צריכים שינוי
יעוז סבר ,22/11/2004

המשחק של נהריה באוסישקין רק חיזק את מה שידענו כבר מתחילת העונה. נהריה חייבת שינוי, ויפה שעה אחת קודם...

עצוב היה באיזשהו מקום לראות הערב את נהריה באוסישקין.
במשך שלוש שנים היוותה נהריה אי של שפיות עבור הכדורסל הישראלי. דוגמא לאיך כן אפשר לבנות קבוצה טובה, לוחמת, מגובשת ומצליחה, בתקציב נמוך ובעיקר בשמירה על כמה עקרונות לא אופיינים לכדורסל הישראלי. שמירה על סגל שרץ כמה שנים ביחד, זרים צנועים שעיקר יתרונם הוא הכרת הליגה בארץ ומעל הכל מאמן שכבר שכח מתי הוא אימן במקום אחר.
והנה, באה לה הפועל ת"א, הסמל ההפוך בדיוק וקורעת לה את הצורה.
הפועל ת"א שהחליפה שלושה מאמנים בשנתיים האחרונות, שהחליפה את כל הזרים שלה בעונה האחרונה, שהחליפה את כל הזרים שלה לפני שתי עונות, שבכל עונה מציגה פנים חדשות, זו שעונה אחת מפציצה בתקציב מטורף ועונה לאחר מכן אין לה כסף לנעליים, זו שמשחקת באולם שמזכיר את ישראל של פעם, בדיוק הפוך מהארמון הנהרייני. והנה, אותה הפועל ת"א, של פעם, נותנת בראש לנהריה.
אז את הפועל ת"א נשאיר בצד הערב, על בית הספר על שם אפי בירנבוים לבניית קבוצה בתקציב אפס, כבר התעכבנו בשבוע שעבר.
לעומת זאת עירוני נהריה חייבת לעשות חושבים.
במשך שנים נמנעו שם מחילופים מהירים, אבל מצד שני כשהיה צריך להחליף החליפו. העונה הגיע הזמן להחליף, בוודאות.
את הטעות הקשה עשו בנהריה כשהחליפו את שרון ששון באיתי לב. איתי לב לא שחקן רע, רחוק מזה, ברוב האספקטים של המשחק, תתפלאו לשמוע, הוא תורם יותר משרון ששון. אלא ששרון ששון תרם באספקט אחד קריטי לנהריה, הקליעה מבחוץ. הוויתור על ששון, בתוספת המחליף לב, השאירו את נהריה בלי שחקן אחד שיכול לקלוע בצורה יציבה מבחוץ.
לא במקרה עירוני נהריה היא הקבוצה הגרועה העונה מחוץ לקשת. הנתון הזה הוא לא נתון שולי, אחוזי הקליעה העלובים מבחוץ משפיעים על כל המשחק של נהריה, וגורמים להגנות לרכז כוח בפנים, מה שגורם לאריק קמבל, למשל, לרדת בתפוקה.
בראש ובראשונה נהריה חייבת קלע, במקום ארתור לי, במקום רוג'ר פרינגטון, בנוסף לכל החברה האלה, אם יש כסף, אבל נהריה חייבת ידית מבחוץ, כזו שיכולה לפתוח כל הגנה.
סימן השאלה השני נוגע לארתור לי. לי שחקן מצויין שלא שכח לשחק כדורסל. מצד שני, בהיעדרו של ששון ובשינוי המערך הקבוצתי, נראה לי כמו רועה בלי עדר, או יותר נכון כמו רכז בלי קבוצה.
נהריה לא צריכה בשלב הזה רכז מנוע, כמו לי, אלא יותר רכז קלע, כמו מאליק דיקסון מראשון (טרייד בין השתיים יכול דווקא להיות רעיון בכלל לא רע, אבל זה כבר לטור אחר).
האשמה לא נעוצה בלי עצמו לדעתי. אפילו קרטיס מקנטס, שהוא באמת שחקן ענק, היה מתקשה למצוא את עצמו ולשגר אסיסטים, לו היה מנהל סגל בעייתי מבחינה התקפית כמו של נהריה.

כך או אחרת, יהיה מעניין לראות איך יטפלו הנהריינים במצב (וברור עכשיו שיהיו זעזועים), ובעיקר יהיה מעניין לראות כמה יציב כסאו של אבי אשכנזי.
עד כה שידרו בנהריה שאשכנזי חסין לחלוטין, ושהפרקט במגרש יוחלף לפני שיחליפו אותו.
יהיה מעניין לראות איך יעברו בנהריה את הגל הנוכחי, והאם אשכנזי באמת יקבל את האפשרות להחליף את כל הקבוצה לפני שימצא את עצמו בדרך הביתה...







כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חמש הערות על עונת הכדורסל האחרונהפלייאוף עכשיוזמן חלוםאיש השנה שלי-צביקה שרףלזכרםשמונה נקודותריקי ריקיאכזבותמנפלאות האיגודתנו לחיות בשקטדוכן פלאפלוהמכונה עובדתמבחן יותםבא מאהבהזמן החרושצאתך לשלוםדרוש שינויעדיין הכי טוביםתור הזהב



© כל הזכויות שמורות
cker();