בלו. גם לו כבר נהיה משעמם



אלופת הקייטנות
ברק חקלאי ,25/05/2012

לברק חקלאי הספיקו 20 דק' בגמר הפיינל פור כדי להבין שמכבי ת"א באה העונה לכל משחק ליגה עם שוקו ולחמנייה ואם לא יתבצעו שינויים מרחיקי לכת נמשיך להעביר את הזמן עד לסיומה של העונה הבאה. ממסיבת העיתונאים ההזויה של אפי בירנבוים ודרווין קיצ'ן ועד לכניסתו ההזויה לא פחות של אלון שטיין בעיצומו של המשחק הגמר, סיכום עונה בפחות מ-700 מילים, כי לא מגיע לה יותר.

לא אשקר, הגעתי הערב להיכל נוקיה ללא ציפיות. אווירת ה-20 הפרש הייתה באוויר עוד לפני המפגש בין מכבי ת"א למכבי אשדוד. בנסיעה להיכל עברתי על הפקק העצום שסגר חצי מכביש החוף (אליו נחזור בהמשך) והאזנתי לראיון שנערך עם שמעון אמסלם בתוכנית הספורט של FM103. "שיכינו את הווזלין" לא פחות ולא יותר, זה היה הציטוט של הסמל האדום כשמאיר איינשטיין וצביקה שרף שאלו על סיכויה של הקבוצה מעיר הנמל לנצח את מכבי ת"א, וזה עוד ממי שאמור להיות אנטי מכבי (הוא הוכיח את זה מספר פעמים הערב במהלך השידור בגל"צ שם שימש כפרשן).

למרות שזה המשחק האחרון של העונה, לי זו הייתה הפעם הראשונה השנה שהתייצבתי למשחק בליגת לוטו. אין מה לעשות, פשוט אי אפשר להזדהות עם "ליגת הפיתוח של ה-DLEAGUE" בה בכל שני וחמישי מתחלפים להם זרים שהתחביב העיקרי שלהם בנוסף לכדורסל הוא העברת הזמן בסוהו או בדיקסי, ולא בשעות הצהריים המוקדמות...שלא נדבר על הנאמנות שלהם למועדון בו הם משחקים כשהסיטואציה הבאה תעיד על כך.

בתחילת הערב זכתה הפועל חולון במקום השלישי בליגה לאחר ניצחון על מכבי ראשל"צ. במסיבת העיתונאים בסיום המשחק דיבר דרווין קיצ'ן על תוכניותיו לעונה הבאה ואמר שהוא לא יודע מה יהיה איתו אבל ישמח להישאר בישראל (שום מילה על קבוצתו הנוכחית). מיד אחריו עלה לבמה מאמנו, אפי בירנבוים, שלא היה בחדר באותו הזמן שכוכבו האמריקאי דיבר.

כשהשועל הוותיק התבקש לענות על שאלת ההמשכיות והסגל לקראת העונה הבאה אמר כי מכבי ראשל"צ תיבנה על שני שחקנים בעונה הבאה שאחד מהם הוא...אותו קיצ'ן שבכלל לא חושב על ראשון כאופציה לעתיד, וזה בעצם מוכיח הכול. לזרים לא באמת אכפת מהליגה, מהקבוצה, מהמאמנים ומהשחקנים, הם פשוט באים להחתים כרטיס, לקבל כמה שיותר כסף ולחזור לארה"ב (ואני לא מאשים אותם, אנחנו האשמים).


בירנבוים. פרודיה במסיבת העיתונאים

נחזור למשחק הגמר. שתי דק' לסיום הרבע השני החליט דיוויד בלאט בצעד מפתיע/נועז/מוזר או בכל כינוי אחר שתבחרו להכניס את "נער" הפוסטר שלו, אלון שטיין. אותו שטיין קיבל במהלך כל העונה רק 11 דק' ממאמנו. אז נכון שטל בורשטיין היה פצוע וסגל הישראלים של מכבי היה קצר מאוד (עידן זלמנסון וארד הררי מהנוער חיזקו את הקבוצה הבוגרת בשבועות האחרונים), אבל בכל זאת הבחירה של בלאט להכניס שחקן שבכלל לא היה בתוכניות שלו במהלך כל השנתיים האחרונות, דווקא ברגע הכי חשוב של העונה אומרת הכל, מכבי צוחקת על הליגה וכולנו עיוורים.

מכבי מאיימת לעזוב את הליגה אם החוקים לא ישתנו, אם לא ייתנו לה להפוך את הליגה הישראלית לאמריקאית פרופר עם כמות זרים מטורפת רק כדי שיהיה לה קל ביורוליג, אם לא ישנו את השיטה ויחזירו את הסדרות או יאמצו את השיטה השנויה במחלוקת שאנשיה בנו וכבר הספיקו לשלוח לכל חברות מנהלת הליגה. אולי כדאי שמכבי תעזוב את הליגה לעונה אחת? הרי המקום ביורוליג מובטח לה עד 2300 בערך אז מה זה בעצם משנה? שווה לראות עונה אחת בלי מכבי בליגה. שלושה זרים במקסימום בכל קבוצה, פיינל פור או כל שיטה אחרת זה כבר פחות משנה. מה כבר יכול לקרות? האוהדים יברחו מהמגרשים? הם בכלל לא באים...


שטיין. כל מילה מיותרת

שוב נחזור למשחק. כניסתו של שטיין והסל שקלע הספיקו לי. מאותו רגע, למרות שהמשחק עוד היה ב"חיתוליו" היה ברור כי מכבי תזכה באליפות היובל שלה. החלטתי שמספיק ראיתי ונסעתי חזרה הביתה. בדרך למרות שה-WAZE אמר כי עד לצומת בית ליד יש רק 38 דק' הייתה לי תחושה רעה. על הדרך כיוונתי את התחנה לגל"צ לשמוע את המשך השידור, לראות האם התחזיות יתממשו.

התחושה הרעה התממשה לה כשבירידה מאיילון לכביש החוף התגלה לו אותו פקק מלפני חמש שעות שעדיין לא נפתח. מזל שהשידור היה כ"כ מותח. דן שמיר, אותו ביום יום אני מעריך מאוד, ניסה לתת תמונת מצב די סובייקטיבית בנוגע למה שמתרחש על הפרקט בנוקיה כי אם להגיד את האמת גם אחרי מהלך הסל ועבירה של ג'וש קרטר שצימק את הפער לשש נק' בלבד היה ברור כי מכבי תלחץ על הגז ותגמור את הסיפור.

הפלא ופלא כך אכן היה. שלוש דק' ברבע האחרון הספיקו לבחורים של בלאט כדי לעלות ל-15 הפרש ולמסור ד"ש למאמן העונה, עופר ברקוביץ', ושחקניו, שהיו נהדרים לאורך שלבים רבים בשנה, אך לא היה להם סיכוי ממשי מול פרויקט החיים של שמעון מזרחי (מישהו באמת חשב שהוא ייתן לאליפות ה-50 של קבוצתו לחמוק לו מהידיים?). אומנם ווזלין לא היה כאן, אבל 20 הפרש זה 20 הפרש גם אם אשדוד השאירה את כל כולה על הפרקט.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הערעור התקבל: באר יעקב בלאומית "הכרטיס האדום"ואלה שמותההצגה הכי טובה בליגההיכל הדמעות קצת חבל, לא?איפה הם היום קפצו מעל הפופיקראויים ללבוש את המדים הלאומייםנו נו נו לנוערלפעמים חלומות מתגשמיםבני השרון - קרית אתא: רשמיםכחול לבן חדש בריח של ישןכאב הראש של צביקה



© כל הזכויות שמורות
cker();