הלפרין. נח ביום הראשון



ישראל תנוח ביום הראשון במנורקה
ספסל ,27/08/2007

הגרלת משחקי טורניר ההזדמנות האחרונה נערכה היום במשרדי פיב"א, ובה נקבע שהנבחרת תנוח ביום הראשון ותפגוש את בוסניה ביום ה' ואת מקדוניה ביום ו'. קצת על היריבות בדרך ליורובאסקט, בפנים.

כח צביקה - טור של עידו אשד לקראת מנורקה

ביום ד' יחל במנורקה, ספרד, טורניר ההזדמנות האחרונה, בו יאבקו שלוש נבחרות על הכרטיס ה-16 והאחרון לאליפות אירופה שתחל בעוד שבוע בדיוק. הגרלת המשחקים שנערכה היום קבעה שכמו לפני שנתיים בבלגרד, ישראל תנוח ביום הראשון ותצפה בשתי יריבותיה משחקות אחת נגד השניה.

ביום ה' תחזור הנבחרת למעגל המשחקים בשעה 21:30 ותשחק נגד בוסניה. למחרת, ביום האחרון של המשחקים ובאותה שעה, יחתם הטורניר במשחק מול מקדוניה. המדורגת ראשונה בבית תיכנס לבית א' בו תשחק מול יוון, סרביה ורוסיה.

היריבות
בוסניה סיימה את בית א' הצמוד במקום הראשון, בזכות הפרש סלים בלבד, כיוון שגם לבולגריה והונגריה היה מאזן דומה: 2-2. הבוסנים פתחו עם ניצחון דחוק בהארכה על בולגריה, המשיכו עם ניצחון חוץ גדול בהונגריה והבטיחו כמעט סופית את העלייה עם הפסד בנקודה בסופיה. במחזור האחרון הם הפסידו להונגרים בבית, אבל בהפרש שהספיק כדי לעלות.

ננו מרקוביץ' ממשיך לאמן את הנבחרת שנה שניה ברציפות, והקיץ הוא החליף מתאזרח: במקום הנרי דומרקאנט שהוביל את הקלעים עם 15.5 נקודות, טרל קאסל שיחגוג בעוד שבועיים 35, והיה בעבר חתום במכבי רעננה, אך שוחרר עקב שינוי בחוק הזרים.

הסנטר קנאן באייראמוביץ' ששיחק בעבר עם ליאור לובין באוקראינה ויסמין הוקיץ' אקס-הפועל ת"א הם השמות הבולטים בסגל, שכולל גם את סשה ואסילייביץ' הגארד המסוכן שישחק באולמו הביתי ומירזה טלטוביץ' מטאו ויטוריה, שלא ממש הרשים הקיץ, ולמרות 22 נקודות שקלע מול ישראל בשנה שעברה, לא כ"כ נספר ע"י ננו.

דאמיר מרשיץ' הותיק, שעוד שיחק בקיץ שעבר, ויתר על התענוג והשאיר כצפוי חור עמוק בעיקר בכל הקשור למנהיגות. בוסניה, שרשמה ניצחון והפסד מול ישראל בקיץ שעבר, לא הרשימה בהכנה אבל תמיד נחשבת יריבה מסוכנת.

מקדוניה סיימה את בית ב' במקום הראשון עם 3 ניצחונות והפסד אחד. היא גברה על שבדיה פעמיים (בחוץ בקושי רב) ודורגה מעל אסטוניה רק עקב יחס סלים פנימי: בטאלין היא הפסידה בשש הפרש, אבל בבית היא פשוט התעללה בחבורה של מרטין מיורסאפ, 50:95, עם ערב נדיר של 18 שלשות ב-58% דיוק!

גם המקדונים, כמו שתי יריבותיהן במנורקה, החליפו בוסמן: ריאן סטאק בחוץ, מייק ווילקינסון בפנים. הסנטר שעבר הקיץ מאריס סלוניקי לחימקי מוסקבה אמנם מוסיף המון מבחינה הגנתית, אבל בניגוד לסטאק, בקושי קולע (רק 5.0 נק' עד כה, עם 25% לשתיים ו-20% לשלוש).

ורביצה סטפאנוב הותיק ששיחק בעונה שעברה באולימפיאקוס ממשיך להיות המוביל של הנבחרת, כאשר הקיץ מצטרף אליו גם ולאדו אילייבסקי, שישחק בעונה הקרובה בסיינה וחוזר לנבחרת אחרי היעדרות מהקמפיין שעבר.

משלימים את החמישיה דימצ'ה טסובסקי והענק הצעיר פרדראג סמרדזיסקי (2.15 מ') שמשחק בז'לז'ניק בלגרד. שחקנים בולטים אחרים עם אלכסנדר דימיטרובסקי מורוצלאב, טודור גצ'בסקי מזאדאר וריסטה סטאפנוב מאקדמיק סופיה. מקדוניה החליפה מאמן הקיץ, ומינתה את יוביצ'ה ארסיץ'.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();