השעות הקטנות של הלילה הן אולי הגדולות בחיי
ספסל ,19/03/2008

לרגל טורניר המכללות, יצא "ספסל" כהרגלו להציק לכוכבי מארץ' מאדנס מהעבר שמשחקים בארץ. הפעם הלכנו לדבר עם פי.ג'יי. טאקר שלקח את טקסס מרחק של הארכה מהפיינל פור וחואן מנדז שהוביל את ניאגרה לטורניר אחרי בצורת של 35 שנים. שניהם מסכימים על דבר אחד - מדובר בחוויה הגדולה בקריירה שלהם.

לפי.ג'יי טאקר, שנולד דווקא בצפון קרוליינה, הייתה קריירת מכללות מרשימה מאוד בטקסס, שהסתיימה בהפסד בהארכה ללואיזיאנה סטייט בקרב על כניסה לפיינל פור. חואן מנדז אמנם לא ניצח אף משחק בטורניר, אבל הוביל את ניאגרה להופעה היסטורית בה אחרי היעדרות של 35 שנים!

כשניגשנו אליהם לפני המשחק בין חולון וראשל"צ ביום ב', קשה להגיד שהם שמחו לנוכח ההצקה שבדרך. טאקר, שחשב שמדובר בעוד שאלות מיותרות וניסיון לסחיטת הצהרת אליפות, נראה כאילו הוא היה מעדיף להתאמן אפילו על זריקות עונשין. מנדז היה מסכים באותו רגע לא לזרוק שלשה כל הערב אם נניח לו לנפשו. אבל איך שהם שמעו את שם המכללה שלהם, נדלקו עיניהם והפרצוף העגום הפך לחיוך גדול. לולא עמד המשחק להתחיל, ייתכן ועד עכשיו הם היו מדברים עדיין.

טאקר עזב את טקסס לאחר עונתו השלישית, שהייתה מהגדולות בתולדות המכללה. ה"לונגהורנס" חגגו אז 100 שנים להיווסדם, והדביקו לוגו מיוחד על הפארקט והחולצות. הפורוורד מחולון, שכבר בעונת הפרשמן שלו הגיע לסוויט 16, סחב את טקסס לעונת שיא יחד עם דניאל גיבסון מקליבלנד ולה-מרכוס אולדרידג' מפורטלנד, ששימשו כשלישיית קפטנים משותפים.

הפורוורד הפך לאחד השחקנים הטובים בכל המכללות, ועם 16.1 נקודות ו-9.5 ריבאונדים למשחק נבחר לשחקן העונה במחוז הביג-12, ואף היה מועמד לחמישיית העונה במדינה. טקסס הפסידה אמנם בגמר המחוז לקנזס החזקה, אבל נכנסה לטורניר הגדול עם הרבה התלהבות.

טאקר היה בלתי עציר: 17 נקודות ו-12 ריבאונדים בלי לנוח שניה בניצחון על פנסילבניה בסיבוב הראשון, 17 ו-11 מול נורת' קרוליינה סטייט יומיים לאחר מכן ו-15 נקודות ו-14 ריבאונדים בניצחון על ווסט וירג'יניה שהעלה את טקסס לאליט 8.

בקרב על הפיינל פור פגשה המכללה את לואיזיאנה סטייט בג'ורג'יה דום הענק באטלנטה. טאקר שיחק 44 דקות, אבל נתקע על 10 נקודות באחוזים חלשים, ויחד עם אולדרידג' (2-14 בלבד מהשדה) הובס במצ' אפ בצבע ע"י גלן "ביג בייבי" דייויס, היום בסלטיקס, וטיירוס תומאס, היום בבולס, שניצחו בהארכה. טאקר המאוכזב, שהוסיף 13 ריבאונדים ושישה אסיסטים, אמר אז בסיום על אולדרידג': "קשה לנו כאשר האיש הגדול שלנו לא מצליח לקלוע. הוא פשוט החטיא אותן, אבל המשיך לנסות".

האכזבה לא חלפה, אבל השבוע טאקר מסתכל על דברים מעט אחרת: "זאת החוויה הכי גדולה שהייתה לי בחיים, ולעולם לא אשכח אותה. לא משנה מה תגיד לי, לא תצליח לשכנע אותי שיש טורניר מרתק ומעניין מזה בכל העולם".


טאקר. בטירוף חושים

גם מהארץ, טאקר נמצא בקשר רציף עם אנשי טקסס. מכשיר סלינג בוקס שרכש מאפשר לו לראות את כל המשחקים. "אני בטירוף חושים לקראת הטורניר, לא הפסדתי אף משחק שלנו כל העונה ואני מאמין שהולך להיות חודש גדול".

טקסס, שאיבדה השנה את קווין דוראנט שהלך ל-NBA אחרי עונה אחת בלבד, מדורגת שניה, וטאקר חושב שהיא יכולה ללכת רחוק: "די.ג'יי אוגוסטין ואיי.ג'י אברהמס מרכיבים את הקו האחורי הכי טוב בטורניר לדעתי. הם קלעים ברמה הכי גבוהה שיש, ובתחרות כזאת הם יכולים לקחת אותנו הכי רחוק שיש".

טקסס צריכה שלושה ניצחונות כדי להשוות את שיא הניצחונות שלה בעונה אחת - 31 - שנקבע בעונתו האחרונה של טאקר, אבל אותו ההיסטוריה לא מעניינת, הוא מדבר רק על ההווה: "שחקני הפנים שלנו משתפרים ממשחק למשחק, ודמיון ג'יימס עשוי להיות ההפתעה הגדולה, כמו גם קונור אצ'לי שעושה עבודה מצויינת".

אחרי שהצלחנו לחמוק מטאקר שעד עכשיו בטח מנתח את סיכוייה טקסס, הגענו לחואן מנדז. משום מה הייתה לנו הרגשה שכיוון ששיחק בקולג' חלש יותר, ניאגרה, ולא הגיע לאותן רמות, ההתרגשות אצלו תהיה קטנה יותר. טעינו.

"אני כבר שלוש שנים מקצוען", פותח מנדז במונולוג מבלי שנוכל להשחיל מילה, "וההשתתפות בטורניר הייתה ההרגשה הכי טובה שהייתה לי בחיי. שום דבר לא משתווה לזה, כל שריר בגוף שלך רועד כשאתה עולה לפארקט ויודע שעשית את זה".

ניאגרה סיפקה במשך השנים בעיקר שחקנים לאירופה, אבל תמיד נחשבה למכללה חזקה במיד-מייג'ורז. היא סיפקה ל-NBA שחקנים כמו לארי קוסטלו, אד פלמינג, מאני ליקס וכמובן את קלווין מרפי. לאירופה היא סידרה את ג'ו ארלאוקאס הנפלא, ולישראל את כריס ווטסון, אלווין יאנג, קליף בראון וקווין ג'וביטי.

עם זאת, במשך 35 שנים רצופות היא לא הצליחה לזכות באליפות המחוז ולהיכנס לטורניר הגדול. ב-2005, עונתו האחרונה של מנדז, זה קרה. הפורוורד הקנדי/דומיניקני דורג רביעי במכללות עם 23.6 נקודות למשחק ועשירי עם 10.5 ריבאונדים בממוצע, ונבחר לשחקן העונה בקונפרנס.


מנדז. עונת סיניור מהסרטים

מנדז רשם 22 נקודות ו-15 ריבאונדים בהופעה ההיסטורית בסיבוב הראשון, אבל לא מנע הפסד צפוי לאוקלהומה. "הייתי בטירוף", הוא מספר. "הקבוצה הייתה בנויה עליי בצורה אבסולוטית. הייתי הסיניור, השחקן המוביל, הרגשתי שעל כתפיי סחבתי אותנו לטורניר".

למרות ההפסד, מנדז ייזכר לנצח בהיסטוריה של המכללה, כאיש ששבר את הבצורת: "הורדנו מעלינו קוף של 30 ומשהו שנה מהגב. לפני גמר המחוז הרגשתי לחץ עצום לעשות את זה, ואני זוכר שירדה ממני משקולת של 3,000 פאונד ברגע שזה קרה. תמיד היינו לנו שחקנים טובים, אבל אף פעם הם לא הצליחו לשחזר את ההישג של 1970, ולכן הרגשתי כ"כ מיוחד באותו רגע".

ניאגרה אמנם חזרה לאפרוריות אחרי שגם קליף בראון מהגליל עזב אותה, אבל טקסס כאמור הולכת לדבר חזק מאוד גם השנה. אז מנדז יוכל לישון טוב גם במרץ, אבל אם תראו את פי.ג'יי טאקר מסתובב עם עיניים אדומות בקרוב, תדעו למה.

עוד מכללות ב"ספסל"
מטעמי הסיבוב הראשון - המלצות הטלוויזיה ליומיים הראשונים של הטורניר

את אלו לא תשכחו בקרוב - הסלים הגדולים של השבוע שעבר

פרק מספרו של מנחם לס "על חיצים ובונבונים": על החלק החשוב של גמר 1963 בהיסטוריה האמריקאית

חן שואלת - מה זה השגעון הזה? הסברים על מה, מי, מו ומתי

מנחם לס מסתכל לאחור על 45 שנות פיינל פור שלו ובוחר את הרגעים הגדולים

שלומי פרי נזכר איך נדב הנפלד הפך את קונטיקט לאימפריה







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();