עשינו הפוך, קיבלנו נס. ועכשיו לקצפת
נדב כהן ,21/09/2008

אדי השמפנייה לא הספיקו להתפוגג, אבל נדב כהן כבר מיישיר מבט אל פולין 2009, ויוצא בצרור המלצות בנוגע לסגל שצריך להתקבץ לאליפות אירופה תשיעית ברציפות.

יותם הלפרין היה ענק, ר' מאיר הביא את הנס כמו שרק הוא יודע ויניב גרין שוב התעלה בנבחרת, אבל עם כל האופוריה מהניצחון הענק על צ'כיה וההעפלה הבלתי מתקבלת על הדעת לאליפות אירופה 2009, לצביקה שרף נשארה עבודה לא מועטה לעשות כדי שבפולין נראה נבחרת טובה מספיק לתחרות אמיתית ולא רק להישרדות מכובדת.

המהלך הראשון שעל שרף לעשות הוא החלפת המתאזרח. ההיצע אמנם לא גדול והמתאזרח הנוכחי כריס ווטסון דופק שעון כשקוראים לו - דבר ששרף מעריך - אבל הפורוורד של האלופה הוא שחקן בינוני שלא מתאים לרמה הבינלאומית ולא מקנה לנבחרת שום יתרון שמצפים לקבל ממתאזרח.

השחקן המוכשר ביותר שיכול תיאורטית לשבת על המשבצת הזו (אם אנחנו זונחים את הפנטזיה על ג'ורדן פארמר מהלייקרס) הוא ג'יימי ארנולד. אלא שהוא מקרה בעייתי: שחקן אנוכי שלא ממש מתאמץ להתחבב על חבריו לקבוצה ויצר בעיה חברתית מסוימת בקמפיין בו השתתף. ג'רון רוברטס ששיחק עם הנבחרת באליפות הקודמת הוא גארד אפרורי ולא מוכשר במיוחד, שמשחק בעמדה שבה הנבחרת מכוסה באופן יחסי עם השחקנים המובילים שלה הלפרין וטפירו.

אז מי כן? קורי קאר. הגארד-פורוורד הוותיק הוא ישראלי לכל דבר ועניין, מלבד התעודה הכחולה הזאת שמנפיק משרד הפנים. לאורך השנים התאזרחו בישראל הרבה שחקני כדורסל בתהליכים מקוצרים, חלקם בשל חשיבותם לנבחרת וחלקם בשל חשיבותם לקבוצות. רבים מהם גם חזרו לארץ מוצאם ברגע בו הסתיימה קריירת הכדורסל שלהם כאן. קאר הוא מקרה שונה: מרכז חייו הוא בישראל וכך הוא מתכנן להמשיך את חייו, אבל לצערו ולצערנו הוא שיחק כאן בעיקר בקבוצות קטנות ולא מספיק מתוקשרות. כמו שאמר בעצמו, סביר להניח שאם היה משחק במכבי ת"א - התעודה כבר הייתה בכיסו. כך או כך, מדובר בשחקן כדורסל מצוין, מנהיג חיובי ומנוסה, אחד שיכול לתרום באמת לנבחרת איכותית. אז מה אתה אומר, עו"ד מזרחי, יש לך איזה פרוטקציה במשרד הפנים?

מהלך חשוב אחר הוא החזרתו של עומרי כספי למקום מרכזי ברוטציה. מוזרות הן דרכי הצביקה: במכבי ת"א אשתקד הוא ייבש את ליאור אליהו ונתן צ'אנס לילד כספי (שלקח אותו לא רע בכלל), בעוד בנבחרת זה הפוך: אליהו הוא העוגן של הנבחרת וכספי לא רואה פרקט. על כספי מדברים כבר כמה שנים כפרוספקט NBA לגיטימי, ובצדק. מדובר בכישרון הגדול ביותר שצמח כאן בשנים האחרונות, ואולי בכלל. הוא לא חף מחסרונות: עדיין לא בוגר מספיק, עדיין אמוציונאלי מדי, אבל הפוטנציאל והחשיבות של הניסיון הבינלאומי שהוא צריך לרכוש חשובים יותר מטעות כזאת או אחרת שהוא יעשה על הפארקט. הורסטיליות של כספי כפורוורד יכולה לאפשר לנבחרת לשחק עם הרכב גבוה יחסית יחד עם אליהו וגרין, והוא אולי השחקן היחיד בעמדה 3 שיכול להתמודד פיזית ואתלטית עם אירופאים גדולים וחסונים לתפארת מדינת ישראל והחזון הציוני.

עם חזרתו הצפויה לסגל של טל בורשטיין, הגיע הזמן להגיד שלום למתן נאור. אין ספק שמדובר בשחקן אינטליגנטי עם המון מוטיבציה, אבל אחרי הכל אנחנו צריכים גם נקודות. נבחרת ישראל לא מספיק מוכשרת בשביל לשחק עם נון-פקטור התקפי כמו נאור, ויחד עם העובדה שהוא לא מתכוון לשחק במסגרת מסודרת העונה, דרכו החוצה אמורה להיות סלולה. זאת בהנחה ששרף לא יעשה את מה שהוא נוטה לעשות לפעמים: לזכור חסד נעורים. כי אם הוא יזכור, יכול להיות שהוא יעדיף את מורן רוט על דרור חג'ג' שהעדיף לא לשחק בקמפיין הנוכחי, וזאת לטעמי תהיה טעות. רוט הוא רכז נחמד ואמביציוזי, אבל חג'ג' שחקן טוב ומוכשר ממנו שיהיה בק-אפ אמיתי בקו האחורי ולא רק קישוט אנרגטי לספסל כמו רוט.

בעיה נוספת עשויה להתעורר בגזרת שרון ששון. הפורוורד ההתקפי המצוין של ירושלים היה פצוע בקמפיין הזה, אבל הנבחרת צריכה את היד שלו. מי ילך הביתה אם ששון יצטרף לסגל? זה צריך להיות אחד הגבוהים, עמית תמיר או עידו קוז'יקרו. ההנחה היא ששרף יעדיף לוותר על תמיר, שלמרות גובהו עוסק בעיקר במה שששון מומחה בו: שלשות. לא בטוח שזה יהיה הדבר הנכון לעשות, כי מקוז'יקרו - כמו נאור - נשארו הרבה מלחמה ורצון אבל יכולת התקפית די מביכה. עידו מסתבך בצעדים, מתקשה מאוד מתחת לסל, עושה הרבה עבירות תוקף. חזק ואגרסיבי מול ששון ותמיר הרכים? נכון, אבל זה עדיין כדורסל ולא איגרוף. כולנו זוכרים לעידו את תהילת שיתוקו של קמבאלה, אבל הגיע הזמן להתקדם.

נבחרת ישראל רחוקה משלמות, אבל במיטבה היא יכולה להיות נבחרת מאוזנת עם לא מעט כישרון שעשויה ללכת רחוק באליפות אירופה. עכשיו נשאר רק לקוות: שאליהו וגרין ישתלטו על הקו הקדמי במכבי נטולת פייזר, שכספי ימשיך בגרף ההתקדמות, שלימונד ייקח פיקוד על נהריה ויביא אותה לטופ, שיותם יצליח להשתלב באולימפיאקוס הגדולה, שלמאיר לא ייגמרו הרגליים ושלצביקה לא יתפוצץ הוריד. אל-אל ישראל.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הצבעת אי-אימוןשובה של הקלישאה הלאומיתרגרסיה בתחרותיותשלשה לפוריםמודעות עצמית זה לא מספיקחם במלחה במוצ"שאקטיביזם שיפוטיסומכים על הניסיםמעבר אחד, שלוש שאלותג'נינגס הוא לאעברו את סימסטר א'מכבי "אנדרסון" ת"אמשחק של הפכיםלהתראות מוישל'ההתקווה האפריקאית בבייג'יןלהחזיק מעמד עוד יומייםטובה תחת טובה



© כל הזכויות שמורות
cker();