דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכה
שלומי פרי ,05/04/2008

בתאריך 27 בפברואר פרסמנו כאן בספסל מקרה אלימות אחרי משחק בדימונה. שחקן הפועל ב"ש ומנהל הקבוצו הוכו קשות. לאחר יותר מחודש פסק בית הדין של איגוד הכדורסל עונש של 2 משחקי רדיוס לדימונה. אם זה לא היה עצוב, זה היה מאוד מצחיק

נשמח לקבל תגובות ורעיונות בנושא - נפרסם את התגובות המעניינות - לחצו כאן למשלוח תגובה


כך פרסמנו 27 בפברואר
"כעשרים דקות לאחר סיום משחק נערים ארצית בדימונה בו ניצחה הפועל באר-שבע, הוכה כוכבה של באר-שבע ושחקן נבחרת הקדטים, בן דאודי על ידי שחקני ואוהדי דימונה. מנהל הפועל ב"ש ומאמנה יצאו מחדר ההלבשה כדי להפריד והעלו את שחקני ב"ש לאוטובוס. אחד הדימונאים עלה לאוטובוס וכשמנהל ב"ש הוציא אותו משם, התנפלו עליו כשישה אוהדי דימונה עם אלות והפליאו בו את מכותם"

והנה פסק הדין:
"אנו גוזרים על הקבוצה עונש של עריכת 2 משחקים ביתיים ברדיוס של 20 ק"מ ממגרשה הביתי בפועל וללא קהל. אנו מאריכים את העונש על תנאי שהוטל על הקבוצה בדצמבר 2007 לשנה נוספת מהיום.
הקלנו עם הקבוצה בהתחשב בכך שהתרשמנו כי ההנהלה תפיק את הלקחים המתבקשים. אנו מקווים כי הנהלת הקבוצה מבינה כי עליה לפעול בהתאם למניעת הישנות התופעה"

פסק הדין הזה מצטרף לפסקי דין קודמים בעבר, שלטעמנו ולצערנו מקלים מאוד עם הקבוצות. לאחר המקרה המזעזע בשוהם פסק האיגוד "מכיוון שנכחנו כי הקבוצה הפנימה היטב את משמעות המעשים החמורים שאירעו, אנו מסתפקים בהטלת עונש של עריכת 5 משחקים ביתיים ללא קהל בפועל החל מהיום וכן קנס כספי בסך 1,500 ש"ח."

השיטה ברורה, מנהלי הקבוצה האלימה מגיעים לבית הדין, ובפנים מלאות צער אך נחושות, מספרים לדיינים כי הם מצטערים מאוד על המקרה שקרה, מבינים את חומרת המעשה ויעשו הכל, אבל הכל, כדי שמקרים כאלה לא יישנו. בית הדין ניחן בחוש רחמים מפותח ומעניש את הקבוצה בעונש קל.

האלימות במגרשים הולכת וגואה. כשביקרנו בפעם הקודמת את מדיניות הענישה הקלה של איגוד, קיבלנו תגובה באי מייל מיו"ר האיגוד. אולמרט כהרגלו תקף אותנו וגם איים, אבל מילה אחת על כך שהוא מתכוון לטפל באלימות הגואה הוא לא כתב.
אולמרט עוזב ויו"ר איגוד חדש ייכנס לתפקידו בקרוב.
אנחנו ממליצים ליו"ר החדש, יהיה מי שיהיה, להנחות את בית הדין של האיגוד להחמיר את הענישה ובמקביל להורות לקבוצות לקיים פעילות חינוכית נגד אלימות.

זה מתחיל בנוער אבל מגיע גם לבוגרים. זה ביציע אבל גם על המגרש. לפני מספר שבועות התקשר אלינו מאמן בליגה הארצית וסיפר על איומים קשים שקיבל שחקן שלו במהלך משחק ואחריו משחקן היריבה. כמה ימים לאחר מכן קיבלנו אי מייל מאמא מנתניה, שסיפרה על שני שחקני קרית אתא מהלאומית, שהיכו את הבן שלה אחרי משחק.

אין לנו סטטיסטיקה על כמות פסקי הדין השנה לעומת שנים קודמות ואין לנו אישור על כך שהאלימות אכן מתגברת, אבל זוהי ההרגשה שאנחנו מקבלים מממאמנים ומשחקנים מהשטח.
אם שחקן או אוהד מגיעים למשחק כדורסל ולא מרגישים בטוחים, אין טעם לכל הכדורסל בארץ.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתחפיינל פור הנוער - ארבע הערות10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2מספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();