קצורין וגינצבורג. חברים וותיקים



נו נו נו לנוער
ברק חקלאי ,25/12/2010

בקרוב יפרסם איגוד הכדורסל את רשימת מאמני הנבחרות הצעירות של ישראל שיובילו את דור העתיד כחול לבן בקמפיינים הקרובים במטרה ברורה לעלות חזרה לדרג ב' אחרי המפלה הגדולה בשנה שעברה. רוב המינויים הצפויים ראויים ולגיטימיים אך אחד מהם מפריע מאוד לברק חקלאי.

בימים הקרובים אמור איגוד הכדורסל לפרסם רשימה סופית של מאמני הנבחרות הצעירות. נתי כהן ימונה להיות מאמן נבחרת הקדטים, גיא גודס ימונה למאמן נבחרת העתודה כשלצידו הוד בן הרצל, המינוי השלישי הוא של רונן "ננו" גינזבורג למאמן נבחרת הנוער.

אני מחבב את גינזבורג כאדם, ואם הוא עלה לטופ 16 של היורוקאפ עם נימבורק כשעודד קטש יושב בבית, אז כנראה שהוא גם מאמן מצוין אבל המינוי שלו לנבחרת מריח לא טוב לטעמי.

אני לא אתייחס לעובדה שגינזבורג שימש עוזר מאמן של מולי קצורין בשנים האחרונות והחליף אותו בנימבורק. לקצורין יש את הזכות המלאה לבחור בחבר או במקורב, כל עוד הוא מאמן מוכח ומוצלח וגינזבורג הוא מאמן מוכח ומוצלח, אבל משהו אחר מסריח כאן.

גינזבורג מאמן בצ'כיה מאז יולי 2006, כבר יותר מארבע שנים הוא לא נמצא בזמן עונת הכדורסל בישראל. הוא מכיר טוב יותר את תומאס סטארוסנסקי ויאן וסלי, הכישרונות הצ'כים העולים מאשר את אלכס צ'רנוביץ' ונועם לייש. את רם אליאספור הוא ראה רק בחימום של ירושלים במלחה מול נימבורק וכשאומרים לו בלייזר, הוא כנראה חושב על המגזין ולא על עוז בלייזר מגלבוע/מעיינות.

לקחת מאמן לנבחרת הנוער שאינו מכיר את השחקנים בארץ בשכבות הגיל המדוברות, אינו יכול לבוא לראות אותם משחקים ואינו יכול אפילו להעביר להם אימון עד סוף מאי, נראה לי כרעיון הזוי, לא ראוי, ובעיקר מאוד לא מקצועי.

מאמן נבחרת עתודה יכול להרשות לעצמו לא להכיר את השחקנים, כי הוא מקבל אותם בדרך כלל בשלים ומוכנים, אבל מאמן נבחרת נוער חייב להכיר את השטח, להכיר כל שחקן ואת הפוטנציאל שלו, ללכת למשחקים, לדבר עם המאמנים, לבלוש ולחקור מי מבין הילדים בני ה-17-18, יוכל לפרוץ ולהגיע לגדולות ולא לשבת בצ'כיה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
הערעור התקבל: באר יעקב בלאומית "הכרטיס האדום"ואלה שמותההצגה הכי טובה בליגההיכל הדמעות אלופת הקייטנותקצת חבל, לא?איפה הם היום קפצו מעל הפופיקראויים ללבוש את המדים הלאומייםלפעמים חלומות מתגשמיםבני השרון - קרית אתא: רשמיםכחול לבן חדש בריח של ישןכאב הראש של צביקה



© כל הזכויות שמורות
cker();