נוסל, דורי, צעירי


העתיד כבר כאן
ליאור קלינגר ,06/08/2005

שירן צעירי, מירב דורי וחן נוסל כבר טעמו הצלחה הקיץ עם נבחרת העתודה שזכתה במקום הראשון באליפות אירופה דרג ב'. עכשיו, הצעירות של הנבחרת הבוגרת ינסו לעזור לישראל לגנוב את הכרטיס האחרון לאליפות אירופה בטורקיה. רגע לפני שהן יוצאות לדרך, 'ספסל' תפס את העתיד של הכדורסל הישראלי לשיחה.

קשה לומר שנבחרות ישראל סיפקו לנו יותר מידי רגעי נחת בשנים האחרונות, ולכן ההישג המדהים של נבחרת העתודה עד גיל 20, ויותר מזה הדרך בה הן עשו את זה, הוא כל כך מיוחד. נבחרת העתודה של מאיר אליהו יצאה לאליפות בליטא כמעט בלי רעש תקשורתי, בלי הצהרות, אבל עם מטרה אחת – להעפיל לדרג א'. כל מי שנכח בטורניר בליטא יצא משם עם מסקנה אחת, העתיד של ישראל נראה ורוד. "נבחרות אחרות אמרו כשהם באו לראות אותנו, הם ראו אותנו כל הזמן עם חיוך על הפנים, וראו אותנו כל הזמן מגובשות. אמרו שזה דבר מדהים, שאנחנו מגובשות על המגרש. לא רבנו כמו נבחרות אחרות שהיו בעבר, היינו כולן ביחד" סיפרה שירן צעירי. "נבחרת אירלנד קנו את הקלטות של כל המשחקים שלנו כדי להראות לנבחרת שלהם מה זה הגנה, כי זה היה מדהים מה שעשינו שם" הוסיפה צעירי, וחן נוסל המשיכה "לא רק ההגנה, הביחד", "המשחק הקבוצתי, הכל" סיכמה מירב דורי.

קל מאד לגרום לבנות לדבר על האליפות. "היה מעולה, היה ממש מעולה, במיוחד היה כיף שניצחנו את כל המשחקים ושהגענו מבחינתנו לשיא היכולת" אמרה נוסל. "מבחינה חברתית אנחנו מאד מגובשות, וזה בא לידי ביטוי במגרש," הוסיפה דורי. "כשצריך לגשר על פערים ברמות של הקבוצות ומשחקים ביחד זה כל ההבדל, כשמשחקים אחת בשביל השנייה, ונותנים את הגוף ונלחמים בהגנה. ההגנה שלנו הייתה מדהימה, כל אחת פשוט עלתה ונלחמה ונתנה כמה שהיא יכולה."

נבחרת העתודה ניצחה את כל ששת המשחקים שלה, כולל ניצחון 60-56 על ליטא המארחת, ניצחון 72-66 על שבדיה שהבטיח את העלייה לדרג א', ובמשחק האחרון על המקום הראשון שהיה למעשה חסר חשיבות, ישראל הנחילה הפסד ראשון לבולגריות אשר גם הבטיחו את עלייתן, 78-71.

הגעתן עם ציפיות לקחת מקום ראשון? "כן, אני לפחות כן" השיבה דורי. "כולנו," קבעה צעירי. "ידענו שאנחנו נעלה, לא ידענו שזה יהיה כל כך... אי אפשר להגיד קל כי זה לא היה קל אבל לא ידענו שנסיים את זה בשלמות כזאת של מקום ראשון" הסבירה דורי ונוסל המשיכה: "אני ידעתי שנעלה, ידעתי, כאילו ממש רציתי והאמנתי שאנחנו יכולות לסיים מקום ראשון אבל לא האמנתי שזה יהיה בלי הפסדים". צעירי לא ממש התרשמה מהדיפלומטיות של החברות שלה. "די, כולן האמינו, באמת. כולן האמינו ואם לא היינו מאמינות גם לא היינו מסיימות מקום ראשון."

מירב דורי הייתה הקלעית השנייה בטיבה בנבחרת אחרי שי דורון, עם 13.5 נק' למשחק ב-44.9% מהשדה. ב-31.7 דקות למשחק דורי גם הוסיפה 2.7 חטיפות למשחק, שנייה בטיבה בנבחרת אחרי דורון. חן נוסל הייתה השחקנית השלישית בנבחרת שסיימה עם ממוצע נקודות דו ספרתי, 11.8 נק' למשחק (47.8% ל-2, 30% ל-3, 90% מהקו) ב24 דקות למשחק. שירן צעירי עלתה בחמישייה בשני משחקים, שיחקה 18.8 דקות בממוצע ותרמה 3.5 נק' (54.5% ל-2), 3.3 ריב' ו1.3 אס' (שנייה בטיבה בנבחרת אחרי דורון) למשחק.

הסטטיסטיקה היא בערך הדבר האחרון שמעניין את השחקניות. "העניין הוא שפשוט רק רצינו לנצח, ורק רצינו להצליח, ורק רצינו..." "לעלות", השלימה צעירי את נוסל. "כל משחק חשבנו בראש רק ניצחון, מנצחים את המשחק הזה ולא משנה מה," סיפרה דורי ורשות הדיבור חזרה לנוסל: "המלחמה הייתה אדירה, משחקים נגד שחקניות של שני מטר, אבל איכשהו את לוקחת להן את הכדור למטה או מרביצה להן או..." "עושים הכל, עושים הכל כדי לנצח" סיכמה דורי.

איך זה להיות עכשיו בנבחרת הבוגרת? "זה סבבה, זה שונה" אמרה נוסל, "מאד שונה" הדגישה צעירי. "פתאום את לא המובילה, פתאום את לא המנהיגה, פתאום את קצת יותר שקטה ואת גם לא בדיוק את," הסבירה נוסל. "אבל אנחנו לומדות מהן הרבה ושמחות להיות חלק מהן, ומקוות לעזור בכל מה שאנחנו יכולות." ככל שהשיחה זורמת מהעתודה, לנבחרת הבוגרת ולליגת העל, התגובות הופכות ליותר מחושבות, וקצת יותר רציניות.

אתן חושבות שההצלחה עם נבחרת העתודה תעזור לכן בבוגרות? סגנון המשחק סה"כ הוא דומה. "אני חושבת שזה יכול לעזור, אבל השאלה היא..." נוסל לא ממש צריכה להשלים את המשחק כדי שנבין את הכוונה. "זה ניסיון לדעתי, בגלל שניצחנו שם את המשחקים כל פעם ברבע האחרון, בדקות האחרונות, משחקים שהיו לכאן או לכאן" ענתה דורי מזווית שונה. "להן יש יותר ניסיון מאיתנו" הזכירה צעירי. "לא דיברתי עליהן," המשיכה דורי, "אני מדברת עלינו אישית. קיבלנו ניסיון לעמוד במצבי לחץ, ולנצח משחקים קשים. אני לא מדברת בניגוד לשחקניות שכאן, אני מדברת ביחס אלינו, אישית."

מה הצפיות שלכן מהעונה הקרובה בליגת העל? שתיקה. חוזרים למציאות, הראש כבר לא בליטא. הרי אחרי ההצלחה עם נבחרת העתודה, כולם רוצים לראות אתכן משחקות. "אבל זה קצת קשה," אמרה לבסוף צעירי, "זה קצת קשה להראות את היכולת שלנו, עם ארבע זרות."

צעירי תשחק בעונה הקרובה בבנות רעננה הרצליה, אחרי עונה די מוצלחת ברמת חן כמחליפה של לימור מזרחי. הרכזת הראשונה של בנות רעננה הרצליה היא קיי.בי שארפ, האמריקאית ששיחקה עשרה משחקים במדי הפועל תל אביב בסוף העונה שעברה. "בשבילי זה חזרה הביתה, גדלתי ברעננה הרצליה, רעננה זה הבית. אני רוצה לנסות להשתלב, לנסות להוביל, להיות חלק מקבוצה שרצה גבוה כמה שיותר, לאליפות וכל זה. כמו שהיה ברמת חן, להתקדם, ללמוד כמה שיותר."

נוסל, תגלית העונה של 'ספסל' ושל מאמני ליגת העל בעונה שחלפה, ממשיכה לעונה נוספת במכבי רמת חן. "אני אוהבת את רמת חן, זה מעין בית בשבילי עכשיו. מאד נהניתי שנה שעברה ואני חושבת שקיבלתי את הבמה שהגיעה לי לקבל ושאלי נתן לי. אני מאד רוצה להמשיך עוד שנה כי נהניתי והם היו אחלה איתי. אני רוצה להצליח עם הקבוצה הזאת ולקחת אליפות."

דורי, לאחר עונה אחת בבני יהודה שם קיבלה 16.6 דקות וקלעה 5.5 נקודות למשחק, עוברת לצד השני של תל אביב, להפועל. "רציתי קבוצה בשש הראשונות, קבוצה חזקה שיש לה מטרות גבוהות, שלא מכוונת רק להישאר בליגה. מה שאני הבנתי בהתחלה מבני יהודה זה שהם לא, שהם הולכים להילחם על מקום בליגה, על הירידה. עכשיו אני לא יודעת מה קורה שם, דברים השתנו, את יודעת הכל משתנה וברגע האחרון מביאים עוד שחקנית ופתאום מגייסים עוד כסף. עשיתי את ההחלטה שלי ואני מקווה שבסוף היא תתברר כהחלטה הנכונה."

איפה אתן רואות את עצמן בעוד 4-5 שנים? "בתקווה, להוביל קבוצה. לא קבוצת תחתית. לפתוח, ולהוביל קבוצה, בשש הראשונות" אמרה צעירי. "לשחק באירופה," אמרה נוסל. "אירופה, חלום" הסכימה צעירי. לשחק באירופה או עם קבוצה ישראלית באירופה? "באירופה" ענתה צעירי, "אני חושבת גם וגם" הוסיפה דורי. "אני די פטריוטית, אני אוהבת את הארץ אבל תמיד אני שואפת להגיע הכי רחוק שאני יכולה ואם זו תהיה קבוצה מהמובילות באירופה ואני אהיה מספיק טובה ותהיה לי הזדמנות, אז באירופה" סיכמה נוסל.

בכל מקרה העונה הן עוד בארץ וכבר ביום רביעי, העשירי לחודש, אפשר כדאי וחובה לבוא לראות אותן במדי נבחרת ישראל נאבקות על העלייה לאליפות אירופה. זמן הצעירות מתחיל עכשיו, אל תגידו שלא ידעתם.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יש אלופה"את הגשמת לנו את החלום"קרב אלופותומי דואג לשחקניות?האם יש קריטריונים למינוי מאמני נבחרת? נשות השנה האמיתיות"העמק הוא חלום"ככה לא מגדלים שחקניותשלוש בסירה אחתשחקנית מכוכב אחר1 - 1 או 3 - 0?ליגת הנשים: עונה אחת, עשרה סיפוריםקונגו, ישראל, וזו שבניהןפקטור או לא פקטור?ליגת העל לנשים - פריוויו 06/07אפקט דומינושגעון מרילנדפרסי העונה של 'ספסל' 05/06המתכון להצלחההזווית הישראליתחוזרים ללימודיםליגת העל לנשים - פריוויו 05/06נמאס להאלופה מסוג אחרבעקבות הגביע הקדוש - יומן מסעפרסי העונה של 'ספסל' בליגת העל לנשיםהחיים ברמלהיומן מסע - איסטנבולמניו יורק לישראלדברי המלכהצרות של עשיריםרמת השרון המתחדשת



© כל הזכויות שמורות
cker();