תחילת עידן הלוזריות
אלכס לייבינזון ,05/10/2008

אלכס לייבינזון היה אחד מאלפי אוהדים שהגיעו עם נהריה לחצי גמר גביע המדינה ב-2005. מאז אותו משחק, הוא טוען, נהריה הפכה ללוזרית הגדולה של הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות.

העונה היא 2004/05 ועירוני נהריה מעפילה לראשונה בתולדותיה לחצי גמר גביע המדינה. כל העיר באופוריה, ב-17 בפברואר מרבית החנויות בעיר נסגרו מוקדם מהרגיל ואפילו יום הלימודים בבתי הספר קוצר עד לשעה 13:00, על מנת שהילדים יוכלו לנסוע ולעודד את קבוצתם האהודה. הנהלת האגודה, שאז עוד כללה את חברת "שטראוס", הבינה את חשיבותם של האוהדים ויצאה במבצע מורכב שלא היה מבייש את מטה הכללי של צה"ל. לא פחות מ-30 אוטובוסים יצאו מהעיר והסיעו 4000 אוהדים סגולים שרופים להיכל יד-אליהו שלימים נהפך לנוקיה ארינה.

המשחק של נהריה היה השני באותו ערב משוגע, כאשר שעתיים לפניו מכבי תל-אביב לא התקשתה מול ראשון-לציון של גודס. בזמן המשחק הראשון הצבא הסגול התארגן מאחורי אחד הסלים לרגע הגדול שאוטוטו הגיע. בעת הצגת השחקנים פרסו האוהדים דגל סגול-לבן עצום ודחפו את קבוצתם מהרגע הראשון, כך שמאתיים האוהדים של בני השרון לא נשמעו כלל באותו ערב. המשחק עצמו לא היה גדול, בני השרון הובילו במחצית הראשונה, בשנייה נהריה חזרה לעצמה והובילה לאורך כל הרבע האחרון. חצי דקה לסיום היה היתרון הסגול 6 נקודות, אולם יש שיגידו חוסר ריכוז, יש שיגידו לוזריות ויש שיגידו שילוב קטלני של שני הדברים מנעו מהקבוצה לנצח את המשחק. שני איבודי כדור שטותיים אפשרו לאלווין יאנג לכפות הארכה ואליה נהריה לא הופיעה. בסיום הערב בני השרון ניצחה את המשחק בתוצאה 90:88 ועלתה לגמר.

4000 אוהדי נהריה חזרו שבורים לצפון הרחוקה ושעתיים של נסיעה נראו עבורם כיום שלם, כאשר החיוכים של תחילת הערב התהפכו לתוגה בסיומו. עבדכם הנאמן חזר הביתה עייף וללא קול. בהמשך אותה עונה נהריה הודחה בצורה לא פחות אכזרית הן מהיורופליג והן מהפלייאוף, אולם רבים מהאוהדים רואים דווקא במשחק חצי גמר הגביע את תחילתה של מסורת הלוזריות של הקבוצה שספק אם תישבר בעונה הקרובה.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
דייויד והרוסים מחפשים עוד סנסציהמופע שנות התשעים



© כל הזכויות שמורות
cker();