אקטיביזם שיפוטי
נדב כהן ,06/01/2010

נדב כהן לא התכוון, אבל יצא שהוא היה בדיוק במרכז העניינים אמש. בין השמועות שהחלו לזרום על מעצרו של בכר, ליו"ר האיגוד שנכח ברמלה וכמובן לסיפור המוזר בין סלווין ורומנו.

נסעתי אתמול לרמלה לראות כדורסל. השילוב בין הפגרה בליגת העל לגברים, הדחיפה התקשורתית הנאה ועצם היריבות בין רמלה לרמה"ש גרם לי לנסוע למשחק הנשים הראשון שראיתי בלייב, כדי להתחיל להכיר קצת יותר טוב ליגה שאומרים שיש בה תחרות, לא עניין של מה בכך במחוזותינו.

אלא שבסוף הרבע הראשון כבר היה קשה להתרכז במה שקורה על המגרש. הידיעות על מעצרו של סמי בכר (שאמור היה לשפוט במשחק, כך מסתבר) החלו לזרום, יו"ר ודובר איגוד הכדורסל ששהו באולם הרמלאי החלו לצאת ולבוא באי נחת, ואותן מחשבות מתסכלות עברו בראש - מחשבות על ענף ששקוע בפרשיה מביכה מאין כמותה, אך לא משתמש בכלים רציניים כדי לטפל בה. השמות של המאמנים, השחקנים והשופטים החשודים במעורבות בבנק הפיראטי של מוני פנאן החלו לעלות שוב ביציעים, והפוקוס עבר שלא בצדק מהמשחק הטוב על הפרקט ללכלוך שמלווה את כדורסל הגברים.

השופטים המשיכו להעסיק אותנו גם בסיום המשחק, עם הרחקתה של לייני סלווין ע"י השופט דודי רומנו. אורנה אוסטפלד רצה בסערה גדולה למזכירות והטיחה האשמה קשה ברומנו, ובראיונות לתקשורת אמרה בפירוש שרומנו מתנכל לסלווין בגלל עניין אישי ביניהם שנמשך כבר שנים. לא הפסדנו בגלל זה, אמרה אוסטפלד (וצדקה, רמלה שיחקה מצוין בראשות הרכזת הצרפתייה החדשה לוסון-וייד והוכיחה אופי וקור רוח בדקות שבהן רמה"ש ניסתה להתקרב), אבל אי אפשר להמשיך כשהשופטים מזלזלים בכדורסל הנשים.

הרגע הגרוטסקי של הקשר בין הענף לשופטיו קרה כשאוסטפלד התרעמה על כך שהיו רק שני שופטים במשחק ולא שלושה כמתוכנן. היא לא ידעה מדוע נבצר מסמי בכר להגיע, ושהטענות שלה לעבר השופט רומנו משניות ביחס לסיפור הגדול של הערב.

איגוד השופטים מסרב לאפשר לשופטים לדבר, גישה שאולי מסייעת לטעמים משפטיים כאלה ואחרים אבל פוגעת בתדמית השופטים ובתדמיתו של האיגוד. השמועות על השופטים - מהשקעות אצל פנאן, דרך קשרים פרטיים עם שחקנים ושחקניות ועד הימורים על משחקים - עושות להן כנפיים, אבל השופטים מנועים מלהגיב ולהגן על עצמם.

לא בטוח שזה הוגן כלפיהם, ולא בטוח שזה משרת את מטרת איגוד השופטים, שהולך ומצטייר כארגון שיש לו מה להסתיר מהציבור. נקודה למחשבה עבור העומדים בראש האיגוד ועבור מי שחשובה לו תדמיתו ההוגנת של הכדורסל הישראלי, או לפחות מה שנשאר ממנה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הצבעת אי-אימוןשובה של הקלישאה הלאומיתרגרסיה בתחרותיותשלשה לפוריםמודעות עצמית זה לא מספיקחם במלחה במוצ"שסומכים על הניסיםמעבר אחד, שלוש שאלותג'נינגס הוא לאעברו את סימסטר א'מכבי "אנדרסון" ת"אמשחק של הפכיםלהתראות מוישל'העשינו הפוך, קיבלנו נס. ועכשיו לקצפתהתקווה האפריקאית בבייג'יןלהחזיק מעמד עוד יומייםטובה תחת טובה



© כל הזכויות שמורות
cker();