דייויד והרוסים מחפשים עוד סנסציה
אלכס לייבינזון ,08/08/2008

אלופת אירופה, באימונו של דייויד בלאט, לא נספרת כאחת המועמדות להתמודד מול האמריקאים בבייג'ין. מצד שני, כך בדיוק היה גם לפני שנה, כאשר הם הדהימו את כולם ביורובאסקט. אלכס לייבינזון מנתח.

לפני שנה הדהימה הנבחרת הרוסית את אירופה, כאשר זכתה באליפות אירופה לנבחרות. לפני פתיחת התחרות סומנו הרוסים כאחת הנבחרות הבינוניות ביורובאסקט, אבל דיוויד בלאט ידע להביא את חניכיו בשיא לאליפות ולקח את הגביע. שלא תטעו, הנבחרת הרוסית מורכבת משחקנים טובים, אולם משחק לחימה בלתי מתפשר, תחושת ה"ביחד" ובעיקר גאונות של המאמן היו אלה שהביאו את הגביע למוסקבה.

יחד עם זאת, מרבית המומחים מהמרים שרק הנבחרות של ספרד, יוון וארגנטינה יכולות לאיים על הדרים-טים האמריקאי. אז למה בכל זאת לא סופרים את אלופת אירופה? הסיבות לכך ברורות, הנבחרת הרוסית התחילה את ההכנה שלה בצליעה וכבר באחד המשחקים הראשונים הובסה בידי הספרדים 91-56. גם בהמשך הדרך הנבחרת המשיכה להתקשות ולמרות הניצחונות על הלטבים והאוקראינים החלשים בפתיחת טורניר "מצ'ל", לא הצליחה הנבחרת לזכות בטורניר, אחריי שהפסידה במשחק המכריע לסרבים 75-74.

גם הדרים-טים לא ריחמה על הרוסים וניצחה אותם 89-68, אולם ניתן לראות במשחק זה את המפנה של הנבחרת הרוסית. ההגנה של חניכיו של בלאט התייצבה וארה"ב שהרגילה את חובבי הכדורסל לתצוגות של 100+ נקודות, נאלצה להסתפק בפחות מ-90.

בלאט נראה מרוצה מיכולת נבחרתו במשחק: "המשחק נגד האמריקאים היה צעד גדול קדימה, בשביל להבין שאנחנו הולכים בכיוון הנכון. כמובן שכל מאמן מקווה שיום אימונים נוסף, משחק אימון נוסף, מקרבים אותו ואת חניכיו לכושר מרבי. אני חושב שלאט-לאט הנבחרת מוסיפה לרמתה". במשחק נגד הסינים שהיוו את ההכנה האחרונה לקראת רגע האמת, חזרו הרוסים לנצח, כאשר גברו על המארחים ויאו מינג בתוצאה 66-72.

כל מי שעוקב אחר הקבוצות של בלאט יודע שהמאמן הישראלי יודע להביא את הנבחרות שלו לשיא ברגע הנכון. בנוסף לזכייה באליפות אירופה, ניתן למצוא בארון הגביעים של בלאט גם צלחות אליפות ישראלית, גביע ישראלי, צלחת אליפות איטלקית, גביע מארץ המגף וגם גביע יורופליג, עוד כשהיה מפעל השווה ברמתו לגביע יול"ב.

אפילו הכוכב של הנבחרת הרוסית ונושא הדגל של המשחלת הרוסית, אנדריי קירילנקו, ציין כי המטרה של הנבחרת היא מדליית הזהב. "המטרה של הנבחרת היא אחת – מדליית זהב. היום אף אחד מלבדנו לא מאמין בנבחרת הרוסית, אבל גם לפני יורובאסקט 2007 התמונה הייתה זהה. גם אז כולם נדהמו, כאשר הכרזנו שהמטרה שלנו היא לזכות בתחרות".

הסגל של הנבחרת הרוסית לאולימפיאדה אינו שונה בהרבה מזה שזכה בזהב אשתקד, כאשר הבסיס של קירילנקו-הולדן-חריאפה בסופו של דבר לא השתנה. גם אחרי הפציעה של האחרון, דיוויד בלאט לא שינה את משחקה של נבחרתו, ואמר "חריאפה מאוד משמעותי עבור הנבחרת שלנו, והשתלב מצוין בתוכה. במקום לשנות את השיטה, השתדלנו להכריח את הבחורים שלנו לעשות את מה שויקטור עושה". למרות שהיה בספק רב לאולימפיאדה, ב-4 לאוגוסט פרסם דיוויד בלאט את הסגל הסופי שלו למשחקים ושמו של חריאפה נכלל בין 12 האחרונים.

מי ששילם את המחיר היה סנטר החדש של צסק"א מוסקבה ואלוף ה-NCAA, אלכסנדר קאון, שייאלץ לצפות במשחקים האולימפיים בטלוויזיה. במשחק ההכנה האחרון לקראת הטורניר נגד הנבחרת הסינית, חזר חריאפה לשחק ובילה על הפרקט כ-10 דקות, בהן השיג 4 נקודות ו-4 חטיפות. גם אלכסיי סברסנקו הגבוהה ינסה לחזור להיות אותו שחקן אימתני ובוודאי ירצה להוכיח שהפציעה הקשה בכתף שהשביתה אותו למשך חצי העונה האחרונה מאחוריו.

ההגרלה סדרה לנבחרת הרוסית לוח משחקים נוח במיוחד. במשחק הפתיחה של האולימפיאדה, יפגשו חניכיו של בלאט את הנבחרת האיראנית שנחשבת לאחת הנבחרות החלשות בטורניר. כעבור יומיים ישחקו הרוסים נגד קרואטים שעלו לטורניר ברגע האחרון ורק במשחק השלישי יגיע המבחן הגדול בדמות ליטא החזקה. לאחר מכן צפויה הנבחרת הרוסית לפגוש את אוסטרליה ללא אנדרו בוגוט הפצוע ותנעל את שלב הבתים במשחק נגד האלופה האולימפית ארגנטינה.

אם לא יקרה משהו באמת מפתיע צפויה הנבחרת הרוסית לסיים בין 4 הראשונות ולהעפיל לשלב רבע הגמר של האולימפיאדה, שם נדע אם גם הפעם ההצהרות של קירילנקו מבוססות.






כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
תחילת עידן הלוזריותמופע שנות התשעים



© כל הזכויות שמורות
cker();