הרכש החדש - צ'סיטי מלווין


רמת השרון המתחדשת
ליאור קלינגר ,06/08/2004

רמת השרון, כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות, תפתח גם את עונת 04/05 עם מראה כמעט חדש לגמרי. לאחרונה, עם החתמתה של צ'סיטי מלווין, השלימו נציגותינו היחידות באירופה סגל מרשים ביותר לקראת העונה הקרובה.



המהלך הראשון של אורנה אוסטפלד ושות' היה להיפרד מאלומה גורן, שהייתה הסמל של הקבוצה בשש השנים האחרונות, ולהביא במקומה את ליין סלווין מהפועל חיפה/מוצקין. סלווין הייתה ללא ספק גניבת השנה של העונה הקודמת, הרכזת היהודייה הובילה את חיפה/מוצקין לחצי גמר הפלייאוף ולגמר הגביע הבלתי נשכח. היא דורגה שלישית באסיסטים בליגה עם 4.3 אס' למשחק, וקלעה גם 13.7 נק' למשחק ב-59% מהשתיים.

על החתמתה של סלווין אמרה אוסטפלד ל"ספסל" בראיון: "החלטנו לשנות את פני הקבוצה, ולתת את המפתחות לשחקניות צעירות. לייני הוכיחה בעונה שעברה שהיא שחקנית שאפשר לסמוך עליה, גם במשחקים נגדנו וגם נגד קבוצות אחרות. היא ווינרית, ושחקנית מלאת מרץ. זה בעצם השינוי המרכזי שעשינו לקראת העונה".

יחד עם סלווין בחמישייה תפתח רמת השרון עם ארבע זרות, שלוש מהן לא מוכרות עדיין במחוזותינו. השם הגדול הוא כמובן צ'סיטי מלווין, הזכורה משתי עונות נפלאות בכרמיאל. מלווין לקחה את כרמיאל לסדרת הגמר פעמיים, אך הפסידה לרמלה בעונת 2000 ולרמה"ש ב-2001.

מלווין חוזרת לארץ לאחר שנתיים בגדיניה פולין, כאשר בעונה שעברה הפסידה בגמר היורוליג לוואלנסין, צרפת. המספרים שלה ביורוליג היו 14.8 נק' ו-7.1 ריב' למשחק ב-19 משחקים. בקיץ מלווין נמצאת כרגיל ב-וו.נ.ב.א העונה היא הצטרפה לוושינגטון מיסטיקס, שנמצאות במקום השישי במזרח. הדקות שלה ירדו לעומת חמשת עונותיה הקודמות בקליבלנד, והיא מסתפקת ב7.6 נק' ו-5.2 ריב' ב-22.4 דקות למשחק, לרוב מהספסל כמחליפה של נאקיה סאנפורד, ששיחקה במוצקין בעונה שעברה.

בקו הקדמי מצטרפות למלווין שתי שחקניות אירופאיות, פטרה אוהיי וג'ואנה סופריס. אוהיי, 193 ס"מ, היא שחקנית צעירה בת 23 מנבחרת הונגריה. אוהיי שיחקה ארבע שנים במכללת דרום קרוליינה, והובילה את קונפרנס ה-SEC המצוין עם 9.3 ריב' למשחק בעונתה האחרונה, יחד עם 11.9 נק' למשחק. היא הייתה הבחירה ה-16 בדראפט 2003, ושיחקה בדטרויט בעונת האליפות בשנה שעברה. הקיץ אוהיי פתחה את העונה עם המיסטיקס, ונחתכה בסוף יוני.

הבוסמנית השניה היא ג'ואנה סופריס, שחקנית נבחרת פולין שבילתה את חמשת העונות האחרונות בגדיניה. סופריס בת ה-32 המתנשאת לגובה 190 ס"מ, שיחקה 12.2 דקות למשחק ביורוליג בעונה שעברה ודייקה ב-30% מעבר לקשת. אם גם אתם לא הבנתם מדוע רמה"ש צריכה שלוש גבוהות זרות בנוסף לאורנית שוורץ, אז להלן ההסבר: "הפולנייה אמנם גבוהה, אבל היא גארדית", אמרה אוסטפלד. "היא שלוש בגובה מטר תשעים, שיכולה לשחק גם ארבע. היא קלעית שלשות טובה, שתוכל גם לפתוח לנו את המשחק מבחוץ וגם לנצל את הגובה שלה בפנים", הוסיפה. "יכול להיות לנו יתרון נגד קבוצות אחרות, יש לנו מגוון אופציות בהגנה ובהתקפה".

האמריקאית השניה של רמה"ש היא קאנדס פיוטרל, גארדית יחסית לא ידועה בת 22, 178 ס"מ גובהה. "החלטנו להצעיר את הסגל סביב שחקנית אחת או שתיים מנוסות שיכולות להוביל", אמרה אוסטפלד. פיוטרל נבחרה בסיבוב השלישי של הדראפט השנה, בחירה 29 סה"כ ע"י הקונטיקט סאן. היא הספיקה לשחק ב-17 משחקים לפני ששברה את כף היד ב-17 ביולי. בקונטיקט מצפים לראות אותה חזרה על המגרש לאחר הפגרה האולימפית של ה-וו.נ.ב.א, בספטמבר. לפני הפציעה קיבלה פיוטרל 8.1 דקות למשחק בממוצע, וקלעה 2.1 נק' למשחק בממוצע ב-41% מהשלוש.

פיוטרל היא בוגרת מכללת דוקאיין, שנבחרה בעונתה האחרונה לשחקנית השנה של הקונפרנס. היא הובילה את האטלנטיק 10 בנקודות למשחק עם 21.4 נק' למשחק באחוזים מצוינים והוסיפה 7 ריב' למשחק. פיוטרל שיתפה פעולה במשך ארבע שנותיה במכללה עם שירי שרון, שחתמה גם היא ברמה"ש והשפיעה קצת על ההחלטה להביא את פיוטרל. "שירי שרון סיפרה לנו עליה אבל זה לא מה שקבע. ראינו קלטות שלה והתרשמנו. זה גם חשוב שיהיה קשר בין השחקניות, אי אפשר להביא תשע שחקניות שלא מכירות אחת את השניה בכלל. אין ספק שהיא סימן שאלה, אבל הייתה גם מחשבה על התקציב.שחקניות טובות כמו ויקי ג'ונסון למשל לא ברמה שלנו, והרבה גם מתפנות רק בדצמבר, אז צריך להמר".

פרט לחמישייה, לרמת השרון יש גם ספסל מצוין. אורנית שוורץ הגיעה מרמת חן, והרכזת שירי שרון חוזרת לארץ לאחר 4 שנים במכללה, כמוסרת האסיסטים הכי טובה בתולדות דוקאיין. בעונתה האחרונה בקולג', שרון קלעה 8.8 נק' למשחק באחוזים טובים ומסרה 5.5 אסיסטים למשחק. שוורץ שיחקה מעל לשלושים דקות למשחק ברמת חן, אליה הצטרפה באמצע העונה, קלעה כ-10 נק' למשחק ודייקה בקרוב ל-40% מהשלוש.

בינתיים בשאר הליגה, רק מכבי רמת חן השלימה את מכסת הזרות. "יהיה מאד מעניין נגדם מתחת לסלים", אמרה אוסטפלד. "יש להם את פלנט פירסון ואיינה ווקר שהוכיחו את עצמן בעונה שעברה, אבל לנו יש לפחות שחקנית אחת מצוינת – מלווין – ועוד גבוהה רוקית, אוהיי, כמו ש-ווקר הייתה בעונה שעברה. פטרה אמנם ממש לא אתלטית כמו ווקר אבל מאד חזקה".

פרט לליגה שלנו, יש לרמה"ש גם את אירופה על הכוונת. עד איפה רמה"ש יכולה להגיע? את זה עוד קשה לדעת. "אני לא יודעת עד כמה רחוק אנחנו יכולות להגיע, אבל אנחנו רוצות להגיע לפיינל פור. בנינו קבוצה טובה אבל יש פה ושם סימני שאלה, ואני לא יודעת איך הקבוצות האחרות נערכות. ברור לי אבל שדינמו מוסקבה התחזקו מאד. ההתחזקות של הכדורסל הנשים הרוסי מקבילה לגברים. מה שקבוצות מציעות שם זה לא יאמן, ברמות שלנו ואפילו מול קבוצות מאיטליה. אם נפגוש אותן מוקדם אז אנחנו בבעיה. צריך גם מזל בדברים האלה".








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06המתכון להצלחההזווית הישראליתחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06העתיד כבר כאןנמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשירים



© כל הזכויות שמורות
cker();