1990 - העונה החלומית של יוקון ונדב
שלומי פרי ,13/03/2007

השושלת של קונטיקט שהביאה שתי אליפויות ב 1999 ו 2004 החלה ב 1990 עם אליפות ביג איסט ראשונה והעפלה מדהימה ל8 הגדולות של הNCAA. נדב הנפלד היה שם וכמה נעים להיזכר, למרות הסיום שובר הלב.

עד היום, גם לאחר שתי אליפויות, נחשבת עונת 1990 לעונה החלומית של אוניברסיטת קונטיקט ומי שזכור יותר מכל כאיש ששינה את פני הקבוצה הוא נדב הנפלד. הסגנון הלא מבריק של נדב, היעילות, המסירה בזמן הנכון, הזריקה בזמן הנכון, הידיים הזריזות וההגנה המדהימה של היונה הדביקו את קונטיקט והפכו אותה ליחידה מלוכדת והתחילו מסורת שנמשכת עד היום.

את אותה עונה סיימה קונטיקט עם מאזן 4-26 מדהים ודורגה במקום הראשון בביג-איסט יחד עם סירקיוז של דריק קולמן, סטיבן תומפסון ובילי אואנס. הנפלד נבחר לרוקי השנה בקונפרנס.

10 מרץ 1990. מדיסון סקוור גארדן.
יוקון מנצחת את סיטון הול 58-76 ברבע גמר טורניר הביג-איסט, בחצי הגמר היא נפגשת מול ג'ורג'טאון במשחק ששודר מחוף אל חוף בארצות הברית וגם אצלנו בארץ בערוץ הספורט החדש. קונטיקט מנצחת 60-65 ומעפילה לגמר.

11 מרץ. 1990. מדיסון סקוור גארדן.
קונטיקט זוכה באליפות הביג איסט הראשונה שלה לאחר נצחון על סירקיוז 75-78. בתחילת העונה המומחים העניקו לקונקטיקט את המקום השמיני בקונפרנס בתחזיות טרום העונה שלהם. בעקבות הזכיה קונטיקט עולה למקום השלישי בדירוג המכללות בארצות הברית. לאחר 11 שנים של בצורת קונטיקט נכנסת סוף סוף לטורניר ה NCAA.

16-17 מרץ. הרטפורד סיוויק סנטר
קונטיקט מביסה את בוסטון 52-76 בסיבוב הראשון ואת קליפורניה 54-74 בסיבוב השני ועולה לסוויט 16 שם מחכה לה קלמזון.

22 מרץ 1990. ניו ג'רזי
יוקון מול קלמזון. 11.2 שניות לסיום קלמזון עולה ליתרון 69-70. ג'ים קלהון, מאמן קונטיקט לוקח פסק זמן. טייט ג'ורג', לימים פרשן ESPN, מחטיא חמש שניות לסיום וקונטיקט שולחת את טייסון מקלמזון לקו. טייסון מחטיא את הזריקה מהקו כשעל השעון 1.0 שניות בלבד. עוד פסק זמן. בורל על תקן גור שלף זורק מסירת קוורטבק ארוכה שמגיעה עד טייט ג'ורג' (על תקן דריק שארפ) וזה תופס את הכדור כמו ווייד רסיבר, הכדור כמעט נופל לו מהיד, הוא מתעשת, תופס את הכדור ואיכשהו מסתובב תוך כדי נטיה קדימה זורק ג'אמפ שנוחת פנימה עם הבאזר. נצחון 70-71 לקונטיקט שמעפילה לעילית 8 בפעם הראשונה בתולדותיה. המהלך הזה של בורל את ג'ורג' נבחר לאחד מ 25 מהלכי הספורט הגדולים בהיסטוריה של ה ESPN.

לחצו כאן לקטע וידיאו של יוקון מנצחת עם הבאזר

24 מרץ 1990.
קונטיקט נגד דיוק בקרב על כניסה לפיינל פור. בסוף הזמן החוקי שוויון. המשחק המדהים הולך להארכה. קונטיקט ביתרון 77-78. דיוק יוצאת להתקפה האחרונה, הכדור מגיע לכריסטיאן לייטנר, אז שחקן שנה שניה, שעם הבאזר ועל הראש של היונה מסיים את העונה החלומית של קונטיקט.

עונה לאחר מכן יקלע לייטנר את הסל הגדול בקריירה שלו, שיתן לדיוק של בובי הארלי החכם וגראנט היל הצעיר אליפות לאחר משחק דרמטי ומדהים מול קנטאקי, שנחשב כנראה לגדול משחקי המכללות אי-פעם. ואיפה נדב היה? הוא כבר לבש צהוב.



פגישת מחזור: הנפלד עם סקוט בורל, טייט ג'ורג' ודן סיורליק איתם שיחק ב1990.

הנפלד סיים את העונה עם 11.6 נק', 5.6 רב', 2.9 אס' ו 3.7 חטיפות למשחק. אבל המספרים פחות חשובים. החותם שהשאיר אחריו הנפלד היה עצום. הנה מה שמספר טייט ג'ורג': "נדב היה בחור שקט, אבל על הפרקט הוא היה הכוח שלנו, הוא לקח הרבה צ'אנסים בנסיונות לחטוף כדורים, מה שלא הבנו בהתחלה. רק באמצע העונה הבנו שאנחנו צריכים לתת לו לעשות את מה שהוא רוצה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();