NBA- המצעד השבועי - 20/11
שרון קינן ,21/11/2008

ההתדרדרות ביחסינו הדיפלומטיים עם אטלנטה, הופעת רוקי חריגה של אנתוני פלוני מורו, הטרייד המנצח שנרקם בקולוראדו ומישיגן, קינג ג'יימס והשבוע הפחות מוצלח של רודי. זאת ועוד במצעד של שרון קינן שמסכם שבוע שלישי בליגה הטובה בעולם.

5. לברון מגיע ל,11,000
השיריון הסטטיסטי שלנו הולך השבוע להוד מלכותו שהפך ביום שלישי האחרון לשחקן הצעיר בהיסטוריה של הליגה שמגיע ל-11,000 נקודות בקריירה. ג'יימס הגיע למשחק מול ניו ג'רזי עם 10,987 נקודות ולא התקשה במיוחד לעבור את מחסום ה-11,000 עם 31 נק' שבדרך גם עזרו לקליבלנד להשיג ניצחון 82-106 על הנטס. לברון, בן ה-24 ו-324 ימים, לקח את התואר מקובי ברייאנט שהגיע לציון הדרך המרשים "רק" כשהיה בן 25 ו-99 ימים.

4. "עין הרע" לאטלנטה
חרם כבד הוטל השבוע על "ספסל" במחוזות ג'ורג'יה השונים, לאחר שהכתרנו את פתיחת העונה של אטלנטה לסיפור המשמעותי של השבוע השעבר ובפועל, הפכנו, בסופו של דבר, ל"נאחס" הרשמי של ההוקס שמאז בעיקר מפסידים. מאז ההפסד הצמוד בבוסטון, שעצר את ריצת ה-0-6 בתחילת העונה, אטלנטה הספיקה להפסיד פעמיים לניו-ג'רזי הבינונית (מאזן 6-4, 12 במזרח) וגם לאינדאינה (מאזן 5-5, מקום 9 במזרח). הלילה הם הצליחו בקושי לנצח בבית 87-91 את וושינגטון החלשה (מאזן 8-1, מקום אחרון בזמרח) ולקטוע את רצף 4 ההפסדים. ההוקס, שחסרים כרגע את הפאוור פורוורד ג'וש סמית' שנפצע במהלך רצף הניצחונות בתחילת העונה, צנחו מ-89.5 נק' בממוצע שספגו במהלך ששת הניצחונות הראשונים ל-112.5 בארבעת ההפסדים. מה שבטוח, אנחנו כבר נחשוב פעמיים לפני שנחלק להוקס תארים במהלך העונה הקרובה.

3. מורו נכנס לספרי ההיסטוריה
את אנטוני מורו אתם מכירים? זה בסדר, לא חשבנו אחרת. עכשיו תדמיינו שאתם שחקן רוקי צעיר שלא נבחר בדראפט ובמשחק הראשון בקריירת ה-NBA שלכם שאתם פותחים בחמישיה, אתם מפציצים עם 37 נק'. דמיוני? לא אם תשאלו את החבר מורו, בוגר מכללת ג'ורג'יה טק, שהצטרף לגולדן סטייט רק הודות לליגת הקיץ והפך השבוע לשחקן שקולע את מספר הנקודות הגבוה בהיסטוריה לרוקי שלא נבחר בדראפט. מורו, בהופעת הבכורה שלו בחמישיה של הוואריורס, קלע 37 נק' וקטף 11 ריב' כדי לעזור לגולדן-סטייט (מאזן 6-5, מקום 8 במערב) לנצח 103-121 את הקליפרס (מאזן 9-2, מקום 14 במערב). "הרגשתי כמו שאין לי מה להפסיד. זה חלק מלהיות רוקי" אמר הגארד הצעיר בסיום.

2. טרייד מנצח
בינתיים לפחות, גם בדטרויט וגם בדנבר יכולים להיות מרוצים מהטרייד המתוקשר שביצעו בשבוע הראשון של העונה. בקולורדו כבר הספיקו לשכוח את "התשובה", לאחר שהפסידו רק פעם אחת בלבד בשמונת המשחקים האחרונים מאז המעבר של בילאפס לדנבר. הנאגטס ממוקמים כרגע במקום השני (בשיוויון עם פיניקס ויוטה) במערב עם מאזן יפה של 4-8. לבילאפס, שרשם בינתיים 18.8 נק', 6 אס' ו-3.1 ריב' בממוצע למשחק מאז שהגיע לדנבר, הספיקו רק מספר משחקים מועט בשביל להזכיר ליושבי הפפסי סנטר מהו ערכו של פוינט גארד אמיתי, שמחפש את המסירה, לשם שינוי, כאופציה ראשונה בהתקפה.

בצד של דטרויט, המאזן של אייברסון אמנם עומד רק על 3-4, מאז נחת בפאלאס של אוברן הילס, אבל גם הוא הספיק לקנות לעצמו אוהדים רבים באזור מישיגן עם 20.6 נק', 6.1 אס' ו-4 ריב' למשחק בשבעת המשחקים שלו במדים הכחולים-אדומים של דטרויט. בשבוע האחרון הספיקו AI ודטרויט, שממוקמים כרגע במקום השלישי במזרח עם מאזן של 3-8, לעצור שני רצפי ניצחונות מרשימים של הלייקרס (7) והקאבלירס (8).

1. המלך מדבר: על הפרקט ומחוצה לו
התחלנו במלך ואיתו גם נסיים. לפני פתיחת העונה הצהיר לברון מול כל אוהדי הקאבס כי הוא "לא הולך לשום מקום". בתחילת השבוע האחרון, קצת יותר מחודש אחרי אותה הצהרה, ג'יימס כבר נשמע קצת אחרת. "כשאני אקח את ההחלטה, אני רוצה שהיא תשים אותי במצב בו אני יוכל לזכות באליפויות, אם זה אומר להישאר כאן (בקליבלנד) או לעבור למקום אחר", אמר לברון לפני המשחק של קליבלנד בניו-ג'רזי, אחת מהקבוצות שהתחילו כבר העונה בפרויקט "בוא נדלל את תקרת השכר שלנו בשביל להשאיר מקום ללברון ב-2010". "בסופו של דבר, אתה עושה את מה שטוב לך ולקריירה שלך", הוסיף ג'יימס. "זה קשה בגלל שזה עסקים". אוהדי הקאבס יכולים כבר להתחיל לדאוג.

על הפרקט בינתיים, המלך ממשיך להזכיר לנו למה התקשורת האמריקאית עוסקת, כמעט באופן יומי, בספקולציות לגבי משכנו העתידי ב-2010. 30 נק', 8 ריב', 7.3 אס' ו-2 חט' שלו למשחק אפשרו לקליבלנד (מאזן 3-9, מקום 2 במזרח) להיות ברצף מצוין של 0-8, לפני ההפסד הלילה לדטרויט ולמקם את ג'יימס גבוה גבוה במירוץ ה-MVP. לידיעת הקוראים קובי וכריס.

נשארו מחוץ לדירוג: הלייקרס כבר לא מושלמים, ההסתבכויות של מארק קיובן עם עולם המניות האמריקני, הניקס במאזן חיובי (ברצינות) ושאקיל שמדבר על איחוד עתידי מחודש עם קובי בוס אנג'לס.

"מה קורה עם רודי?"- עדכון אירופאי:
"טוב, אז ידעתי שמתישהו זה יקרה. באמת שידעתי. וזה בסדר. זה טבעי, זה הגיוני. אין מה להכינס לפאניקה או להיות מאוכזב. וגם אודן בדיוק חזר אז בכלל זה הגיוני."... זה בערך התמליל המתומצת של השיחה שערכתי עם עצמי בשבוע האחרון בניסיון להסביר את השבוע הפחות טוב שעבר על הספרדי המעופף, יקיר המדור, רודי פרננדז. רודי התקשה להתרומם השבוע למספרים כפולים וסיים ערבים עם 3 ו-5 נק'. חזרתו של גרג אודן למגרשים גורמת לבלייזרס לשחק פנימה יותר מהרגיל וחלק מזה, בא על חשבנו של הרוקי, שהידרדר בינתיים לצערנו למקום ה-4 במדד שחקני הרוקי היעלים של ה-ESPN.com. מבחינה קבוצתית אגב, הבלייזרס נראים לא רע בכלל וממוקמים במקום ה-6 במערב עם מאזן יפה של 5-7. אנחנו נשארים גאים ברודי שלנו שמקריב בשביל הקבוצה.

וויל סולומון, אחד שמכיר טוב את שתי הקבוצות שנפגשו הערב למפגש הפיסגה השנתי בליגה שלנו, הרשים השבוע עם דאבל-דאבל של 15 נק' ו-11 אס' בניצחון טורנטו על מיאמי. סולומון שיחק ביינתיים ב-8 משחקים מתוך ה-11 של הראפטורס העונה ואפילו פתח בשניים.

רוג'ר מייסון, עוד אקס ירשולמי, כיכב ביום שני האחרון עם 21 נק' כולל שלשה מכריעה בניצחון סן-אנטוניו על הקליפרס. מייסון, השוטינג גארד בן ה-28, מנצל את ההרכב החסר של הספארס המאכזבים (מאזן 6-5, מקום תשיעי במערב) ומקבל מספר מרשים של 34.5 דק' למשחק בסן אנטוניו, אותם מתרגם בינתיים לעונת השיא שלו בליגה עם 14 נק' (47% מחוץ לקשת) ו2.6 אס' למשחק. געגועים במלחה.

לא נסיים מבלי להזכיר את מעלליו של הלטבי המרשים, אנדריס בידרינס, שמעמיד ביינתיים בגולדן-סטייט ממוצע די מדהים של דאבל-דאבל עם 16.8 נק' ו-14.4 ריב' למשחק. לסנטר בן ה-22, אחת מהסיבות העיקריות ליכולת הטובה של הוואריורס, היה חסר ריבאונד בודד בניצחון של גולדן סטייט על פורטלנד ביום שלישי האחרון, כדי להציג מאזן מושלם של 11 משחקי דאבל-דאבל, מתוך 11 משחקים העונה. אנחנו סלחנו.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
אז למה לא סדרות בעצם?בין ניו זילנד ואור יהודהמשעמם לא יהיה כאןNBA- המצעד השבועי - 11/12NBA- המצעד השבועי - 4/12זה לא אתה, זה אניNBA - המצעד השבועי - 27/11הפלישה החולונית לראשוןהבעיות של זיו ארזהמערב הלא פרועאולימפיאקוס בעיר הייןהבהלה לזהבנהריה - רוצה להמשיך במומנטוםNBA: זוהי שקיעתה של הזריחהפלייאוף NBA - חמשת הסיפורים החמיםככה לא לוקחים אליפות, סטיבי.



© כל הזכויות שמורות
cker();