רגרסיה בתחרותיות
נדב כהן ,23/03/2010

נדב כהן מסכם את המחזור ה-18 בליגת העל, בו שוב הצטערה מכבי ת"א שהיא נאלצת לשחק בליגה במקום לקיים אימון אינטנסיבי יותר. וגם: על ההבדל בין נתניה לגלבוע/גליל והערה על כנס השופטים.

1. זה אולי לא הכי מנומס מצידו וגם לא ממש מתכנס תחת כללי הפוליטיקלי קורקט, אבל תאמינו לפיני גרשון כשהוא מדבר כבר משחק בית שני ברציפות על אימונים פנימיים אינטנסיביים ואיכותיים יותר ממשחקי הליגה.

וזה לא שהמשחקים האחרונים בנוקיה היו נגד נמושות: גלבוע/גליל מהצמרת ראתה את עצמה מועמדת לאליפות לפחות בשלבים המוקדמים של העונה, וחולון מחודשת הסגל ניצחה את ירושלים ואת חיפה. אלא ש-2009/10 היא אחת מהעונות האלה שבהן מכבי מנצחת משחקי בית בהפרש ממוצע של מעל 20 נקודות, ומשקיפה על הליגה מלמעלה תוך כדי פיהוק.

חשבנו שהליגה מתקדמת לכיוון תחרותי? אז חשבנו. התחרותיות ברגרסיה, חוזרת לימים שבהם קבוצות מורידות את הראש בהגיען לנוקיה ומחכות שיעבור זעם. האליפות של חולון היתה שינוי קוסמטי נחמד שלא שינה בהרבה את המהות של המועדון, שהגיע במוצ"ש כדי להעביר ערב חסר סיכוי במגרש של הגדולים באמת.

זה אותו מיקי דורסמן שעומד על הקווים, אבל גם הוא לא סומך על ניסים. הרבה רעיונות יש לדורסמן, כולל סגירת הליגה והקפאת הירידות, אבל השאלה היא מי יקשיב ואיך יישמו. דורסמן מבין עסקים ומבין כדורסל, וכמוהו גם קליין, רקנאטי, רוזן, אוחיון, בלנקיטני ואחרים. בסוף העונה הזאת, גם אם האליפות תיגנב במשחק אחד בפיינל פור, דעתם של האנשים האלה ושל אנשי המקצוע חסרי הפניות (ארז אדלשטיין?) חייבת להישמע ולהילקח בחשבון, עם שיניים ועם ביצים.

מודלים כלכליים חדשים, ליגה סגורה, תגמולים על השתתפות באירופה, טיפול רציני בבעיית האולמות, הקלות מס על בוסמנים, ביטול החוק הרוסי- יו ניים איט. תעשו את מה שצריך כדי שמפגש בין מכבי ת"א לחולון יהיה משחק ספורטיבי ותחרותי, לא טיול מצ'עמם של ערב כדי להוריד את האוכל של שבת.

2. המשחק בין ראשון לציון לבין ברק נתניה היה תמצית הקלישאות הספורטיביות על זאת שצריכה ורוצה יותר. לא ניתן להוכיח שום קשר בין ראשל"צ הנרפה של המחזור שעבר בהרצליה לזאת שנלחמה עם השיניים והציפורניים בבית מכבי, וגרמה לנתניה להיראות חסרת אונים.

יהוא אורלנד אמר בסוף המשחק את מה שכולם יודעים היטב: מקום שמיני שולח את ראשון ואת התקוות הגדולות שתלו בה לחוף הים, מה שמחייב את הקבוצה לפוקוס מקסימלי במלחמה שלה עם בני השרון על המקום השביעי. לשמחתו של אפי בירנבוים, לוח המשחקים שלו קל מזה של השרונים והכל תלוי בו. אפי צריך להגיד תודה להנהלה שלו שפתחה את הכיס וכיפרה על הטעויות שלו בבחירת השחקנים בתחילת העונה (טעויות שהוא בוחר לתאר משום מה כגזירות שמיים), ולפתוח את העונה של הקבוצה שלו מחדש. אם זה לא יקרה, אפשר לקרוא לילד בשמו: כישלון.

בגזרת נתניה, הקבוצה עברה תוך שני מחזורים ושני הפסדים ממאבק על המקום השני לסיטואציה שבה יתרון הביתיות בפלייאוף לא תלוי בה. כשמדובר על קבוצה שהפסידה רק פעמיים העונה בבית ושקופסת הגפרורים שבה היא מארחת משחקים מהווה פקטור מקצועי לכל דבר ועניין, איבוד ביתיות הוא קריטי.

נתניה לא החתימה גארד זר נוסף ועשויה לשלם את המחיר כבר במשחק הקרוב והמאוד חשוב מול גלבוע/גליל, שעשתה החלטה אסטרטגית מעניינת עם החתמתו של אריק דניאלס. בעיית הגבוהים של ג.ג. ידועה ולא נפתרה עם ההחתמה הזאת, אבל קטש הבין שהיריבות למדו שכדי לעצור את הקבוצה שלו מתמקדים ביצירתיות של ג'רמי פארגו, והחליט ללכת על שחקן שירחיב את מנעד הכישרון וירווח את האפשרויות ההתקפיות על חשבון טאוויל כזה או אחר בצבע. תוצאות חיוביות להפליא ומפתיעות במהירותן ראינו כבר במחזור הזה מול בני השרון, ואם ההחתמה של דניאלס תיתן לגלבוע את הטוויסט שיחזיר אותה להיות קבוצה שמחה ומהנה למראה עד סוף העונה-דיינו.

3. ביום שישי האחרון התקיים כנס שופטים מליגת העל, כנס מאוד-מאוד אקסקלוסיבי. כל כך אקסקלוסיבי, שאפילו ליו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל לא הרשו לנאום שם בטענה שלא היה לו חומר מקצועי להעביר, ושנושאי שיווק ויחסי ציבור של המנהלת הם לא מעניינם של השופטים.

אז אחרי שהורדנו את הכובע בפני המקצועיות חסרת הפניות של שופטי ליגת העל שלא מבטלים ולו רגעים ספורים מזמנם כדי לעסוק בסוגיה לא מקצועית נטו, נחשוב שוב ונגלה שלאור היחסים המתוחים של קבוצות מסוימות עם שופטים מסוימים ולאור זאת שנושא השיפוט הפך למהותי ומדובר העונה, גם בעקבות פרשת פנאן, יש מקום להשמיע את דבריו של האחראי לתפעול הליגה, אפילו אם הוא לא אחראי סטטוטורית על השופטים.

משום מה האיגוד בוחר ללכת פעם אחרי פעם בדרכים של אי הקשבה ותקשורת לקויה, דרכים שלא ברור איזה אינטרס של הכדורסל הן משרתות.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הצבעת אי-אימוןשובה של הקלישאה הלאומיתשלשה לפוריםמודעות עצמית זה לא מספיקחם במלחה במוצ"שאקטיביזם שיפוטיסומכים על הניסיםמעבר אחד, שלוש שאלותג'נינגס הוא לאעברו את סימסטר א'מכבי "אנדרסון" ת"אמשחק של הפכיםלהתראות מוישל'העשינו הפוך, קיבלנו נס. ועכשיו לקצפתהתקווה האפריקאית בבייג'יןלהחזיק מעמד עוד יומייםטובה תחת טובה



© כל הזכויות שמורות
cker();