אשכנזי. עוזב אחרי שלוש שנים



הצבעת אי-אימון
נדב כהן ,17/05/2010

אבי אשכנזי שילם אתמול את המחיר על הכישלון של מכבי חיפה בפלייאוף ונפרד מהקבוצה אחרי שלוש שנים. אבל האם באמת המאמן אחראי להפסד מול נתניה, כאשר ידוע לכולם שלא מעט עניינים מקצועיים נכפו עליו ע"י הבעלים ג'ף רוזן?

היה מוזר לשמוע את אבי אשכנזי מדבר לאורך כל הסדרה מול נתניה על חוסר האנרגיות הפיזיות של שחקניו ועל הקשיים שלו ברוטציה. מכבי חיפה הייתה אמורה להיות קבוצה עמוקה, בטח ביחס ליריבה שלה בפלייאוף, והתלות שהתגלתה בעידו קוז'יקרו הפצוע מעוררת תהיות לגבי הבנייה הראשונית של הסגל. אלא שהשאלה המרכזית היא מי בנה בכלל את הסגל?

אתמול התבשרנו שאבי אשכנזי נפלט, כצפוי, מהמערכת המקצועית של מכבי חיפה. האם הוא משלם את מחיר ההתערבות הבלתי פוסקת של רוזן בעניינים המקצועיים בחיפה? לפחות ביחס לדוגמא של הגבוהים, הדברים הלכו נגד רצונו של המאמן. החל מההנחתה של הילד ג'רמי טיילר שיתמודד על תואר "פלופ כל הזמנים בליגה" ועד ההנחתה של ממאדו אנג'איי, שחקן מזדקן שע"פ השמועות הוזעק לחיפה מהפרישה.

יש שיאמרו שכשהקבוצה הצליחה בעונה שעברה עם הכוכבים פרקינס וג'פרסון, גם זה קרה בזכות רוזן שהביא אותם. ייתכן. מה שבטוח זה שמכבי חיפה מסתמנת כקבוצה שבה המאמן הוא בסך הכל סוג של פקיד שבא להעביר אימון ולהחליף שחקנים על המגרש, אבל את הדברים החשובים באמת מכתיבים לו מלמעלה.

החזון של רוזן מדבר על משחק ביורוליג מול 5,000 צופים ברוממה המשופץ. זה חזון נאה, אבל כדי שהוא יתקיים צריך בסיס חזק יותר ממשחקי ראווה בארה"ב או שידורים ישירים באנגלית בפרשנותו של שימי ריגר. זה נחמד לפנטז על אלפי אנשים מגיעים לראות משחק אירופאי, אבל הדרך ליורוליג עוד ארוכה (וביול"ב לא ממש מחבבים את ההחלטה של חיפה לוותר על השתתפות ביורוקאפ העונה) ובינתיים בסדרת הפלייאוף מול ברק נתניה אולם רוממה לא היה קרוב להתמלא, גם במשחק השלישי כשהקבוצה שיחקה על החזרת יתרון הביתיות.

בכלל, אפשר לחלק את האוהדים של חיפה ל"אוהדי כדורסל" ו"אוהדי כדורגל". הראשונים עשו בדרך כלל את הרעש המקובל בקונצרטים של הפילהרמונית, האחרים קיללו את אשכנזי ואת השחקנים בזמן פיגור ושרקו בוז לשחקנים אחרי החטאות. האם לקהל הזה מפללים בחיפה? בנוסף, הקבוצה הכי גדולה באיזור הצפון בנויה כולה על שחקני רכש, כששחקני הבית נשלחו "להתבשל" בליגה השנייה בקבוצת הבת מקריית טבעון.

בנתניה, הקבוצה שהדיחה את חיפה מהפלייאוף, שיחקו ארבעה שחקני בית שגם אם הם ממש לא בקליבר של השחקנים הישראלים של חיפה, אי אפשר היה לטעות במחויבות שלהם לקבוצה ולניצחון. מספיק להסתכל על ההתכתבות של ליאור חכמון עם אוהדי נתניה על קירות הפייסבוק כדי להבין את ההבדל במחויבות.

מכבי חיפה טורחת לפרסם את עצמה בחו"ל - ביהירות די בולטת שלא בדיוק ברור על מה היא מסתמכת - כ"קבוצה החמה ביותר בכדורסל הישראלי", מה שמלמד על היומרות הגדולות של אנשי הקבוצה שלא תמיד תואמות את המציאות בשטח. עם כל הכבוד לגימיקים ולרעש הגדול, חיפה מצאה את עצמה העונה מחוץ להתמודדות רצינית על תואר והעונה הבאה לא בהכרח תהיה טובה יותר.

גורמים בקבוצה מספרים שרוזן רוצה להיות מעורב עוד יותר בבניית הקבוצה - מה שכנראה ישאיר את המאמן הבא עם מינימום של מעורבות בקביעת הסגל - והקבוצה עוברת לשחק בנשר לרגל השיפוצים ברוממה, כך שהמצב ביציעים לא צפוי להשתפר. אז מקורבי רוזן מספרים שהוא נמצא כאן לטווח הארוך, אבל את זה גם שמענו ממשקיעים אחרים שבאו בגדול והלכו בקטן. מכבי חיפה שמה את כל הביצים בסל של רוזן כי אין לה ברירה אחרת, נקווה שהסל הזה יהיה גם יציב ולא רק מעוצב.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
שובה של הקלישאה הלאומיתרגרסיה בתחרותיותשלשה לפוריםמודעות עצמית זה לא מספיקחם במלחה במוצ"שאקטיביזם שיפוטיסומכים על הניסיםמעבר אחד, שלוש שאלותג'נינגס הוא לאעברו את סימסטר א'מכבי "אנדרסון" ת"אמשחק של הפכיםלהתראות מוישל'העשינו הפוך, קיבלנו נס. ועכשיו לקצפתהתקווה האפריקאית בבייג'יןלהחזיק מעמד עוד יומייםטובה תחת טובה



© כל הזכויות שמורות
cker();