שיבק. כאב ראש חיובי



ראויים ללבוש את המדים הלאומיים
ברק חקלאי ,09/02/2011

בצל ההגרלה הקשה שקיבלה נבחרת ישראל לאליפות אירופה שתיערך הקיץ בליטא החלטנו לברר מי הם אותם שחקנים שלא היו שייכים לקמפיין היפה לפני חצי שנה ועפ"י העונה הנוכחית מגיע להם להיות חלק מהסגל של אריק שיבק.

אריק שיבק עשה קיץ גדול עם הנבחרת ואין חולק על כך. בחירת השחקנים שלו הייתה נכונה וראויה והתבססה ברובה על צורכי הנבחרת מול שאר המדינות מולן היא התמודדה על הכרטיס הנכסף לאליפות אירופה 2011 בליטא. התוצאות כזכור היו טובות ולמרות מעידות מול פינלנד החלשה בחוץ ואיטליה הסבירה בבית השחקנים של שיבק עשו את המוטל עליהם והעפילו לטורניר (מה שהתברר אח"כ כעבודה מיותרת בעקבות החלטת פיב"א להגדיל את מספר המשתתפות).

הסגל של הנבחרת מנה אז בעמדות הגארדים את יוגב אוחיון, יובל נעימי, יותם הלפרין, רביב לימונד וטל בורשטיין. את עמדות 3-4 עיטרו עומרי כספי, דיוויד בלו, ליאור אליהו וגיא פניני כאשר הסנטרים היו יניב גרין, אורי קוקיה (שיחק גם כ-4) ורוברט רות'בארט.

המאמן הלאומי החליט להשאיר מספר שמות בולטים בחוץ שלדעתו לא היו מספיק טובים כדי להיכלל ב-12 לקמפיין המוקדמות. היום, 17 מחזורים בתוך עונת 2010/11 בליגת לוטו, וקצת פחות משבעה חודשים לפני הג'אמפ בול הראשון בקובנה אולי כדאי ששיבק יבחן אילו שחקנים מאותם אלה שהחליט לוותר על שירותם בחודש אוגוסט 2010, אולי כן מתאימים לו בכל זאת לקראת האליפות הקרובה.

גל מקל

מה היה בעונה שעברה: רכזה של מכבי ת"א בתחילת העונה לא הצליח להיכנס לרוטציה של פיני גרשון ולאחר ארבעה משחקים בהם נטל חלק במדים הצהובים-כחולים חזר לחממה בגלבוע/גליל בה שיחק שנה קודם לכן. מקל שהכיר היטב את השיטה של עודד קטש קצת התקשה להיכנס לקצב המשחק של הגליל מכיוון שהקבוצה כבר רצה יחסית טוב ובתחילה היה נראה שהוא יותר מפריע ממועיל, אבל לאחר חודש הישראלי הצעיר נכנס לעניינים ועזר בסופו של דבר לקבוצתו לזכות באליפות היסטורית תוך כדי שבגמר הוא נוקם בגרשון שלא האמין בו. את העונה שעברה סיים מקל עם ממוצע סביר של 7.1 נק' ו-4 אס' ב-23.4 נק'. שיבק שהכליל את הגארד בסגל הרחב של הנבחרת החליט להודיע לו לקראת תחילת הקמפיין כי הוא לא בתוכניות שלו ושכח לזכור לו חסד מקיץ 2009 בו הוביל את הנבחרת והיה הרכז הראשון שלה.

מה קורה איתו העונה: שחקנה של גלבוע/גליל לקח קשה את ההחלטה של מאמן הנבחרת, אך השלים איתה די מהר. את השנה הנוכחית פתח בסערה ובקושי ירד מהפרקט, בעיקר מכיוון שגוני יזרעאלי, מחליפו בגלבוע, היה פצוע עד לפני מספר שבועות. מקל השקיע מאמץ גדול וזכה ממאמניו לקרדיט עצום שלא בטוח שהיה מקבל אם הסיטואציה הייתה שונה. נקודת החולשה המרכזית שלו בשנים האחרונות הייתה כמובן כמות האיבודים הגדולה ממנה סבל. מהמחזור הראשון של ליגת לוטו בעונת 2010/11 ניתן היה לראות שמקל הבין שזוהי אחת הבעיות הגדולות שלו והוא ממעט לאבד כדורים. הממוצע שלו עד כה קפץ משמעותית לעומת העונה שעברה, 11.7 נק', 6 אס' ו-4.3 רב' ב-33.2 הוא מנפק בכל ערב בממוצע והיד עוד נטויה. משחקו הטוב ביותר היה בניצחונה של גלבוע/גליל על בני השרון בחוץ במחזור השמיני כשקלע 28 נק' וחילק 7 אס' ב-32 דק'.

כן או לא לנבחרת: קפיצת המדרגה שעשה השנה בעוד רוב מתחריו על העמדה דורכים במקום חייבים להקנות לבחור בן ה-22 מקום בנבחרת של שיבק לקראת אליפות אירופה.




מורן רוט

מה היה בעונה שעברה: הגארד הוותיק ששיחק בשתי אליפויות אירופה הקודמת אפילו לא קיבל זימון לסגל הרחב של הנבחרת לקראת טורניר המוקדמות, דבר שהפתיע לא מעט אנשים. רוט שיחק בעונה שעברה במדי אליצור אשקלון שנתנה עונה יחסית בסדר כשהיא מסיימת במקום השישי אך נוחלת הפסד בסוויפ לאלופה הנכנסת, גלבוע/גליל. שחקנה לשעבר של אשקלון היה בעונת שיא מבחינת מספרים כשהוא קולע 12.2 נק' ומוסר 5 אס' למשחק ב-28.6 דק', לכן ההחלטה לא להכניסו לסגל המורחב של הנבחרת נראתה תמוהה.

מה קורה איתו העונה: רוט הגיע לסיטואציה לא פשוטה בכלל בחולון. אוהדי הקבוצה זכרו לו את הנטישה אחרי עונת האליפות, אבל מהר מאוד נעשתה סולחה וכל הצדדים עד עכשיו מרוצים מהקאמבק. הרכז הפותח של דני פרקנו ממשיך לתת סטט' יפה עם 12.2 נק', 6.8 אס' (מדורג ראשון בליגת לוטו יחד עם שמוליק ברנר) ולראשונה בקריירה גם חצה את רף 3 הרב' למשחק. גם פציעות טורדניות שעברו עליו עד כה השנה לא מפריעות לא לחזור כמו גדול ולהוביל את חולוניה במסע ההישרדות שלה. ההצגה הטובה ביותר שלו העונה הייתה בחוץ מול מכבי ראשל"צ במסגרת המחזור התשיעי כשהפגיז 25 נק' (11/11 מהקו), מסר 8 אס' וחטף 3 פעמים.

כן או לא לנבחרת: עד כה הוא הרכז הישראלי מבחינת נתונים הטוב בליגת לוטו. מה יהיה עד סיום העונה אף אחד בחולון עוד לא יכול לדעת. אם ימשיך ביכולת הדומה בוודאי ובוודאי שראוי לסגל הרחב בתחילה ואז במלחמה על מקום בין ה-12 הכול כבר תלוי בו.




ניצן חנוכי

מה היה בעונה שעברה: החלטה לא קלה עשה בשנה שעברה ניצן חנוכי שהחליט לעבור לעפולה שהסתמנה כבר מתחילת הדרך כקבוצת תחתית. בוגר מחלקת הנוער של עירוני רעננה נקלע לבינוניות של הבחורים מהעמק, אך בסיום הצליח יחד עם מאמנו, אלי רבי, לשרוד בליגת לוטו לאחר סדרה מותחת מול עירוני ר"ג (מה שלא ממש עזר לעפולה שהחליטה לרדת ללאומית בכל מקרה). מספרים סטטיסטיים אף פעם לא היו הצד החזק של חנוכי והוא נמדד בעיקר בהגנה ובדברים הקטנים, ובכל זאת בשנה שעברה הוא קלע 6.8 נק', ליקט 3.8 רב' וחטף 2.1 פעמים ב-24.3 נק'. כמובן שזימון לנבחרת הוא לא קיבל.

מה קורה איתו העונה: חנוכי חזר לשתף פעולה עם מורו ורבו, אפי בירנבוים, שנתן לו את ההזדמנות הראשונה לפרוץ אי שם בבני השרון לפני חמש שנים. בראשל"צ הגארד ההגנתי הוא שחקן מוביל לכל דבר ומקבל לא פחות מ-31 דק' בכל ערב נתון. בששת המחזורים האחרונים הוא בזון עם 13.3 נק' בממוצע שלא נדבר על השבועיים האחרונים בהם הוא משוטט בסוג של חלום ורוד עם 100% ל-2 (13/13) ו-21 נק' למשחק ב-35.5 דק'.

כן או לא לנבחרת: אין לנו יותר מדי שחקני הגנה איכותיים כמו חנוכי בכדורסל הישראלי. מי שהגדיר את זה הכי טוב היה עופר ברקוביץ' כשבמהלך פסק הזמן האחרון במשחק מול ראשל"צ לפני מספר שבועות אמר למאיר טפירו, שחקן העשור למי ששכח, כי הוא לא נותן לו את הכדור כי בטח חנוכי ישמור עליו. שיבק חייב סטופר הגנתי כזה שיכול לעצר את צעדיהם של שחקנים דוגמת טוני פארקר מצרפת.




אפיק ניסים

מה היה בעונה שעברה: זה לא רק מה היה איתו בעונה שעברה אלא מה קרה איתו בעשור האחרון. הגארד הכי מנוסה שלנו ברמות האירופאיות (למעט טל בורשטיין) משוטט כבר שנים ביבשת ועובר ממקום למקום כאשר הוא משאיר את חותמו ובגדול. הקליעה האבסולוטית שלו, לה הוסיף במשך השנים גם יכולת ניהול משחק טובה וחכמה, נתנו לו הרבה כבוד באירופה ואין מאמן שמשחק מול נימבורק שלא לוקח את הקלעי הישראלי בחשבון בדוח הסקאוטינג שלו. לצערו של ניסים, חתול שחור שעבר בינו לבין צביקה שרף בקיץ 2006, לגבי משך המנוחה אותו ביקש לקבל אחרי עונה קשה באירופה, גרמה לפסילתו מלבישת המדים הלאומיים. גם בקיץ האחרון אריק שיבק החליט שלא לזמנו.

מה קורה איתו העונה: השנה בצ'כיה ניסים הוא אחד משחקני המפתח במושבה הישראלית (ננו גינזבורג מאמן, עורן עמיאל עוזר מאמן כשגם טרה סימונס, אקס מכבי ת"א והפועל י-ם, מככב). בליגה האדריאטית בה נימבורק לוקחת חלק הוא מספק 12.6 נק' יחד עם 3.7 אס' ב-24.4 דק' כשגם ביורוקאפ מספריו די זהים.

כן או לא לנבחרת: בראיון שערך ניסים עם אתר המנהלת לפני המפגש הראשון העונה מול הפועל י-ם ביורוקאפ ביקש שלא להיכנס לסוגיה של לבישת המדים הלאומיים לפני שהוא מדבר עם אריק שיבק כי מאוד חשוב לו לשחק בנבחרת שוב, אך הוא לא רוצה לצאת בהצהרות בתקשורת לפני שהוא משוחח בנושא עם המאמן הלאומי. שיבק עצמו התבטא בתוכנית "חמישיות" בערוץ הספורט כי בכוונתו לראות את הקלעי המחונן כחלק מהסגל של הנבחרת לפחות בתחילת הדרך.




סילבן לנדסברג

מה קורה איתו העונה: סאגת דיוויד בלו לקמפיין הקודם אומנם נפתרה והפורוורד של מכבי עזר מאוד לנבחרת, אבל עם הישראלי/אמריקאי אך פעם אי אפשר לדעת מה יהיה ועל איזה צד הוא יקום. בלו ששנים "סירב" ללבוש את הגופייה הכחולה לבנה, הבין בקיץ האחרון, גם דרך אנשי מכבי ת"א, שכדאי לו לעשות כך וזה באמת מה שהיה, אבל לקראת הקיץ מעמדו ובעיקר רצונותיו עדיין לא ברורים. במידה ובסופו של דבר יחליט שלא להתייצב למשימה הלאומית שיבק חייב לקחת בחשבון את לנדסברג. אנשים שרואים אותו עדיין מתקשים להבין שהוא מחזיק בידו תעודת זהות. היכולות האתלטיות המרשימות שלו צריכות לעזור מאוד לישראל מול הגארדים וגם הפורוורדים החזקים מסרביה, צרפת וגרמניה. אומנם הוא עדיין מגמגם בליגה יחד עם קבוצתו, מכבי חיפה, אבל הפוטנציאל שלו אדיר ורק צריך לדעת להשתמש בו נכון. ללנדסברג גם יהיה קל יותר לתפקד לצד שחקנים טובים שייקחו ממנו את תשומת הלב של ההגנה. במדים הירוקים הפורוורד בן ה-20 קולע 13.6 נק' יחד עם 3.9 רב' ו-2.4 אס' ב-33.4 דק'.

כן או לא לנבחרת: הכדור בידיים של בלו. במידה ויחליט שהוא מופיע אז מקומו מובטח, אם לא, שיבק חייב לזמן את לנדסברג הכישרוני.




מאיר טפירו

מה קורה איתו העונה: פנטזיה, חלום, לא מציאותי, כל אלה יכולים לתאר את מה שירגיש מאיר טפירו ומה שכולנו נרגיש כשהוא ייקח את טוני פארקר לפוסט אפ, או יסבסב את דירק נוביצקי... הפרישה שלו לפני כמעט שנתיים מהנבחרת עדיין עוקצת את צביקה שרף בלילות הקפואים ברוסיה. עזיבתו המאכזבת, אך הצפויה יש לומר, השאירה את שרף ללא בעל בית על המגרש וגרמה בסוף התהליך לתוצאה המאכזבת שבגינה עזב המאמן את המשרה הלאומית. טפירו בעיקר נהנה בשתי העונות האחרונות מיותר חופש לו הוא זקוק בגילו. רכזה של מכבי אשדוד נמצא בתקופה פנטסטית בליגה כשהוא מוביל את "העולה החדשה" לעונה היסטורית בליגת לוטו. הרכז בן ה-35 מזכיר במעט את השנים היפות שלו בהפועל י-ם ובבני השרון כשהוא נותן בכל מחזור ממוצע של 10.3 נק', 5.4 רב', 5.6 אס' ו-2.2 חט' ב-32.2 דק' אותם הוא מקבל מעופר ברקוביץ'. קשה לשכוח עד היום את הטריפל-דאבל שלו מול בני השרון במחזור השישי (10 נק', 11 רב', 11 אס' וגם 5 חט').

כן או לא לנבחרת: זה אומנם לא נראה הגיוני כרגע, אבל בינינו זה בעיקר תלוי בו. אם הוא חוזר מהפרישה שיבק לא יהסס לקחת אותו למרות "הצערת הנבחרת". יוגב אוחיון, יובל נעימי וגל מקל יכולים רק ללמוד ממנהיג כמוהו. הניסיון שלו באליפויות אירופה יכול לעלות אותנו לפחות שלב אחד יותר ממה שהושג באליפות של 2009.




לסיכום, יש אולי עוד מספר שמות שמגיע להם זימון לפחות לסגל הרחב של שיבק לקראת האליפות אך הם היו פחות משמעותיים מששת השחקנים שנכתבו למעלה. לצוות המקצועי של נבחרת ישראל יהיה כאב ראש גדול מאוד בחודשים הקרובים בבחירת השחקנים אותם הם ירצו לראות רצים בטירוף באולמות בליטא וכולנו תקווה שהבחירות הראויות ובעיקר הנכונות ייעשו. אז נתראה ב-31 באוגוסט בליטא.







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הערעור התקבל: באר יעקב בלאומית "הכרטיס האדום"ואלה שמותההצגה הכי טובה בליגההיכל הדמעות אלופת הקייטנותקצת חבל, לא?איפה הם היום קפצו מעל הפופיקנו נו נו לנוערלפעמים חלומות מתגשמיםבני השרון - קרית אתא: רשמיםכחול לבן חדש בריח של ישןכאב הראש של צביקה



© כל הזכויות שמורות
cker();