בוכמן. למה הוא צריך לסבול?



"הכרטיס האדום"
ברק חקלאי ,05/06/2013

ברק חקלאי בטוח שהשינוי ההזוי של שיתוף שחקנים צעירים עד גיל 22 בליגת העל והלאומית במקביל, לא יעזור לאותם כדורסלנים צעירים ויפגע בעיקר בליגה הכי ישראלית שיש.

חוק "הכרטיס הכפול" יחל מהעונה הבאה


הייתי בטוח שאני חולם אתמול (שלישי) בערב כשיצאה הודעה רשמית על כך שחוק "הכרטיס הכפול" (איזה שם...) יחל כבר בעוד מספר חודשים. השמועות היו באוויר כבר זמן מה, בעצם מאז שביתת השחקנים בליגת העל, שבמהלכה ניסו במנהלת ובאיגוד לרצות את השובתים בכל מיני רעיונות מוזרים כאלה ואחרים. אבל השאלה היא האם הוספת 2-3 שחקנים צעירים עד גיל 22 מליגת העל לסגל הקבוצות בלאומית היא זו שתביא את הבשורה ותפתח לנו שחקנים צעירים? האם המאמנים יסכימו למהלך כזה? ומה בכלל שחקני הלאומית הותיקים חושבים, אלה שהחוק יכול לפגוע במעמד והפרנסה שלהם?

שלא תבינו לא נכון, הרעיון של האגף המקצועי באיגוד הכדורסל ובראשו, אריק שיבק, מעניין, נועז וכוונותיו לבטח טובות, רק שעל הדרך הם שכחו כנראה שיש קבוצות, שחקנים, אוהדים ואוהבי הליגה שלא רוצים לפגוע בה ולהפוך אותה לחצר הניסיונות של קבוצות ליגת העל.

תחשבו על זה שנייה, לא נשמע לכם הזוי ששחקן צעיר בן 18 שרק עלה מהנוער יתאמן וישחק בשתי מסגרות של קבוצות מקצועניות? לאיפה תהיה בדיוק המחויבות שלו? היכן יתאמן יותר, מי אמר שבקבוצה בלאומית הוא בכלל ישחק, הרי לפניו יהיו עוד 5-7 שחקנים ברוטציה? איך יגיבו חבריו לקבוצה בלאומית אותה ואותם הוא יראה כמשהו "נחות", להזכיר לכם בסך הכול בן 18 ומחר יש לו גם צבא על הראש (עוד מסגרת שצריך להוסיף לשקלול).

סאגת האימונים והמשחקים - משחקי הליגה הלאומית נערכים בימי שלישי באופן קבוע. האימונים החשובים ביותר לפני מחזורי הליגה נערכים בימי ראשון ושני, בדיוק הזמן בו אותו שחקן צעיר צריך להיות נוכח במשחקי קבוצתו בליגת העל. מה עושים? שאלה טובה. קשה לי לראות מאמן בליגה הלאומית מסכים לסיטואציה בה שחקן שאמור להיות מרכזי אצלו (זו לפחות הכוונה של החוק, לא?), לא יהיה נוכח באימונים הכי חשובים בשבוע. והעניין הזה גם הולך הפוך. משחקי ליגת העל בימי ראשון ושני, מאמני קבוצות ליגת העל יירצו להיות בסגל מלא באימונים לפני המשחקים...


זלמנסון. ביום ראשון בנוקיה, בשלישי באולם עתידים?

פגיעה במעמד שחקני הליגה הלאומית - בעוד מספר שבועות תחל עונת המלפפונים באופן רשמי. החוק הרוסי יקפיץ בחזרה את המניות של הכדורסלן הישראלי ולא מעט שמות מהלאומית יעברו לליגת העל. ובכל זאת, הגרעין הקשה של שחקני הלאומית, אלה שמעדיפים לשחק 25-35 דק' ולא לקוות לצ'אנס של שתי דק' פה, חמש דק' שם, ממאמני ליגת העל, יישאר וימשיך לתחזק ובעיקר ליהנות מהליגה הכי ישראלית שיש.

איך הם יגיבו למהלך כזה בו למעשה כל קבוצה בליגה השנייה תוכל לרשום שלושה שחקנים מתחת לגיל 22 שישחקו במקביל גם בליגה הראשונה, ייכנסו לרוטציה ויוכלו לפגוע במעמד שלהם ובעיקר בפרנסה. הרי השחקנים לא טיפשים, ברור להם שהיו"רים בלאומית העבירו את החוק, לא כי הם חשבו שזה ישפר את הליגה (שגם ככה השתפרה השנה ועל זה בהמשך), אלא כי הם השכילו להבין שכך יוכלו לחסוך עוד כמה לירות על שחקנים צעירים שיקבלו את המשכורת או לפחות חלק ניכר ממנה מקבוצת האם שלהם בליגת העל. מדובר בחיסכון משמעותי ליו"רים.

אם זה לא שבור למה להרוס? העונה האחרונה בליגה הלאומית הייתה סוג של שיא עבורה. חלק מהקבוצות הביאו זרים איכותיים שהרימו את הרמה, הרבה ישראלים עשו קפיצת מדרגה, הפלייאוף היה אחד המעניינים בהיסטוריה, ובכלל הייתה אווירה מאוד טובה סביב הליגה. אז למה צריך לשנות דברים ולנסות להכניס גימיקים חדשים אם הכול בקו עלייה? עושה הרושם שמנהלת הליגה החדשה שקמה בלאומית ועושה הרבה כדי לשווק אותה (שידורים ישירים לאורך העונה, בחירת שחקנים מצטיינים וחלוקת פרסים, משחק אול-סטאר), מנסה לקפוץ מעל הפופיק עם רעיונות ובלי לשים לב הופכת את הליגה לשפן ניסיונות. באוויר יש גם שמועות או עובדות, כבר קשה לעקוב, על החזרת חוק הצעירים בעונה הקרובה (שחקן ישראלי מתחת לגיל 22 בחמישייה בכל זמן נתון - כמו שהיה עד שנת 2010 וממש לא הוכיח את עצמו), ובנוסף דראפט לבוגרי האקדמיה ע"י קבוצות הליגה הלאומית.


קורנליוס. פשוט תשאילו

על אגו ודברים אחרים - בפוסט שלילי שהעלתי בפייסבוק אחרי שהבשורה על החוק הגיעה, הגיבו מספר אנשים להם הכדורסל הישראלי חשוב לא פחות ממני. חלקם בעד וחלקם נגד. הטענות בעד היו כי איש הכדורסל הבכיר בישראל, להלן ראש האגף המקצועי ומאמן הנבחרת הבוגרת, הוא הוגה הרעיון והחוק מיושם בכמה מדינות באירופה בסוג של הצלחה. טענה נוספת הייתה לגבי אגו של שחקנים צעירים שרוצים להיות חלק מקבוצות ליגת העל, אבל יוכלו לקבל דק' בפועל בקבוצות הלאומית. ואני שואל למה, את מי האגו שלהם צריך לעניין?

שחקנים צעירים צריכים להבין שגרף ההשתפרות שלהם עם כל הכבוד לרמת האימונים אצל דיוויד בלאט, דן שמיר, בראד גרינברג או עודד קטש, לא יבוא באותם אימונים, אלא רק בדק' משחק אותן בגיל 18-19 הם לא יקבלו ובמצב הנוכחי כנראה גם קצת אחרי לא. בר טימור ירק הרבה דם בליגה הלאומית (כבר בגיל 17 שיחק בהפועל חיפה בליגה הלאומית) עד שעלה עם הפועל ת"א לליגה הראשונה, כך גם אייל שולמן (ירד לליגה הארצית עם בנימינה, זכה בכרטיס לליגת העל עם יקנעם/מגידו) ועוד רבים אחרים.

במצב של היום המקום הטבעי של אותם שחקנים הוא בליגה הלאומית או אפילו הארצית, אבל בלי קומבינות וסידורים של היום אני מתאמן בבית מכבי עם ראשל"צ ומחר במרכז מקס אצל באר יעקב, ואז אני אשב על הספסל ביום ראשון מול הפועל י-ם, וישחק 20 דק' נגד כפ"ס/כוכב יאיר. הם פשוט צריכים להיות פול טיים ג'וב עם הקבוצה בלאומית. בשביל זה גם נוצר עניין ההשאלה. רום קורנליוס הצעיר, בוגר מחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ, הושאל בעונה החולפת לקריית גת. הייתה לו עונה קשה ללא ספק, במהלכה הוא אף ירד עם הקבוצה לארצית, אבל הוא שיחק באופן קבוע (16 דק' למשחק והיה גורם משמעותי), בלי כל מיני סידורים עם אימונים ומשחקים במקביל אצל הכתומים מעיר היין.


דאוסן. אם אתה טוב תשחק

היה לי קשה מאוד לראות העונה את רפי מנקו, אדם אריאל, אליאב אוחנון, בן אלטיט, מקסים קיקוס, אדר בן עליזה ועוד רבים אחרים שהיו נהדרים ברמות הנוער מחלקים מגבות לחבריהם לקבוצה כשאלה יורדים למנוחה בפסקי זמן. אותה רשימה שהזכרתי ועוד כאלה שהעדפתי לא להכניס פה, חייבים להבין שפתרונות קוסמטיים כאלה ואחרים שינסו לתפור להם, לא יעזרו. הם פשוט חייבים לקחת את הרגליים ולרדת לליגה הלאומית כדי לשחק, בלי כרטיסים כפולים, משלושים או מרובעים.

לא היה קורה כלום אם הפועל י-ם הייתה משאילה העונה את מנקו ואריאל לאחת הקבוצות בליגה הלאומית, להפך זה היה משפר אותם (למרות ששרון דרוקר אמר אתמול במסיבת עיתונאים לקראת אליפות אירופה לעתודה שהשניים השתפרו מאוד השנה ונראים הרבה יותר טוב מתחילת העונה, פשוט קשה לי להאמין לאמירה הזאת). לעומת זאת לא בטוח שחלוקת הזמן שלהם לפי מתכונת שיבק, בין שתי קבוצות במהלך השבוע כשיש יותר חסרונות מיתרונות למהלך היא הפתרון הנכון. שוב ולא הזכרנו את המסגרת הצבאית שגם היא לוקחת זמן לחלק מאותם כדורסלנים בגילאי 18-22.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הערעור התקבל: באר יעקב בלאומית ואלה שמותההצגה הכי טובה בליגההיכל הדמעות אלופת הקייטנותקצת חבל, לא?איפה הם היום קפצו מעל הפופיקראויים ללבוש את המדים הלאומייםנו נו נו לנוערלפעמים חלומות מתגשמיםבני השרון - קרית אתא: רשמיםכחול לבן חדש בריח של ישןכאב הראש של צביקה



© כל הזכויות שמורות
cker();