גרין. מי צריך את גן נר?



איפה הם היום
ברק חקלאי ,30/10/2011

לא פחות מ-72 זרים דרכו באולמות השונים בליגת לוטו בעונה החולפת. ברק חקלאי יצא לבדוק באיזה מדינות הם החתימו דרכונים לאחרונה וגילה כי החביבה ביותר עליהם היא אוקראינה כשגם לאלפחורס בארגנטינה יש להם חיבה לא מעטה.

72 זרים הסתובבו באולמות השונים בליגת לוטו ב-2010/11, בחישוב מהיר מדובר בממוצע של 7.2 זרים בכל קבוצה, מספר לא מבוטל כלל. כמה נשארו לשנה נוספת בארץ הקודש אתם שואלים? 15 בלבד. היכן 57 האחרים מסתובבים להם בחודשים האחרונים? יצאנו לבדוק וחזרנו עם לא מעט רשמים מעניינים.

אוקראינה היא ישראל החדשה

אומנם מזג האוויר לא נוח וכמות דוברי האנגלית במדינה הקרירה קטנה בהרבה מישראל, אך ככל הנראה שהכסף שם מצוין. לא פחות משישה שחקנים "ישראלים" משחקים העונה בליגה המקומית:

בינתיים מי שעושה חיל ובגדול הוא רודני גרין. הגארד שהגיע בתחילת העונה שעברה לגלבוע/גליל ובמהלכה הדרים לאשקלון לאחר שבגן נר החליטו לוותר על שירותו שולט בליגה האוקראינית לאחר שבקיץ חתם במיקולאיב המקומית. גרין מוליך את טבלת מלך הסלים בליגה עם 20.4 נק' אליהם הוא מוסיף מדי ערב 4.7 רב' ו-2.6 אס' ב-27.7 דק'. קבוצתו מדורגת כרגע במקום התשיעי עם מאזן שלילי של 4-3.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 13.6 נק' ב-27 דק'

לקראת סוף חודש מרץ האחרון הגיע לורנזו גורדון למכבי אשדוד על חשבונו של ווין וואלאס שנפצע. הפורוורד שעוד לפני הגעתו לארץ הקודש החזיק ברזומה מכובד של מספר עונות באיטליה, גרמניה ושבדיה משחק באוראל אקטרינב שסיימה בשנה שעברה במקום הרביעי באוקראינה. בינתיים קבוצתו החדשה נמצאת בפורמה מעולה ומדורגת ראשונה במאזן 1-5, כשגורדון עצמו מפגיז עם 17.8 נק' (מקום שני בטבלת מלך הסלים אחרי רודני גרין) ב-22.2 דק' בלבד.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 10.8 נק' ו-5.3 רב' ב-25.5 דק'

ארון מגי מכיר מצוין את מדינת ישראל לאחר שהספיק להעביר בה שלוש קדנציות שונות בארבע קבוצות (נהריה, מכבי ת"א וראשל"צ). בעונה החולפת הוא היה אחד מהגורמים לריצה המדהימה של הכתומים כנגד כל הסיכויים עד לפיינל פור. בקיץ הנוכחי הוא חתם בחימיק יוז'ני שלאחר שנים בצמרת הליגה המקומית התדרדרה בשנתיים האחרונות לתחתית. לאחר שמונה משחקים בהם לקחה חלק בליגה ממוקמת כרגע יוז'ני במרכז הטבלה עם חמישה ניצחונות מול שלושה הפסדים כשהסנטר מספק 16.4 נק' ו-4.8 רב' ב-25.4 דק'. עוד לפני שחתם באירופה הקרה ורגע לאחר שהעונה בישראל הסתיימה הספיק מגי לקפוץ לביקור בקואמו הפורטו-ריקנית ולשחק בליגת הקיץ שם ורשם 12.7 נק' ו-9.7 רב'.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 14 נק' ו-6.5 רב' ב-27 דק'.


מגי. יעיל כרגיל

זוכה תחרות השלשות באולסטאר ליגת לוטו בשנה שעברה, ג'ק מקלינטון מצא את עצמו בתחילת העונה בבודיבלניק קייב וראוי לציין כי הוא מרוצה מאוד ממצבו הנוכחי. אם בגלבוע/גליל הוא לא כ"כ הצליח למצוא את מקומו בעקבות ריבוי הגארדים הישראלים המובילים על העמדה שלו, הרי שבקייב הוא פורח יחד עם קבוצתו שמדורגת במקום השני במאזן 1-5. מקלינטון נותן לקייב 15.5 נק' ו-2.3 אס' ב-51% אחוז מחוץ לקשת.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 8.4 נק' ב-24.4 דק'

במכבי חיפה כבר מחקו מזמן את עלילות העונה שעברה, אך שריד אחד מהסגל של אלעד חסין/עמי נאווי/מיקי גורקה, דווקא די מבסוט באוקראינה. הרכז האמריקאי דרק לואו שלא היה ממה מאוזן בנשר חתם לאחרונה בדניפרו ובינתיים מספק מספרים נאים. בליגת ה-VTB נותן הגארד 15.3 נק', 3.7 אס' ו-3 רב' ואילו במסגרת המקומית הוא עומד על 11.5 נק', 3.5 רב', 2.3 אס' ו-2 חט'. לצערו קבוצתו מדורגת בתחתית הטבלה, אך עם ארבעה משחקים חסרים בעקבות ריבוי המפעלים בהם היא משתתפת העונה.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 6 נק' ו-1.8 אס' ב-17.7 דק'

אחרון חביבי ישראל שמשחק אף הוא באוקראינה הוא מיודענו וויל סולומון, שחקנה של הפועל ירושלים בעונה החולפת. סולומון שלא כ"כ ירצה לזכור את הקדנציה האחרונה שלו בבירה הגיע לפני מספר ימים לצ'רקסי המסובכת קשות בתחתית הטבלה המקומית במטרה לנסות ולסייע לה לברוח משם במהירות. בינתיים זה לא כ"כ הולך כאשר בבכורה שלו אומנם קלע 15 נק' ב-26 דק', אך קבוצתו הובסה מול דונייטסק, 96-74.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 14.3 נק', 3.1 רב', 2.9 אס', 45% מחוץ לקשת ב-26.1 דק'


סולומון. ינסה להציל את הצ'רקסים

מי זה מהלך ברחובות בואנוס איירס?

ברק נתניה סבלה בעונה שעברה מחוסר איזון מדהים שלצד משחקים מצוינים וניצחונות גדולים כמו למשל זה על הפועל ירושלים במסגרת גביע המדינה במלחה הגיעו הפסדים ויכולת רעה מאוד שהתבטאה בתצוגות לא יפות לעין בלשון המעטה לבאי האולם בישורון. כחלק מהרצון להשתפר החתימו במהלך העונה ההיא סוללת אמריקאים שלא ממש הצליחה להציל את המצב.

אחד מאותם זרים היה ג'ו סמית שהגיע עם רזומה מרשים בעיקר בליגה האיטלקית. הגאנר לא בדיוק הצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בו והיה רחוק מהמספרים שאפיינו אותו במהלך הקריירה. פחות מחצי שנה עברה והנה הוא חזר לעצמו. את ההכנה הוא עשה עם וירטוס רומא האיטלקית, אך בסופו של דבר מצא את עצמו בקבוצת יוניון הארגנטינאית. עד עכשיו בארבע משחקים בהם לקח חלק עם הדרום אמריקאים נתן הגאנר 20.5 נק' ב-31.5 דק' והוא מדורג ראשון בטבלת מלך הסלים. למרות היכולת הפנטסטית שלו יוניון מדורגת בתחתית הבית הצפוני בארגנטינה.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 7.3 נק' ב-19% מחוץ לקשת ב-18.3 דק'

עוד שחקן שהעביר תקופה במכבי חיפה הוא לארי אובנון.הגארד האמריקאי שסבל מדלקת שהסתבכה בתוספתן שוחרר לבסוף בחודש פברואר ואת השנה הנוכחית פתח ב..בוקה ג'וניורס. הירוק לשעבר מתפקד לא רע בכלל בינתיים כשהוא מוביל את הצהובים-כחולים למקום השלישי בבית הדרומי בארגנטינה עם 16.3 נק' ב-53% מחוץ לקשת.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 12.9 נק', 3.5 רב' ו-2.9 אס' ב-25.5 דק' (שותף בשמונה משחקים)

האמריקאי השלישי שמכדרר ברחבי ארגנטינה או יותר נכון שואב רב' הוא ראשון טורנר. הסנטר אקס עירוני אשקלון הגיע לליברטד המקומית, אך עדיין לא מצא את מקומו כשכרגע הוא נותן לקבוצתו 8.3 נק' ו-6 רב' ב-22 דק' בחמישה משחקים בהם נטל חלק. ליברטד מדורגת במקום החמישי בבית הצפוני עם מאזן של חמישה ניצחונות מול חמישה הפסדים.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 16 נק' ו-8.3 רב' ב-30 דק'


טרנר. עדיין לא בכושר

שאר "נציגינו" בתפוצות

פרנק רובינסון היה מנק' האור הבודדות במכבי חיפה בעונה שעברה. הגארד/פורוורד הראה ורסטיליות רבה במשחקו ונתן מספרים יפים אצל הירוקים. לאחר מספר תחנות מרשימות בקריירה, ביניהן אולימפיה לובליאנה ושיאולי חתם בקיץ האמריקאי בקבוצת מרכז טבלה בליגה הגאורגית, סוקומי טבילסי. רובינסון ניסה יחד עם קבוצתו החדשה להעפיל ליורוצ'אלנג', אולם נכשל במשימה לאחר שהפסיד פעמיים למינסק. רובינסון סיים את צמד המשחקים עם 16.5 נק' ו-4 רב' ב-32 דק'.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 14 נק', 4.1 רב', 2.7 אס' ו-2.4 חט' ב-31.4 דק'

לא מעט אנשים יזכרו את העונה המצוינת מבחינה מקצועית שעברה על הפועל חולון. דני פרנקו הצליח להתגבר על מגבלות כלכליות כבדות ודברים הרחוקים אלפי שנות אור מכדורסל כדי לסיים עם החולונים במקום השביעי המכובד כשבחלקים רבים בעונה הוא שיחק עם שני זרים בלבד. אחד מאותם אמריקאים ששרד עד לסיום השנה באולם הפחים היה קאסיב פאוול. את העונה הנוכחית פתח הפורוורד בקבוצת קורמנד ההונגרית. בינתיים בשלושת המשחקים הראשונים של הליגה המקומית קורמנד עדיין לא הפסידה ופאוול מספק את הסחורה עם 13.7 נק', 4.7 רב' ו-2 חט' ב-27 דק'.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 12.3 נק' ו-5.2 רב' ב-30 דק'

החצי האמריקאי השני בחולון היה ריץ' מלצרשאוהדי הקבוצה התאהבו בו מהרגע הראשון. מלצר עצמו חתם בניו יורקר פאנטומס הגרמנית המדורגת במרכז הטבלה בבונדסליגה עם שלושה ניצחונות ושני הפסדים. הפורוורד מעמיד שורה סטט' נאה הכוללת 12.4 נק' ו-5 רב' ב-22.8 דק'.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 15.8 נק', 6.5 רב' ב-30.3 דק'


מלצר. באנקר בכל קבוצה

אמריקאי נוסף שמשחק בגרמניה הוא אייזאה סוואן. אלוף ישראל מלפני שנתיים נדד עד לאולם הגרמנית ובינתיים נותן יופי של עונה עם 20.4 נק' (מקום שני במלך הסלים) ב-30.6 דק' ויותר חשוב מכך סוחף את קבוצתו לצמרת (מקום שלישי בצוותא עם באיירן מינכן, במאזן 1-4).
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 12.9 נק', 4.6 אס' ו-3.6 רב' ב-29.6 דק'

בלגיה הידוע יותר בשנים האחרונות כבית השני של הכדורגלן הישראלי האירה לאורך השנים פנים לכדורסלן הישראלי (דרור חג'ג', גור שלף וכריס ווטסון) והעונה גם לזרים האמריקאים. ג'ייסון ריץ', החצי השני (ולא במובן החיובי) של וויל סולומון בהפועל ירושלים לפני שנה חתם באוסטנד ואין ספק שלעומת התצוגות הלא מרשימות שלו במלחה בקבוצתו החדשה המצב שונה לחלוטין – 18.3 נק' (מקום שני בטבלת מלך הסלים), 3 רב' ו-2.8 אס' ב-32 דק' הוא נותן מדי ערב בבלגיה. קבוצתו מדורגת במקום השלישי עם ארבעה ניצחונות ושני הפסדים. ב-W אתמול (שבת) על ליאז', 71-76, היו לגארד 19 נק' ו-6 רב'.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 13.7 נק', 2.9 רב', 2.7 אס' ו-40% מחוץ לקשת ב-27.5 דק'

וורן קרטר, האח השני לבית משפחת קרטר לא מצא את מקומו העונה בישראל, לעומת ג'וש, אך הקשר הישראלי נמשך לאחר שחתם במונס הבלגית, קבוצתו של אריק שיבק. הפורוורד כמו קבוצתו עדיין לא נכנסו לעניינים ובארבעה משחקי ליגה צבר 8.3 נק' ו-4.3 רב' ב-18 דק'. מונס מדורגת במרכז הטבלה הבלגית במאזן 2-3. אתמול גברה מונס על גנט, 60-72, קרטר קלע 9 נק' וקטף 5 רב' ב-18 דק'.
ממוצע בעונה החולפת בישראל: 11.8 נק' ו-4.8 רב' ב-24.2 דק'






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הערעור התקבל: באר יעקב בלאומית "הכרטיס האדום"ואלה שמותההצגה הכי טובה בליגההיכל הדמעות אלופת הקייטנותקצת חבל, לא?קפצו מעל הפופיקראויים ללבוש את המדים הלאומייםנו נו נו לנוערלפעמים חלומות מתגשמיםבני השרון - קרית אתא: רשמיםכחול לבן חדש בריח של ישןכאב הראש של צביקה



© כל הזכויות שמורות
cker();