מעבר אחד, שלוש שאלות
נדב כהן ,06/12/2009

נדב כהן תוהה על קנקנו של גל מקל המתקאמבק לגליל: האם קבוצתו החדשה לא מעמידה את התחרות בספק? למה שחקנים צעירים לא מבינים את המשמעות של חוזה במכבי? ואיפה ישתלב רכז הנבחרת בין פארגו, סוואן וגוני?

"הילד חזר הביתה", "הפרח יגדל בחממה", "מרקו מצא את אמא". איזו קלישאה עוד לא שמענו בקשר לחזרתו של גל מקל לגלבוע/גליל? אלא שהחזרה הרומנטית והמרגשת היא לא רק כר פורה להשתפכויות הנפש, היא גם מעלה כמה שאלות מהותיות שנוגעות לכדורסל הישראלי בכלל ולשחקן בפרט. הנה כמה מהן:

1. האם קבוצות עדיין רוצות להיות "חייבות" למכבי ת"א ולהעמיד בספק את התחרות?
גל מקל אמנם קיבל את השחרור שלו ממכבי ת"א, אבל זה לא היה גט כריתות. בניגוד לגירושין סטנדרטיים, השחרור לא היה לכל קבוצה ומקל יחזור בסיום העונה למכבי ת"א. כן, בעוד כולם מתלוננים על השליטה התמנונית של מכבי ת"א בכדורסל, קבוצות עדיין מוכנות להיות "חייבות" למועדון הצהוב ולקחת ממנו שחקנים שלא מוצאים בו את מקומם. אם וכאשר תגיע גליל/גלבוע למשחק על כל הקופה נגד מכבי ת"א, שוב יתחילו הרינונים, השמועות ואולי גם המעשים בפועל.

היושרה האישית של מקל תועמד בספק, השם של ראדיסב צ'ורציץ' יעלה לאוויר ומסביב לכל העסק יהיה ריח של קומבינה. לא חבל? בואו נתקדם, כמו שמאמנים אוהבים להגיד. גליל/גלבוע היא קבוצה איכותית בפני עצמה, והיא לא צריכה להיות פח הזבל של מכבי ת"א. קצת כבוד עצמי, מראית עין ותדמית של מועדון לפעמים חשובים יותר מעוד נקודות ואסיסטים.

2. מתי ישראלים צעירים יבינו את המשמעות של חוזה במכבי ת"א?
בימים שקדמו לשחרורו של מקל ממכבי ת"א, שמענו תלונות וטענות של השחקן, של אביו, של הסוכן שלו. "הוא לא מקבל מספיק דקות", התאוננו בכלי התקשורת. דמעות של תנין, במידה מסוימת. מקל הוא עוד שחקן בסגל רחב במיוחד של קבוצת יורוליג בכירה למדי, ומעטים ציפו לו דקות משמעותיות בסגל הקבוצה. מקל ידע את המצב, וחתם בכל זאת על חוזה ארוך טווח. למה? במידה רבה בגלל האמור בתשובה הקודמת. השחקן וסוכנו ידעו היטב שאם מכבי ת"א הגדולה לא תמצא במקל תועלת מקצועית, היא תעביר אותו לקבוצה אחרת בליגה עד ש"יבשיל".

ככה זה עובד בליגה הישראלית, אז למה לא. הגיע הזמן ששחקן יבין שחתימה על חוזה במכבי ת"א עלולה להפוך אותו לקונוס, ולעשות את הבחירה האמיתית של דקות משחק על פני כסף וכבוד. מקל מנסה לאחוז את החבל בשני קצותיו, וההתנהלות של הכדורסל הישראלי מאפשרת לו לעשות זאת. כשהכישרון הבא שיצמח כאן יעשה כמעשה מקל ואחרים לפניו, מה לנו כי נלין. הם עושים מה שטוב להם. ומה שטוב לכדורסל הישראלי? נו, שוין. מכבי זה הכדורסל הישראלי, לא?

3. ומה עם הרוטציה המקצועית?
מקל מגיע לקבוצה שלאו דווקא צריכה עוד גארד. גליל/גלבוע מחזיקה שני גארדים זרים ברמה גבוהה, כולל הגארד הטוב בליגה נכון לעכשיו-ג'רמי פארגו. גוני יזרעאלי הוא רכז מחליף מצוין, יבזורי וגורדון (שהפך לקונוס במשחק נגד בני השרון) קלעים בעלי מוניטין. הסגל הזה הביא את גליל/גלבוע לפתיחת עונה מצוינת, כשהחיסרון הבולט של הקבוצה הוא בעמדת הסנטר. גל מקל לא משחק בחינם, וייתכן שהחוזה שלו מוריד את רמת השחקן הגבוה שהגליל באמת צריכה להביא (אם כי דוד רענן כץ נמצא בסביבה ומזרים כסף כשצריך).

במשחק הראשון של מקל במדי הגליל, אתמול בהרצליה, הוא היה סביר ותו לא והקבוצה הפסידה בעיקר בשל החולשה הגדולה בצבע. קטש ממשיך לטעון ששחקן גבוה איכותי יגיע, ושכשיש הזדמנות להתחזק בשחקן ברמה של מקל-הולכים על זה. אולי הוא צודק, אבל כדאי שיזכור שמקל מגיע אליו על תקן סטאז'ר יותר מאשר מומחה, ואת הפירות אמורה לקצור בסופו של דבר קבוצה אחרת.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הצבעת אי-אימוןשובה של הקלישאה הלאומיתרגרסיה בתחרותיותשלשה לפוריםמודעות עצמית זה לא מספיקחם במלחה במוצ"שאקטיביזם שיפוטיסומכים על הניסיםג'נינגס הוא לאעברו את סימסטר א'מכבי "אנדרסון" ת"אמשחק של הפכיםלהתראות מוישל'העשינו הפוך, קיבלנו נס. ועכשיו לקצפתהתקווה האפריקאית בבייג'יןלהחזיק מעמד עוד יומייםטובה תחת טובה



© כל הזכויות שמורות
cker();