה, אבל טלי נוי מרוויחה מהעניין עם 8 נקודות למשחק בשלושה משחקים בחמישייה וממוצע עונתי של 6.9 נק' למשחק.

במחלקת הצעירות, מור בן ברק עם המשחק הגדול באשדוד ועוד שני משחקים טובים העונה קולעת 4.3 נק' למשחק. כבר בשלב הזה של העונה בן ברק קלעה יותר נקודות מאשר בכל העונה שעברה כשיחקה בתל כביר. קטיה לויצקי - הבחירה של המאמנים לתגלית העונה בסקר קדם העונה - בינתיים לא מקבלת מספיק דקות כדי לממש את הפוטנציאל שהיא מראה בזמן המועט שלה על המגרש ומירב דורי הייתה פצועה כל העונה.

4. בני יהודה, 3 – 6
תפוקה ישראלית למשחק: 20.7 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 28%
מבחינת סטטיסטיקה בלבד, אין ספק שריבי גרינבויים היא הישראלית מס' 1 בליגה עד כה. 13.6 נקודות למשחק, 53.6% לשתיים ו-37.8% לשלוש, 3.8 ריבאונדים למשחק, מנהלי ספסליג כבר שמו לב מזמן שמדובר בישראלית הכי יעילה בליגה. גרינבויים חזרה להיות שחקנית חמישייה כפי שהייתה בהפועל פתח תקווה ורמת חן לפני העונה ברמלה, ו13.6 נק' למשחק הוא ממוצע הנקודות הכי גבוה שלה אי פעם לפי הארכיון שלנו.

מבין הישראליות הנוספות של בני יהודה אף אחת לא הצליחה בינתיים להתבלט, למרות שהישראליות בכתום משחקות יותר דקות מכל סגל ישראלי אחר פרט לאנדה רמה"ש (85.3 דקות למשחק).

5. אליצור 'בליסמה' חולון, 3 – 7
תפוקה ישראלית למשחק: 15.7 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 21.4%
בהתחשב בגיל הממוצע של הישראליות של חולון, להיות במקום החמישי בליגה בנקודות למשחק זה מכובד מאד. חן סגל בת ה18 היא הרכזת הפותחת של הקבוצה וכנראה המועמדת המובילה בליגה לתואר תגלית העונה עם 6.4 נק' ו-3.1 אסיסטים ב30.3 דקות למשחק. קטיה אברמזון עשויה לקבל יותר דקות בחצי השני של העונה אם חולון תביא אמריקאית גארדית במקומה של אנג'לינה וויליאמס, בינתיים היא עומדת על 3 נק' ו-4.3 ריב' ב18.7 דקות למשחק. לין גולן שפתחה בחמישייה בתחילת העונה תורמת 4.4 נק' למשחק ב-18.4 דקות למשחק, שני גמבש וליאל אוחנון מוסיפות 1.8 נק' ו-1.2 נק' למשחק בהתאמה.

6. מכבי תל כביר, 0 – 10
תפוקה ישראלית למשחק: 14 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 23.3%
חן שטיין קיבלה 34.7 דקות למשחק בששת המחזורים הראשונים של העונה תחת רותם ארליך, וקלעה 8.2 נק' למשחק. מאז שרוני קאן התמנה למאמן ושירה העליון ומיכל מירון הצטרפו לקבוצה המצב השתנה, ושירה העליון הפכה לקלעית הישראלית המובילה של הקבוצה עם 6.2 נק' ב33.2 דקות למשחק. מבחינת דקות, הסגל הישראלי של תל כביר מדורג במקום השלישי בליגה אחרי רמה"ש ובני יהודה.

7. מכבי רמת חן, 6 – 4
תפוקה ישראלית למשחק: 13.1 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 17.5%
שירי שרון נותנת עונה סבירה כרכזת ראשונה, עם 6.2 נק' ו-2.3 אס' למשחק (שזה המון אס' יחסית לרמת חן), אבל היא חייבת להתחיל להסתכל על הסל. קצת יותר אגרסיביות בהתקפה לא רק תפתח את ההגנה, אלא גם תגרום לשרון לשחק עם יותר בטחון בשאר ההיבטים. שרון זאבי מספקת את המלחמה מתחת לסלים עם 2.3 ריב' ב-14.1 דקות למשחק.

את הדיווח על הצעירות נתחיל עם חן נוסל, שדווקא משחקת העונה קצת יותר מבעונה שעברה, אבל האחוזים צנחו והתפוקה שלה ירדה מ6.2 נק' ל2.8 נק' ב16.1 דקות למשחק. אין יותר מדי סיבה לדאגה כי היא קלעית והזריקות יכנסו, אבל מבחינה הגנתית יש לה עדיין לא מעט לשפר.
אם בהגנה נגענו אז זה הזמן לדבר על נועה גנור, מי שאמנם הייתה ידועה כסקוררית בגיל הנערות בינתיים קונה לעצמה דקות משחק בזכות היכולת ההגנתית - 8.4 דקות למשחק בהן היא קולעת 2.2 נק' ולא מרבה לטעות. שחקנית שלישת מנבחרת העתודה היא איילת כהן, מי שחשבנו שתהיה הרכזת השניה של הקבוצה, אבל היא שותפה רק בחמישה משחקים ונותר לנו רק לקוות שהיא תשותף יותר בהמשך. עד עכשיו, 1.8 נק' ו-1.2 אס' ב-7.8 דקות למשחק.

8. בנות רעננה הרצליה, 6 – 4
תפוקה ישראלית למשחק: 12.3 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 17.1%
רעננה הרצליה נמצאת במקום השמיני בנקודות הישראליות למשחק, וגם בדקות של הישראליות למשחק. הילה יזהר, טל זלץ ושרית ארבל משחקות פחות דקות העונה מאשר בעונה שעברה. במקרה של ארבל, לאור התפוקה שלה העונה היא הייתה צריכה לשחק אפילו פחות. רעננה הרצליה הייתה הקבוצה היחידה עם שתי זרות בקו האחורי וזו כנראה הסיבה לדקות המועטות של הגארדיות הישראליות.

בעקבות ההצטרפות של שאמיקה כריסטון שמשחקת כגבוהה ליד מוניק קוקר, הילה יזהר חייבת לעבור לחמישייה באופן קבוע. כל היריבות של רעננה הרצליה יהיו מרוכזות מאד בארבע הזרות ויזהר תהיה חייבת לנצל את זה. משירן צעירי אנחנו מצפים לראות חצי עונה שני הרבה יותר משמעותי. צ'לסי ניוטון הייתה השומרת הכי טובה של רעננה הרצליה ויכלה גם להוביל כדור, ובחסרונה צעירי יכולה לתרום הרבה באספקטים האלו של המשחק. תהיו בטוחים שלא נהיה כל כך סלחניים אם מצב הישראליות בקבוצה הזו לא ישתפר עד סוף העונה.

9. מכבי אשדוד, 3 – 7
תפוקה ישראלית למשחק: 11.6 נק' למשחק
אחוז נקודות הישראליות מסה"כ נק' הקבוצה: 15.1%
בין הישראליות של אשדוד אין אף שם גדול, אבל הן בהחלט עומדות בציפיות בינתיים. ענבר וקסמן מספקת את הסחורה עם 7.7 נקודות למשחק באחוזים טובים, והיד שלה לשלוש עזרה מאד לאשדוד השנה. בת אל לזמי מקבלת קרדיט עם 17 דקות במשחק וכמה הופעות בחמישייה אבל היא עדיין צריכה להשתפשף והרבה, ולימור זיו רואה מעל 10 דקות של פרקט בליגת העל לראשונה בקריירה. גת מגידו שהצטרפה לאחרונה יכולה לעבות את הרוטציה, והישראליות של אשדוד חייבות לתרום קצת יותר בהמשך העונה כי את הבמה יש להן.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06המתכון להצלחהחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



© כל הזכויות שמורות
cker();