השחקן הטוב בפיינל פור? לא גרג אודן!
מנחם לס ,29/03/2007

מנחם לס אמנם נמצא בישראל אבל עדיין עוקב אחרי פיינל פור המכללות ולדעתו גרג אודן הוא לא השחקן הכי טוב בפיינל פור. אז מי כן? בשביל זה תצטרכו להיכנס ולקרוא. התחזית של לס לגמר הריקוד הגדול.

קצת מוזר לכתוב על הפיינל פור מהוד השרון ולא מאטלנטה, היכן שהטורניר ייערך בסוף השבוע, אך לאחד שגר בפלורידה וחזה באוניברסיטת פלורידה 5 פעמים השנה, באוהיו סטייט פעמיים, ובג'ורג'טאון פעם אחת – רק את UCLA ראיתי רק בטלוויזיה - מותר לכתוב על הטורניר אפילו אם היה במהאשקונאוטה, הכפר האסקימוסי בקוטב הצפוני.

כולם מדברים על "הדבר הבא" – גרג אודן מאוהיו סטייט, 2.13 מ', בן 19 הנראה בן 32 ובוודאי בחירת הדראפט מס' 1 השנה. אך אלה הרואים בו את הגורם שאוהיו סטייט תנצח את אליפות ה-NCAA שוכחים שישנם שחקני קולג' שאתה יודע למפרע שיבריקו ב-NBA אך במכללות הם די בינוניים. גרג אודן הוא אחד מאלה.

אז מיהו השחקן הטוב ביותר בפיינל פור? יואכים נואה מפלורידה? לא! הטוב ביותר הוא השחקן הדי-אלמוני ג'ף גרין מג'ורג'טאון, שתראו מככב עם גופיה מס' 32, הבא לשחק עם החבילה כולה: קליעות, ריבאונדים, אסיסטים, 40 דקות משחק. ווינר אופטימלי ו"קלעי השנייה האחרונה" בדיוק כפי שהיה כריסטיאן לייטנר מאוניברסיטת דיוק בזמנו. מאמן ג'ורג'טאון, ג'ון תומפסון ה-3 (בנו של ג'ון תומפסון הידוע – מאמנה של ג'ורג'טאון עד שבנו החליפו), מאמין שגרין יספיק. אני לא. אין לו מספיק כלים לידו לגבור על הפלורידה גייטורס, האלופה.

אוניברסיטת פלורידה, אלופת השנה שעברה, תנצח שוב. למה? כי יש לה שחקן, יואכים נואה, 2.10 מ', הניכנס לטרוף שאין שני לו כשהמשחק על הקו. כשהמשחק מגיע לרגעי האמת הוא על הדובדבן הגדול. בעוד שגרג אודן מפשל עם פאולים טפשיים, ולג'ף גרין אין להקת עוזרים טובה מספיק, לנואה יש את קלעי השלשות הטוב במכללות – לי האמפרי שקלע שבע שלשות בנצחון 85-77 על אורגון ברבע הגמר – ופוינט גארד אלמוני יחסית, טוריאן גרין (21 נגד אורגון), שראיתיו משחק כבן 16 בתיכון של פורט לאודרדייל בפלורידה ומבצע דברים אדירים לשחקן בגובה 1.83. הוא יהיה הסטפון מארברי הבא בNBA.

UCLA שתפגוש את פלורידה בחצי הגמר היא האלמונית והמסוכנת מכולן. איש לא נתן לה סיכוי להיות "בריקוד הגדול" והנה היא נמצאת כאן, וללא כל רגשי נחיתות. יש לה את השחקן השני בטיבו בטורניר (אחרי ג'ף גרין, ולפני נואה ואודן), אהרון אפללו, שנעשה גדול רק בחודש האחרון. יש לו "גוף נבא", ואת הדבר החשוב ביותר שמחפשים בליגה המקצועית: ONE DRIBBLE PULL UP שאחריו בא FADEAWAY א-לה קווין מקהייל. הוא קולע כמעט 30% מנקודותיה של UCLA והוא הדבר המסוכן ביותר בטורניר.

אז מה יהיה? פלורידה תגבור בקושי על UCLA וג'ורג'טאון – בהפתעה עצומה – תגבור על אוהיו סטייט. בגמר פלורידה תנצח די בקלות את ג'ורג'טאון ותיקח אליפות שנייה ברציפות.

אבל הפיינל-פור בג'ורג'יה דום הוא רק חלק מההצגה הגדולה. ה-AT&T מבטיחה נשף שייקרא AT&T MUSIC PARK בהשתתפות האומנים הגדולים ביותר בארה"ב. "הסנטניאל אולימפיק פארק" יהפוך לפארק הירקון עם ששה אומנים שזכו לאחרונה ב-'פרסי הגראמי', ובמופע הנקרא WORLD LARGEST PEP RALLY תופענה התזמורות, הצ'ירלידרס, וכל המסקוט של כל ארבעת הקבוצות. ראיתי מופע זה כמה פעמים, ואין דבר מלהיב ממנו.

אבל רגע. קוקה-קולה – שנולדה באטלנטה, ואטלנטה היא ביתה הראשי, לא תעמוד בצד. היא מציעה את ה-"פסטיבל הקוקה-קולה שלי" עם סלבריטיס מכאן ועד הודעה חדשה, ומבטיחה הצגות "היי טק" שעדיין לא ניראו בעולם.

מחכים לנו 4 ימים שהם לא רק הגדולים ביותר בכדורסל – ותסלחי לי ה-NBA עם האליפות שלה, וכן אליפות אירופה – אלא גם בהופלה. תהיה זאת הצגת ההופס עם ההופלה הנפלאה ביותר.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
יחי המתח, לעזאזל הכדורסלהשעון מראה 00:00



© כל הזכויות שמורות
cker();