ארז. עוד מוקדם לוותר



הפלישה החולונית לראשון
שרון קינן ,17/11/2008

שרון קינן ראה את המשחק האמיתי הראשון ב"בית מכבי", התרשם מניהול המשחק של דני פרנקו, מהצבא החולוני המרשים ביציע ואפילו התעודד מעט מהשיפור של הכתומים, אך למרות ההפסד, הוא נשאר איתן בדעתו לגבי זיו ארז.

סוף סוף גם קצת כדורסל
רבותיי, היסטוריה. "בית מכבי" החדש זכה אתמול לראשונה לראות לשם שינוי גם משחק כדורסל ראוי. ב-80 הדק' האחרונות ששיחקו עליו כדורסל, הספיק האולם היפה להנות ממגע המיליונים של אולימפיאקוס וגם מהמגע הקצת פחות עשיר של ג'ף רוזן וחיפה היט, אבל בחיפוש אחרי משחק כדורסל מסקרן הוא נשאר עדיין בידיים ריקות. אתמול, לאחר שכבר שבע מהמחאמות על צורתו החיצונית המרשימה, זכה אתמול "בית מכבי" גם ל"חניכה ספורטיבית" הולמת (ויסלחו לי חובבי הכדוריד בראשון וסביבתה). שלא תבינו אותי לא נכון, "חולוניה" ו"ראשוניה" לא הציגו אתמול משחק ברמה גבוהה, אבל אחרי כמעט 80 דקות של "גארבג' טיים", האולם סוף-סוף חווה קצת עניין.

למרות שהקהל הכתום השתפר אתמול בגזרת הדציבלים ואפילו "נמצאו" חלק מבעלי המנוי האובדים, הצבע השולט אתמול בראשון היה ללא ספק הצהוב-סגול של הצבא החולוני, שמבחינתו המשחק בראשון הסמוכה היה כנראה כמעט כמו משחק ביתי. כ-500 חולונים המשיכו להזכיר לנו אתמול שעם או בלי קבוצה שרצה לאליפות, קהל של אלופים הם לא שכחו להיות. רק למה צריך להשחיט חלק מהכסאות באולם החדש? עד שבונים פה מתקן ראוי, לא חבל?

דורסמן? פרנקו!
נראה שהקיץ שעבר על חולוניה, קצת נתן לקבוצה של דני פרנקו בצורה אוטומטית מדי תווית של קבוצה מהחלק התחתון בליגה, עוד לפני שהעונה אפילו התחילה. בלי שיותר מדי הרגשנו, בחולון הצליחו, בתקציב מינימאלי, לבנות חבורה די מרשימה של זרים מחוזקת בישראלים רעבים כמו ליאור שגב ויהוא אורלנד. לאליפות מדהימה נוספת זה לא כנראה לא יספיק וספק אפילו אם הסגל של השנה שעברה היה משחזר את ההישג, אבל כמו שאמר דני פרנקו אתמול, גם אם חולון תסיים במקומות האחרונים של "הפיינל-אייט", אין בארץ יותר מדי קבוצות שישמחו להתמודד עם אותו צבא חולוני, בסדרה של הטוב מ-5.

פרנקו גם צודק באשר לקביעתו כי הניצחון אתמול היה המרשים ביותר של חולון העונה. את בני השרון הם תפסו במצב של "תרדמת כללית" והניצחון הביתי מול ר"ג החלשה לא הייתה משימה קשה מדי. אתמול הצליחה חולון, במשחק לא גדול, לנצח בחוץ קבוצה שהייתה זקוקה לניצחון כמו אוויר לנשימה וגם שיחקה ככה במשך דקות רבות. ההגנה של חולון מצליחה להקשות מאוד על היריבה. נכון לעכשיו, חולון היא הקבוצה החוטפת ביותר בליגה עם 16.5 חט' למשחק כאשר לא פחות מארבעה חולנים (וושינגטון, ווית'רס, ליפשיץ וטולברט ששיחק רק משחק אחד) חוטפים לפחות שתי חטיפות למשחק. ליאור שגב נמצא קרוב מאוד עם 1.8 חט'.

האמת שלפרנקו מגיעות לא מעט מחמאות על הניצחון אתמול. לאחר שראשון הצליחה כבר לחזור למשחק, פרנקו, ברגע משמועתי מאוד, החליט לעבור לאזורית ודי בילגן את ההתקפה הכתומה. אבי סוכר אמנם היה טוב אתמול אבל חוסר הביטחון שלו מחוץ לקשת היה בולט מאוד, באותם רגעים בהם נעזב כמעט חופשי. בזמן שסוכר היה על הפרקט, טוט ושעשוע, שניים מאיימים יותר מהטווח הזה, נשארו על הספסל. ההחלטה לעבור לאזורית די עצרה את השטף במשחק של הבייתים ובסופו של דבר, החזירה את חולון למשחק.

עושה רושם שפרנקו מצליח ביינתים להוציא מהשחקנים שלו את הדברים שהם טובים בהם. חולון לא עושה יותר מדי דברים גדולים אבל מה שהיא עושה היא עושה טוב. ליאור שגב למשל, עלה אתמול ל-13 דק' בלבד אבל במהלכם תרם 9 נק', חלקם ברגעים קריטיים מאוד במשחק, 3 אס' וכמובן הגנה טובה. שגב בן ה-25, הוא עוד הוכחה אגב, שלא מזיק לפזול לעיתים לליגה הלאומית בחיפוש אחר כישרונות ישראלים שטרם פרחו ברמות הגבוהות.

הדרך השתפרה, התוצאה הסופית נשארה זהה
הצבע והעניין של אתמול לא יותר מדי מעניינים את אנשי עיר היין. השבוע האחרון התחיל, מבחינתם, במאבק המילולי בין האוהדים למאמן, זיו ארז, המשיך בהפסדו המפתיע בבחירות של ראש עיריית ראשל"צ ב-25 שנה האחרונות, מאיר ניצן, שעשוי לשים מספר סימני שאלה בנוגע לתקצוב העירוני של הקבוצה בשנים הבאות והמשיך בהפסד הביתי המאכזב של אתמול.

ספקולציות בנוגע למעמדו המעורער של זין ארז ימשיכו קרוב לודאי לזרום גם בימים הקרובים. הבעתי כאן בשבוע שעבר את התנגדותי העקרונית לפיטורי מאמן כבר בשלב כ"כ מוקדם והאמת שגם היום, למרות ההפסד והמאזן הלא מחמיא, אני אפילו נחרץ עוד יותר. בניגוד למחזורים הקודמים, בהם צורת המשחק הנרפת של ראשון הייתה עגומה עוד יותר מההפסדים עצמם, אתמול חניכיו של ארז סוף סוף נראו כקבוצה מחוברת במשך רב דקות המשחק. נכון, הקבוצה של ארז עדיין עושה הרבה שטויות ויש לה עוד דרך ארוכה לעבור בשביל להחזיר את הכבוד האבוד, אבל בשונה מהשבועות האחרונים, היא נראתה אתמול קבוצה. למרבה האירונה, היה זה כנראה משחקה הטוב ביותר של ראשון העונה.

בחלק ההגנתי, ראשון הייתה אתמול עדיין דומה לאותה קבוצה שראינו בשלושת המחזורים הראשונים. ריבאונד ההגנה עדיין מהווה נקודת תורפה ולמרות שנוכחתו של ג'יימס לאנג גדול המימדים, שכבר קיבל אתמול 30 דק', הייתה בהחלט מורגשת (האמת שהיא מורגשת רק מלהסתכל עליו), חלק נכבד מהנקודות של חולון הגיעו אתמול בהזדמנויות שניות ואפילו שלישיות בהתקפה.

מבחינה התקפית, זה כבר נראה הרבה יותר טוב. הכתומים סיימו אתמול עם 17 אס', אחרי 22 ביחד בשני המחזורים האחרונים נגד חיפה והגבעה ובמשך דקות רבות הצליחו לייצר לעצמם מצבים מתוך התקפות מסודרות. הבעיה היא שדווקא ברגעים המכריעים של המשחק, אחרי שכבר הייתה במומנטום חיובי, ראשון שוב חזרה על חלק מהטעויות שהביאו אותה למצב שהיא נמצאת בו. תרגיל "תן את הכדור לקונלי ותקווה שיהיה בסדר" נוסה בזה אחר זה בדקות המכריעות של המשחק ונקרא בצורה אוטומטית ע"י ההגנה של חולון.

גם אחרי שלשה ענקית של פרחי מטווח NBA והחטאות של הסגולים שנתנו לראשון עוד הזדמנות לחזור, היא שוב הלכה בצורה שקופה לקונלי והבליטה את החד גוניות שלה בההתקפה. קונלי שוב היה אתמול סביר עם 15 נק' אבל התלות הגדולה מדי של ראשון בו, גרמה לו לאבד אתמול לא פחות מ-6 כדורים, 3 מתוכם ברבע האחרון. דווקא ברגעים החשובים, קן טוט, שכבר הוכיח שהוא מסוגל לייצר לעצמו מצבים, נשאר על הספסל וסיים עם 2 נק' בלבד. בראשון עדיין חולמים על ימים בהם כל ארבעת הזרים שלה יהיו ביכולת סבירה. האמת שכמו שזה נראה עכשיו, הם יסתפקו גם ב-0-1 קטן בשער מנבדל, כל עוד זה יביא את הניצחון הראשון העונה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
אז למה לא סדרות בעצם?בין ניו זילנד ואור יהודהמשעמם לא יהיה כאןNBA- המצעד השבועי - 11/12NBA- המצעד השבועי - 4/12זה לא אתה, זה אניNBA - המצעד השבועי - 27/11NBA- המצעד השבועי - 20/11הבעיות של זיו ארזהמערב הלא פרועאולימפיאקוס בעיר הייןהבהלה לזהבנהריה - רוצה להמשיך במומנטוםNBA: זוהי שקיעתה של הזריחהפלייאוף NBA - חמשת הסיפורים החמיםככה לא לוקחים אליפות, סטיבי.



© כל הזכויות שמורות
cker();