סימונס. המצטיין בטורניר



סימונס הפשיר, ועוד איך
ספסל ,08/10/2009

הגארד שהוקפא על הספסל הצהוב נקם עם 24 נקודות והוביל את הפועל ירושלים לזכייה נוספת בגביע ווינר אחרי 80:86 בגמר ענק. מכבי הובילה ב-14 ברבע הראשון, ירושלים הגיבה בריצת 10:41, מכבי התאוששה עם 2:23 אבל המילה האחרונה הייתה של סימונס עם שתי שלשות קלאץ'.

סטטיסטיקה מלאה

ליאור פרי בא בשביל המשחק המוקדם, אבל נשאר עד הסוף

חיפה התנחמה במקום השלישי ע"ח גליל/גלבוע | סטטיסטיקה מלאה

סטטיסטיקה מלאה ודיווחים מפורטים מכל משחקי המפעל


כשהפועל ירושלים ירדה למחצית ביתרון 35:50 אחרי עוד שלשה ענקית של טרה סימונס, האוהדים האדומים חלמו על שיחזור התבוסה מהעונה שעברה, אבל ידעו שהקאמבק בדרך. והוא אכן הגיע. סימונס לא תרם נקודה בזמן שמכבי חזרה מפיגור 17 ליתרון 4, אבל ברגע האמת הוא קבר שתי שלשות אדירות וניצח את המשחק, לא לפני שטרח להזכיר לפיני גרשון כמה קש הוא אכל ממנו אשתקד.

כשאבנר קופל הקים את גביע ווינר - וטרח לסדר גמר קלאסי בכל דרך אפשרית - על משחק כזה בדיוק הוא פינטז. מאחורי סל אחד התקבץ הגוש הצהוב ומאחורי השני, כרגיל, הילדים באדום. האווירה הייתה מופלאה, גומא אגייאר נכנס לתחפושת הצ'יר-לידר כרגיל והמשחק לא איכזב עם שינויי מומנטום קיצוניים.

סימונס הוא כאמור הגיבור הגדול של הערב, אבל המצ'-אפ המעניין ביותר היה אנדרסון מול דיז'ון תומפסון. הכוכב הצהוב, שנדמה שהגיע ארצה בכושר שיא, ירד למחצית עם 18 והוסיף עוד 8 בקאמבק של מכבי ברבע השלישי. מס' 12 באדום לעומת זאת כמעט נחבא אל הכלים, אבל ברבע האחרון הוא נדבק לאנדרסון והוכיח למה הוא נבחר אשתקד לשחקן ההגנה המצטיין באוקראינה כשעצר אותו על 0 נקודות.

אנדרסון ירד למחצית עם 5-7 מהשדה בעוד כל מכבי תרמה רק סל שדה אחד יותר מ-25 ניסיונות. ירושלים, מהמעט שלמדנו עליה עד כה, מבליטה כל פעם מישהו אחר. ברבע גמר זה היה ליונס, בחצי פינקני והיום סימונס. אבל מאחורי כולם, בשקט וביעילות שיא, שווה לשים לב לדיז'ון. הפלוס/מינוס שלו, 23, מספר הכל.

במכבי לא אוהבים להפסיד, אבל אולי עדיף להוציא את ההפסד הראשון מהמערכת, שבוע לפני פתיחת היורוליג. וויז'נייבסקי ואיידסון עוד לא בדיוק הבינו את תפקידם, לאמפה לא מבין למה הוא לא משחק ובכלל לא בטוח שמהלכי אופן לאנדרסון באמצע רבע של משחק כזה הם ההכנה הראויה. פניני כמעט עזר לו להציל את התואר, אבל חמישית מטופשת שלחה אותו לראות את סימונס ותומפסון משלימים מהפך שלישי ואחרון במשחק.

ירושלים ניסתה לעמוד בקצב של מכבי בפתיחה וסימונס עוד דאג לשיוויון 8:8, אבל איש השעה, אלן אנדרסון (14 נק' ברבע), תפר שלוש שלשות, שתיים מהן על המצח של ששון אחרי חילוף בהגנה והצהובים קלעו 14 נקודות ללא מענה כשהאדומים אבודים לחלוטין. ליאו ליונס שבר בצורת מהספסל בשלשה ופאול וסל, מכבי יצאה מהקצב מול האיזורית שהגיעה עם עלייתו של קוקיה מהספסל ושלשה של נעימי השלימה שבע נקודות רצופות שצימקו ל-25:18 אחרי רבע אחד.

הרבע השני הזכיר את הרבע השני במפגש הקודם בין הקבוצות במלחה. תומפסון עם 7 רצופות דאג לשיוויון, אנדרסון, שקלע עד המחצית נקודה אחת יותר מכל חבריו גם יחד, עוד שמר את מכבי בעניינים אבל סימונס נכנס לטירוף ובשלשה ופאול וסל דאג ליתרון ראשון. מכבי המשיכה לאבד את הראש מול האיזורית, מלחה נכנס לטירוף וכל כדור אבוד הגיע לידיים אדומות. סימונס קבר שלשה מטורפת, אנדרסון חטף מכה בראש ויצא וסימונס (14 ברבע) נעל ריצת 10:39 בשלשה מעשרה מטרים, 35:50 במחצית! הצהובים המתוסכלים וההמומים עוד הספיקו להתעמת עם אוהדי ירושלים לפני שירדו לחדרי ההלבשה.

נעימי עוד פתח את הרבע השלישי כמו שנגמר הקודם עם 7 נקודות רצופות כולל שלשה משוגעת במעבר שהעלתה את היתרון ל-17. אלא שמכאן ועד סיום הרבע, היה רק צבע אחד על הפארקט - צהוב. לימונד יצא עם ארבע עבירות ומקל שהחליף אותו לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. ביחד עם פניני הוא אסף נקודות מהזדמנות שנייה וכשגם אנדרסון חזר לעניינים, מכבי הייתה בלתי-עצירה. ירושלים לא יכלה לקנות סל מול האגרסיביות האדירה של מכבי, החטיאה ארבע זריקות עונשין רצופות וראתה את מכבי סוגרת ריצת 2:23 בדרך ליתרון 59:63 בסוף הרבע.

הפעם הגיעה תורה של מכבי להיתקע 3 דקות ללא נקודה וליונס בהרבה פיזיות דאג ליתרון ולתחילת הנדנדה. פניני קבר שלשה גדולה בשנייה ה-24 של ההתקפה, אבל ירד תוך כדי חגיגות וישר ביצע חמישית. איידסון הוסיף עוד שלשה, אבל סימונס, שלא קלע מאז ההפסקה, קבר שתיים משלו והפך בחזרה. אנדרסון גמר את המחסנית אבל המשיך לזרוק ותומפסון בדאנק אחורי הגדיל ל-6 במתפרצת מהריבאונד, ומכאן כבר מכבי לא חזרה, 80:86 בסיום.

ירושלים: סימונס 24 (8 ריב', 5-8 לשלוש), תומפסון 18 (10 ריב', 4 חט'), נעימי 16 (7 אס'), ליונס 12 (1-7 לשתיים, 8 ריב'), קוקיה 8, פינקני 6, אוחיון 2, ששון לא קלע.

מכבי: אנדרסון 26 (0 ברבע האחרון, 5-11 לשלוש), פניני 16 (5 חט'), פישר 10 (6 ריב'), איידסון 9 (7 ריב'), וויז'נייבסקי 8 (3-10 מהשדה), מקל 6 (5 אס'), שארפ 3, גרין 2, לימונד, לאזמה ולאמפה לא קלעו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();