פיינל פור הנוער - ארבע הערות
שלומי פרי ,14/05/2011

שלומי פרי ביקר בפיינל פור הנוער ויש לו מה להגיד: על יחס האיגוד לאירוע, על הרמה הנמוכה, על הצעירים שכן משכו את העין ועל היחס של מכבי ת"א לקבוצת הנוער.

1. לפני 6 שנים החל איגוד הכדורסל במסורת של פיינל פור הנוער, בשנים הראשונות הפיינל פור הצעיר קיבל יחס נהדר, אני זוכר תחרות הטבעות נהדרת והענקת פרסים למצטייני העונה, אני זוכר אירוע פרידה מכל השחקנים שמתגייסים ואני זוכר שבכל פיינל פור נוער היתה גם השתלמות מאמנים. עושה רושם שכל ההתלהבות מהאירוע עברה לאנשי האיגוד ואתמול שום דבר מהנ"ל לא התקיים והאירוע לבש אופי סתמי של משחק רגיל ללא שום תפאורה חגיגית. חבל כי בכל זאת הגיעו כ-1000 איש לאירוע והיה צריך לתת להם יותר.

2. הרמה של השחקנים, כולם מדברים על זה, ירדה מאוד, זה אפילו יותר חמור בנערים מאשר בנוער. היו אתמול כמה שחקנים נחמדים על המגרש, אבל בארבע קבוצות אפשר לספור אולי 4 שחקנים עם פוטנציאל כלשהו.
את חוברת הפיינל פור הראשון ב-2006 זכיתי להכין עבור האיגוד, הנה כמה שמות בולטים ששיחקו שם: אלישי כדיר, עמרי כספי, גל מקל, דניאל גור אריה דורי אסף והנה כמה שמות פחות בולטים: אבישי דרעי, גלעד קרני, אופיר לוי, אור רון (הפועל ירושלים) עידו בלכר, אור זינדרמן (עירוני ר"ג), עומר זמיר, דניאל גור אריה (מכבי תל-אביב) עודד ברנדווין, נועם מטלון, אור ברנר, עמית שירן (בני הרצליה) . אני לא בטוח שהשנה יש שליש מהכמות של הפוטנציאל ההוא. האקדמיה אולי תגדל שחקנים אבל היא גם מחלישה מאוד את הליגה. דרך אגב, אם נחזור לסעיף הראשון, חוברת לא חולקה אתמול ביציעים.

3. אם כבר מדברים על פוטנציאל, דווקא הצעירים יותר משכו את העין: אדם אריאל, נאור שרון ויניב סולומון. 20 שניות לסיום המשחק בין הפועל ירושלים למכבי תל-אביב ולאחר שחבריו החטיאו בסיטונות מהקו ואיבדו כדורים, ניגש אדם אריאל הצעיר למאמנו דניאל ששר וממש צעק עליו שהוא רוצה לקבל את הכדור. ששר לא היסס ובפסק הזמן תיכנן הוצאת חוץ שתוביל את הכדור לאריאל. הילד בלי לעפעף קלע את שתי הזריקות והכריע את המשחק.
יותר מכל כשרון, גובה, אתלטיות ופיזיות, דווקא זה מה שהופך ילדים לשחקנים – לקיחת האחריות ואדם אריאל סימן וי בקטגוריה הזו.

4. בעוד הצוות המקצועי של הפועל ירושלים בוגרים הגיע במלואו למשחק (יונתן אלון, דרור כהן ואפילו עודד קטש, כמובן באיחור אופייני וגם אורי קוקיה ויובל נעימי), לא ראיתי אף לא אחד מהצוות המקצועי של מכבי ת"א באולם ברמלה, בכלל נראה שיש משהו מתנכר השנה ביחס של קבוצת הבוגרים של מכבי לקבוצת הנוער ולראייה אי ההתייחסות של האתר הרשמי של מכבי לקבוצת הנוער השנה, אי התייחסות שהחלה עם סדרת ההפסדים של הנוער בסיבוב הראשון. בנוסף הנוער של מכבי לא יצא, בניגוד לעבר, למוקדמות טורניר היורוליג. זהו הפסד אליפות שני ברציפות של הנוער הצהוב וזה קורה לראשונה מאז סוף שנות ה-90, מישהו מוכן להמר שאריק ג'מייטיס, מאמן נהדר ואהוב על שחקניו, ימשיך בקבוצה בעונה הבאה?







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
ילדי מפתח10 הפנים החדשות בלאומיתארבע הגדולותיש עתיד !משפטים ממלחה"צעד וחצי" בפטרולעם הפנים למערבערב טוב לך אוהד הפועל חולוןחריש עמוק 2 - פלייאוף הנוער יוצא לדרךחריש עמוק 2 - תגובת האיגוד 2דבר המערכת: מדיניות הענישה הקלה ממשיכהמספר חזק: טפירו - הדלקת נגד הרצףהשופטים ניצחו לירושלים את המשחקשינויים בחוקה - הסבריםחריש עמוק מיוחדנוסטלגיה לאומית - העולות הגדולותלמה לעזאזל אני עושה את זהחריש עמוק - נזכרים בקאופמןרשמים מהגמריםדבר המערכת: הכל על הכתפיים של באר-שבע ור"גאיזה משחקרמת-גן 83 - עפולה 87: גלריית תמונותדבר המערכת: בנות של כדורגלניםדבר המערכת: בעקבות בארקלידבר המערכת: יודעים לקפוץ, אבל לא לקלועקיץ חורפיסיפורו של המחנה הקצר בעולםשניים משלנולא להיות רק תפאורהחוזר לחולוניההתסריט הכי הזויקדחת אפריל ב"ספסל"קליפורניה בידינודבר המערכת: הבו לנו אליפותלא כואב הלבזכאי ורע לובראש של פיניעל העיוורוןליגת העל מתחילה היוםכל כלי כליאיש השנה של שלומיאיזה הבדלהאנשים של האליפותיומן מסע – פרק ראשון – נוסעים לבלגרדגעגועים לימים טוביםהבמה שלכםקריזה - פרק ג'חוויות ורשמים מחצי גמר הגביעקריזה - פרק שניקריזה - חלק ראשוןבושות מהעונשיןתנו לו לאמן



© כל הזכויות שמורות
cker();